riziko povolani.
trest je trestem velice mirnym a nechapu komentare ktere tady z ridice delaji nevinneho.
Jak by vam bylo, kdyz by ten chodec byl vas otec? Takze by jste ridice vnimali jako chudacka?
Toto povolani proste sebou nese sva rizika. Jestli za toto riziko je dostatecny plat je vec jina, ale nikdo nikoho nenuti tuto praci vykonavat. Take jsem delal odpovednou praci, kde jsem byl jendou nohou v hrobe a druhou v kriminale. Po par letech jsem to zhodnotil, ze za ty penize mi takove riziko nestoji a sel jsem delat jinou praci. Tuto volbu ma kazdy.
Ridic udelal chybu a sam ji jako chlap priznava, jen media z toho zase delaji senzaci a hon na nevinneho beranka. Nejvetsim trestem je pro ridice to, ze na dosmrti bude zit s tim ze jeho chybou zavinil smrt jineho cloveka.
Ale ano mohu,takto funguje tržní ekonomika jak hlásal p.Klaus v 90.letech a funguje i dnes. Prostě kdo je levnější má vyšší obrat.
Ano rict to jako Klaus muzete, ale 100% obsazenost parkovacich mist mit nebudete. Az nekdy budete vlastnit parkovaci dum, tak si tu Klausovu logiku vyzkousejte. Rresil jsem pro jednu fimru presne stejny projekt a ikdyz se lidem v dome a v okoli nabidlo parkovani zdarma, tak ho stejne nevyuzili a patkovali na ulici. Po zavedeni mesicni platby nebo odkupu se snizil pocet obsazenych mist o pouhych 8 procent.
Takze z moji praxe vim, ze vase logika je zcela licha a nefunkcni. Ale na internetu je kazdy odbornik hlavne v tom cemu ani za mak nerozumi.
uz ted mi volaji zakaznici a chteji vyuzit moje sluzby do konce roku. Kdyz jim reknu, ze mam jiz kalendar plny a bohuzel to letos nezvladnu a at si zavolaji v druhe polovine ledna, tak jejich prvni otazka je, jestli budu od noveho roku kvuli vyssim odvodum zdrazovat.
Samozrejme, ze budu. A hned v zapeti prijde otazka, jestli kdyz to resi ted, tak jestli i oni budou mit vyssi cenu. Samozrejme ze budete.
Ale muzete byt v klidu. V pausalu se mi zvedne zaloha o cca 1200Kč, coz neni tak strasne. Mesicne mam v prumeru cca 30 zakazek.
Takze kdyz kazdou zakazku zdrazim o 50kč tak uz jsem 300Kč v plusu a kdyz to zdrazim o 100Kč tak to porad zakaznik bezproblemu unese a kdyz o 200Kč tak to vetsina z nich taky prechrousta (holt si odpusti 4 piva a nebo dve krabicky cigaret) a vysledek je ten, ze diky medialni masirce ktera probiha a kde je popisovano jak si zivnostnici brutalne priplati tak muzu s povedomim zakazniku legitimne zdrazit a nikdo v podstate ani neskytne. Za to bych chtel mediim velice podekovat. No a kdyz to vezmu 30*200=6000 minus 1200, tak jsem v plusu 4800Kč. Je pravdepodobne, ze cenu zvednu jeste vice, ale to az propocitam kolik bude stat vytapeni, najem a dalsi polozky.
Nejvice na tom bude bity zakaznik, ktery bude chtit drobnejsi zakazku. Jemu se cena zvedne nejvice. Nyni moje sluzba zacina na 700Kč a od noveho roku ocekavam ze to bude startovat nekde mezi 900-1100Kč , ale uz ted vim, ze mene jak 900Kč to nebude.
Jo zamestnanci porad krici aby OSVC platili na odvodech to stejne co oni a nedochazi jim, ze si rezou vetev sami pod sebou. No ja s tim problem nemam :)
Vy jste ale rozum brada... Jsou desítky dalších proměnných...
Váš příspěvek je tak na 4+ .
tak povidejte, kteryma dalsima desitkama promennych stahnete tech 440 tisic rozdil v porizovaci a prodejni cene tak aby se elektroauto vyplatilo beznemu cloveku co najezdi 10-15 tisic kilometru rocne?
Proc leasingovky odepisuji na elektro autech obrovske ztraty a defakto vsechny jiz z operakama elektroaut skoncily a v nabidce je nemaji?
zakladni porizovaci cena noveho golfu od 550 tisic.
zakladni porizovaci cena ID.3 od 800 tisic.
rozdil v porizovaci cene srovnavanych aut ID.3 je o 250 tisic drazssi.
Prodejni cena Golfu 460 tisic - financni ztrata oproti novemu tedy 90 tisic.
prodejni cena ID.3 520 tisic - financni ztrata tedy 280 tisic.
rozdil zraty ceny ID.3 ztrati na hodnote o 190tisic vic nez golf.
takze jen nakupem a prodejem je elektricke ID.3 drazssi o 440 tisic Kč.
