Stalo se a obviňování už nikomu nepomůže. Spíš bych otevřel debatu obecnějšího rázu, zda-li my češi nejsme sami sobě největším nepřítelem. Je až k podivu, jak se dokážeme spojit a jaké extremní úsilí umíme vyvinout, když proti něčemu bojujeme. Tohle je jeden z důvodů, že tu prostě všechno jde extrémně pomalu a i na sebe-bohulibější projekt se, vždy najdou desítky takových, kteří proti němu bojují. Jeden příklad za všechny, kamarád chtěl stavět moderní soukromou základní školu, respektující moderní postupy vyuky a nabízející skvělé vybavení. Z cca 350mil. investice, by si musel cca 120mil. půjčit + ještě dotace na vědeckou laboratoř. Školné do 10k za měsíc (myslím, že to bylo 7), ale už nevím. Všichni jsme ho varovali, protože ekonomické parametry to mělo šílené, opravdová charita, hromada rizik a navíc fakt, že za jeho života se to bude jen splácet. Jenže hned se proti němu těsně semkla skupina protestujících, že je podnikatel, který je chce amorálně oškubat atd., tak jak to asi dopadlo. Podobné je to u liniových staveb.
Přátelé, ať mě prosím někdo sečtělejší uvede do lepšího kontextu, protože se přiznám že ruskou historii ani ekonomické trendy moc nastudované nemám. Instinktivně se trošku bojím, že až všemi nenáviděný Vladimír v čele země nebude, jestli to nebude reálně ještě horší. Fakt, že co vím, tak marasmus v té zemi je od jakživa a jakékoliv pokusy tam exportovat něco jiného selhaly. Je to specifická kultura a silný odliv inteligence, výrazné ekonomické propady, částečně radikalizace by mohlo dát dobrou šanci vzniku něčeho, co se nám bude líbit ještě míň.
Přátelé, česká justice je opravdu naší národní ostudou, kterou ještě ke všemu platíme ze svých daní. Je to zoufalost a zmar. Buďto to jsou nesmyslné rozsudky jako tento, nebo zdlouhavé kauzy, které se táhnou jak smrad a stojí nás peníze. Zaměstnanci soudů berou minimální mzdu a podle toho pak ty soudy pracují. Jejich neovlivnitelnost je tak pouze zbožné přání. Navíc jim teď hrozí, že přijdou o softwarové řešení, které údajně ani nevlastní. Hrůza děs. K tomu už fakt není co dodat.
Přátelé, z pohledu na ně, ze způsobu útoku a ze zkušenosti, bych si s celkem dobrou pravděpodobností dovolil tvrdit, že chlapci dělají nějaký bojový sport, což by mělo být naopak přítěží a důvodem pro trest nad minimální hranici, nikoliv pod ni. Za mě to je další nekorektní případ české justice, kterou platíme ze svých daní.
Za tohle musí padnout tvrdé tresty. Přednostní jízda jim nedává právo ohrozit všechny kolem. Neříkám, že se za nim neměli pustit, ale jenom proto, aby chytli někoho, kdo jede rychle v upraveném autě, přece nepojedou tak rychle, aby oni sami byli tím hlavním rizikem pro všechny kolem. Navíc už jen z logiky věci, jízdní vlastnosti sportovních aut daleko přesahují schopnosti těch policejních a pokoušet se ho za každou cenu chytit v závodě městem je při nejmenším špatný úsudek. Jak byste to viděli, kdyby v tom autě, které jelo náhodně kolem umřel někdo z vašich blízkých?
Přátelé, ono to tu bylo několikrát zmíněno, ale je až skoro k pobavení, že něčí drony létají nad kritickou infrastrukturou a oni zahájí předběžné řízení??? To je jak z nějakého komediálního filmu. Nevím, co byrokracie bude v tom řízení řešit, když ten dron už bude dávno pryč. Jsem lehce nervózní, pokud takový/jakýkoliv dron nejsme schopni okamžitě a automaticky zničit bez jakékoliv diskuze nebo řízení.
