Teď k politikům
Občan bydlící v Praze má hrubý příjem "X" (včetně cestovného do práce)
Poslanec i senátor bydlící v Praze má příjem "X * daná konstanta" + cestovné ve výši 38.000,- Kč. měsíčně. Spravedlivé to není. Cestovné by tak mělo být součástí
uvedeného příjmu "X * daná konstanta", respektive by od výpočtového "X" poslance mělo být cestovné odečteno a až následně vynásobeno danou konstantou. Ten stávající nespravedlivý výpočet by měl posoudit ústavní soud, ale kdo mu to podá??
Vždy by měla mzda, jako odměna za provedenou práci, přímo navazovat na její množství a kvalitu. To platí paušálně pro všechny, tzn. zejména pro politiky i soudce. Skutečnost je ale jiná, až tristní.
Pro ty občany, kteří jsou pro stát nepotřebné, tj. důchodce se v penězích jedná o lednový příplatek 356,-/ průměrný důchod 19.437,- * 100 = 1,83%.
To k tomu návrhu 14%.
Zákonný růstu platů veřejných činitelů na průměrnou mzdu je nespravedlnost vůči společnosti jako celku. Návaznost na příjem občana včetně příjmu důchodců je podstatně spravedlivější, zejména ve vztahu k % růstu těchto příjmů.
Přejeme si, aby ta nesmyslná válka skončila.
Až skončí, vrátí se ženy s dětmi ke svým manželům a rodinám. Současně bude nutno zemi znovu opravit. Bude to stát fůru peněz, ale dostanou je zvenku. Proto se vrátí domů i muži, současná pracovní kapacita zejména ze stavebnictví, kteří již i doma budou placeni stejně, nebo i více, než u nás.
Proto se v důsledku uvolní značná ubytovací kapacita a investiční byty i drahé pronájmy budou skokově padat. Horší je ale to, že u nás nebude stavební kapacita. Nebude mít s kým stavět. Pokles bude hodně bolet.
Pozitivním přístupem jsou informace o predikovaném vážném stavu. To je bod pro Rakušana. Toť k pozitivům vše.
Podstatná negace je přístup Černochové. Přes predikce možného vážného stavu neuvolnila v předstihu k pomoci občanům armádní složky !!!!
Největší zásluhy má vedení obcí, příslušníci IZS a policie. Za to velké díky.
United Nations of Europe je v myšlence dobrá. Cíle, byť dobré, v nereálných časech jsou tím největším neštěstím. Šlápnout do toho se ale všichni bojíme, hlavně se tomu bráníme v myšlence na snížení životní úrovně, která stejně přijde.
Ne-li dnes, tak zítra. Nebude ale již na zejména ekonomické změny pozdě? Naši představitelé jsou hluší, my jsme ale pos..ové.
Miniatr Stanjura úspěšně pokračuje v nastoleném klausovském trendu přesunout výstavbu bytů z povinností obcí a státu na soukromou sféru.
Proto také jsou byty tak přehnaně drahé. Nebo myslíte, že náklady realizace m2 bytu v západních Čechách, kde stojí m2 35.000,- jsou proti Praze čtvrtinové, když kde stojí m2 bytu 130.000,- Kč?
V sedmdesátých a osmdesátých letech se dal postavit rodinný domek s dispozicemi 3-4+1 svépomocí za 100 tis. Parcely pro stavbu domku se daly pořídit za 2-5 Kč/m2. Stavebníkům pomáhaly obce. Půjčky mladým novomanželům byly úročeny 1%, splatnost půjčky 20 let. V těch dobách se ještě obce o své občany starali, nebo se snažili starat. To se bohužel v průběhu času, až na výjimky, z chování našich představitelů jaksi vytratilo. Panelákové byty realizované stavebními firmami byly v centrálním plánování včetně technické vybavenosti (přípojky a silnice) plánované s finančním limitem 150 tis/byt (bez vlivu ceny pozemku). Umakartové jádro v bytě stálo proti klasické technologii s keramickými obklady cca 1/4 ceny a přesto se včetně rozvodů na celkové ceně bytu podílelo zhruba 25%. Pisatel p. Král se ani neobtěžovat získat si podklady. Zasloužil by si dvacet na holou a zákaz psát !
Během týdne jsme na řeckém ostrově Korfu cestovali mezi částí RODA resort a přístavem port Kepkypa čtyřikrát. (RODA-KEPKYPA cca 40 km) V podstatě po celé trase jsem evidoval neskutečně zanedbaný stav přírody, kde se mísí suchopáry se souškami stromů i se stávající zelení. Mimo přírodních ploch u hotelů a soukromých sídel je za jejich oplocením již jen "džungle". Po vzniku požáru a je jedno z jaké příčiny nelze tento dostupnými prostředky dostat pod kontrolu.
Buď to Řekové neumějí, nebo se o veřejné plochy starat nechtějí. Příjmy, které má Řecko ze svého hospodaření i v dotacích od EU nejsou vůbec zjevné. Měl jsem dojem, že jsem se v časoprostoru vrátil téměř o celé staletí.
Fotovoltaické panely jsem po celé trase na střechách neviděl, ohřev užitkové vody z instalovaných střešních barelů je max, u 10% objektů. A to tam slunce svítí 2x tolik než v ČR. Roční parita HDP je v ČR jen o necelých 5% vyšší, než v Řecku, platy jsou ale v Řecku proti ČR i letos v průměru téměř dvojnásobné.
Největší brzdou stavebnictví je veřejná správa ! Ne snad ze 100%, ale 80% by jsem dal. A těch 20% jsou developeři sami.
Myslíte, že v místech, kde v bytové výstavbě stojí m2 35.000 Kč je staví za víc ?
Materiál stojí v podstatě všude stejně. Je-li práce v Praze nap. dražší o 100%, stále není důvod k ceně 120.000 Kč za m2.
Autorka se nerozchází s obecně platným názorem. S věkem 75 patřím do té popisované skupiny žijících seniorů. Pořád pracuji v rezortu stavebnictví, nezatížen fyzickými nároky. Myslím, že v ekonomickém portfoliu máme pořád řadu řešení, jen je nutné je prosadit.
1) Dle mne se jedná o progresivní daň z příjmu. Skupina těch, kterých se to eventuálně týká a nemá to proto reálnou šanci na úspěch je zejména naše, námi volená politická reprezentace. Manažéři s vysokým příjmem mají proto tvorbu zákonu omezený vliv. Která politická reprezentace to má v programu ??
2) Jsem přesvědčen, že z důchodu je potřeba prosadit zdravotní pojištění. Zvyšující se počty seniorů, jako státních pojištěnců nepokryjí průměrné náklady zdravotního systému na osobu. Rozdíl je cca 700,- Kč, což reprezentuje z průměrného důchodu cca 3,5 %, které by mohly současní důchodci platit.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Myslím si, že jediný, koho se Blažek bojí je Šlachta.
2 odpovědi