Blábol na entou, docela nebezpečný článek. Je potřeba si uvědomit, že je to ta plocha gumy, co vás s vozem drží na silnici, a pokud nechcete vyjet ze silnici nebo jinak bourat, nebo se zabít, je dobré mít kvalitní gumy. Celoroční guma je guma s kompromisy v zimě a v létě, tudíž vždy špatně. V zimě to není jen o ježdění na sněhu, možná tak někde na severu v Švédsku, Finsku apod., ale je to o teplotách. V mrazu vám zimní guma neztvrdne, protože se dělá měkčí. A jelikož v našich zeměpisných šířkách na silnici sníh až tak často není, dejme tomu max do 5% ze všech jízd, je dobrá kvalitní zimní guma na sucho, např. Bridgestone Blizzak.
Ale ušetřit pár stovek na gumě je blbost, protože pak riskujete bouračku, kde škoda mnohonásobně přesáhne to ušetřenou částku, anebo něco daleko cennějšího a tím je váš život.
Ohledně šetření na gumách máte samozřejmě pravdu. Skutečný problém volby mezi celoročními a zimními pneumatikami ovšem spočívá v tom, že ty první jsou nejspíš po většinu zimy na většině silnic lepší než specializované zimní, protože se jede po víceméně čistém asfaltu. A vzhledem k tomu, že hlavní zákeřnost zimního jezdění nepředstavuje sníh, ale proměnlivá a často nepředvídatelně se vyskytující kombinace mokra, různě tuhnoucích kašiček a náledí, kde si můžete ohledně vhodnosti toho kterého typu hodit korunou...
S minulým autem jsem na celoročkách (Hankook Kinergy 4S2 185/65 R15) odjezdil v Jizerkách a Krkonoších zimní týden po chabě nebo vůbec posypaném ujetém sněhu a ledu za neustálého sněžení a celkem jsem neměl problém. Cítil jsem tedy, že se skoro pořád mírně kloužu, ale to jsem bral spíš jako zábavu. Jasně, mohlo by se to nevyplatit...
Na současném autě, podobně těžkém a taky předokolce, mám zimní Pirelli Cinturato Winter 2 v 215/55 R16 a je fakt, že v podobných podmínkách působí jistěji, hlavně když přijde na nějaké ožehavé manévrování a rozjíždění v kopci. Na druhou stranu mě ovšem moc nebaví jejich chování na asfaltu ve srovnání s letními (horší reakce, větší nedotáčivost), v čemž by měly být celoroční lepší.
Celkem vzato mám nakonec zimní pneumatiky hlavně proto, že v létě chci mít opravdové letní a když už stejně přezouvám, tak proč se nepojistit pro extrémní situace, ale jinak...
Vida, a tohle je New York a hovoří se zde o tradičně nesmlouvavé americké policii, pronásledující navíc pachatele vloupání, kteří bývají v Americe rovněž po svém dost nesmlouvaví. V Praze zabijí policisté holku v autě při zjevně marném pokusu dostihnout vytuněné auto, které kolem nich "projelo rychle" v protisměru, a polovina lidí se jich zastává...
V Rusku a hlavně v Číně byla Škoda jedním z perspektivních a nejvíce prodávaných automobilů..Proč tomu už tak není..zeptejte se Vystrčila!
Proč Vystrčila? On ví, proč už škodovky nemají pro Číňany ve srovnání s jejich lacinějšími auty dostatečnou přidanou hodnotu, aby je kupovali? Nebo jen cítíte potřebu vyjádřit názor, že když nebudeme poklonkovat východním despociím, tak špatně skončíme?
Taky jsem miloval zvuk motoru a řazení převodovky.
Můj předposlední test na mem kanale YouTube byl o jízdě v osmilitrovem desetivalci s manuálem v Dodge Viper GTS.
Dneska je situace opačná. Nemám spalovací auta rád. Zamiloval jsem se do elegantního pohybu v prostoru v EV.
Bůh ví, třeba se taky jednou zamiluju. I když třeba s automatickou převodovkou se mi to nepodařilo... Zatím mám jiné priority, ale že můžou být EV hlavně na zamotanějších silnicích zábavné, to uznávám.
