Nikdy bych nevěřil ze s vámi budu někdy souhlasit ale komunista Bartoš je čisté zlo.
Komunisti boháčům byty zabavovali a pak je přidělovali svým stoupencům. Zatímco tento návrh naopak bohatým vlastníkům více nemovitostí nabízí lepší podmínky pro pronajímání, tedy podporu pro podnikání s byty. Není tam ani slovo o omezení nakládat se svým majetkem a žádná povinnost nabídky státu využít.
Pokud nezlevňují stavební pozemky a materiály se nedostaly (a nedostanou) tam, kde byly, nebudou zlevňovat novostavby s technologiemi. To je matematika, ne tušení. Stavět je dnes luxus (připočtěte si i fakt, že vzrostly mzdy ve stavebnictví - taky nebudou tam, co byly))
Vaše matematika by platila za předpokladu. že by prodejní cena byla odvozena od stavebních nákladů. V Praze ovšem stavební náklady netvoří ani polovinu prodejní ceny. Ta je určena pouze poměrem nabídky a poptávky. Zisk je tak obrovský, že developery netrápí splácení úvěrů a jejich sazby, ale pouze jak naložit se ziskem, aby jej nemuseli danit.
To je typické. Sekyra a další developeři jsou prostě jen a pouze normální drzí oportunisté, kteří pro svoje prachy udělají cokoli (celé vytrubování dobročinnosti a sponzorování jsou jen lak, kterým se nenechte zmýlit, reálný skutek utek) a všechny, zdůrazňuji všechny radnice, piráti nepiráti, se budou jen vymlouvat. Bankovní kampus! Člověku se chce při čtení těch souvislostí zvracet. Samozřejmě že něco dělat jde. Pěší překonání toho úseku je nenahraditelné. Vím o čem mluvím, chodím tam taky. To zavedení autobusu místo pěšky jako myslí vážně? Jako vůbec dát to takhle do juxtapozice v 21. století a ještě za pirátskou stranu? To je minimálně diskurzivní politický hrob. Doufám, že při příštích volbách jim to bude spočítáno. Ale stydět by se měli už teď, zejména sekyrka, a přestat se tvářit, že je lidumil, když je misantrop.
To, že se lávka bourá dříve než bude stát nové přemostění, zavinilo svojí vstřícností k developerovi bývalé vedení radnice MČ P5 (ODS, ANO, TOP a STAN). Ten jim za to poskytoval své pozemky Na Knížecí před volbami ke kampani a pořádání koncertů. Zájmy občanů hodili přes palubu právě tyto strany. Piráti to mohli začít zachraňovat až po volbách, když už měl developer vydaná povolení stavět.
Ta autobusová linka mi přijde bizarní, páč to přes ten Lihovar docela hodně objíždí: 3,2 km. Není pak už jednodušší vydat se pěšky od Smíchovského nádraží vpravo, podejít ty dva viadukty a aspoň se projít? Tamtudy je to jen 1300 m. Kdo je imobilní a projít se nemůže, ten beztak nemohl po schodech ani přes tu lávku. Fakt bude někdo radši čekat na autobus a pak cestou v koloně, místo aby se prošel? Nebo je to jen aby zastupitelé ukázali, že to nějak vyřešili a bude tam kroužit prázdný autobus? Nechápu.
Na Správě sociálního zajištění v Křížové pracuje 1500 zaměstnanců a část z nich denně dojíždí vlakem a regionálními autobusy. Pro ně je toto nejvhodnější řešení.
To je falešné obvinění. Skutečnost, že se lávka bourá dříve než bude stát nové přemostění, zavinilo svojí vstřícností k developerovi bývalé vedení radnice MČ P5 (ODS, ANO, TOP a STAN). Ten jim za to poskytoval své pozemky Na Knížecí před volbami ke kampani a pořádání koncertů. Takže zájmy občanů hodili přes palubu tyto strany. Hřib naopak pomohl zajistit alespoň toto náhradní řešení.
Podpora obnovitelných zdrojů není nic jiného než přesouvání peněz z kapes lidí do kapes různých majitelů solárních elektráren a podobně. Stát to nesmyslně nastavil, tak ať si to zaplatí. Bohužel tak, jako tak to půjde z našich peněz.
Tím Vaším: "Ať si to stát zaplatí" říkáte, ať nám stát sebere víc námi vydělaných peněz! Stát může hospodařit jen s penězi, které my vyděláme a on nám je sebere nebo s penězi, které si půjčí a pak je i s úroky sebere našim dětem. Pochopte, že stát žádné svoje peníze nemá. Vše, co je na účtech státu, bylo vyděláno jeho občany a jim sebráno (nebo vypůjčeno a bude sebráno). Lidé, kteří si myslí, že si stát peníze tiskne a může rozdávat, budou vždy finančně negramotní a za své podělané životy obviňovat jiné.
