Článek je neználkovský aktivistický blábol. Evropská včela medonosná je přešlechtěná, takže bez ošetřování je velmi citlivá na včelí nemoci a a v její populaci je rozšířen invazivní škodlivý roztoč Varoa. Aby včely prosperovaly, musí být dnes chovatelem pravidelně léčeny a to v rouře s nerozběrným dílem zavěšené na stromě nejde. U nás je dokonce evidence včelstev na chovatel a pravidelné léčení povinné, takže rozvěšování takových úlů po stromech je nelegální. Takové úly, dlouhodobě rozvěšené v lese, by se nakonec staly jen semeništěm škodlivých včelích nemocí a roztočů Varoa, byly by periodicky osídlovány roji, které by v nich vlivem varoa periodicky hynuly a způsobovaly by trvalé nakažení a úhyny okolním včelařům. Případně dokonce při zamoření toho úlu například morem plodu i karanténní likvidace včelstev některých okolních včelařů.
Redaktor by místo odborných věcí měl psát o tom, kdo s bulváru s kým spí, nebo kdo komu dal facku či zapařil na večírku. Tam by snad nic nezkazil, na rozdíl od odborných věcí. Případně když něco odborného napíše, měl by si fakta ověřit u odborníků.
Naprostý souhlas, velmi pěkně napsáno. 3 D tisk úlu ano - ale pro včelaře a vše do detailu promyšlené, rozebíratelné a konzultováno se včelaři, kteří včelaří alespoň více než 20 let a ne tyto nesmysly.
Podle mě slepá cesta. Masivní sériovou produkci nízkonástavkových úlů a souvisících tohle rozhodně nenahradí. Jako kuriozita to možná půjde. Podle mě správným směrem jdou třeba Izraelci či Australané, kteří své úly či včelíny vybavují technologiemi na ulehčení života včel a včelařů. Co potřebují včely? Aby nemuseli moc ochlazovat v létě, moc zahřívat v zimě, a aby to neměli daleko za pastvou či pro vodu. A co chce včelař? Vědět hlavně, co se uvnitř děje! Třeba stav zdraví a velikost roje, velikost a zralost snůšky, zda nepřichází rojová nálada... Tedy úly vybavené jakýmsi klimatizačním systémem a napajedlem pro včely, případně i dávkovači léčiv + nějakými čidly či kamerami pro včelaře, váhou a čipem pro lokalizaci a proti krádeži, někde i ochranou proti zvěři či útokům vos... - to je cesta. Včelař je pro zjišťování údajů nucen často úl rozebírat a dívat se dovnitř + zakuřovat, a ruší tak včely a ztrácí svůj čas. Takže cesta jsou technologie.
Přesně jste to vystihl. Můj otec včelaří 45 let. Já jsem jen pozorovatelem. Ale kladu si zásadní otázku, jakými včelami budou úly osídleny - jako oddělky od včelařů? On ten projekt trochu zapomněl na to, že pokud úly nebudou kontrolované, mohou se u nich rozvinout nemoci včel a vše bude mít opačný efekt - uvítal bych úly rozebíratelné pro včelaře. Autoři projektu pozapomněli, že se tu chovají včely několik desítek let kontrolovaně.
Pan je komunista,ti také znárodňovali.
Bolševici a komunisti jsou především russové, ty chtějí znárodnit nerostné bohatství Ukrajiny o nic jiné tu nejde. Tak tady nemluvte o komunismu. Němci převzali pouze to, co ohrožovalo národní bezpečnost státu! Russům je potřeba zabavit veškerý majetek a použít na válečné reparace Ukrajiny. Už si konečně uvědomte, že Russové rozpoutali válečný konflikt. S válečným zločincem nebude zacházeno v rukavičkách!
Já si myslím, že je to komunistický přežitek a platby by se měly zrušit
Rádio v autě mám, ale nepustim si ho ,protože rámus motoru a ještě Rádio je na hlavu a televize ani nemluvím, co tam chce kdo poslouchat a dívat se na střílení a násilí nic jiného tam nedávají a Barrandov kdyby pán Musil nenatočil Nebezpečné vztahy, tak Soukup nemá co vysílat
Máte naprostou pravdu je to komunistický přežitek. Ale hlavně celý zákon je protiústavní. Každá právní norma nesmí být v rozporu s ústavou a jsou na ni kladeny určitá morálním kritéria. Tato zákonná norma je nesplňuje. Není možné platit za něco, co nemohu využít. Myšleno tím, že nemohu zároveň poslouchat rádio ve vozidle a zároveň doma - to je nesmysl. Srovnávat to s povinným ručením je blbost. Povinné ručení - je pojištění toho, že když způsobíte dopravní nehodu - škoda je hrazena z tohoto pojištění. To je zcela odlišná věc. Ale jako přirovnání by stačilo například, že bych šel na divadelní představení a zaplatil ho v Praze, Plzni a Mladé Boleslavi, protože tam se to také hraje.
