Zlevnění cen energií se na konečné faktuře projeví poměrně málo.Všechno nakonec dorovná vysoká cena přenosu energií. Když se zeptáte např. v distribučním centru kolik bude stát 1 m3 plynu nebo 1 kWh ekektřiny ( což se dá odečíst z měřidel ), tak to nejspíš nevědí nebo to nechtějí říct. Jediné jednoduché zjištění kolik stojí energie je při ročním vyúčtování . A to může být dost často nepříjemné překvapení.
Nemyslím si, že policisté jsou líní a zkorumpovaní. Jenom se v policii rozmohla byrokracie. Takže nakonec jich je moc. Včera jsem četl, že máme 800 policistů s nejvyšší hodností plukovník. Ti jistě nechodí ani nejezdí do ulic. Důkladný audit se nikomu nechce dělat. Tak je jednodušší brečet, že mám málo. V článku je napsáno, že existuje plat v policejní škole. To je docela zajímavé. Spousta žáků jinde naopak platí školné. A takové moudro, že z nástupního platu neuživím rodinu snad ani nejde komentovat. Při zvyšování platů státních zaměstnanců je třeba si uvědomit, že to zvýšení nepadá z nebe, ale musí na něj vydělat výrobní sféra, která všeobecně tak vysoké platy nemá.
To zase budou nájezdy do Polska. Ale není se čemu divit. Nevim sice kolik stojí v PL čokoláda ( nemyslím kakaová pochoutka ), ale tam je na rozdíl od nás opravdu tržní prostředí. Pokud už někdo musí mít na stromku kolekci, stačí vydržet a koupit si ji (za cca 100g čokolády do 20 ti Kč) v pondělí 23.12.nebo dopoledne 24.12.Je to sezonní zboží a 27.12. už to nikdo nechce. Jediná věc je, kolik si toho řetězce naobjednaly ve výrobě. Pokud málo, tak se budete muset letos obejít bez čokoládové kolekce. Což je nakonec i zdravější.
Všechno nasvědčuje hluboké krizi EU. Světlo na konci tunelu nikdo ani netuší.
Obří byrokracií a sociální politice EU se konečně podařilo to, že Evropě ujel vlak. Takže teď k vývoji u nás. Výhledově může stoupnout nezaměstnanost ,tím obrovské placení podpor a různých příspěvků, ale vybrané daně budou nízké.
Jestli teď nevychází náš státní rozpočet o "směšných" 280 mld. Kč pak výhledově až tady zasedne dnešní uřvaná opozice to může být ročně mnohonásobně víc. Končí legrace, budou se utahovat opasky. Státní bankrot je hrozná věc, vůbec ho nikomu nepřeju.
Problematika je složitá, ale některé věci moc nevycházejí. Na Google je uvedeno : "průměrný plat příslušníků Policie ČR v roce 2019 byl 47 423,- Kč" . Dnes je vyšší, ale to se nehodí do diskusí. Jinak to, že policie nebude dávat pokuty
( hlavně nesmyslné ) asi dost lidí potěší. Zřejmě podle hesla POMÁHAT A CHRÁNIT.
Bohužel časopis Svět motorů, kde asi před 6ti lety dopodrobna rozebrali tzv. uhlíkovou stopu celé životnosti vč. výroby a nájezdu statistických kilometrů auta, tak tam se zjistilo, že elektroauta zatěžují planetu o 60% více než spalovací.
To se ale nehodilo EU do plánů a tak se podporuje pořád nesmysl s elektroauty.
Normální člověk to je schopen na rozdíl od Bruselu pochopit, aneb poručíme větru a dešti. Ale to už tady bylo a nedopadlo to nejlépe.....