Zadne dalsi srovnani neni potreba.
Tak jasně že to vím, mě konkrétně se týká aktuálně 1,5 milionu - byť dělám řemeslo (plno řemesel nespadá pod řemesla ale pod volnou živnost).
Ale jde o to že náklady se zvedají je tu inflace a td a když stát chce zvedat zálohy měl by úměrně tomu taky zvedat strop pro ty konkrétní pásma.
A to se bohužel neděje.
A ono to není jen o té tisícovce měsíčně navíc ale o tom že máte dražší nájem, energie, materiály takže účtujete víc tím se vám zvedá obrat a narážíte na strop i když váš zisk spíše klesá.
A pokud si pak spočítáte druhé pásmo zjistíte ze se vám nevyplatí vydělat o trochu víc.
Takže znovu - pokud se zvedají zálohy na soc+zdra je potřeba úměrně tomu zvedat limit paušální daně.
jo to mate samozrejme naprostou pravdu. Vsak donedavna byl limit milion aji pro povinne platcovstvi dane. Coz jasne ukazuje jak to zakonodarce pali.
Tady jde o to ze 1 pásmo nemění svůj limit - rostou platby tedy zvyšují se ti náklady ale ty nemůžeš vydělat víc aby to pro tebe bylo akceptovatelné - neb přechod na 2-3 pásmo nedává pro většinu OSVČ smysl - pak je lepší vést klasicke účetnictví.
Paušální daň má smysl v jejím 1 pásmu.
A vite o tom, ze pri urcite zivnosti muzete mit obrat az do dvou milionu a platit prvni pasmo?
Jedna se povetsinou o zivnosti remeslne.
Kdyz se neustále zvedá platba - tedy hlavně sociální a zdravotní - proč se taky tak pružně nezvedají limity z 1 respektive 1,5 milionu třeba na 1,5 a 2 miliony?
Do 2 pásma se rozhodně registrovat nebudu, nejsem blbej abych státu platil o 100 tisíc víc kvůli tomu, že přesáhnu limit třeba o pár desítek tisíc (to je raději budu , optimalizovat”).
no protoze ty platby jsou v 2. a 3. pasmu dostatecne vysoke 😉
tak nevim no ,ale pokud vezmu v clanku uvadenou hodinovku 500Kč a jeste ji zvysim na 600Kč a pak to propocitam tak aby zivnostnik vydelal 100 000Kč, tak by musel odpracovat 20-21 dni a zakaznikovi uctovat v idelanim pripade 8 hodin denne.
A to se porad bude jednat o hruby vydelek kde nejsou zapocitane odvody, dane, naklady jako kuprikladu automobil. Pochybuji o tom, ze plat klidne v hrubem pres 100 tisic jak je v titulku uvedeno bude nabizet firma nejakemu instalaterovi jako talentovanemu zamestnanci. Tady ma asi nekdo hodne bujnou fantazii.
Tam kde udělají modré zóny tak majitelé přesunou nepotřebná auta tam kde nejsou. U nás na ulici stojí čtyřkolka už přes rok,jedno auto čtyři měsíce,další co přibylo dva měsíce a dalších mnoho třeba 3-4týdny bez hnutí. A vy tady pláčete že si někdo zajistí parking když na dané ulici bydlí. Přijedu o půlnoci z práce a nemám kde zaparkovat. Ale tímto takové jednání neschvalují. A propo je u nás parkovací dům skoro prázdný. Pokud by byla normální,opakují normální a přiměřená tak si tam místo zaplatím ale člověk v dnešní době přemýšlí o každé koruně a to na tom nejsem nejhůř,proč ale něco zbytečně přeplácet. Každý si hraje na ekonoma ale počítat neumí. Mám sto míst za 2000 a mám obsazenost 25%. Kolik vydělám snížím -li cenu o 25% a budu mýt obsazeno 100%míst. Kolik vydělám či prodělám při obsazení sta míst a ceny o 25%nižší. Matematika pro 4 třídy a promiňte ten výraz,nenažranost.
nemuzete v realnem svete rict, ze kdyz snizite cenu tak budete mit obsazenost 100% s takovou logikou to potom opravdu odpovida matematice pro 4 tridu.
Ale Vy víte kuloví co se tam bude dít, a jak by to vypadalo kdyby každý jouda zakrýval nebo odstraňoval značky. Stěžujte si na úřadech.
vy mate opravdu problemy vnimat spravne psany text 😄 😄
Ja jsem jasne napsal, ze resenim by bylo, kdyz by "smetaci" (pracovnici uklidovych sluzeb) po vycisteni jedne ulice vzali pytel a prekryli tu znacku. Tim by nebylo zbytecne dlouho zamezovano lidem parkovani nez skonci casovy udaj na dodatkove tabulce a nebo nez nekdo znacky sezbira az je dokoncen cely blok, kdy pro znacky dojede multikara.