To co píšete je naprostý nesmysl. Proč by za 10 let mělo ubývat spalovacích aut? Čím by měly být nahrazeny? Pokud vezmu kupní sílu obyvatelstva a to nejen České republiky, tak ten proces, o kterém píšete je minimálně na 70 let. Takže se nemusíte ničeho bát. Pokud si budete chtít v roce 2040 koupit nové spalovací auto, pravděpodobně asi vyberete z široké palety. Já osobně jsem měl podobné názory, taky jsem hledal aspoň nějakou výhodu elektromobilů. Pak jsem na zkoušku koupil PHEV. Bylo to hlavně z důvodu, že jsem měl doma v garáži dva osmiválce a nechtěl jsem je trápit na krátkých cestách nebo v zimě po městě. Jenže se stalo to, co se stane vždycky. Ochutnal jsem návykovost elektromotorů. To, jak jdou neuvěřitelně rychle za výkonem, takzvaně za plynem.
Takže nakonec jsem koupil první elektromobil a to byla konečná. Začal jsem vnímat desítky výhod, ať už větších nebo menší. Od rozdělení hmotnosti mezi nápravy, po velmi nízké těžiště a kontinuální tah bez jakýchkoliv přerušování. To, jak reaguje elektrické auto na pohyb akcelerátoru, to je tak strašně návyková droga, že většina lidí, původních milovníků spalovacích vozu jde automaticky cestou elektromobility. Nevím samozřejmě jaké máte zkušenosti, předpokládám že nějaké ano. Je to prostě taková lehkost a dravost s jakou to auto jde dopředu okamžitě, v rámci milisekund. Prostě vás to auto lidově řečeno poslouchá, máte nad ním absolutní kontrolu. Dojezdy neresim. Najedu zhruba 80 až 90 000 kilometrů ročně, takže jsem velmi aktivní řidič. Jízdu v jiném, než elektrickém autě si už opravdu nedokážu vůbec představit.
Obávám se, že ohledně budoucnosti spalovacích aut nemáte pravdu. EU ze svých plánů asi tak úplně neustoupí, a i bez ní jde vývoj od spalováků směrem k elektromobilům nebo hybridům, které mě z těch alternativ lákají vlastně nejmíň, i když jejich praktická využitelnost bude lepší než u čistých EV. Ostatně, stačí se podívat už na současnou nabídku: vrcholné motorizace "klasických" aut jsou už dost často hybridy, a spalovací motory samotné jsou vlivem emisních předpisů čím dál tím víc choulostivé a, i přes výkony v běžných autech často dříve nevídané, zvláštně otupělé potvory.
To, co uvádíte jako přednosti elektromobilů, nepopírám, i když se na druhou stranu moc nezmiňujete o hmotnosti. Jenže já prostě rád poslouchám zvuk motoru (s přirozeným stoupáním a klesáním otáček, bez hovadin typu CVT nebo přepínání pohonů) a rád řadím. Navíc je tedy pro mě jako pro člověka, který parkuje na ulici a sem tam potřebuje bez velkého zdržování ujet pár set kilometrů najednou, nabíjecí logistika elektromobilů trochu obtížná. I tak ale počítám, že jednou u elektromobilu skončím, a doufám, že si v tom najdu zábavu i na běžných silnicích.
Fabie v podobne vybave stoji 650 tisic, tedy obdobna cena.
O cem to tady pisete, jaka klientela..??
To trochu srovnáváte jablka s hruškami.
Fabii můžete při troše skromnosti používat jako plnohodnotné auto, zatímco R5 je kvůli dojezdu čistě stylovka nebo hračka do města a okolí. Navíc se většina Fabií prodá v mnohem levnějších verzích úplně jiné sortě zákazníků.
O Fabii 1.5 TSI s bůhvíjakou výbavou bych taky neřekl, že přiláká davy, a to je přitom auto, se kterým kromě blbnutí kolem komína můžete třeba přejet Německo s jednou, dvěma desetiminutovými zastávkami u pumpy, a navíc, kde to značky a provoz dovolí, pohodlně rychlostí třicet, čtyřicet kilometrů nad maximálkou toho Renaultu...
Celkem hezky a trefně napsané, až na to OK na českých letadlech. To naštěstí nemá s ČSA nic společného a zůstává nám i na dále.
Přesně tak. Ono jako by se o tom nějak nesmělo mluvit, ale imatrikulační značka OK je na každém ultralightu nebo větroni, který je u nás registrován. Zmizí jen z letenek a letových řádů.
