Tak cena elektřiny není zas tak závratně vysoko. Co navýšilo zásadně platby je distribuce. A to mohl stát lépe kontrolovat. Jen proto, že pár vyvolených má pocit, že platíme za distribuci málo, protože je potřeba modernizovat síť, není důvod, aby se meziročně zdražilo o 100% v sazbě D02 a o jiných ani nehovořím. V sazbě pro vytápění je nárůst 5 násobný. Nehorázné. K tomu si připočteme solární barony s garantovanou cenou výkupu (mimochodem za to měl už dávno někdo sedět a platit) a jaká je výsledná cena víme všichni. Další věcí jsou emisní povolenky. Proboha proč? Pochopím je např. u chemičky nebo jiných provozů, které znečišťují vzduch, ale u strategických objektů, kam patří elektrárny, nikoliv.
V každé normální společnosti (státě) se modernizace - investice provádí z běžného zisku firmy. U nás, aby CEZ distribuce nepřišla o zisky a stát o daně, tak prostě zvednou cenu.
Tohle je už na zavření celé vlády a zabavení majetku. Do uranových (nebo lithiových) dolů s nima a do smrti platit tu zlodějinu co vytvořili.
Tendenční článek. Nic víc. Nejsou závěry vyšetřování, ale každý ví, že hořela FVE. Nesmysl. Ta nikdy neudělá takovou paseku.
Majitel měl jen 2 panely na ohřev vody, namontovány snad 1 týden. To se nikde nepíše. A už se vůbec nepíše, že byl majitel domu autoklempíř - nepamatuji si přesně povolání. Někde jsem to našel. Takový člověk má doma propanbutanovou láhev. A ta jaksi explodovala. LiFePO4 baterie nehoří. Údajně začaly hořet kabely, než přijeli hasiči tak z vedlejší firmy se to pokoušeli uhasit. A když šli pro 3 hasičák, tak to křáplo. Hasiči byli rádi, ze tam ještě nebyli.
Jelikož jsme opravdu na okraji naši galaxie, kde je velmi malá koncentrace hvězd (naštěstí pro nás) tak bude i z tohoto důvodu obtížné takovou planetu najít. Dokud člověk nevymyslí něco jako hyperprostorové motory, aby byl schopen se pohybovat rychleji než světlo, tak se to s největší pravděpodobnosti stejně nedozvíme. Světlo jako nosič signálu je i v galaktických měřítkách strašně pomalé. Je pomalé i v rámci naši Sluneční soustavy. A to se bavíme o objektech hned za rohem - Venuše, Mars.
Pokud bychom nyní vyděli planetu vzdálenou třeba 10000 světelných let a měli natolik dobrou optiku, ze bychom viděli i na ten povrch, tak by ta informace byla 10tis let stará. Co bylo na naši planetě před 10tis lety? Pár neandrtálců a ještěrek. Bez možnosti jakékoliv komunikace. A v časovém horizontu života Galaxie je to naprosto zanedbatelný úsek. Takže hledame buď život na úrovni buněk nebo výrazně vyspělejší civilizaci, která pokud nebude chtít, tak ji stejně neuvidíme.
Problém Applu je dlouhá životnost - podpora zařízení, super servis. Když už někdo koupi iPhone, tak ho ve většině případů nemění po 1-2 letech, ale nechá si ho klidně 5 let a déle. Jen jednou vymění baterii. Neni důvod měnit. I ta inovace je velmi pozvolná a rozdíl mezi řadami zanedbatelný.
Ovšem při výměně iPhone po těch 5 letech je rozdíl značný.
Vždyť je základní scénář pořád stejný. Pokud někdo neustále nechápe, že na to, aby mu někdo poslal jakékoliv peníze, nepotřebuje jeho přihlašovací údaje do bankovnictví, tak je to už jeho problém. Je to všude řečené pořád dokola. Jediné co je potřeba, je maximálně číslo účtu. To jediné nejde zneužít.
A že to posunuli o kousek dál a jsou schopni přes mobilní aplikaci přečíst platební kartu je jen taková třešnička na dortu.
Prozatím se to týká pouze zařízení se systémem Android, ale po tom, co předvádí EU a přesně ví (EU) co občan chce a je pro něho důležité, se to bohužel bude brzo týkat i systému iOS. Pořád to nějak nechápu, proč? Pokud někdo chce otevřený systém, koupi si telefon s Androidem. Když jsem chtěl bezpečnost, tak si i připlatím (v řadě případů už to ani neplatí ) a pořídím iPhone.
