Za mě to je tedy ideál, mám rád svižnou jízdu a vysokou účinnost auta, ne nějakou zastaralou továrnu na odpadní teplo, navíc ty prodlevy při řazení atd - pravěk.. Výhod je celá řada samozřejmě, chce se v tom trochu vyznat, vyrábíte energii za jízdy, pohodlně dobiju doma, když spím nebo zdarma u hotelů nebo na letištích, za tři roky žádný placený servis, baterie stále 100%, obří životnost atd atd.
Jinak na vás jsem nereagoval a vaše mě problémy mě nezajímají, jestli EV nechcete nebo jim nerozumíte, tak si to nekupujte, nikdo vás nenutí, dobrý den.
No nenutí.. Nyní jen straší, že je to nejlepší možná a jedinna cesta pohonu.. Zatím volbu mám, ale od roku 35 chtějí spalovaky zakázat a nahradit pouze baterkama, tedy pokud v roce 26 co to ještě budou prezkoumavat to rozhodnutí nezmění, třeba se jim v hlavách rozsviti.. Protože už nyní spousta automobilek ví, že to není úplně dobrá cesta a otáčí vývoje a prodeje spět na spalovaky.. Mě baterky nevadí, ale opravdu není pro všechny a určitě není výhodná a ekologická až tak jak každý tvrdí.. Za mě by to mělo běžet současně ať si každý jezdí na pohon, který mu vyhovuje a ne slepě tlačit nějakou ideu.. Na baterky jsou ty auta už nějakých 100let a trh a ukazuje, kdo to chce nebo ne.
Pokud potřebujete k práci obří SUV, které bez baterek váží ke třem tunám a s baterkama by mělo kolem 3,5t a ještě s ním najedete 4 tisíce km za dva týdny, tak to si asi na něco elektrického použitelného ještě dlouho počkáte. To souhlas.
Na druhou stranu v USA jezdí velké Riviany a Ford F150 na elektriku a myslím, že si to lidi dost chválí. Není to ten typ auta, který by vám tu práci odvedl?
To nevím určitě ano, ale to pořád neřeší kde a jak bych to nabijel tak abych nestracel čas.. Benzínový ram má kolega spotřeba cca 14 litrů teď aktuálně..2.7 mil cena.. Druhá věc je ze se mi nechce a ani nemám na to dát miliony za auto které se ničí a to myslím opravdu ničí.. Auto po pár letech strati na hodnotě což u benzínu či nafty není tak extrémní.. Proto na tuto práci to řeším tam koupit cca 8 nebo 10 let staré a dojebat to a za mrzký peníz pryč po 2 třech letech.. A neumím si představit prodávat špatný stav ještě v elektrice.. To už nikdo neprodá..
Pane Čermáku, to co píšete je logické. Máte levné topení a levněji to moc bez mega investic nejde. Já napsal A .. ale nenapsal jsem B.
RD mám komplet na elektřinu, včetně podlahového topení topnými kabely... (Vím že to je asi nejhorší varianta, bohužel v roce 2009 mi nikdo extra neporadil a prostě to mám takto). Tedy před FVE spotřeba i 22MWh za rok. 4 roky mám FVE a spotřeba ze sítě cca do 14MWh.
Tedy v mém případě úspora. Ve Vašem případě se to samozřejmě aktuálně nevyplatí, o tom žádná. Já FVE dát musel.
S pozdravem LV
Tak to potom jo.. Mě právě firma co jsem oslovil před 11lety ohledně montáže kotle rovnou řekla na starý barák elektrokotel a čerpadlo je finanční sebevražda.. Zas na druhou stranu jsem netušil co budou vymyslet vlády a EU zelení blázni ty jejich eko povolenky.. Musím to nějak řešit a technologie na to nejsou.. Tedy jsou, ale bohužel ne ty levné nechci abych vyhrival barák za 100 tis ročně.. Elektřinu mohu tahat tak leda ze sítě a víme jak s těma cenama caruji..
