Ano, Hisballah je teroristické hnutí a dokládá to činy, ke kterým se hlásí. Morální hodnoty jsou na straně Izraele. Jenže Izrael začíná používat stejné praktiky jako teroristé. Nesmaže tím mezí sebou a teroristy ten morální rozdíl?
Tahle otázka není jen o Izraelcích, ale spíše obecná. Je přípustné trestat terorismus terorismem? Já fakt nevím. Poradí někdo?
Opravdu vyrobily soláry a větrníky o 50% více než jaderky? A k čemu jim to bylo, když většinou vyrábějí v době, kdy další elektřinu nikdo nechce? Otázkou je spíš, za kolik výrobci elektřinu prodali, čili kolik byli ochotni za elektřinu spotřebitelé zaplatit. A najednou je hezky vidět, že soláry a větrníky fungují většinou, když je elektřiny dost a nikdo o ni nestojí. Ale jaderky jsou velmi důležité, protože jim lidé rádi zaplatí hodně, aby nemuseli všechno vypnout! Nic jiného nám totiž nezbývá.
Otázkou je, čím měřit objem energie. Jasně, přece gigawatthodiny. Jenže, když zasvítí, solárníci sice vyrábí hodně, ale téměř nikdo jejich elektřinu nechce a tak ji prodávají za babku. Zajímavé je porovnat celkovou cenu prodané elektřiny pro jádro a soláry nebo vítr. To je to, co investora nejvíc zajímá.
Také přidám jedno vysvětlení: Kdybychom uzavřeli okruh a hnali vodu čerpadlem přímo na turbínu, turbína by vyrobila jen tolik energie, kolik bychom tam vložili čerpadlem, protože rozdíl tlaků před/za čerpadlem je stejný jako rozdíl tlaků před/za turbínou (jsou spojené trubkou) a průtok je také stejný. Když však za čerpadlem přeměníme vodu v páru, vznikne jí mnohem více na objem. A tak je rozdíl tlaků před/za čerpadlem sice stejný jako na turbíně, ale turbínou proudí mnohem větší průtok. Za turbínou je potřeba páru ochladit, aby jí ubylo a stačilo čerpat jen trošku vody. A protože výkon čerpadla i turbíny je úměrný součinu průtoku a rozdílu tlaků, tak turbína vyrábí mnohem více, než spotřebuje čerpadlo.
Tak schválně: které vysvětlení se vám líbí? Dejte lajk!
Pro upřesnění: Rozdílná hmotnost (tram vs vlak) nehraje nemá vlilv na maximální stoupání! Ano, těžší vlak je sice skutečně potřeba tlačit větší silou, ale těžší vlak je zárověň větší silou přitlačován ke kolejím. Podíl těchtil sil se se změnou hmotnosti nemění. Tolik k jedné blbosti v článku.
Rozhoduje skutečně hlavně poměr hnacích náprav. Ostatně i u aut je vidět velký rozdíl v jízdě do kopce u čtyřkolek (ačkoli jsou těžší, jedou do kopce líp).
Ta aplikace ČEZ pravděpodobně nefungovala, protože mobil neměl spojení na Internet: Z videa je vidět, že máte mobil připojen na WiFi McDonalds, takže mobilní data jsou v tu chvíli VYPNUTA. Jenže signál McDonalds Wifi vně budovy, navíc uvnitř kovového auta, nota bene pěkně dole pod palubkou za stínícími plechy bude na hraně dosahu, spíš nepoužitelný.
Jistě, můžeme se tu hádat kdo krade a svalovat vinu jeden na druhého. Ale nepopiratelným faktem je, že systém stavebního řízení nefunguje. Né, že má porodní potíže, on má zásadní problémy už v návrhu. A za to prostě ODS, kmotři ani jiní pekelníci nemůžou, ikdyby 100x chtěli. Prostě to Bartoš nezvládl ukočírovat.
Balíkovna už konečně nebude osvobozena od DPH a tak bude nekonkurenceshopná.
Autor je asi ultralevičák: rozdat a zajistit služby zadarmo - přesněji z našich daní. Proč bychom měli platit zastaralého molocha, ktery neni potřeba a využívá ho naprosté minimum lidí? Vy ty pošťáky fakt chcete neustále dotovat?
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Paní Olze je jasné, že magnetické kvantové číslo souvisí s prostorovou orientací orbitalů, ale vůbec netuší jak. Jinak by jistě vysvětlila, proč je mezi orbitaly dz2 (na obrazku uprostred), ale chybi dx2 a dy2. Přitom podle logiky jejího výkladu orbitalu p by měly existovat 3 možné otočení toho dz2 laloku.