A jak to vypadá se zatykačem na Putina? Zatím se ho nějak nedaří polapit. Nač se ty zatykače vlastně vydávají. A to opomíjím fakt, že nebyl vydán zatykač na nikoho z těch, kteří loni zabili nebo unesli Izraelce z festivalu a kibucu.
Pokud jste článek četl, musel jste se dočíst, že byly vydány zatykače i na představitele Hamásu. Soud v Haagu nejspíš nebude vědět, kdo koho loni zabil, nebo unesl.
Známky jsou strašlivě jednoduché pro učitele, a zdánlivě jednoduché i pro rodiče. Přitom všichni si pamatujeme, že ani v rámci jedné školy nehodnotili všichni učitelé stejně - za co jeden učitel dával jedničku, druhý třeba i trojku. Co na jedné střední škole je na sotva dokončení ročníku, na jiné může být na dvojku. Známka objektivitu pouze předstírá a ujednodušuje nám život, ale je jen málo vypovídající.
.
Slovní hodnocení je pro učitele složité. Musí skutečně žáka znát a výstižnými slovy popsat jeho výkon tak, aby žák i rodič věděli, co mají zlepšit. Proto se to nelíbí ani části učitelů, ani části rodičů. Je to práce navíc, a když se dělá špatně (odbude se), je to ještě horší než neobjektivní známka.
.
Myslím, že je poměrně rozšířenou chybou vnímat, že škola je od toho, aby se sbíraly známky a jeden se proti druhému poměřoval. Účelem školy má být předání vzdělání, a to je u každého žáka tak trochu individuální. U jednoho je nutné považovat za úspěch, že si v životě dokáže spočítat rodinný rozpočet, u druhého je potřeba stimulovat hlubší výuku. Žák by měl být učitelem hodnocen v rámci toho, jaké jsou jeho možnosti, a škola by se měla snažit na každého žáka naložit, co odpovídá jeho schopnostem a možnostem.
.
Ve vybraných ročnících není problém pak dělat srovnávací testy, kde se dá zjistit úroveň vůči ostatním žákům ve škole, nebo i v rámci celé země. Srovnávací testy jsou důležité při přechodu na vyšší školu, ale to je potřeba jen párkrát za celou školní docházku.
Jaký je rozdíl mezi tím, když učitel dá žákovi 4 nebo 5, anebo když slovně napíše, že žák je hloupý?
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Školství je tedy názornou ukázkou systému, který za mnoho peněz poskytuje málo služeb. To, že studenti umí po 14 letech každodenní výuky jen trochu česky a anglicky, je velmi tristní výsledek současného školství. A nezachrání to ani 20 procent studentů přirozeně nadaných na matematiku. Pár měsíců po maturitě neumí mladí často téměř vůbec nic. Něco jiného jsou odborné školy, tam mohou být výsledky někdy i uspokojivé. Celkově je to ale bída a ubohost.👎😔
To, že někteří studenti umí po 14 letech každodenního studia jen trochu česky a anglicky znamená, že to neměli být studenti, ale měli být po základní škole zapojeni do pracovního procesu.
To je vždy legrační, jak ti největší extrémisti se pak vždy domáhají u soudu té spravedlnosti, svobody a demokracie. Stačí sledovat na Facebooku ty Čechoslováky, antivaxery, chcimíry a jiné tady ty nebezpečné provokatéry. V jednom mají ale pravdu a to v tom smyslu, že je třeba udělat tu ráznou akci. Na začátek bych začal řešit rázně je samotné...
U soudu se obvykle každý domáhá spravedlnosti, svobody a demokracie. Možná že vy byste byl výjimkou a dožadoval se pro sebe co nejpřísnějšího trestu a držel byste hladovku, pokud by vás neodsoudili k trestu vězení.
„Cítím se být vinen. Byla to hovadina,“ řekl před soudem Štětina s tím, že za Ukrajinou v současném válečném konfliktu stojí.
_________
Ještě bych nařídil povinné monitorování jeho profilů na internetu, abychom věděli, zda se opravdu polepšil nebo to byla jen součást obhajoby.🤣
A odměnit ty, kteří na něho něco najdou a řeknou to příslušným orgánům.
6
Sledujících
3
Sleduje
6
Sledujících
3
Sleduje
až odejsou, přijdou jiní, republika má chronický nedostatek pracujících .
11 odpovědí
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Tak běžte pracovat.
1 odpověď