Absurdní je vaše úvaha, o ekologii to opravdu není to vám nikdo necpe, lidi to kupují spíš pro jejich výhody a lepší provoz, zkuste si to na dva týdny a uvidíte.
A jaké přesně jsou ty výhody elektroaut? Nechám si poradit? Já totiž za mě vidím samé nevýhody.. Musel bych přizpůsobít trasu nabíječkam a čekat u nich. V cílovém místě co jezdim třeba hotely a penziony a v místech kde vykonavam práci nejsou nabíjecí místa.. Samozrejmne hotely za 3000 noc jsem nezkoušel.. Další za mě nevýhoda je extrémní pokles ceny pokud se rozhodnu, že auto po 3 letech prodám.. A o kolik zda vůbec je levnejsi provoz u vozu typu SUV, Pickup nutně potřebuji 4x4, které bude mít neustále naloženo 200-400kg plus mě jako řidiče a někdy dvě osoby a co se bude dít s dojezdem pokut zaprahnu vozík cca 500 až 1000kg.. Cesty co jezdím je denně cca mim 250 km a při přejezdech není problém 500km a opakuji nejsou nabíječky v cíly.. Takto jezdím 100% 8-10l nafty na 100km a to je v tom zapocitane i klimatizace a nebo topení na místě někdy i pár hodin denně.. Je to i pro mne výhodné? A proč? A píšu, že nechci a časově ani nemohu trávit na nabíječe čas.. A tím myslím, že ani nechci a nemůžu z důvodu času sjíždět někam kde je nabíječka.. Kolikrát přijedu na hotel kolem 11 hod večer a neumím si představit, že bych někde hledal a smrdel na nabíječe i kdyby to zabralo z nabíjením 40min což bude více.. Za tu dobu jsem vykoupanej a mám volno.. Takto za cca max 10min natankuji a mám 900 ať 1000km dojezd. Benzinky mám cestou. Zkuste mi to vysvětlit.. Pneu jsou na baterkach dražší, olej si měním sám i s filtrama na originál věcech cca 1500 Kč a nedidrzuji interval výměn 30tis km měním po 15tis..a auto musí být vysoké a odolné v terénu.. Prosím zkuste mi vysvětlit na moje podmínky
Ty negativní komentáře ... Máte vůbec FVE??? Podle mě valná většina z vás vůbec FVE nemá a papouškujete jen to, co řekla Maňa z prasečáku. FVE je dobrá věc a pokud máte něco v hlavě, tak se jednoznačně vyplatí. Např. od dubna a přes celé léto tím téměř pořád živíte RD (světla, tv, lednice, pračka, sušička atd atd atd) včetně bazénu a klimatizace. Přetoky je nesmysl posílat za pár haléřů do sítě,ale využít co to jde ...
Chtěl jsem a nemám.. Já jsem to řešil asi že 4 firmama a přes léto když elektřinu téměř nepotřebuji bych ji měl přebytek, a v zimě když by jsem s tím chtěl topit to zase neutahne. A ten jejich směšný výkup a pak zase prodej zpět to co říkal za čísla tak zlodějina.. Počítalo se to dle gps polohy a těch jejich algoritmu jak dlouho a často svítí atd.. a i když zaplním celou střechu tak to nezvládne vyrobit tolik energie, aby to zivilo elektrokotel nebo čerpadlo.. Investice tak velká, že to co by jsem ušetřil přes léto na svícení, lednici atd se mi zaplatí až 20 let..a to už zase nemusí fungovat a já budu opravovat. Bojler jedu i přes léto na kotel taky úsporné na 200kg uhlí což je plná nasypka mi to vydrží pokud je v režimu ohřev pouze vody na 200 l bojleru na 65° 2 měsíce a kousek . Což v dnešních penězích asi 800 měsíc.. Technologie jde do předu, ale ani po 10 letech to nemohu mít.. Chci stim topit to je to nejdražší.. Topná sezóna u nás 7 až 8 měsíců.. První a poslední měsíc se pouze pritapi přes noc nebo chladnější dny ale 6 se jede pořád.. A některé firmy jsou levé třeba mi volala jedna jak ušetřím 70 tis ročně na eltrice, říkám paráda projedu ročně tak za 25tis max kde ušetřím ten zbytek. A po těch jejich propoctech uznají, že se mi to nevyplatí a nebude mi to na topení fungovat.. Do teď topim uhlim kotel z nasypkou velice úsporné dokud se nezavedlo eko povolenky, které zdražují metrák uhlí o stokoruny.... . Spíš začnu řešit větrník tady fouká pořád..
