Dobrý den, takže konečně je to venku. Musíme se připravit na to, že lidí je na planetě moc a mají se moc dobře. Takže těmito opatřeními se musí snížit životní úroveň, tzn. všechno zdražit. Benzín, plyn, elektřina, prostě všechno. Tím se asi má snížit počet lidí na světě a vrátit se na úroveň spotřeby třeba o 100 let zpátky? Opravdu zvláštní. Jednou se o této 2. generaci poroučení větru a dešti budou učit děti v dějepisu, že takhle to asi nejde. Navíc nikdo ani přesně neví, jestli to oteplování přestane, když budou lidi jenom prdět v jeskyních. Zeměkoule prostě prochází svými vývojovými cykly a na tom asi to zelené šílenství nic nezmění.
Zajímalo by mě, ze kolik jezdí ten hybrid Tuscon.
Já mám RAV 4 hybrid 2,5 l benzín 220 koní 4x4 a spotřeba mimo město a město je do 5 l, dálnice do 7l na 100 km. To je v létě, jinak celoroční průměr 5,8 l. Cena jako u octavie, což je nesrovnatelné. Nemůže se srovnávat kolovrátek s raketoplánem.
Měl jsem půjčený fiat 500 hybrid a bral také tolik. Nevím jak je na tom to korejské auto z Nošovic.
Něco je špatně. Když Němci slavnostně ukončili provoz poslední třetí jaderné elektrárny, otevřeli místo nich 29 tepelných ( co emise ?) . ZELENÍ tomu tleskali.
To je dobrá schizofrenie. Pokud jde o zelené šílenství , tak od paní Matesové je pěkná věta : "Ideologie převážila nad proveditelností". A to se týká i zdevastování celého automobilového průmyslu vývojem elektromobility. Ale to není jen Německem, ale celým vedením EU - konec spalovacích motorů v r. 2035. Teď už se pomalu všichni z toho nesmyslu probírají, ale co ty ztracené investice do vývoje a výroby věcí, které nic neřeší ?
Kdysi jsem četl, že Německo nastrkalo do větrníků v Severním moři hodnotu cca 60ti Temelínů. Je jasné, že když nefouká, musí se nastartovat záložní zdroje a kupovat elektřinu od těch , kteří ji mají např. z uhlí (nebo z ruského plynu). A těm potom napálit daň v podobě emisních povolenek. Pěkně vymyšleno, ale nějak to nefunguje
Vy jste koukám nesmyslný obdivovatel Německa. Podle státních statistik si lidé u nás vydělávají prý průměrně asi 40 tisíc. Takže za 10 až 12 výplat to je na nové auto. Akorát nevím, kdo ty statistiky tak zvyšuje - asi státní zaměstnanci, tj. doktoři, právníci, vojáci, policisté, hasiči, učitelé atd.
Výrobní sféra to asi nebude.
Je to celé tak, že stbák a jeho pávice, tehdy ministryně financí minulé vlády, aby získali voliče v dalších volbách rozházeli půl bilionu korun a škrtli příjmy 100 mld Kč ročně do státní kasy ve formě zrušení superhrubé mzdy. Teď to lidé musí vrátit zpátky. Tak se hledá jak. Proti zvýšení daní z nemovitostí a jejich odvod do státní kasy se postavily obce a vláda tedy tyto příjmy nechává obcím. Takže nás vlastně okrádají vlastní obce. Nejhorší jsou velká statutární města, kde se na periferií platí z jakýchkoliv zastavěných ploch i z kůlen a padajících chlévů daně jen nepatrně nižší než např. na Václaváku.Já např. platím 200 tis. Kč ročně. Takže abych to zaplatil musím polovinu majetku pronajímat. Něco je špatně. Článek je výborně napsaný.
195 000 dan z nemovitosti??,tedy 16 000 ,mesičně??prominte,ale to je totálni nesmysl.
Nesmysl to není , mám haly 950 a 800 m2 a k tomu staré garáže s velkým domem. Rád bych ,aby to byl nesmysl .Před lety jsem to nechal přeměřit a na berňáku měli podklady naprosto přesné. Je to tak, nikomu to nepřeju. Škoda, že nemovitost není o 1 km dál za hranicemi města. Polovinu všeho musím pronajímat, abych tu šílenou daň z nemovitosti utáhl. Kde to jsme? Chápu, že je to neuvěřitelné, ale stát a města si s vámi mohou dělat co chtějí, můžou vás zlikvidovat a nemáte dovolání. Bohužel na to nejsou žádné dotace z EU, které čerpají všichni. A ještě když slyším kolem sebe ty řeči, že to mám dobré, že jsem ve svém......
Já bych chtěl ze svého pohledu varovat ty lidi, kteří bydlí na okraji měst a velká města jim mažou med kolem úst, jak by se měli jako celá obec připojit k městu.
V tu chvíli jim město dobrácky napálí všechny daně. Mně se to stalo tak, že před lety jsem platil daň ročně 8 000,- Kč, pak během dvou let už z toho bylo 104 tisíc a letos 195 tisíc. Mám několik kůlen a z každého m2 zastavěné plochy se pomocí koeficientů platí 81 Kč. Na to, že z okna koukám na ovce na louce se mi nezdá moc dobré, že platím prakticky stejnou daň, jako na Václaváku. Jsem holt ve statutárním městě, hnus. Toho svinstva se nedá zbavit, leda zbourat nemovitosti.
