To budou asi takova ta auta, jejichz majitele funguji stylem: “Liju naftu a olej, malo to zere, nic dalsiho to nepotrebuje. Katalyzator a cisteni/vymena DPF jsou drahe, tak mi to Franta kuchnul a jeste to min zere.” Obcas takova vidavam, prekvapilo me, ze na Balkane a v evropske casti Turecka jsem jich videl podobne jako u nas.
Paradoxně velké dopravní letadlo je asi pro automatiku jednodušší. Ve vzduchu v běžné letové výšce nejdou žádné překážky, v malých výškách se překážky nepohybují, ostatní letadla máte na radaru s odpovídači, letiště mají perfektní navigaci pro přistání... Už dneska dokáže dobře vybavené letadlo skoro samo sednout na dráhu. K autonomnímu létání jsme daleko, ale reálné to je. (Mimochodem, už existují systémy pro zcela autonomní let menších soukromých letadel - jsou pro případ nouze, pokud by přestal reagovat pilot)
Je ale potreba si uvedomit, ze rozhodovaci a diagnosticky proces cloveka v letadle bude tezke nahradit. Spravne aplikovana automatizace temer eliminuje bezne chyby, ale kdyz se veci po*erou …
Totální ztráta vztlaku. Jinak by letadlo "pohodlně" plachtilo, tak jako C. Sullenberger přistál úplně bez motorů na řece Hudson. To se může stát - tipuji, když pilot příliš zvedne čumák (úhel náběhu), protože si myslí, že má dostatek rychlosti. A to může zklamat, když selžou pitotovy trubice. Při vzletu nemusí být duchapřítomní, aby srovnali levou s pravou.... Jsem zvědavý, čím to bude nakonec.
ATR má Téčkový ocas. Pokud namrzli a upadli do deep stallu i přes všechny ochrany, tak v tu chvíli jim není jak pomoci, ocas je zastíněn úplavem a nedá se to vybrat.
Kdyz jsem byl v lete 2019 na kurske kose v Kaliningradske oblasti a v Kaliningradu, tak jsem byl prekvapen, ze jsem nepotreboval ani rubl v cashi za cely muj pobyt. I nejmensi bouda s hotdogy brala karty. Ted nedavno pomerne novy, luxusneji vypadajici barber shop v brnenske Vankovce … a Cash Only. 😁
Predstavte si to jako neustale pripojeneho autopilota na pedalech (ovladaji smerovku). Kdyz akcelerometry detekuji zacinajici dutch roll, tak zacne automaticky kompenzovat protizasahem mnohem rychleji a jemneji, nez i dobry pilot.
A trik je v tom, ze on ho nikdy nenecha rozjet, takze ty zasahy jsou tak minimalni za normalniho letu, ze je nepoznate.
Ajaj, takže až takhle. To je zlé. Takže letadlo do servisu a náročnější opravy? A může ta směrovka přestat úplně fungovat?
Tak uz byly pripady, ze pilot slapal do smerovky tak intenzivne, ze ji urval (nehoda A300 na Long Islandu). To by se ale za normalnich okolnosti uz dit nemelo. Letadla na to maji omezovace, ale v takove situaci se veci muzou zkombinovat spatne a k poskozeni dojit muze.
Umím najít tlumič vrtivého pohybu na vagóně, je to normální hydraulický tlumič, na letadle si tak nějak neumím představit, jak je to udělané. Asi nic fyzického, spíše nastavení parametrů regulátoru.
Železniční výraz "vrtění" by byl výstižnější než v článku použitě "vybočoval".
Predstavte si to jako neustale pripojeneho autopilota na pedalech (ovladaji smerovku). Kdyz akcelerometry detekuji zacinajici dutch roll, tak zacne automaticky kompenzovat protizasahem mnohem rychleji a jemneji, nez i dobry pilot.
Myslíte si, že jen díky tomu došlo na strukturální poškození trupu?
Holandsky krok se umi rozoscilovat pomerne intenzivne. B737 neletam, ale v teorii se pise, ze je nebezpecny. Letadla potom maji nejake postupy, jak ten krok omezit i bez tlumice, protoze to souvisi i s rychlosti a vyskou. Dovedu si predstavit, ze do toho piloti zacali slapat a tim padem mohli poskodit koren smerovky.
Holandsky krok je u dopravnich letadel bezny - jednoduse receno ho zpusobuji delka trupu a kridla natocena “dozadu” a letadlo se bez tlumice zacne kymacet ze strany na stranu a nosem smejdi ze strany na stranu. Proste se jim asi jen pokazil tlumic, ktery ho tlumi. Predpokladam, ze 737MAX ho porad ma zvlast, protoze se porad ridi mechanicky s posilovacem. Treba Airbus ho ma v ramci programu pocitacu, co ho ridi, takze tam je to asi mene pravdepodobne.
Zapomíná se na jednu docela zásadní věc: Izrael se nenachází v Evropě. Ani geograficky, ani mentálně, ani kulturně, ani jazykově. Buď se jedná o evropskou písničkovou šaškárnu, nebo by měli být přizváni také třeba Američané, Australané, Argentinci...země nekonečně bližší Evropě.
Eurovize je otevrena vsem clenum EBU — Evropske Vysilaci Unie. Jejiz cleny jsou mimo ciste evropske zeme take zeme v Asii a Africe, napr. Turecko, Izrael, Tunisko, Maroko …
Vy berete celkovou bezpečnost, já počet zabitých palnými zbraněmi.
Nezpochybňuji, že je na Slovensku bezpečno, spíš že české upínání se k psychotestům je blbost. Na psychotesty chodí i policisté, co pak vykopou duši z člověka, nebo vystřílí svoji rodinu, pravidelně chodí i piloti, kteří pak plně naložené letadlo zapíchnou střemhlav do země...
Piloti technicky nechodi opakovane, psychotesty jsou povinne jen pri prvnim vydani medicalu I. tridy. Ale nepochybuji, ze aerolinky maji sve psychology, aby na dusevni stav pilotu prubezne dohlizeli interne.
Ty urážky si prosím příště odpusťte, ukazuje to že jste velice nevyrovnaný člověk a jestli si myslíte že 90. léta skončili tak zase začínají. Podívejte na solárníky 10 firem již obralo beztrestně lidi, např. firma Mandík a to je jen vrchol ledovce. Proč by to za rok nebo pět neudělali i fondy.
Firma montujici solary, kterou si muze udelat skoro kazdy, kdo ma trochu kapitalu, neni silne regulovany fond, tak nevim, co porad michate dohromady vic s sebou nesouvisejicich veci? To spis vy jste extremne nevyrovnany 😉. U fondu z vasich penez vidi ta spravujici firma jen poplatky, zbytek je u banky a tak jak jsem to predtim popisoval.
5
Sledujících
2
Sleduje
5
Sledujících
2
Sleduje
Úplně by stačila jedna zdravotní pojišťovna. Existence několika, které všechny mají rozsáhlý byrokratický aparát, je zbytečná. Jen se vyčerpávají prostředky, které by měly sloužit zdravotnictví.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
I ja jako presvedcenim kapitalista s vami souhlasim. Tim, ze ze zakona spolu ty pojistovny nesmeji soutezit — zdravotni pojisteni je dane — tak jejich existence postrada smysl.
1 odpověď