Hotovost je hotovost
Ale no! Jsem důchodce, platím mobilem, kde je QR kód, využívám ho a tady někteří propagujte hotovost! Jdete proti době, čůrat proti větru se nedá. Nedávno jsem byl v Londýně, asi na polovině míst hotovost vůbec neberou. Alois Jirásek to vystihl: Proti všem. Jako husité. Na české mentalitě se nic nezměnilo. Nechcete žádné novinky. Nechcete euro, zálohování a teď ani moderní způsoby placení. A přitom se tomu stejně nakonec nevyhnete. Tak k čemu ty protestní tanečky...?
Někdy je to dělení piva nutné. V poledne zásadně piju nealko, stačilo by nám s manželkou každému malé. Ale tam, kde ho nečepují, musíme koupit láhev 0,5 l. No a tu si rozdělíme. Dále: porce jsou většinou zbytečně velké. Polévku již nemáme šanci sníst. Takže pokud je polévka velmi lákavá, zvládneme po polévce už jenom jedno hlavní jídlo na půl. Nebo dětskou porci. Opravdu nechápu, proč jsou tomuto obéznímu národu servírované tak velké porce. Dopadneme jak Američani, ale ne bohatstvím, nýbrž tloušťkou. Neuvádím to kvůli financím (i když i to není pro někoho bezvýznamné), ale právě ze zdravotních důvodů.
Čas je jen jeden! A to středověký! Střídání času je nebetyčná hovadina díky neschopnosti politiků.
Nevím, kolik vám je let. Ale nikdo pod 50 se k tomu nemůže relevantně vyjadřovat, protože nezažil, jaké to bylo nepraktické se středoevropským časem v létě. Vrátil jste se z výletu a už byla tma. U moře jste si po večeři mohl vyjít už vlastně za tmy. Naopak, kdo vymyslel střídání času, by zasloužil Nobelovku! A ty kydy o cirkadiánních rytmech? Ano existují, ale uráží to všechna povolání, která pracují na směny a o nějakých pravidelných rytmech si mohou tak akorát nechat zdát. Myslím všechny zdravotníky, řidiče, hasiče, policajty, železničáře, letce, 3-směnné provozy... Pokud by odmítli takto pracovat, že to narušuje jejich biorytmus, tak bychom to mohli zabalit. Jako zdravotník velmi dobře vím, o čem mluvím! Nebuďte ufňukaní rozmazlenci!
Nevím, připadá mi to jako kverulantství. Dochovali jsme maminku, tetu i tchyni s průměrnými důchody a všem třem ještě zbylo. Vždyť vím, že kromě režie bydlení a stravy vlastně už nic nepotřebovaly, dělali jsme jim "financmistry", měli jsme přehled za co utrácely, žily skromně, ale v pohodě vyžily. A to si ke konci života ještě platily za sociální služby. Mladé rodiny to mají podstatně těžší a to říkám jako již také důchodce.
Bohužel, pravdou je to, že zásobovači/dopravci přivezou zboží a nejsou ochotni čekat na proplacení faktury, kterou poctivec v termínu zaplatí, nepoctivec ne. Ale jak to má poznat, s kým má dočinení? Takže cash je jistota. A kde má hospodský brát cash? Zase jenom u zákazníků. Čili toto je opravdu jeden z důvodů. Bohužel, na Británii nemáme. Tam už tak v 50% hospod/stánků/bufetů cash vůbec neberou! I 30 pencí na veřejném WC také jenom kartou. Žádné scifi, letošní květen v Londýně. Rád bych se toho dožil i u nás, ale iluze si nedělám.
X je křižovatka s rovnocennými sllnicemi měl by jste si doplatit školení. Jinak kolik autor za to bere :)
X sice označuje křižovatku s rovnocennými rameny, ovšem pouze pokud dotatková tabule neukazuje jinak. Značka "Hlavní" bez dodatkové tabule také značí, že hlavní silnice jde rovně a vedlejší je ta kolmá, ale dotatková tabule zcela změní uspořádání přednosti. Vůbec nejde o to, že by řidiči křižovatku s hlavní silnicí zabočující doprava nechápali, ale o to, že si někdy dodatkovou tabuli nevšimnou. Značka X by je nutila zabývat se i dodatkovou tabulí. A hlavně - museli by dávat přednost zprava, tedy chovali by se stejně tak jak by měli.