Celý Survivor je v podstatě obraz celé (a nejen) české společnosti. Jen hromada keců, ale skutek utek. Většina “soutěžících” je vlastně ženského pohlaví, ikdyž se navenek tváří, že ne. (Nic proti ženám - toto je narážka na 80 druhů pohlaví nebo kolik jich je)
Sebemenší problém nebo nepohodlí a začnou utíkat? Kde to jsme. Ač nejsem zastáncem povinné vojenské služby, tak to mělo něco do sebe. Prostě to z kluků udělalo chlapy.
Historicky vždy, když se lidé měli moc dobře, nemuseli tolik pracovat a začli vymýšlet 3,14čoviny (pohlaví, rovnoprávnost gayů a lesbiček, co je rodina, samý politolog, každý druhý psychické problémy (chybí mu jednoduše manuální práce) … a mohl bych pokračovat do nekonečna), tak prostě přišla válka, aby se lid vzpamatoval a začlo se vše budovat znovu. A válka je bohužel za dveřmi.
Za mého dětství, když člověk začal vymýšlet nesmysly, dostal jednu p o t l a m ě, a bylo vyřešeno. Buď od učitele nebo doma. A nikdo jsme si nedovolili stěžovat, páč bysme dostali znova a jednou tolik. Dnes se vše rozebírá a zkoumá.
Proč se neustále uvádí zákaz onboard kamer? NENÍ to pravda!!! Jen ten záznam nesmí být nepřetržitý, ale třeba po 5 minutách. A nesmíte použít záznam někde na internetu. Dokonce i při dokazování dopravní nehody Vám to musí policie schválit.
Resp. záznam lze použít na netu, ale musíte zamezit identifikaci osob, vozidel, prostě všeho.
Takže člověk, který celý život pracuje, platí daně, zdravotní a SOCIÁLNÍ pojištění , vytváří si finanční rezervu a náhodně ztratí zaměstnání a potřebuje podporu státu třeba na 6 měsíců, bude nucen toto období financovat z naspořených peněz třeba na důchod.
Fakt výborný. Už i to - že se vás zeptají: máte auto? Tak ho prodejte a budete mít na nájem.
Mělo by se to rozlišit. Na ty, co nikdy pracovat nebudou-nechtějí a na náhodnou ztrátu zaměstnání. V druhém případě si každý normální člověk snaží najít práci co nejrychleji.
V celku to odpovídá i moji zkušenosti s nabíječkami IONITY v zahraničí. Já jel až do Francie. Průměrná spotřeba 16,9kW/100km při tachometrových 134km/h.
Velký rozdíl vidím v ceně nabíjení. Autor zaplatil 10000.- na trase cca 2200km.
Já ujel rovné 3000km za cenu včetně domácího nabíjení 4000.-Kč. Na Ionity mám cenu 7,70Kč/kW. Ano, věnoval jsem tomu jeden večer přípravou doma. Uznávám, že spousta řidičů to dělat nechce, ale i se spalovacím autem jsem přípravu vždy dělal - kde budu tankovat.
Pokud by autor použil přímo aplikaci Ionity, tak se dostane na částku cca 4,70Kč/kW. (Lze si zaplatit 1 měsíční paušál za zhruba 340.-Kč) Já to v té době nevěděl. Pak to ekonomicky vychází úplně jinak.
Pokud bych dobíjel za stejné peníze co autor, tak projedu 13600.-Kč. Takže si myslím, že jedna příprava doma cca 3hod mého času bohatě pokryje rozdíl v ceně - v mém případě by to bylo téměř 10000.- Kč. A to opravdu za 3 hod práce nevydělám.
Bohužel, toto je nastavené opravdu špatně - cena za kW na stejném stojanu v závislosti, který čip / aplikaci použiju a jestli si platím nějaký paušál. Rozdíl na 1 kW je až 20.-Kč. A to je šílený.
Problém je, že všechny země východního bloku si velmi živě pamatují bývalý Sovětský Svaz a jejich řízení formou příkazů, zákazů, pronásledování, udávání, ... . To samé dnes dělá EU ať v dobrém úmyslu či nevědomky.
