Začne vám hořet Elektro vůz automaticky bude zničen to je ekologie jako prase no zajímalo by mě jak se k tomu postaví pojišťovny za totalku kolik vám vyplatí tedy jestli vůbec něco zaplatí nechápu proč se nemůže baterie při požáru sama odpojit a spadnout pod Auto a Auto jednoduše vytlačit
Tak jsem schválně zkusil Google a tohle sice není ten stejný článek či jsem viděl minule, ta data má trochu jiná a rozebírá je víc do podrobna ale ten poměr tam vychází snad ještě větší.
Zároveň ale obsahuje samostatně i data ze Švédska kde mají elektromobilů mnohem víc.
Začne vám hořet Elektro vůz automaticky bude zničen to je ekologie jako prase no zajímalo by mě jak se k tomu postaví pojišťovny za totalku kolik vám vyplatí tedy jestli vůbec něco zaplatí nechápu proč se nemůže baterie při požáru sama odpojit a spadnout pod Auto a Auto jednoduše vytlačit
On bude ale ve většině případů automaticky zničen i normální vůz pokud začne hořet, nebo byste chtěl koupit auto po někom které napůl shořelo a pak ho opravili?
A těch spalovacích shoří za rok v ČR mnohosetkrat víc - nedávno se psalo že byly zatím reálně vůbec od začátku jejich existence snad 4 zdokumentované požáry elektrických vozu v ČR ale z toho 3 byly ve skutečnosti hybrid a jen tento jeden Jaguar čisté elektro zatímco v ČR pokud si to pamatuju správně hoří nějakých 130/140 spalovacího aut ročně (edit dle článku který jsem linknul vedle spalovacích aut hoří dokonce ještě řádově víc, těch 130-140 v jiném článku byla možná auta která úplně shořela a ne jen začala hořet)
Takže vlastně tím elektromobilem "obcházeli" nedokonalý systém. Prostě elektro zabírá stejné místo jako srovnatelný sedan/SUV a proto je logické, že bude platit. Potřebu parkovat v různých MČ mají i majitelé fosilů.
Samozřejmě, to že ty zóny na celou prahu nebo třeba celou prahu minus vybraných míst nejsou je průšvih pro všechny ale ti majitele fosilu jak jim říkáte si jen kvůli tomu nekupovali to dané nové auto - třeba na dluh, mimojine právě proto aby mohli dodržovat pravidla která ten systém měl nebo má.
Víte pane Škampo, z peněz EU - konečně si už uvědomte, že všechny ty dotace, co tady dnes roztáčíme a dáváme kdečemu, kdekomu, za kdeco, taky musíme vrátit. Každoročně platíme do společné eurokasy nemalé částky. A budeme platit ještě dlouho potom, co se už žádné dotace na elektroauta dávat nebudou, nebo na fotovoltaiku. Takovéto dotace , to je hezký švindl, ale to pozadí mnoha lidem uniká. Ano, zrovna to jde, tak honem.
Tak samozřejmě že by se dalo mluvit o tom jestli by vůbec někdy někdo měl dávat nějaké dotace na cokoliv kromě vyloženě financování neziskových/finančně ztrátových veřejné prospěšných projektu - a asi by se našli i lidi kteří by řekli že ani na ně, že pokud něco stojí za to ať si to na sebe vydělá nebo si to najde bohaté dobrodince...
Ale zuřivé výkřiky lidí co nemají rádi elektroauta o tom jak to bylo "z našich peněz" jsou prostě v realitě víc mimo než pravdivé.
To by se měli spíš vztekat v Německu nebo někde že jim tam dotace skončily a ZA JEJICH PENÍZE si budou zlevněné Tesly kupovat nějací Češi ....
Jinak o tom že se elektro - alespoň zatím - ve srovnání třeba s dieselem nehodí například na dlouhé cesty na dálnice se s vámi vůbec hádat nebudu sám to zažívám na vlastní kůži pokaždé když na dálnici najedu ale co se týče městského provozu tak je to přesně naopak, do města většina dieselu nepatří - staré jsou opravdu VELMI silně znečišťující, a většinu moderních městský provoz poškozuje az přímo ničí (včetně peněženky majitele)
spalovací auto ale spotřebuje asi třikrát víc energie na to aby se uvedlo do pohybu než fiktivní identické elektro auto, to by musela být ta energie kterou to elektro auto používá aspoň třikrát špinavější - hezký o tom mluví pan Vaculík (ten motoristický novinář se 30+ lety zkušeností s auty a publicistikou, "muž z lidu" který toho ale o tématu ví opravdu hodně a kterému věří i obyčejný posluchač mající rád spalovací auta, ne ten ze seznamu který tu každým druhým článkem působí diskutujícím praskající žilky 😄)
Třeba jako Jižní Korea která ruší veškerá El auta a mají zákaz vjezdu do měst
O ničem takovém jsem neslyšel naopak tam vyrábí ve velkém jedny z nejkvalitnějších elektro aut na světě ...
Pokud si správně pamatuju tak šlo o zákaz do podzemních garáží dokud se nevyšetří nějaky požár v garážích a jak moc/jestli za něj mohlo elektro auto nebo ne a proč. Výsledky toho vyšetřování už jsem ale neslyšel.
Bedna jako bedna ,zavazí úplně stejně jak spalovák,akorát je o dost těžší takž víc likviduje parkovací místo.
A jste si tím jistý ? Můj elektro mobil je třeba jak lehčí tak asi o půl metru kratší než obyčejná Octavia o jiných autech nemluvě. A to jsem ho nekupoval protože jsem chtěl elektro auto ale protože jsem hledal v různých ohledech nejlepší a nejkvalitnější auto do města.