Hlavně by tyto křižovatky neměly být označeny jako hlavní. Když hlavní odbočuje doprava, mnoho řidičů si to neuvědomí a bere to, že jsou na hlavní i když ji opouštějí rovně. Zde by měla být značka "křižovatka" (tedy trojuhelník s X), řidič by si ihned uvědomil, že se musí řídit dodatkovou tabulí. Na těchto křižovatkách bývá hodně nehod. K bezpečnosti by přispěla i vodorovná čára s namalovaným trojuhelníkem "dej přednost" v pruhu pokračujícím rovně.
V Bratislavě zavedli před více než rokem všechny zastávky (tedy kromě tramvajových) na znamení. Je to jednodušší, protože dnes je to hokej, jednou je zapotřebí dát znamení, jindy ne, kdo se v tom má vyznat, těžko se to pamatuje a hlášení se někdy přeslechne. Takhle je to jasné, chci vystoupit, tak zazvoním. Vždy. A při nástupu se v Bratislavě nemusí mávat, stojí-li někdo na zastávce, musí řidič zastavit.
No, pokud používá Slovák nářečové výrazy, pak je někdy problém rozumět. Například vopcháčik je takový výraz, protože slovensky je párek v rohlíku párok v rožku.
Vopcháčik - to si pouze někdo dělal srandu, že kdybychom ještě žili v čase národního obrození, teda pardon, národného obrodenia, tak by národovci vymysleli na párok v rohlíku/rožku ten spomínaný "vopcháčik". Ale bylo to vždy myšleno jako fór a pak už si ten výraz žil svým životem...
Teorie je krásná věc, realita je jiná... Proto se stojí, protože k kapacitních silnic se udělaly jednoproudovky s pruhem pro busy, které předtím byly na tramvajové tělese.
Tady by to bylo bez komplikací, protože tramvaje by projížděli až do Nádražní a auta jen na Strakonickou...
Jednoduché a efektivní. A byla by i objizdna trasa pr Barrandov nebo Jiraskuv, při nehodě, rekonstrukci...
Vidím, že jste zarytý automobilista. Buspruhy jsou potřebné a auta ať stojí v zácpě. Jinak lidi od ježdění autem neodnaučíte.
Strakonická čtyřproudovka... Nestačí...? Kapacitně jistě ano...
Zase byste zkomplikoval Strakonickou dalším křížením zjevně mimoúrovňovým. Most by musel být daleko komplikovanější, MHD by musela most opustit bezkolizně na Zlíchov do Nádražní, auta do Strakonické. Někde by se zácpy zmenšili, jinde by vznikli. Lidé si budou muset zvyknout na ježdění MHD a Dvorecký most má přispět právě k jejímu zatraktivnění. Kdo to nechápe, ať stojí v zácpě se svým autem...
Já jsem z Plísně a tady mají nové škodovácké tramvaje nevalnou pověst též, nemluvě o prastarých Astrách, které svého času tvořily neputovní výstavku :)
Tak na Astrách se Škodovka jenom učila. A na hodnocení Škodovky v Plzni, které jsou ale na jiném princípu, jako pražská 52T, je ještě. Já vycházím z procenta provozuschopnosti, v Bratislavě je to od začátku jejich provozu více jak 90%. To je s Prahou - 15T - nesrovnatelné.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nevím jestli to platí stále, ale na Slovensku stačilo dálniční poplatek zaplatit do 24 hodin, asi každému se někdy podařilo vjet na dálnici bez zaplacení, protože ne na každé čerpačce se známka dá koupit.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tomu nerozumím. Vždyť se to dá na Slovensku už léta koupit v předstihu on-line a samozřejmě hned na hranici. Těch 24 hodin je asi pro ty, co vjedou na dálnici omylem. Jinak pro cizince je logické koupit dálniční známku na hranici a je klid. A o cestě za hranice ve většině případů vím dopředu, tak to koupím přes internet. Jinak je to v Rakousku, kde internetový nákup čehokoliv je platný až od 18. dne po nákupu. Takže zbývá nálepka koupená na hranici.