To je pravda, kupříkladdu u nás v České republice dochází k ůtokům žraloka málokdy
Žralok bělavý (Bull shark), takto člen svaté trojice lidožravých žraloků, byl spatřen například v Amazonce 4000 km od ústí, v Mississippi 3000 km proti proudu nebo ve Velkých jezerech. Já bych si raději dával pozor i v Podolí... ☝️
Ano, výpustný šroub nebyl v nejnižším místě a zůstávalo tam skoro 1/2 litru oleje. To bylo vymyšlené hodně blbě. Ale tak ono stačilo měnit třeba po 12.000 km, ne po 30 (jak tvrdila servisní knížka) a občas to dát kámošovi na odsávačku, nebo shodit vanu a pak ji, na nové těsnění dát zpátky. Nevím, 80kW 1.6HDi jela moc pěkně. Kolik měl dvoulitr? Podle mne taky 80kW. Jen vyšší krouťák... Pokud se teda nedělala ještě nějaká výkonnější verze 2.0 HDi. Možné to je, nejsem až takový znalec. Dvouhmota odcházela tak kolem 200.000 km. Mě střelila asi při 220. Ale teď to má přes 500.000 a od výměny tam je pořád ta stejná. Takže ta už bude mít k 300.000 km. A ještě na sání od airboxu byl takový červený gumový těsnící kroužek, stál pár korun, ale často praskal. A pak hvízdalo turbo jak u závoďáku, protože to bralo vzduch bokem. Ale to byla oprava na 5 minut. Měl jsem jich koupených několik a vozil to pořád v kufru.
2.0 HDI z přelomu tisíciletí měly opravdu něco lehce přes 80 kW, ale do Focusů šla novější verze, tady konkrétně se 103 kW a 320 Nm. Ta šestnáctistovka měla 70 kW a 230 Nm. Ve srovnání s nominálně prakticky stejně výkonnými 2.0 DiTD v Mazdě 626 a slabší variantou 1.6 TDI v trojkové Octavii působila nejospaleji a ve srovnání s tím dvoulitrem... nepůsobila vůbec. 🙂
Holt motor na klidné ježdění. Ale je fakt, že pokud jde o spolehlivost, slyšel jsem jen o té vaně. Jinak tam snad ve srovnání s dvoulitrem, který má přitom pověst hodně dobrou, žádná vyložená past nebyla. A tu vanu si prý někteří i sami upravovali - šlo údajně spíš o tvar okraje otvoru výpustného šroubu než celé vany.
Dobrou pověst neměla, ale jezdila zcela spolehlivě... Moje auto už je přes rok na šroťáku, protože opravy před STK by se finančně nevyplatily. Ale ta 1.6 HDi jezdí pořád, kámošovi v jiném autě. Dávno má přes 500.000 km.
Ona ta špatná pověst byla, pokud si vzpomínám na konkrétní výtky, založena hlavně na špatně řešené olejové vaně, ve které při výměně zůstávaly zbytky oleje s nečistotami, a na tom, že PDF a katalyzátor byly v jednom dílu a musely se měnit společně. Což jsou vady, které nemusela mít ve všech modelech. Nevím, jestli tam bylo i něco jiného.
Mně osobně taky při přesednutí z dvoulitru (oboje ve fordovské verzi ve Focusu) připadala hlučná a zoufale líná, ale to už je věc vkusu...