Jasně. Proto vám taky většina majitelů EV řekne, že si to sice můžete koupit i bez toho, ale že by vám doporučili koupit si EV jen pokud máte jak nabíjet tam, kde své auto běžně parkujete.
Pokud tuto možnost nemáte, tak se to sice provozovat dá, pokud chcete, ale není to rozhodně pro každého a není to zdaleka tak pohodlné, jako když nabíjení vyřešené máte.
Žádný tlak na nákup EV není a navíc díky rychlému pokroku ta auta dost ztrácí hodnotu, takže obzvlášť pokud nemá člověk vyřešené nabíjení, není důvod se do elektromobility hrnout.
Teď jsem třeba byl v Alpách a tam už se docela rozšiřuje to, že přijedete k penzionu nebo k hospodě a na parkovišti je pomalá nabíječka. Protože cena těch nabíječek v rozmezí 10-20 tisíc Kč není pro takové firmy žádná velká investice a narůstající počet zákazníků s EV to ocení.
Postupně se tohle bude šířit i tady a přestane vás nabíjení trápit, ale tam prostě ještě nejsme a nejsou tam ani státy, kde je rozšiřování EV mnohem rychlejší než tady...
No uvidíme kam se to pohrne..další věc je spotřeba vúbec nevím co může žrát terení nebo případně velké SUV s pohonem všech kol což potřebuji k práci. z baterkama to bude vážit někde kolem 3,5tuny o asi nebude ani ekonomické a z vlekem tuplem ne a jak říkáte stráta hodnoty. Nové bych nekoupil to bude stát tak 3 mega a staré se zase budu bát ohledně baterek.. Mimochodem od minulého příspěvku jsem najel zase přes 4tis km a to jsem nejezdil dálky každý den.. to by bylo hodin na čekačce na benzínce
To chvění a praskání z výfuku už nemá ani 95% moderních spalováků a zvuk motoru jich má taky drtivá většina buď v podobě zvuku splašeného, nemocného vysavače a nebo mají repráky v interiéru a některé i v tlumiči výfuku.
Takových aut, která ještě dnes umí to co se nám petrolheadům líbí, se dnes dělá s bídou tolik, že by jste je spočítal na prstech svých rukou. Možná by vám stačila i jedna.
Až bude EV stát jako spalovák, tak o ně zájem bude. To máte pravdu. A ukazuje se to už nejméně rok/dva, protože v cenové kategorii kolem 1,5M už ta cenová parita docela je.
Auta s dojezdem 1000km nikdo dělat nebude. Nebo maximálně pár modelů pro to jedno promile lidí, kteří by něco takového chtěli a byli ochotní zaplatit.
Auto, u kterého platí to co píšete: "budu si chtít přidat plyn přidám budu topit nebo chladit i na místě", je i moje 5 let staré EV. To už není věc budoucnosti. Nijak mě takové chování v dojezdu neomezuje a předjíždím alespoň půlku spalováků, které na cestách potkám a se zbytkem držím krok. Těch, které jezdí rychleji jsou jednotky.