Otázka je která strana by převládla. Jedna zjevně volá po daleko tvrdší válce, druhá po míru. Jenže ta co volá po míru je slabší. Takže se obávám, že i kdyby Rusko válku na Ukrajině prohrálo a Putin byl donucen odstoupit, že se klidně můžem dočkat ještě horšího a naopak víc sjednoceného ruska toužícího po odvetě...
Rusko se sice může sjednotit, ale pokud prohraje, tak se sjednotí jedině proti Putinovi a jeho nohsledům. Ano, může sice toužit po pomstě, ale nesmíme zapomínat na jednu věc, Rusko se zničí především ekonomicky, i když ne tak rychle, jak si myslíme - trhy z ropou a zemním plynem může částečně nahradit. Zajímavé by bylo, co by prohra s Ukrajinou znamenala pro republiky, které by se chtěli osamostatnit nebo vymanit z vlivu Ruska. V případě, že by došlo ze strany republik k nějakým atakům, Rusko by si nemohlo dovolit vést několik ozbrojených konfliktů na více místech a použilo by jaderné zbraně. Ale nepředbíhejme s jinými konflikty. Pokud se Rusku nebude hodně dařit a bude zahnáno do kouta, může použít taktické jaderné zbraně již nyní v konfliktu s Ukrajinou. A to by byla největší zkouška pro celý západ. Dle mého názoru by měly být poskytnuty Ukrajině taktické jaderné zbraně a to nyní. Hned vysvětlím proč - je to jediná šance, jak paradoxně odvrátit jadernou válku. Zbraně by Ukrajině neměly být poskytnuty proto, aby byly použity, ale aby odstrašily ruský režim. Pokud by odvetný krok iniciovaly později západní země, byla by rozpoutána třetí světová válka. A to si rozumný člověk nepřeje.
Není pravda. Norma (ECE-39) stanoví maximální kladnou odchylku tachometru na 10% + 4 km/h (záporná je zakázaná). Takže vaše praktická zkušenost s jedním vozem je zcela irelevantní. Jak si to nastaví ten který výrobce, to je čistě na něm a ty důvody mohou být různé a rozhodně to nezávisí na vámi domnělém renomé značky. Jediné, co je relevantní, je měření konkrétního vozidla s konkrétními koly nějakým certifikovaným měřidlem.
Dále: já jsem nepsal vůbec nic o nějaké absolutní rychlosti, dokonce jsem nepsal ani nic o tom, že někdo dojede jiný již předjíždějící vůz jedoucí nižší rychlostí. Reagoval jsem na to co psal, že tam vjede a omezí ho - teď jej lehce nepřesně cituji. Jinými slovy, on se tam nacpe nehledě na přednost předjíždějících aut a rozdíl rychlostí, aniž by svou rychlost před započetím manévru upravil a snížil tak rozdíl rychlostí vůči ostatním předjíždějícím. Chápu, slušnočech vidí "piráta" co domněle frčí 160, což mu zdvihne tep a vybudí spravedlivý hněv a tak mu to "osladí" - jenže to je nelegální a hlavně extrémně nebezpečné, plus je to projev asociála a hrubiána. A tak to pak také na těch silnicích vypadá - vynervovaní řidiči, zácpy a kolony, to všechno proto, že většina točvolantů neumí předvídat, odhadnout rychlost, kouknout do zrcátka a být slušný k ostatním.
Už to konečně chápete o čem je řeč? Já vás chápu. Jste vycvičení českými policajty v tom, že se pouze měří rychlost (alias domnělý "důvod" většiny havárek), prasení na silnicích (jízda v předjížděcích pruzích, pomalá jízda, blinkry, telefony, atd.) se neřeší. Je mi také jasné, že vás asi nepřesvědčím.
Píšete o normě ECE – 39, ale jak sám uvádíte, tak si silně protiřečíte – norma udává maximální přípustnou odchylku a ne skutečnou. Zajímalo by mě, jaký automobil řídíte – rád bych si těch 10 km/h navíc vyzkoušel. Takže nepište příště, že to není pravda, když to pravda je. Rozdíl u renomovaných značek je prostě do + 5 km/h. (Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volvo, Subaru, Honda apod.) Norma uvádí pouze nejvyšší přípustný rozdíl do plusu. Jestli vlastníte auto s jinými parametry je vaše věc a já to nezpochybňuji. Také zcela nepravdivě píšete o tom, že je to moje praktická zkušenost s jedním vozem. Není – v minulosti jsem pracoval několik let jako testovací řidič jízdních zkoušek, takže bych s tím nějaké zkušenosti mohl mít že?
A co se týče té záležitosti o tom, kdy někdo vjede do levého jízdního pruhu na dálnici a omezí jiné vozidlo, které jede 160 km/h tak vám uvádím, že za to může řidič, který zásadním způsobem porušuje předpis o nejvyšší povolené rychlosti, a to je ten hrubián a asociál (to je ta osoba, která se není schopná přizpůsobit pravidlům silničního provozu). Samozřejmě by ho omezit dle vyhlášky neměl. Když ale někdo porušuje předpis v oblasti rychlosti může očekávat, že ho někdo někdy občas omezí. A tím končím tuto diskuzi.