Už třeba tím, že Seat je daleko tišší auto a na dálnici ještě víc. Nevrzají a nedrnčí plasty v interiéru. Lépe se ovládá dotykový display díky tvaru palubovky a i telefón je čitelnější, když máte navigaci, protože Seat má lépe řešenou palubovku. Seat má lepší ovladatelnost a nemá přeposilované řízení jako Octavia. Seat se taky tolik nenaklání jako Ovce. Seat má lepší sedačky. Za deště máte boční oka suchá a ne jak u obce, kde Vám litá voda po okně kvůli turbulentnímu proudění vzduchu. Nestalo se mi, aby se u Seata loupal chrom z řadící páky a výdechů klimatizace. Dále u ovce neskutečně hučelo palivové čerpadlo. U Seata dáte zpátečku a pravé zrcátko se Vám sklopí dolu, že vidíte prostor u pravého zadního rohu auta. Dále, když vytahuje te okna přes klíček tak Vám Seat dá signál, že jsou okna nahoře. Dobrá věc za tmy. Obě auta měla stejný motor 2.0 110kW a byly combi. Podotýkám, že měsíčně dělám od 4000 do 6000km. Takže to není do práce a z práce a o víkendu chalupa.
Koukám, že nejsem jediný, komu lezlo mrtvé, lehké řízení a rozbředlý podvozek Octavie krkem. Už jsem myslel, že jsem divnej... Díky. 😀
Hnutí Duha kritizuje nulový pokrok při budování protipovodňových opatření, a zároveň pomáhá jedno z nejdůležitějších blokovat. Taky přístup... Já v tom ale slyším hlavně takové to: "Kdybyste všude nadělali poldry a hráze, nemuseli jsme teď vypadat jako banda záškodnických pitomců kvůli té zatracené přehradě".
Euro 7 by se mělo vůbec zrušit, žádné odklady. Říct, že spalovací motory jsou technologie minulosti, a zároveň nutit výrobce, aby je za cenu nemalých nákladů hnali za hranici technických možností, je pitomost, a v době, kdy jsou evropské automobilky po uši v problémech, je to pitomost dvojnásobná.
Leda by bylo cílem udělat ze spalováků, děj se, co děj, tak drahé, nespolehlivé a uživatelsky nepříjemné mrchy, že už si každý raději koupí elektromobil. Jenže ten už potom bude čínský...
Nynější přetechnizované diesely, jsou pouze hodně velká finanční past pro kupující auto po záruce... Nic víc.
No, ne že by na tom moderní benzinové motory byly líp. Mají už všechny potenciálně problematické fičury dieselů, a k tomu za studena ředí olej. Nehledě na to, že řada přímovstřikových benzinů měla problémy nejen se složitým příslušenstvím, ale i se samotným motorem, což se technologicky už trochu lépe odladěným dieselům spíš vyhýbá.
To jsme stejně dopadli, když zrovna Honzovi Koubkovi stojí div ne za oslavu celkem průměrné auto jen proto, že má normální karoserii a není to elektromobil nebo zpatlaný hybrid. Přitom oba "čisté" spalováky jsou na dnešní poměry spíš chalupářská třída a jediný silnější už má "pro radost" jako přívažek baterku a elektromotory.
Zkrátka, co na autech nedomrvil fanatický tlak na snižování emisí, to dorazila stupidní záliba zákazníků v SUV. Opravdu si někdo myslí, že si ještě za deset let bude moct vybírat z nabídky slušně řešených spalovacích aut? Obávám se, že už dneska by musel sáhnout spíš mezi ojetiny...
Jasný, tak vlastníci pozemků dělají problémy a proto nejsou dokončena protipovodňová opatření, ale podle některých obyvatel Bohumína za to může vláda. Vláda, která ani nebyla u moci v době, kdy už to mělo být hotové. To nevymyslíš. Už se nedivím, že funguje program do krajských voleb ANTIVLADA, ti lidi nerozlišují mezi státní spravou, samosprávu, soukromou sférou, vůbec. Všechno totiž řídí vláda, ať jdou fakt do háje, testy před volbami bych zavedl, základy státního zřízení ČR a pravomoci jednotlivých složek moci.
Tak, tak, za všechno můžou "voni" a je jedno, kdo z nich je kdo...
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Nevýhoda našeho typu ekonomiky je v tom, že se nakonec vždycky najde nějaká levnější montovna...
1 odpověď