Jakmile budou baterky, které by 1000km dojezdu zvládly, tak jich dají do většiny aut půlku, aby to auto bylo lehčí a levnější. Není důvod tahat s sebou takovou váhu, když drtivá většina aut ujede denně do 300km, spíše výrazně méně.
Myslím, že ta psychologická hranice pro většinu lidí bude dojezd 500km po dálnici bez ohledu na počasí. To znamená dojezd kolem 800km při úsporné jízdě mimo dálnici. Víc už nikdo řešit nebude.
Nemyslím tím, že by se lidem víc nelíbilo, ale nebudou ochotní za víc platit...
300km denně sic pro většinu stačí, ale večer se musí nabíjet..a když nemáte kde je to problem. Najít nabíječku, někam jet a čekat.. no uvidíme jak se to vyvrbí už snad konečně chápou automobilky, že jen na elektriku se vsadit nedá
OK. Pokud vám tolik vadí plánování, tak pro vás elektrika ještě dlouho nebude.
Užívejte spalováky a počkejte si až bude infrastruktura.
Na rozdíl od benzínek a plniček LPG/CNG/H, které jsou drahé a je jich omezené množství, tak elektřinu máme v každém baráku a tedy i v každém baráku můžete nabíjet EV. A vzhledem k nízké ceně domácí nabíječky je jasné, že v okamžiku kdy těch aut budou plné silnice, budou nabíječky v podstatě všude.
Mě teď pobavilo, že jsem dnes vyrazil na chatu spalovákem, protože na elektrice nemám tažné a teď večer jsem zjistil, že bych musel jet nejméně 30 minut k nejbližší otevřené benzínce, zatímco asi 400m daleko mám 2 nabíječky, 2km daleko jednu další a v dojezdové vzdálenosti 10-ti minut je jich asi 10 a do 20-ti minut dojezdu už je jich asi 30. Ano, většina z nich jsou ty pomalé, takže ty bych využil jedině v nouzi na dobití pár km dojezdu, abych dojel k nějaké rychlé, ale je vidět, že i ta infrastruktura už dnes není vyloženě špatná. Obzvlášť v takovém místě jako tady, kde v noci člověk nenatankuje vůbec a i přes den je to na benzínku daleko, tak mám rychlou nabíječku 400m. Asi jsem klikař😀
S tím, že většina EV jsou nudná auta na přesun z A do B souhlasím. Je takové i to moje. S benzínovým šestiválcem to dnes byla úplně jiná radost z jízdy.
Nicméně už je i pár EV, které je zábava řídit a časem budou přibývat.
Stejně jako dnes máte v záplavě nudných oturbených malých tříválců třeba zjevení jménem Toyota GR Yaris, tak mezi EV se občas také něco objeví. Třeba z Hyundai IoniQ 5N je většina petrolheadů docela nadšená. Ten už totiž umí i ty emoce👍
no ano určitě pro mne elektrika nebude.. ted jsem najel za 5 dní další 3000km na 3 tankování nafty kolikrát bych hledal nabíjedlo a kolik hodin zdržení.. opakuji jsem na cestach tudíž doma to nenabiju a na hotelu taky ne.. a věřte mi už tahle jdu spat kolem 1 až druhý a ještě čekat na nabíčce no to by byl masakr.. A zábava to nebude nikdy to řídit .. dobře to pojede to asi ano, ale nikdy ne zábavně.. nebude se to chvět nebude to práskát do výfuku nebude slyšet motor.. a že tam budou dávat repráky to je trapný jako falešné koncovky u aut. Fakt nechápu proč to tak tlačí el pohon.. ekologické to není na výrobu a ani na jízdu pokud není el. vyrobená ze sluníčka nebo větru. Bez dotací o to nemí nikde zájem viz Německo. Až to auto bude stát jako spalovák a bude mít za 5 min nabiti na 1000km reálně dojezd bez omezování se , budu si chtít přidat plyn přidám budu topit nebo chladit i na místě tak potom možná by se dalo uvažovat, ale jinak ne..