Tak investor pozve novináře a pak s jejich pomocí inzeruje, kolik nových bytů postavil k pronájmu. Proč se novináři nepodívali do územního plánu? Zjistili by, že v tomto území není bytová funkce přípustná ani výjimečně! Stačí bytový dům nazvat apartmánovým a územní plán si může stavební úřad strčit za klobouk? Takhle nějak v Česku (ne)funguje územní plánování. Památkáři tenkrát hodně přimhouřili oči, když povolili výstavbu hotelu s kongresovým centrem a salónky. Vše sloužící a přístupné veřejnosti. Ve finále jsou tam jen soukromé apartmány a žádné plochy veřejné vybavenosti.
No, tak to asi bude v pořádku. Od 90 let se jaksi mlčky přecházelo, že každý kdo měl firemní auto, si jezdil o víkendech po výletech a nákupech. Samozřejmě gratis. Firma to zaúčtovala do nákladů. Neskutečná lumpárna.
Nevíte, o čem píšete. Od poloviny 90.let jsem měl podle smlouvy se zaměstnavatelem k dispozici manažerské auto i k osobnímu užívání. Benzín na soukromých cestách jsem si platil a vykazoval je zvlášť. Podle zákona mi zaměstnavatel k základu daně každý měsíc připočítával 1% z pořizovací ceny auta a já proto státu na daních odváděl měsíčně asi o 2500 Kč více. To vše jasné, průhledné a uvedené na výplatní pásce. Jen závidíte lidem, kteří měli od soukromé firmy půjčené auto, na které museli zaměstnavateli vydělat, a přitom za to půjčení platili státu ze svého zaměstnaneckého příjmu. Neskutečná lumpárna?
Problém zhoršila živelná privatizace obecních nájemních bytů. Tím se movitější dostali k více bytům než potřebují pro osobní užívání a z tohoto důvodu i k nedostatku bytů.. To navíc vedlo i ke zvyšování nájmů.
Vybydlené a nepoužitelné byty dnes převážně stále patři městu a městským částem. Privatizované byty kupovali nájemníci a to i ti, kteři rozhodně nebyli movitější, jak píšete. Pokud je později se ziskem přeprodali těm movitějším, je jiná otázka. Pokud ti movitější investovali své peníze do vybydlených bytů, rekonstruovali je za své a formou pronájmu je vrátili na trh s bydlením, tak je to společensky pozitivní jev. Zvýšili nabídku i kvalitu na trhu s bydlením, což stát a město desítky let nezvládali. Ke zvyšování cen spíše přispívají ti, kteří prázdný byt drží pro děti a neproajímají jej.
To platí na celostátní úrovni, ale na komunální je to jinak. V Praze 5 vládne ODS s ANO,.protože manžel starostky (ODS) je spolužák kandidáta na starostu za ANO a dělají spolu kšefty už přes deset let. Právě lídr ANO nechal zrušit školu a budovu dlouhodobě pronajal rodině dnešní starostky. Koalice ODS-ANO je založena na osobním prospěchu lídrů a podle průzkumů bude pokračovat i po volbách.
Prahu už několik let vedou Piráti a další dem&lib-tardi... Tady je vidět kam jejich vláda vede... V nejlepším případě jsou líní a neschopní, ale mám pocit, že spíš vychytralí, prohnilí a zkorumpovaní...
Proč do toho taháte Piráty, když Šestajovice leží ve Středočeském kraji a Piráti s tím nemají nic společného? Když už hledáte spojení s nějakou politickou stranou, tak jste měl zaznamenat, že tohle svinstvo jde za ANO, neboť ta jmenovaná firma je ovládaná svěřeneckým fondem p. Babiše a tedy je jeho.
Nevolitelní... Kdo by volil ODS a TOP09 potom, co nám předvedla Fialova vláda???
Do voleb zchudnou i bohatší Pražané...
Nikoho ze slepence nevolím...
Ani Piráty, kteří tu podělali dopravu ze všech nejvíc..
Dopravu má v gesci Praha sobě (radní) a TOP09 (předseda výboru). Piráti na rozhodujících pozicích o dopravě nikoho nemají, proto je vaše tvrzení, že podělali dopravu naprosto zavádějící.
Nejlepším řešením by bylo dokončit pražský okruh, spousta řidičů přes Barrandovský most jezdit ani nechce, ale nemá jinou možnost protože projet Prahu směrem východ/západ (D11/D5) moc není kudy jinudy.
Územní rozhodnutí pro pražský okruh bylo vydáno v 2021/07, ale starosta Horních Počernic (ODS) a další osoby podaly odvolání s námitkou systémové podjatosti. Důvodem je prý skutečnost, že vedení Prahy podepsalo se státem memorandum o spolupráci při budování dopravních staveb a tím projevilo zájem stavbu schválit.