Asi je něco špatně. Když poslouchám chytráky z Nervu, jak je jinde daň např. 1% z majetku, vidím, že nevědí , co se tady děje. Tu výši já už dávno platím.
Aha, tak to raději neřeknu, že a přitom 5.8l spotřeba.
Otáčkoměr v autě není. Není potřeba. Minulý týden jsem jel na letiště Praha, 127 km, Tempomat 140 km/h, spotřeba 5,9l/100 km. Jinak v květnu 2024 najeto 750 km, prům. 5,4l/100 km. To jsou údaje z aplikace My Toyota,ktere se mně zobrazují na mobilu. Ten hybrid s malou 1, 75 kWh baterkou (Která se u auta nikdy nemění, vydrží celou životnost auta) totiž funguje tak, že opravdu spoří cca 1/4 paliva.
Tady se nikde nemluví o japonských autech. Já mám 3 roky Toyotu RAV 4 Hybrid. Motor má přímý i nepřímý vstřik. Je vhodný i do města na krátké trasy. Vypadá jednoduše, ale je to už 5. generace vyvíjená cca 25 let. Japonci prostě světu utekli. Motor nemá turbo, startér a v podstatě nezničitelnou převodovku E-CVT. Nejsou tam ani spojkové lamely. Olej je speciální 0W-16. Mění se 1x za rok nebo po 15 ti. tis. km. Spotřeba je u 2,5l. motoru 222 koní neuvěřitelných 5,8 l benzínu na 100 km. Takže nemá cenu brečet, že nikdo pořádný motor nedělá.
Teď mi dělal klempíř nové oplechování komína. Na střeše mám eternitové šablony. Při to vyměnil 4 šablony a 2 hřebenáče. Ostatní i po 40 letech jsou vpořádku,nikde nejsou popraskané,zatíkalo jenom kolem toho komína. Kdybych měl dělat novou střechu,použiju zase šablony Eternit,tentokrát už bez azbestu. Rychlá práce a jistota,že to bude zase 50 let fungovat.
S tou výměnou za bezazbestové šablony budete asi zklamaný. Ty nové šablony jsou zadarmo drahé. Je v nich jiné plnivo než azbest a většinou se rychle zvlní, voda začne zatékat a je to. Nejlepší je ten eternit sundat a dát tam lehkou plechovou krytinu, ( Satjam, Ranilla atd. ). Životnost je díky moderním povrchovým úpravám vysoká ( záruka 30 let, životnost asi mnohem delší - já mám vyzkoušený Lindab 30 let, zatím bez známek stárnutí ).
Tam, kde mě nemají rádi a nechtějí mě tam, nejezdím. Do Chorvatska jsem jezdil před 20 ti lety. Myslím, že čím je země více v problémech, tím víc otravuje lidi. Kdysi tam policajti měření rychlosti dělali tak, že odstranili ceduli konec obce a měřili až někde daleko v pustině. Místní při tom vynechávali. A tak to pro mě v té nesmyslné zemi skončilo. Turisté tam jezdí ze setrvačnosti a pohodlnosti. Mnohdy si neumějí spočítat, že cesta letadlem někam jinam do hotelu s jídlem vyjde stejně nebo třeba i levněji, než se trmácet autem do Chorvatska.
Hybrid mám od Toyoty. Nikdy jsem nic lepšího neměl. Auto jezdí jako benzínový šestiválec se spotřebou dieselového dvoulitru. Automobilka ale vyvíjí hybrid 25 let a já mám už 5. generaci. Do téhle 1. generace Renaultu bych se bál jít, nikdo nezná kvalitu ani odolnost. V prodejích bude ještě důležitá cena. Pokud chce být někdo pokusné morčátko, do toho!
S tím 6 ti válcem v benzínu a 4 válcem v dieselu je to jenom obrazné srovnání. Motor v Toyotě je 2,5 benzín bez turba, bez startéru a s unikátní převodovkou bez lamel. Pokud chci v automatu vyměnit po 100 tis. olej, tak starý vypustím a nového 2,5 l doleju (na rozdíl od běžných šílených automatů ), motor má přímé i nepřímé vstřikování paliva, takže nekarbonuje v sání, účinnost motoru je cca 40 %, tj. také jedna z největších .Výkon čtyřkolky je 222 k, spotřeba celorok s hlavním podílem město a krátké tratě je neuvěřitelných 5,8 l. Za tehdy 730 tis. Kč bez DPH bych si tak mohl koupit oktávku. Ale srovnání je jako raketoplán a kolovrátek. Co dodat ?
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Jak by asi EU mohla prosperovat, když nikdo nic nechce dělat? Všichni jenom čekají na dotace. Ideologie Bruselu všechny žene do pekla. Svými ekonomickými nesmysly si EU sama pod sebou podřezala větev. Všude samé sociální programy a dotace. Takhle to nemůže jít.