Tak to máte reálný dojezd jako můj 3l spalovák. Taky mám 550-600km.
Proto mě nijak netrápí elektrika s odjezdem kolem 350km. Jsem na nižší dojezdy zvyklý i z motorek, na kterých mám najeto desítky tisíc km po Evropě a žádná nikdy neměla dojezd přes 350km, spíš většinou pod 300km.
Dát si po 2,5 - 3 hodinách pauzu mi stejně přijde pohodlné a nejspíš i zdravé.
Je jasné, že když jste jel autem na LPG, tak jste stavěl jinde, než by jste stavěl s EV. Ostatně když jezdíte na LPG, tak dobře znáte plánování trasy dle toho, kde se to dá tankovat. LPG také nemají zdaleka všude. S EV je to podobné. V západní Evropě už je možná síť nabíječek podobně hustá, jako LPG stanic. U nás se k tomu také hádám blížíme.
Proč by bylo nereálné mít všechna auta na proud? Myslíte, že nikdy nebudou mít kapacitu baterií, aby vyhověli i těm, pro které je to ještě dnes nevhodné?
právě, že ne.. Nic se neplánuje když je LPG u benzinky při cestě tak se tankuje LPG a když není jede se na benzín.. Žádná trasa se nepříspusobuje pohonu, ale tomu kudy chci jet já.. Protože není kapacita aby se všichni večer připojili do sítě a jsou tací co se ani nikde připojit nemohou a museli by na nabíječku někam extra.. Zrovna za 4 hodiny zapřahám karavat a jedu a je mi jedno zda mi to bude žrát 8 nebo 15l až dojde nafta natankuju při cestě.. Opravdu to beru tak, že auto má sloužit mě a ne abych já se mu jakkoli přispusoboboval a plánoval.. Zadám bod do navigace nejrychleší a jedu..Když je nehoda objedu objíždkou a jedu dál nic mne nestresuje, že minu nějaký bod protože žádný nemám.. A další věc, že než dát 3 mil, které tedy ani nemám za velké auto s nějakým velkým dojezdem což potřebuji tak bych radši koupil 8miválce přeturbenýho ten by mi za ty prachy aspoň dělal radost kdykkoliv bych ho nastartoval.. Mě se prostě líbí auta a vše co k tomu patří tohle mne vůbec nenaplňuje .. elektrika auto bez duše bez emocí a to že ty některé elektrické umějí i dobře jet to bohužel bez těch zvuků z výfuku, vibrací atd nebude nikdy ono..Nemám rád ani slabé spalováky nejslabší mám 2,9L obsah..protože by mne to netěšilo v tom jet ..
No jsem rád, že konečně zmiňujete reálnou nevýhodu EV a tedy nutnost plánovat si trasu a dobíjení.
Ty nesmysly, že to nemá dojezd a nedokáže se to nabít za 20-30 minut byli opravdu zbytečné...
Proč přeháníte s tím vyrážením o 2h dříve?🙄 Vždyť nejhorší možnost je, že na těch 470km budete muset udělat 20-30 minut dlouhou zastávku čistě jen kvůli nabíjení, protože žádná nabíječka nebude tam, kde by jste si chtěl dát jídlo/pauzu...
Pokud potřebujete 4x4 a velký kufr, tak Ioniq 6 určitě smysl nedává. Napadá mě třeba Tesla Model Y, ta oboje umí splnit, jen se nabíjí spíše kolem 24 minut, ne 16.
Mě to plánování také omezuje, ale beru to tak, že každá věc má své výhody a nevýhody a člověk si musí zvážit co pro něj převáží. Mě výhody převáží nad nutností plánování, ale každý to má jinak.