Na jedné z mých dovolených jsme se spřátelili s párem (2. kovidové léto), který pocházel z Itálie, ale trvale - asi 20 let žije ve Švýcarsku. Ti si vůbec neuvědomovali chování EU a opravdu koukali s otevřenou pusou na to, co se nám (Východní blok) nelíbí, co vnímáme a jak běžný občan vidí EU.
Opravdu si celý "západní blok" EU myslí, že jednají a konají pouze v zájmu občanů a vůbec nepřemýšlí nad tím, že by to mohlo být jinak.
MY prostě to postupné utahování šroubů cítíme, milá EU.
Jednou pro vždy se už naučte používat správně termíny Start-stop a Stop-start. To o čem je celý článek je systém Stop-start . Automaticky, třeba na semaforu, motor vypne (při splnění spousty podmínek) a při sešlápnutí spojkového pedálu opět nastartuje.
Start-stop je tlačítko pro nastartování a vypnutí motoru, při zahájení nebo ukončení jízdy. Ovládá se čistě manuálně.
Evropské automobilky už dávno zaspaly. A to minimálně o 5 let, spíš 10. Proč ještě někdo vyvíjí spalovací motory? Ty auta budou neprodejné už za 5 let. Nezávisle na tom, jestli bude EURO7 nebo ne. Konkurence z Číny je dnes úplně někde jinde. Bohužel, Evropa jako výrobce automobilů prostě skončí se všemi důsledky, ať se to někomu líbí nebo ne.
Je mi jasné, ze za tento názor dostanu spoustu mínusů, ale prostě je to fakt.
Podívejte se, kde je třeba NIO , Kia, Hyundai. V porovnání s nimi je VW group úplně k smíchu. Použité technologie, spotřeba životnost baterií.
A to nemluvím o dalších čínských značkách. Všechny mají jedno společné. Rychle ale opravdu rychle reagují na podněty zákazníků. A co VW? Za dvě generace nejsou schopni udělat podsvícení dotykového ovládání teploty (ano, je jim to vyčítáno už hodně dlouho) - jeden z mnoha příkladů.
Hezky den
Muže být tato technologie třeba o 80% levnější a stejně několikanásobně převýší cenu běžných BEV. Ani energeticky to smysl nedává. Na výrobu 1kg vodíku (Spotřeba vodíkového auta je cca 1,3kg/100km) je potřeba 50 kWh (65kWh/100km)elektřiny. Na těch 65 kWH ujede běžný BEV 300-400 km. Navíc skladovat vodík který je nejmenší částicí ze všech a tudíž i ze všeho uniká je dost problematické a to nemluvím o velmi energeticky náročné výrobě samotného vodíku.
Smysl dává, ale ne jako zdroj elektřiny pro os. auta, ale jako zdroj pro vyrovnávání přebytků a nedostatků elektřiny. Ať se to někomu líbí nebo ne.
Přestanete platit hordu nepřizpůsobivých kteří stejně nikdy pracovat nebudou, tisíce neziskovek, u kterých člověk ani neví, co vlastně dělají, zaveďte zpět EET ale hlavně přestaňte platit nehorázně předražené zakázky všeho druhu pro stát. Soukromá osoba nebo firma by nikdy nezaplatila to, co si dovolí stát.
A bude peněz na dvojnásobně velké důchody.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Důležitá informace je ta, že se Rusko cítí být v národním ohrožení. A možná se mu nedivím. Co dělá NATO? Od 90. let se neustále rozšiřuje směrem na východ. Rusko či Putin říkal vždy - nedělejte to, cítíme se být ohroženi. Vyeskalovalo to nyní Ukrajinou, o které jsme se my celkem nedávno dozvěděli, že by mohla vstoupit do NATO. Mocipáni to věděli daleko dříve a opět říkali, nedělejte to. Je to hodně zjednodušené, ale celkem vypovídající.
Pokud přihlédneme k těmto informacím, tak Rusko prostě pohrát nemůže, i kdybychom se stavěli na hlavu. Považovali by případnou prohru za extrémní nebezpečí. A pokud to překročí určitou hranici, od které už nejsme daleko, ty jaderné zbraně prostě použije v jejich očích na svou obranu. Otázka je kde.
Jen pro upřesnění. Nejsem žádný proruský dezinformator jak někteří rádi píší, jen poslouchám a čtu i to, co zdejší média nenapíši.
4 odpovědi