Je to o tom o jakém druhu auta se bavíte a ne o jeho pohonu ...
Ev auta je sice opravdu mnohem těžší uhasit ale spalovací auta v reálu hoří mnohem častěji - třeba i řádově....
A rozhodně neplatí že mají vysší celkové emise než moderní spalovací auta - to bude platit možná tak u pár monster typu elektrickeho mercedesu G nebo podobných 3 tunových prasat ale to platí i o jejich spalovacích verzích.
No to je hruza, chudaci podnikatele a zbohatlici si poridili z dotaci z nasich dani elektricke hracky, a budou ted muset platit parkovne! Neslychana drzost! Vi to uz pani Ursula a mala Greta?
Těch dotací bylo pár tisíc a z euro peněz.
Jinak elektro auta jezdící po praze si často třeba i na dluh pořizovali opravdu nechutně bohatí a drzí kurýři kteří vám (nebo pokud si jídlo neobjednáváte tak jiným lidem) vozí domů nebo do práce jídlo a zásilky.
Chápu že to si když si tu práci chtěli udělat příjemnější a v dlouhodobém horizontu ekonomicky a ekologicky výhodnější dovolili opravdu hodně 🙂
Tohle je strašný průšvih.
Vůbec není problém za to auto platit modrou zónu ale je problém že Praha vám prostě oprávnění na celé město neprodá a I jen na druhou čtvrť za násobně vyšší cenu a za splnění speciálních podmínek.
Takže lidi kteří by jim klidně zóny platili ale potřebuji například pracovně parkovat na různých místech po celé Praze a kupovali si třeba i z velké části nebo dokonce jen kvůli tomu elektro auto teď nemají možnost jak toto legálně řešit.
Jediné smutné, reálné, ale ne legální řešení je pak pro ty lidi znovu zóny ignorovat a občas zaplatit pokutu protože platit hodinové parkování klidně každý den nebo v extrémních případech pokud by chtěli nutné dodržovat všechna pravidla tak i během jedné hodiny na několika různých místech by je absolutně ekonomicky zruinovalo.
Ať mi elektromobilisti vysvětlí, jak si to představují za těch 10-15 let. Platy u nás jsou jedna velká bída. I lidé, kteří dělají ve fabrikách a jsou rádi v silném měsíci za 27,000 čistého nebo i méně a musí z toho živit rodinu, jen tak na nové auto nemají. Rozhodně ne na auto, které dnes stojí 2 miliony a operativní leasing na 2 roky za 34,000,- Kč, viz směšný Eniaq. Já chápu, že člověk, co podniká, má firmu, nebo dělá byznys a má příjem 100 a více tisíc měsíčně, tak je mu to asi jedno. Kort, když má barák za 8, 12, 20 milionů. Zejména, pokud to má i jeho manželka. Ale střední třídu živí i lidi, kteří musí dojíždět do práce. Dnes spoléhají na spalovák, na staré auto, které si opraví. Jak to pak bude? To ty lidi si koupí elektromobil za milion? I kdyby za půl milionu, každý dnes nemá na novou Scalu nebo Fabii. Jak budou dojíždět do práce? Dokážete si vy elektromobilisti uvědomit, jak je dnes autobusová doprava předimenzovaná? Ano, na spoustě místech dnes elektromobil nabijete, ale jak rychle? A vážně si myslíte, že namísto 20 škodovek budete mít na sídlišti 20 Tesel a nabíječky? Asi v takové realitě žijete, když Hataš a ten europitomec z Pirátů tvrdili, jak je problém jen ve vládě a jak stačí vše schválit. Přitom sám uznal, že má hybrida, protože žije v ČR a nabití je u nás jiný level než v Belgii, v Bruselu nebo na hranicích s Francií. A podotýkám, že mně je to jedno. Já tu nepracuji, pracuji za jiné peníze a v zahraničí. A otázka nového auta je pro mne na pár let. Možná méně. Ale až EU zakáže spalováky úplně a začne omezovat provoz aut podle roku výroby, tak zvolím kolo.
Tak dneska stojí třeba Tesla zrovna od pana Landy klidně pod půl milionu korun, tak kdo by si koupil stary spaloval tak si za 10 let koupi starou Teslu za 100tis - například. Ale i tak se budou dál prodávat i spalovaky, jen se asi časem otočí že budou elektro levnější a spalovaky dražší.
Takže ODS a STAN kradou napříč republikou.
Akorát že je to tady a obecně u STAN tak že se nějaký už starosta který tam případně něco rozkrádal stane členem stan (poměrně logicky) když je už starostou a o tom kradení se zatím neví. Zatímco u toho ano ti politici využívali ANO právě k dostání se na ty pozice kde pak rozkrádají a mají kauzy.
47
Sledujících
0
Sleduje
47
Sledujících
0
Sleduje
Z mého pohledu je pro Spartu nejvhodnější zvažovaná lokalita na místě OC Šestky na Ruzyni. Velké parkoviště, dálniční sjezd, letiště a především v době, kdy by byl stadion dostavěn, tak už přímo tam bude stanice rychlodráhy z centra na letiště a Kladno(se zastávkou v Dejvicích vedle současné Sparty). Ale myslím, že už je jasně rozhodnuto pro Strahov, tak snad to dobře dopadne. Komplikací při územním řízení bude obrovské množství
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Spíš vedle šestky než místo ní, konečně by pak měla víc zákazníků 😄