A přesně tohle je věc, která je velice důležitá řešit. Samozřejmě, že mají právo jít do práce. A děti s autismem si naopak zaslouží lepší prostředí. Teď jsem psala o tom, jak špatně se zákony nastavily. Že děti s jinými způsoby vnímání klidně dají do tříd, kde je plný stav 28 dětí. Když jsme měli takové děti ve třídě s maximálním počtem 10 dětí, ještě se to dá. Ale od určitého stupně "postižení" to opravdu není zvladatelné. Když má asistentka zvládat dítě, které zničeho nic startuje na další - daleko drobnější děti a škaredě je kouše -stalo se, že i do obličeje -, má přes 30kg a pořád se valí po zemi, i venku, když zrovna nechce jít tím směrem a už je doba oběda a vy se s ním musíte dopracovat zpět do školky, otočíte se na jiné dítě, které vám něco říká a tohle dítě vám strčí do pusy kámen nebo odkvetlé květy nebo plody kytky, co roste na zahradě...a to je co minutu- řev, útěk, pláč už od ranního příchodu z domova a pak ji zvedáte a přesvědčujete, snažíte se zabavit a něčemu naučit - a to děláte dva roky ...a pak to už i ředitelka vzdá. Ano, dítě šlo do zařízení, kde mají vyškolené odborníky, malinký kolektiv a hlavně střídají se u dětí po kratším čase. Dítě je tam spokojenější. Ne, že by maminka nemohla do práce. Třídě se ulevilo, asistentka se bude dávat dohromady po zdravotní stránce ještě po nějaký čas - i se zády. A nedělejte si iluze- takových dětí je čím dál více, takže proč proboha rušili ty malé skupiny a nasílu i tyto děti chtěli integrovat? A pak jsem měla chlapecká, který byl sice nemluvící, něčemu vůbec nerozuměl, ale dalo se to. Ale je nutné mít asistenta.
S tím souhlasím že je to problém ve velkém kolektivu. Jelikož takové dítě mám tak moc dobře vím o čem mluvím. Jsme kousek od Jablonce a nejbližší školka která by ho vzala byla v Jičíně. Jinak v okolí vše plné!!!! Pan hejtman Libereckého kraje mě odpověděl že jsou kapacity dostačující a nehodlá je rozšiřovat.
Ty podmínky jsou šílené při zřizování, ale i při provozu. U nás byly smíšené třídy narvané na 28 dětí, v každé minimálně jedno integrované s takovým handicapem, že během jednoho- dvou let totálně odrovnalo psychicky i fyzicky asistentku, nehledě na nemožnost v tomto prostředí kvalitně učit a vytvářet pro děti normální pohodové - nebo aspoň lidské prostředí . Konečně to vedení školky došlo a už takové děti - stejně jako k tomu došly okolní školky - brát nechtějí. Je nutné 3x víc v praxi promýšlet, co se nám to snaží shora navrhovat...jsou to věci totálně vzdálené od praxe a možnosti takto fungovat.
Navíc - jak píšete s omezeními je to hrůza. Učitelka se o děti stará celý den, nosí je při pláči na rukách, hladí, převléká, když jsou mokré nebo se umažou, počůrají- děti jí při práci z 10cm vzdálenosti kašlají a pšíkají do obličeje, ...pomáhá jim smrkat, utírat zadek, často umývat-ale nesmí si v kuchyňce položit svou kávu přesypanou v čisté uzavřené krabičce, položit koupený čaj - aby dodržela hygienické předpisy a nedejbože děti nenakazila. Cožpak na ně sahá snad jinak v gumových rukavicích? Všechny tyto hloupé pravidla jsou proti zdravému rozumu. A teď se ještě bude řešit, že rodiče se musí snažit honem honem umístit do školky i mladší děti,než dosáhnou 3let věku.Myslí při tom někdo vůbec na ty děti?Dítě se nejlépe adaptuje na kolektiv až ve 3,5-4letech.Děti mladší si to pravidelně opláčou. A věřte mi, že hodně.Nejsou ještě na školku zralé. A vím to, protože jsem takto procházela adaptací s dětmi víc, jak 30let s mezi-pauzou 12let u školních dětí. Vymysleli jen zase paskvil
A kam podle vás mají rodiče umístit třeba děti s autizmem? Myslíte že jsou školky pro tyto děti? Je jich žalostně málo, když se obrátíte na kraj tak vám pošlou seznam školek vzdálených 30-50km. Myslíte že tito rodiče nemají právo jít do práce!!!!!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tady někdo leze a kaká u zdi. To ale není dobré, protože se vám ta lejna mažou pod nohy.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Víte o tom že Rusko má jaderné hlavice že? To o tom že se bojím to je jen konstatování reality :-)