Ten čas na tabulce je závazný, pořád se jedná o regulérní dopravní značku. Pokud přijedete po čase daném tabulkou, instalaci zákazové značky můžete mít absolutně na háku. To, že je potom sbírají najednou, to je jaksi logické. Srovnání s nějakejma špeditérama je absolutně mimo.
no a kdyz tam ta znacka najednou neni, tak je vse vyresene. Jen si tu znacku holt pohunci co to sbiraji na multikaru musi vylovit ze krovi. Meli to sebrat nebo zakryt cernym pytlem hned co dokoncili cisteni dane ulice a ne ze nekolik hodin po vycisteni tam jeste buzerantsky lidi nemuzou parkovat... nebo mame cekat az naprsi a uschne?
Naprosto nechapu proc nedaji vypoved a neodejdou.
Trh prace je proste obchod. Je zde nabidka a poptavka. Pokud je neceho nedostatek, tak je to drahe, pokud je neceho prebytek, tak je to levne. A pokud je tedy nedostatek policistu tak by logicky jejich plat mel vyrust. Pokud se to nedeje, tak je evidentni, ze o takove zbozi neni zajem ikdyz je ho malo a tudiz nezbyva nic jineho, pokud chci zmenu, tak musim dat vypoved a stat se jinym zbozim ktereho je idealne malo a o ktere je zajem. Muze to byt i pozice ktere je hodne, ale i pres to je o ni zajem, treba IT.
Dobrovolne se sebemrskacsky litovat a neudelat zmenu mi prijde jako strileni se do vlastni nohy. Mozna to nekoho uspokojuje, nekoho to bavi ,ale normalni clovek tohle proste nedela.
Odstranění dopravní značky je trestné a vy si to ještě natočíte.
ono je obtizne pochopit psany text ze? 😄 😄
ano ja odstranim znacku a pote objedu blok a na kameru si natocim, ze tam zadna znacka nebyla kdyz jsem prijizdel kdyz by nejaky aktivni organ mel nutkavou potrebu pokutovat nesmysly.
Jinak ja nemam nic proti tomu, ze je potreba uhnout kvuli blokovemu cisteni ,ale vadfi mi, ze odstraneni techto znacek trva zbytecne dlouho. Pokud by znacky odstranili se stejnou rychlosti jakou pokutuji vozidla ktera neuhnula cisteni, tak by bylo vse v poradku. Ale to se nedeje. Na zaver dne nebo casoveho udaje na dodatkove tabulce prijede auto a znacky sezbira a do te doby tam nikdo parkovat nemuze ikdyz jiz nekolik hodin je ulice vycistena a nikdo z pracovniku se tam jiz nevysdkytuje.
Reseni? jednoduche. Staci aby smetaci pri dokonceni prace vzali igelitovej pytel a znacku prekryli. Ale to by se nekdo musel zamysel, pak by to davalo smysl a to se v tomhle bananystane nenosi. Proto ty znacky proste hodim bokem a nazdar.
To se trochu mýlíte, ta značka tam může být klidně i několik dní. To blokové čištění probíhá v několika vlnách. Nejdřív technika, pak "vykopávači zeleného plevele", a nakonec "smetáci". Tyto značky jsou navíc opatřeny doplňkovou tabulkou s časem. Bývá to tak 8-16 h. Takže v 16:05 si v klidu můžete zaparkovat.
uprimne je mi to jedno. Pokud prijedu a vidim, ze je silnice vycistena a znacka je stale bezduvodne umistena, tak nevidim jedinej duvod proc bych nemohl zaparkovat. Pokud by k odklizeni znacek dochazelo stejne rychle tak jako k odtahovani aut a jejich pokutovani, tak by to problem nebyl. Ale znacky pohunci odstrani az kdyz skonci cele blokove citeni a pak jede auto a vse sesbira. Pritom o 4 ulice vedle se jiz mohlo parkovat o nekolik hodin drive. Ten cas na dodatkove tabulce je asi tak aktualni jako kdyz PPL dorucuje balik 😄 😄
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zajizdeni je sice pekna vec, ale je to uplne k nicemu, protoze auta se prepravuji na kamionech a na ty kamiony s nima musi nekdo najet. A najizdi na ne kamionak, kterej to neumi a hlavne nechce skrabnout nove auto. Takze te nove spojce da takove karate, ze nejake zajizdeni od zakaznika (stastneho noveho majitele) je zcela mimo a nema na nic vliv.
Konkretne skoda si na tuto problematiku delala expertyzu a zjistili presne tento problem, proc se jim zanovni auta s minimalnim najezdem vraci k reklamacim s odpalenou spojkou.