Každému, kdo zažil pád komunistů ve východním bloku je jasné, že vládci z EU mluví dnes v úplně stejných prázdných frázích jako bývalí soudruzi mocipáni. Kolikrát už jsme slyšeli rozhodné odsouzení, výzvy k semknutosti, živé řetězy nemají daleko k prvomájovým průvodům...
Lidi, budíček. Učitel Hnízdo velmi správně říká, že ve starém Římě volili diktátora, pokud byli ohroženi. Současní vládci nezmohou nic a nejvíce jim jde o koryto a vlastní blahobyt.
EU ano, ale takovou, jaká byla od šedesátých do osmdesátých let. Bez Zelených, rudých a jiných anomálií. A rozhodně bez muslimů.
Jděte do háje. Ano, bavlnu sklízeli afroameričané, ano, byli to otroci, ano, zotročovali je bílí. To jsou přece dějiny, které BYLY. O co jde? Chcete to vymazat? Proč? Co je to za pokryteckou zvrácenost? Na hodinu dějepisu si mohu přinést klidně i nacistickou uniformu, šesticípou hvězdu, pionýrský šátek nebo třeba hřeby z Ježíšova kříže. Proč ne?
Aha, anebo spíš zrušíme frontální výuku dějepisu a budeme s žáky diskutovat. V duchu třeba jako - Aničko, co myslíš, kde se vzala bavlna? - V šestnáctém století ji vyráběli v továrnách, které patřily afroamerickým hrabatům, viděla jsem to na Netflixu. - No, nevím, ale je to tvůj názor, máš na něj právo....
Takhle je to dobře?
Řekl bych, že je celkem jedno jak do hloubky se budou tyto předměty vyučovat, kdo se zajímá, ten bude znát. Sám jsem na ZŠ dějepis úplně nesnášel, dnes si den bez historického dokumentu na čt2 nebo zoomu nedovedu představit.
Záleží na vyučujícím. Moji žáci doma vyprávějí, jak mi sdělili rodiče na třídních schůzkách, že dějepis se mnou je jako poslech pohádky.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Maturita z češtiny a angličtiny po 14 letech výuky je jen akt zoufalství. A to nejen na gymnáziích, ale i na odborných a průmyslových školách. Tam se sice správně vyučuje odbornost a praxe, ale tomu by měl odpovídat i obsah maturit. Dnes chatbot vyjede zpracovanou maturitu za minutu. Tak proč trápit děti něčím, k čemu nemají přirozený vztah, příklon a nadání? Takové informace stejně za pár hodin zapomenou a výuka vyjde nazmar. Je třeba vyhledávat u dětí jejich talent a ne ho jen zašlapávat.😔
Už jste s tím trapný.
Západ dává jasně najevo, že konflikt na UA se ukončí jen jakousi "dohodou" ve smyslu toto si Rus nechá a toto zůstane Ukrajincům. Dopadne-li to tak, bude to hanebná prohra svobody a demokracie a triumf zrady a agrese. RB OSN a podobné instituce jen jasně ukážou, že jsou to jen zbytečné jámy na peníze daňových poplatníků plné nabubřelých darmojedů s pohádkovými platy.
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
Proč mi dehonestování AfD, šikanování jejích představitelů, umlčování jejich názorů a vykonstruovaná obvinění jejich mluvčích tolik připomíná třídní boj komoušů?