Mimo to je. Pokud kalkulujete s účinností výroby elektrické energie, navíc pouze uhelnou elektrárnou (což je samo o sobě velmi zkreslující), a odpovídající energetickou ztrátou, tak je na druhé straně nutné počítat s energetickou náročností výroby benzínu v rafinerii. Tam se sice energie při zpracování ropy na benzín z paliva moc neztrácí (palivo příliš nedegraduje), ale samotná výroba ji dost spotřebuje. Google říká, že výroba 1 litru benzínu spotřebuje 1,6 kw/h elektrické energie. Takže abyste vůbec ten benzín vyrobil, tak nejprve musíte mít poměrně dost té, z vašeho pohledu, neefektivně vyráběné elektřiny. Pokud bych tedy vycházel z vašeho závěru, tak na výrobu 1l benzínu potřebujete dodat 5kw/h energie uložené v uhlí do uhelné elektrárny, která jejím spálením vyrobí 1,6 kw/h elektřiny a teprve s její pomocí v rafinerii vyrobí ten 1 l benzínu. A to se vůbec nebavíme o energetické náročnosti těžby té ropy a dejme tomu toho uhlí. Následně to palivo musíte dopravit k uživateli, což také obnáší značné energetické nároky a teprve pak se můžeme bavit o srovnání účinnosti / energetické náročnosti vozidel. Auto, které žere 6 litrů benzínu na 100 km, potřebuje, aby nejprve v rafinerii na výrobu toho paliva spotřebovali 10,8 kw/h elektřiny. Některé elektromobily dnes jezdí za 12 kw/h na 100 km a energetickou náročností tak končíte téměř tam, kde u spalováku začínáte a to bez spousty negativních externalit.
Pěkný rozbor. Jdeme-li k jádru věci, zkráceně lze konstatovat, že uhlíková stopa elektromobilů oproti spalovacím autům je o 60 % větší. Stačí si vyhledat asi 6 let starý Svět motorů. Tam je dokonalý rozbor. Takže budoucnost, ale jen hloupě ideologická je opravdu v elektromobilech,jakožto násilím vnucovaných nesmyslech.
no jo, ale pak tu máš i jiné elektrárny než tepelné že?
Ano. Máme tady i jiné zdroje. Ty obnovitelné jsou ale nestálé. Musím mít za ně náhradní zdroje připravené je v při výpadku ( slunce, větru, vody) nahradit. Ty náhradní zdroje suplující výpadky jsou velmi drahý špás. Znamená to mít vše zdvojené. Jediný zdroj relativně čisté a stabilní energie je jádro. Ale to už jsme dost daleko od tématu.
Jenže vy motáte dohromady účinnost jednoho z výrobních zdrojů elektřiny - tepelné elektrárny s účinností pohonné jednotky vozu - spalovacího motoru. To je argumentačně úplný nesmysl. Když porovnáte pohonné jednotky jako takové, tak elektromotor má účinnost cca 90% a spalovací motor těch cca 40%. Ostatně proto je naprostá většina strojů (např. výrobní linky) poháněná elektřinou a ne naftou/benzínem.
Tak úplně to mimo není . Spálením paliva v tepelné elektrárně s účinností 33%, pak tu elektřinu s dalšími ztrátami vedením lze dobít do baterky auta a tam mám už konečně účinnost elektromotoru těch 90%.Takže ze 100% mám využitých tak cca 29%. Tepelný motor spálí palivo s s využitelnou energií na pohon 40%.
Dovolím si připomenout větu z článku : „budoucnost je elektrická“, protože elektromotory jsou čistší a efektivnější než ty spalovací. To je základní nesmysl.
U tepelných elektráren je při výrobě elektřiny účinnost cca 33%. Dále ztráty přenosem, dobíjením a dalšími . Účinnost spalovacích aut je cca 40 %.Takže už základní tvrzení je lež. Elektroauta jsou prostě auta s výfukem např. v Prunéřově.
Proč jenom dva motory, není to do auta málo?, já bych přidal ještě jeden motor ať je o co se starat, co servisovat, co řešit. Třeba parní a házet tam polínka, a ušetří se ať to stojí co to stojí. Kočkopes.
Váš příspěvek vypadá jako výsměch, ale.. Za války se jezdilo na dřevoplyn. Je to neuvěřitelné, ale v 1 kg dřeva jsou 4kWh energie. Takže průměrný elektromobil se spotřebou 20 kWh /100 km by se dal nahradit normálním spalovacím autem na dřevoplyn se spotřebou 5 kg dřeva /100 km. Navíc spalování dřeva je přece podle metodiky EU uhlikově neutrální. To je přece zajímavá absurdita
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Konečně solidní článek. Nejdůležitější je , že zrušením superhrubé mzdy nepřitéká do státní kasy dnes už minimálně 200 mld ročně. Bez navýšení daní to nepůjde.
Všechno ostatní jsou jenom populistické nesmysly. Pak se může vláda hrabat v drobnostech, které každého jenom rozčílí a efekt je malý. Příklad je třeba ukrutné zvýšení daní z nemovitostí.
2 odpovědi