Je chucpe, že právě pražská ODS kritizuje vedení města, že není schopno stavbu zahájit, když jejich starosta městu sype písek do soukolí.
Aha, tak konečně přiznávají o co jde na Ukrajině. Jde o obrovské nerostné bohatství v této zemi. Proto se všichni tak angažují. Už to proběhlo i na ČT. Já myslel, že jim jde jen o ty obyčejné lidi co tam trpí.
V Černém moři mezi Krymem a Oděsou byly v roce 2012 objeveny obrovské zásoby zemního plynu. Patřily do výsostného území Ukrajiny a jejich těžba by mohla nahradit ruský plyn ze Sibiře dodávaný Evropě. Ukrajina uzavřela smlouvy o těžbě s Exxon a Shell. Asi to byl hlavní důvod anexe Krymu, protože tím si na 80% těchto zásob začalo Rusko činit nárok a obě společnosti ze smlouvy odstoupily. Pokud by ukrajinský plyn mohl nahradit ten ruský, ruská vláda by ztratila polovinu svých příjmů. Takže o to jde především.
Jestli je to pravda, tak 180,-Kč / den, děti polovic, je dnes velmi, ale velmi málo. Co el. energie, teplo, teplá voda, nenáviděný ruský plyn pro vaření? To má být v těch 180,-Kč?
Ale není to málo. Poskytl jsem svůj byt třem maminkám s dětmi. Nezištně. Teď čtu, že vláda z evropských fondů bude hradit příspěvek. V tomto případě to vychází na 1000 Kč za den. Čekal bych, že se ozvou lidi se starostí, jestli z toho nemám dobrý byznis - 30.000,- měsíčně bez práce. Podotýkám, že o žádné peníze jsem nikoho nežádal.
385
Sledujících
0
Sleduje
385
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Absolutní průšvihy zde byly dva. Za prvé nesmyslné regulování nájemného od devadesátých let, a za druhé, privatizace bytů po jednotkách do rukou malých majitelů.
.
Díky tomu v ČR nevznikl činžovní trh. Tedy, majitelé celých domů nebo vícero domů, kde pronajímají byty dlouhodobě, třeba i na celý život. Místo toho je v Česku považováno za "pronájem", když někdo vlastní dva, tři byty (obvykle míněné do budoucna pro děti), a ty pronajímá. Za prvé je pak cena vyšší a služby jsou lecjaké (někteří pronajímatelé jsou vysloveně gauneři), a za druhé, nikdo nemá jistotu, že nepoletí z bytu. Zákon sice zná smlouvy na dobu neurčitou, ale ty jsou pro pronajímatele tak nevýhodné, že všichni využívají jen smlouvy na rok nebo dva.
.
Osobně očekávám někdy v budoucnu velkou sociální katastrofu. Na venkově žije mnoho lidí, kteří nezvládají náklady na nemovitost a dojíždění, ale přitom často mají podprůměrné příjmy. V panelácích zase jsou vyluxované fondy oprav tak, že i na zateplení nebo na výtahy si berou SVJ půjčky. Přitom panelové domy nejde z hlediska statického nijak opravovat - jakmile jednou doslouží (třeba jako Trójská lávka), bude potřeba postavit dům úplně znovu (a to s prázdným fondem nepůjde). Jakmile se prvním panelovým domům přihodí, že je statik označí za neopravitelné (nikdo neví, kdy to přijde), cena veškerých panelových bytů půjde dolů o třetinu, o polovinu, a statisíce domácností se ocitnou v ještě větší pasti, než jsou dnes.
.
Obce a stát roky nic neřeší. Obce výstavbu nechtějí, přináší to problémy obci i starousedlíkům, a stát se bojí změnit zákony ve prospěch stavění.
10 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Srovnávat statiku paneláku s Trojskou lávkou je nesmysl. Lávka byla na principu korálků navlečených na předpjaté lano. Bez údržby rezlo a prasklo. V paneláku nejsou ani žádná předpjatá lana ani žádné zatížení tahem. Pokud údržba zamezí zatékání vody do spar a odhalení výstuže, dnešní novorozenci se konce životnosti paneláků nedožijí. Paneláky v Černobylu nebyly nijak kvalitní ani dobře udržované už v roce 1986, když je lidé museli opustit. Od té doby skoro 40 let se v nich netopí, popraskaly tam proto rozvody vody a zatéká do nich. Rostou na nich stromy a odhalují spáry. Přesto ani za těch 40 let devastace žádný nespadl. V příspěvku níže strašíte, že už brzy v nějakém paneláku "rupnou dráty". Opakuji, že železo ve stěnách není namáháno na tah, ale většinu zatížení nese beton namáhaný na tlak jako kámen ve středověkém hradu. Nestrašte a nebojte se.
2 odpovědi