Najít nabíječky na dlouhých cestách kolem dálnic už problém není, horší je to na venkově. Já jsem měl zatím vždy štěstí, že byla alespoň jedna ve vzdálenosti pár minut pěšky, kam jsem mohl dát auto po příjezdu nabít, ale je jasné, že to tak nemusí být všude. To bude ještě nějakou dobu trvat.
Zase se ale často dá domluvit na připojení auta s majitelem ubytování, takže i to může mít řešení.
Cesta do Chorvatska 140kou? To celou cestu nepůjde, ale projet tu cestu s EV stejným tempem jako spalovák bude při nejhorším o 1-2h delší. Záleží hodně kolik zastávek a jak dlouhých uděláte s tím spalovákem. Já když to jedu s dětmi, tak stavíme minimálně 2-3x na nejméně 15-20 minut. To při dobrém plánování může EV stačit, nebo přidáte jednu zastávku. Žádná tragédie u cesty, kterou dělám max 1x ročně.
No bohužel mě to smysl nedává žádný..A a do Chorvatska se nechá jet pořád i víc, když bych se nebál o papíry jezdím v noci..Ale to je ten nejmenší problém dovolená.. Už vidím jak budu někde na penzionu nebo hotelu platit proud a tahat 50m prodlužovák, když dnes ani nikdo pořádně neví co to stojí.. A abych řekl pravdu Tesla mi nic neříká hlavně vzhledově nevím jak ted, ale ty první ten interier jak holobyt.. Před měsícem Norsko a ČR asi na 5 zastávek a nikde jsem cestou neviděl nabíječku kde jsme stavěli. Jeli jsme pickupem 6L obsah nevím jaký equivalent by šel v elektrice s rozumným dojezdem? V LPG to má dojezd 550km a je to teda jediná otravná věc na tom autě to tankování trvá asi 10min a plus ten malej dojezd je to blbý. A když není LPG stanice tak jedeme na benzín máme možnost. Ale proud do kanystr nevemu.. Ukáže čas co kdo s čím bude jezdit, stějně je nerálné mít všechny auta na proud.
Teď jste mne s tím nákladným provozem docela pobavil. Mám 8let starý R ZOE. Nabíjím ze sítě kde mám kWh za 6 Kč. V létě jezdím za 13kWh na 100km v zimně za 18-20 kWh na 100km. V létě tedy jezdím za 0,78 Kč/km a v zimně za 1,2 Kč/km. Chtěl bych vidět spalovák který se tomu alespoň přiblíží. O úplně jiném svezení nemá ani cenu mluvit, ale každý ať si jezdí v čem chce. Jen mi trochu vadí oborníci na elektromobilitu kteří elektromobil nikdy neřídili ale přesně vědí, že netopí, neklimatizuje a podobně.
Takhle malé auto jako je Zoe v nafte pojede taky za 4,5 na 100, když stim pojedu do 120km.. Předpokládám, že stim 140 nejezdite.. A hlavně nemusí se řešit dobíjení. Osobně tedy jezdím větší auta to bych ty Zoe potřeboval 2 a dojezd má kolik? Tak když stim pojedu jako se spalovakem a ne že pojedu jak pripos any..
Co myslíte tím, že nemají dojezd?
A pokud vám přijde 20-30 minut nesmyslně dlouhé, tak jsou auta, co to umí rychleji.
Pokud by jste si na takovou cestu vzal například Hyundai Ioniq 6, tak ten má dojezd v aktuálním počasí kolem 500 km.
A nabíjí se za 16 minut z 10% na 80%, což je cca 300km dojezdu.
Takže pokud jste neměl nabíječku v cíli, tak by stačilo na cestě tam si najít nabíječku cca po 400km cesty, tam se na 10 minut zastavit na nabíjení a pak dojet do cíle.
Na zpáteční cestě by jste pak měl podobnou zastávku cca v půlce cesty. Taky by pravděpodobně stačilo 10, maximálně 15 minut nabíjení.