Škoda, že nejsou uvedeny nějaké tech. detaily. Mnoho z nás by jistě zajímal součinitel prostupu tepla konstrukcí, pevnosti v tlaku a tahu použitého betonu a alespoň zákl. statické výpočty např. v porovnání s konvečními stavbami a v neposlední řadě, jak se provádí instalace a jak se ten vnější monolit ošetřuje proti působení povětrnostních vlivů. Současně může dost limitovat, pokud jedinou možností je onen vnitřní rustikální design bez omítek, nebo jsou-li možnosti, jak toto řešit. Takhle ten članek akorát vyvolává spekulace a zbytečné diskuze, když tam v podstatě nic nenapíšou. Ono netradičních technologií na stavbu je celá řada.
Kamarádovi se v Pelhřimově zamknul nastartovaný Passat na benzince. Natankoval se zapnutým motorem (aby se stihlo dochladit), a když zaplatil a šel zpět k autu, tak to najednou bliklo. Chvíli jsme nechápavě koukali a najednou, jéé ono bylo zamknuto. 😄 Takže hurá do pro druhý klíč. Auto tam mezi tím obestavěli kuželama a hodinu si tam vesele brblalo. Nevím, jestli se někdy přislo na to, čím to bylo, ale prostě ta elektronika nebo software někdy nefungují, jak mají.
Přátelé, pokud se podíváte na fotku těch říms a převisů, tak je vidět, že tam pravděpodobně zatýká, je to celé rozpraskané a omítka omítka vypadá odfouknutá. Tohle je selhání celé té konstrukce a pokud se to nestrhne nebo nezajistí jinak, bude to padat dál. Otázka odpovědnosti za tuto tragédii může být ještě dosti složitá. Pokud tam již nějaký např. malý kus spadl již v minulosti a majitel to nezajistil, tak pak to může jít za ním.
Přátelé, každá vyspělá země by se měla umět sama na určité úrovni bránit.
Investice do obrany by měly pokrývat údržbu existující infrastruktury krytů, výstavbu nových, údržbu a rozvoj vojenské infrastruktury a vybavení a v konečném důsledku by armáda měla být v mnoha odvětvích perspektivní kariérní volbou pro mladé lidi. Myslím, že tady jsme selhali už dávno, kdy jsme se rozhodli neinvestovat do obrany a spoléhat, že nám v případě problému pomohou jiní. Nákupem F35 to asi teď jen tak neurveme. Radši bych tu viděl rozvoj domácích podniků a souvisejících pracovních příležitostí a co se týká nákupů, tak bychom tu měli mít alespoň systém protiraketové obrany. Odborníci mě kdyžtak opraví, ale k čemu F35, které nám bude "olítávat" NATO na nejrůznějších misích, když jsme proti jakémukoliv vzdušnému útoku na naše území bezbranní?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přátelé a takhle končí příběh svého času největší automobilky na světě. Do tří let to bohužel zavřou komplet, resp. zůstane prémiovější část koncernu. V čr je to 10% HDP.
Můžou za to 3 věci:
1) Jsou oslové, protože totálně zaspali a podcenili, el. divizi a vývoj softwaru, kde jsou extremně slabí. Čína to má jakou strategickou věc už 15 let.
2) Je to firma založená na přesném strojírenství, to už dneska tolik nepotřebuješ. Když baterii a motor outsourcuješ. Když to přeženu, tak se budou dělat v podstatě jen kasle a software spolu s UX a UI (v tom jsou číňani o 10 let napřed).
3) Částečný podíl na tom máme my (EU), když ty automobilky neustále šikanujeme nesmyslnými zelenými předpisy. Ale současně paradoxní je, že nám nevadí, že 3,5mil aut v čr jsou starší 17 let.
V jedné knížce docela dobře popsali, jak funguje svět.
Strong man creates good times, good times create weak man, weak man creates bad times, bad times create strong man.....a tak dokola. Trefné i v této souvislosti.
2 odpovědi