Vida, a tohle je New York a hovoří se zde o tradičně nesmlouvavé americké policii, pronásledující navíc pachatele vloupání, kteří bývají v Americe rovněž po svém dost nesmlouvaví. V Praze zabijí policisté holku v autě při zjevně marném pokusu dostihnout vytuněné auto, které kolem nich "projelo rychle" v protisměru, a polovina lidí se jich zastává...
Zrovna tuhle jsem si říkal, že zatočené serpentiny, kde člověk jenom dokolečka řadí 1-2-(3)-2-1 a pomalu nestíhá točit volantem, by byly asi jediný typ silnice, kde by mě možná bavilo řídit elektromobil. Jenže takové serpentiny jsou obvykle tak den jízdy odsud a při dojezdu a rychlosti nabíjení tohohle speciálu spíš dva. Takže to bychom měli vyřízeno a z R5 nám tak zůstává pěkné auto do města, řekněme druhé do rodiny. Už vidím ty davy, když klientela podobných aut u nás obvykle "kvůli bezpečnosti" jezdí po městě dvouapůltunovými SUV... 😁
Takže patrně další bezpohlavní, oteklá a nesmyslně vysoká krabice, o které se dá říct jen jedna dobrá věc: že má ten přihlouplý dotykový displej na středové konzoli, místo aby módně čouhal řidiči do výhledu jako otevřený notebook. Jako výsledek deklarované snahy Fordu vyrábět místo "nudného" Focusu nebo Mondea auta pro nadšence to působí dost pochybně, leda by ovšem řečení nadšenci měli chovat vášeň spíš pro sbírání hub než pro auta.
Geekovi, který mluví víc o aplikacích a lásce k dispejům než o autě, v hlavě nosí kalkulačku, a navíc patrně neumí nijak extra řídit, to asi takhle vyhovuje. Já si radši připlatím za výměny oleje, hraju si se spojkou a šaltpákou a poslouchám motor. Každého věc.
Jen si myslím, že se idealistovy vzdušné zámky trochu poboří, až začnou odcházet silentbloky a tlumiče nebo třeba zareznou šrouby na ramenech. To byly totiž za posledních 50 tisíc km hlavní výdaje za servis mého spalováku (který ovšem už předtím těch kilometrů ujel 200 tisíc) a o víc než půl tuny těžší Tesla, u které se zřejmě i geometrie dělá přes aplikaci v telefonu bez fyzického zásahu, se jim patrně nevyhne mnohem dřív... 😁
Proč by děcka neměla jíst luštěniny? Já nevím... Třeba proto, že jim připadají hnusné? Já jsem jako dítě luštěniny nenáviděl a mňamkám typu hrachové kaše, vařených fazolových lusků a podobně se úzkostlivě vyhýbám doteď. Na druhou stranu mě převážně odporná školní strava naučila nepřikládat jídlu valný význam, což je věc, za kterou by leckterý notorický hladovec dal pravou ruku... 😁
Tady by neškodilo upřesnit základní tezi článku. Jdou na spalovací auta dotace proto, že jsou spalovací, nebo proto, že jsou firemní? Mám pocit, že ačkoli titulek naznačuje první variantu, platí ve skutečnosti ta druhá, čímž celá senzace poněkud splaskává.
Samozřejmě, ne že by nebyla pitomost dotovat firmám nákup luxusních SUV, ať už jezdí, na co chtějí...
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
S minulým autem jsem na celoročkách (Hankook Kinergy 4S2 185/65 R15) odjezdil v Jizerkách a Krkonoších zimní týden po chabě nebo vůbec posypaném ujetém sněhu a ledu za neustálého sněžení a celkem jsem neměl problém. Cítil jsem tedy, že se skoro pořád mírně kloužu, ale to jsem bral spíš jako zábavu. Jasně, mohlo by se to nevyplatit...
Na současném autě, podobně těžkém a taky předokolce, mám zimní Pirelli Cinturato Winter 2 v 215/55 R16 a je fakt, že v podobných podmínkách působí jistěji, hlavně když přijde na nějaké ožehavé manévrování a rozjíždění v kopci. Na druhou stranu mě ovšem moc nebaví jejich chování na asfaltu ve srovnání s letními (horší reakce, větší nedotáčivost), v čemž by měly být celoroční lepší.
Celkem vzato mám nakonec zimní pneumatiky hlavně proto, že v létě chci mít opravdové letní a když už stejně přezouvám, tak proč se nepojistit pro extrémní situace, ale jinak...