Vzhledem k tomu, že se bavíme o minimálně pětihodinové cestě, tak dát si na každé z nich 15 minut pauzu by byl dobrý nápad, i kdyby jste nepotřeboval nabíjet, takže ztráta času spíše nulová.
Ano najít si nabíječku což bude znamenat planovat rasu dle auta a ne dle toho co vyhovuje mě.. A přestavku si samozřejmně dávam třeba jdu na jídlo, ale tam zas většinou není nabíječka u běžné hospody. A v cílovém míste nemají nikde nabíječky a další věc je, že já samozřejmně najezdím i v místě kam jedu cca 100 až 300km. Pro mne by to tedy bylo zdržení a omezování..Větší nájezd km v důsledku hledání nabíječky a změny tras a to časově je nepřijatelné. Místo v 5 ráno bych vyjíždel ve 3 hodiny? A pokud bych jel něčím jako Ioniq 6 tak bych potřeboval zapřahnout vozík, protože to není kombi a dojezd bude jen hádam o 30% míň.. A co když pak někde něco řešíme a topíme 3 hodiny jak toto snižuje dojezdy? Další věc potřebuji mít pohon 4x4 .. Chápu, že pokud jste pro to zapálený tak Vás to jako neomezuje a člověk je schopen z něčeho slevit a z důvodní si to, ale mě by plánování trasy dle nabíječek a řešení dojezdu opravdu omezovalo..Proč bych měl obědvat někde fastfood kde jsou někde nabíječky, nebo jídlo od benzíky, když je mnohem lepší zastavit v restaraci atd.. ty mám vytipované přímo na cestě buď přímo nebo 2-3 km zajíždka.. kolikrát nemám čas ani na jídlo, když je něco na silnici nehoda tak to objiždím a zase problém odklon od trasy. Mě nyní zajíma nejrychlejší cesta do cíle to co je mezi tím mi je jedno.. Pokud budu mít někde bod na nabíjení musím se ho stuj co stůj držet nebo hledat jiný v dojezdové vzdálenosti opět omezení a zdržení.. Můžeme spolu jet do chorvatska nasadíme 140 km na tempomat a uvidíme jak to bude pohodlné nebo v německu dáme 200 a to bude teprve dojezd padat
Ale tohle auto není není určené na trasy 470 km za den. Na to si samozřejmě vezměte vůz k tomu určený. To je jako byste si stěžoval, že do kabria nenaložíte paletu tvárnic.
Na denní dojíždění do práce a poskakování po městě to naopak stačí víc než dost.
Na poskakování po městě je to docela drahá sranda.. A hlavně jde o to, že do elektra se hodně tlačí a, že se zakáže výroba spalováků a co pak? Pak zrovná jsem zkončil.. Nikdy nevím kolik najedu za týden může to být 500km nebo 5000km.. A opravdu nemám čas hledat nabíječky a čekat u nich.. A ano měl jsem třeba najednou tři auta kombi, cabrio a offroad, navíc mam motorku ale kvuli tomu, že chci. A veřte není to nic levného servisovat a platit pojistky na více aut..Ale, když mi to dělá radost rád to dám.. Vždy Vám ostatní stojí před barákem.. Manželka má totoïž dalsí svoje.. Pokud budu mít elektro a budu nucen mít ještě jedno auto, abych vůbec někam dojel tak to nedává smysl..To je prostě navíc z důvodu, že to není 100% auto.. Dám kombi servisovat a mohu jet jiným, ale elektrem bych nemohl z důvodu dojezdu.. Hlavně je drahé na pořízení a spotřeba u velkého eletra není taky nějak závratně ekonomická.. Za mě je jedinná volba naftový silný motor a nemusím nic řešit.. S pohonem všech kol a automatickou převodovkou jezdím dlouhodobě za 8L/100km A malé benzínové nepojede o moc levněji, když to bude 4x4 spíš více.. A elektro za to dám karavan a taky k ničemu..A většinou když jedu něco vyřizovat do města tak to spojím s něčím a stějně najedu. Ať to nechají být tak jak to je kdo chce spalovák ať ho má a kdo elektro tak a´t si ho koupí.. o ekologii to stějně nění.. Co jsem tak nějak vyčetl tak elektro auto se začně ekologicky vyplácet až po 7 letech
470 km znamená u většiny lepších aut jedno nabíjení na 20-30 minut 🙄
Děláte z toho kovbojku!