Máte pravdu ,je to jedna další firma, která je pouhou kapkou v moři toho co jsme vlastnili , vždyť je téměř celá naše země rozprodaná ,už tady nevlastníme téměř nic, jestli se neprobereme nakonec nás pohltí globalizace a my budeme jen taková bezvýznamná tečka na mapě. 🥺
Kdo "my" tady nic nevlastníme? Jakože český stát? A co by měl taky vlastnit z věcí, jako jsou fabriky, aerolinky a podobně? Stát neumí podnikat, to je snad ověřeno dostatečně. Ostatně ČSA, byť už spíš jen jako brand než jako plnohodnotný letecký dopravce, zůstanou v rukou české společnosti, v nichž byly i předtím.
A pokud jde o globalizaci, tečku a podobné věci, o významu naší země si nedělejte žádné iluze; ani o tom, že by ho nějak zvýšilo, kdyby se "všechno nerozprodalo".
“To” bylo myšleno elektromobil. Velikost jsem nebral v úvahu. Jen typ pohonu. Vycházím z vyprávění mnoha desítek lidí a své vlastní zkušenosti. Jako trápit se ve spalovacím autě už je pak za trest.
A příklad s nabíjením? Kdy nabíjíte jinde než doma v garáži? V kolika procentech případů? Pokud nemáte garáž a wallbox, tak není důvod teď ani do budoucna uvažovat o koupi elektromobilu nebo o této problematice vůbec číst články.
Respektuju lidi, kteří si vybrali typ pohonu na základě mnohaleté praxe. Vysmívám se lidem, kteří mají jednostranný pohled na věc, navíc definovaný jen praxí ze spalovacího světa.
Důvod uvažovat do budoucna o koupi elektromobilu tady do budoucna je, a to pro každého, ať garáž a wallbox má, nebo nemá: Za deset let už se patrně jiná auta vyrábět nebudou, pro spalovací motory bude dramaticky přibývat restrikcí ohledně parkování, nebo vůbec vjezdu do měst, a samozřejmě se bude taky redukovat infrastruktura, čímž se do jisté míry obrátí dnešní situace ohledně poměru čerpacích stanic a nabíječek. Zkrátka, elektromobily budou muset kupovat a používat i lidé, jimž bude jejich používání přinášet řadu komplikací.
Mě osobně navíc baví řídit a jsem alergický už jen na automatické převodovky, natož na něco jako je hybrid s CVT, a od elektromobilů si v tomhle ohledu rovněž mnoho neslibuju. Tak jen přemítám, jestli nejsou aspoň v něčem dobré...
Člověk má vždy tendenci to koupit jako druhé auto do rodiny. Výsledek je vždycky stejný. Nikdo pak se spalovacím křápem nechce jezdit.
Zřejmě se vám to stalo víckrát... No, nemáte si kupovat křápy.
Já každopádně mluvím o něčem jiném. Popsal jsem typ silnic, po kterých by mě jedině mohlo bavit s elektromobilem jezdit, a vyjádřil přesvědčení, že se tam s mrňavým autem, které musí zhruba po dvou hodinách ostřejší jízdy zastavit s vysosanou baterkou, těžko kdy vyskytnu. To za prvé. Za druhé, většina rodin má jen jedno auto a k tomu účelu se nákupní taška, která musí k udržení v provozu trávit hodiny u nabíječky, nehodí.
Situace, kdy se celá rodina pere o řízení městského miniauta, protože patrně jinde než po městě nejezdí, zatímco plnohodnotné auto trčí v garáži, nehrála v mých úvahách žádnou roli a neměla by hrát roli ani v úvahách o budoucích masových prodejích, protože není úplně typická.
Zrovna tuhle jsem si říkal, že zatočené serpentiny, kde člověk jenom dokolečka řadí 1-2-(3)-2-1 a pomalu nestíhá točit volantem, by byly asi jediný typ silnice, kde by mě možná bavilo řídit elektromobil. Jenže takové serpentiny jsou obvykle tak den jízdy odsud a při dojezdu a rychlosti nabíjení tohohle speciálu spíš dva. Takže to bychom měli vyřízeno a z R5 nám tak zůstává pěkné auto do města, řekněme druhé do rodiny. Už vidím ty davy, když klientela podobných aut u nás obvykle "kvůli bezpečnosti" jezdí po městě dvouapůltunovými SUV... 😁
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Na extrémní situace mám v kufru řetězy.😁
1 odpověď
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Když k tomu člověk přistoupí takhle, mohl by rovnou jezdit celou zimu na letních. Ale zdržovat se nasazováním řetězů pokaždé, když narazím na trochu upráskaného sněhu (což z hlediska četnosti výskytu pro obyvatele většiny našeho území vlastně extrém je), mi připadá nepraktické.