Tady se jasně ukazuje lajdácká práce Policie ČR. K tomu už asi není co dodat. Na Jičínsku mám tu samou zkušenost s jejich prací - otřesné. Problémem celé policie je, že u ní převážně nepracují lidé, které by tato práce naplňovala, ale kteří u ní pracují pouze pro obživu. Existují asi výjimky, ale při vyšetřování jsem se s nimi ještě nepotkal.
Pravidla platí pro všechny, správně.
Takže mé hypotetické porušování předpisů nechte jako mou zodpovědnost, naopak vy se starejte o vlastní zodpovědnost za porušování předpisů, k čemuž jste se sám doznal. Jako řidič nemůžete počítat vůbec s ničím a zákon to také tak staví.
Jedete-li 120 km/h podle tachometru, vaše reálná rychlost je těsně nad 110km/h, takže ten kdo mírně překračuje rychlost (na tacho má 145, reálně jede méně než 135 km/h) jede o celých 25km/h rychleji. Nikdo po vás nechce, abyste zrychlil také na 150, ale jde o to snížit rozdíl rychlostí, takže ten kdo jede za vámi může jen dát nohu z plynu a nemusí začít brzdit. Říká se tomu plynulá jízda.
Za prvé byste si měl ujasnit pár faktů, jestliže jedete rychlostí, kdy váš tachometr ukazuje 120 Km/h, jedete rychlostí 117, příp. 116 km/h, nikoliv 110 km/h, jak uvádíte. A pokud na tom trváte, tak pravděpodobně vlastníte automobil ruské výroby. Takže pokud tachometr ukazuje 145 Km/h jedete přibližně 141 km/h. Protože odchylka u renomovaných značek činí pro tachometr + 3 až + 4,5 Km/h.
A potom vaše vyjádření k panu Josefu Mariánkovi, že by se doznal k porušování předpisů není na místě. Jak sám totiž připouštíte, že jako řidič nemůžete počítat s ničím, je zřejmě, že jestliže pojedu předpisových 120 Km/h, následně zrychlím na tachometrových 134 Km/h a v levém pruhu budu předjíždět nákladní vozidla, tak řidič, který se bude přibližovat k mému vozidlu po mě nemůže chtít vůbec nic – alespoň tam kde je předpisových 130 a dle vaší teorie nemůže počítat s tím, že zrychlím třeba na Vámi podsouvaných 145 Km/h dle tachometru. A pán fanfarón, který jede 160 nebo více nemůže tedy počítat s tím, že sundá pouze nohu z plynu.
Jsem profesionální řidič. ŘP od roku 1995, 97 dle skupin. Opravdu tady čtu zajímavé odpovědi. Ale nejvíce mě zaujalo sportovní osvětlení - prý mohlo způsobit pouze nepohodlí. Nepohodlí vám může způsobit tak maximálně tvrdá autosedačka. Pan soudce by měl okamžitě rezignovat! Nebo si v noci vyzkoušet jízdu proti takovému vozidlu. Tito lidé jako soudci a státní zástupci ze sebe dělají všeználky, ale hlavně osoby nedotknutelné. Zajímalo by mě, kdyby se to stalo jim. To by soudní spis obsahoval nejméně tři posudky s velmi negativním hodnocením pro vozidlo s takto použitými světly že?! Taková praxe se mi stává často - jedu proti vozidlu a to má tak o 10W silnější žárovky a pak nevidíte nic. Policie by měla takové vozidlo zastavit - zajet k STK - pokud by se zjistily vyšší hodnoty než předepsané - 6 bodu a pokuta 20 000,- Kč.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tohle je nůž do zad celému světu. Ale je vidět, kdo koho potřebuje a podporuje. Ne nadarmo se říká, v nouzi poznáš přítele.
Pokud by měli zájem ukončit válku, tak na nějakou dobu se domluví, zvýší těžbu, cena se shroutí a Rusko bude chudnout rychleji.
4 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Přesně jste to napsal. Ano je sice pravdou, že Saudové si mohou s vlastní ropou dělat co chtějí. Ale potom ať nečekají od USA jakoukoliv vojenskou pomoc. A názory, že by USA mělo přestat Ukrajině dodávat zbraně nejsou na místě. V takovém případě bychom russa měli za humny a ohrožoval by celou východní Evropu. Ale jak tak koukám, je to spoustě diskutujícím úplně jedno. Tak až pojedete za dva tři dny k čerpacím stanicím (samozřejmě, že obchodníci zvednou cenu i za situace starých zásob - i když to nebude souviset s našimi cenami), tak se nedivte, že se bude zdražovat. Rus bude válčit dokud na to bude mít ekonomicky a vojensky.