Nedělám.. Za prvé dojezd ty auta nemají a 20 30 min je nesmysl.. A opravdu radši venuji čas něčemu jinému než někde čumet na nabíječce.. A to se nebavim o delší cestě.. A nevidím důvod proč jezdit dříve kvůli nabíjení.. Zatím jsem u žádného penzionu neviděl za poslední 2 roky ani jednu nabíječku..
Kdo kupuje čínská auta,tak se podílí na likvidaci Evropy. Je tu dost značek a není potřeba ty čínské podporovat. Automobilový průmysl je veliký a zkáza by byla znát. Jo pak nadávat na ostatní to by šlo....
Tak určitě všichni píšeme na čínském telefonu nebo PC a běžně používame čínské věci, nebo značkové vyrobené v Číně to je taky podpora.. .. A hlavně nám už je to jedno stejně Škodovka je naše asi jako Hyundai.. je Německá tak nám konkurovat nebudou.. A další problém vidím v těch dojezdech.. Třeba včera jsem jel 470 km a tam kde jsem byl ubytovany není nabíječka. A dnes zpět 470 km.. Si neumím představit jak budu muset někde 3 až 4x nabíjet i kdyby po 30min a někam zajizdet mimo trasu.. A takové trasy jezdím často, pro mne je Elektro auto nereálné.. Tady za 5 min natakuju plnou a jedu..
Prosím Vás, a když na to nebudu mít, co mi kdo udělá?
Co jsem zjišťoval tak uvažují o tom, že nemovitost co nebude splňovat nepůjde prodat ani pronajmout.. Což je na h vno.. Zateplit mohu, ale soláry nedávají smysl řešil jsem to s firmou dle gps polohy, vypočítá sluníčko atd před nějaký program . V létě přebytek energie a v zimních měsících by mi to vyrobylo cca 25% toho co bych potřeboval.. Topit se stim nedá,.. A topit elektřinou ze sítě je sebevražda..
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Je to jednoduché, když někomu vadí, že nemůže platit kartou a vidí v tom šedou ekonomiku a nedovede pochopit, že obchodník nechce platit zbytečné výdaje ve formě poplatků za kartu což je pěkných pár tisíc korun, které by mohl využít jakkoli jinak. Prostě a jednoduše přehodit poplatky z obchodníka na kupujícího a problém je vyřešen. Protože dříve to bylo 4%z tj z 10tis korun mne banka sebrala 400kc a dnes to šlo na 1,5% a více tak min cca 150kc a to byl ten důvod proč jsem nechtěl, aby mi někdo platil kartou. Nic víc nic miň. Nechtěl jsem krmit banku a doplácet za to, že si nekdo neumí vzít peníze v hotovosti a chce platit kartou. Ty procenta nebere banka ze zisku obchodníka, ale z celé prodejní ceny.. Tohle je zlodějina ne to, že to někdo odmítá. Už vidím jak by všichni lidi kupující byli nadšení, že by poplatky strhavali jim to by se asi nelíbilo. Dokud to nejde někomu z vlastní kapsy tak to totiž nikomu nevadí a řeší, že je to kvůli okrádání. Taky už jsem se setkal u obchodníka Tamdafoods s tím, že platba kartou + 4% a skoro všichni platili hotově. Tomu se říká dvojí metr.. Najednou to vadí zákazníkovi platit kartou když ho to stojí více.. . To by mě zajímalo o čem by se psalo proč nechtějí platit kartou zákazníci..