Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
Bývalá prodavačka mobilů (nyní ve funkci 3. nejvyšší ústavní činitelky v zemi !) nemá o ekonomice ani páru, zato svůj roční příjem kolem 3 milionů korun ztotožňuje se situací celého Česka. V něm dle sociologů je milion lidí pod hranicí chudoby a dva miliony k němu směřují. Sesedněte z koně, dámo, a podívejte se pravdě do očí. Němci budou mít letos už podruhé pokles ekonomiky vůči HDP o 0,2 %. Takže jejich subdodavatel Česko na tom nemůže být zásadně lépe, i když by si to šéfka TOP09, bez toho, aniž by seděla v batohu na zádech ODS v koalici Spolu, ve volbách byla zcela jistě mimo parlament, pro příští parlamentní volební rok přála. Říká se tomu vydávat přání za zkušenost. To, co se paní Pekarová v politice opravdu dobře naučila, lze rozpoznat: nikdo vám tolik toho nemůže dát, co já vám mohu slíbit.
Lze se obávat, že malé modulární reaktory, které NIKDE ještě nefungují, jsou nějakou únikovou variantou, abychom nemuseli stavět zoufale potřebné velké bloky. Přitom je jasné, že když nejde o skutečnou modulární výrobu, půjde o nesmírně drahou kusovku, která sice bude mít poloviční výkon reaktorů od KHNP, ale bohužel stejnou nákladovou cenu. Tedy více než dvojnásobnou výslednou cenu elektřiny. A představa, že za každým krajským městem bude stát "malý modulární reaktor", který samozřejmě potřebujeme všechna povolení jako velký blok, je naivní. Češi jsou spokojeni, když nové bloky budou na brownfieldech v Dukovanech a Temelíně, ale má-li to být hned "za humny", to bude jiná debata, ještě navíc umocňována kampaní a soudními procesy protijaderných Rakušanů i Němců.
Každý může srovnat kvalitu loňské analýzy ČEPS a letošní, která je plně v žoldu politicky požadované dekarbonizační ideologie. Že zdroje mít nebudeme, to ale i letošní zpráva ČEPS přiznává: 1) Není jisté, zda Němci postaví nové paroplynové elektrárny (jak bychom je pak měli postavit i my...), 2) místo exportu elektřiny z ní Němci budou asi doma vyrábět vodík. Takže nás čeká v zimě (což ČEPS v analýze pochopitelně neřeší) až třetinový nedostatek stabilních zdrojů. To je jasný vzkaz energeticky náročnému českému průmyslu: jděte z Česka s jeho deficitní a drahou energií pryč. Odkaz 1
Politici a manažeři automobilek ze své blahobytné sociální bubliny se naprosto stupidně domnívali, že elektrická auta charakterizovaná nepřijatelně vysokými cenami a mizerným dojezdem s nejistou životností baterie se budou prodávat jako teplé housky na krámě. Ovšem poté, co skončily velkorysé dotace, za něž si e-auto pořídili zhusta movití klienti zákazníci jako druhé či třetí auto do rodiny, celý boom aut na baterky logicky skončil. Došli jim prostě zákazníci. To ovšem bylo patrné již před rokem. Odkaz 1
Je ovšem ukázkou naprosté nekompetence administrativy nejen naší vlády, že v roce 2022 za českého předsednictví k úžasu tehdejšího "zeleného cara" a místopředsedy EK Timmermanse byl podepsán totální (a totalitní) zákaz spalovacích aut po roce 2035 s předchozími stále tvrdšími emisními sankcemi. Přitom krize VW a s ní i přicházející krize českého autoprůmyslu (hlavně nyní už dodavatelů dílů) je jen nejviditelnějším důsledkem nesmyslné dekarbonizační ideologie Green Deal. Odkaz 2
Je to ale úplně jiné téma: Odkaz 1
Na tolik naléhavé splnění domácích úkolů společnou měnu euro nepotřebujeme! Odkaz 1
Babiš podepsal "jen" rámcové podmínky Green Dealu ve splněném očekávání transferu biliónové dotace pro Česko, tedy klíčově pro Agrofert. Ovšem Petr Fiala a jeho vláda snaživě podepsali realizaci Green Dealu v konkrétních legislativních opatřeních balíčku Fit for 55. A nyní jako třeba u zákazu spalovacích aut podepsaného premiérem Fialou a ministrem dopravy Kupkou za českého předsednictví v unii, se česká vláda horečně snaží tento podpis revidovat. Jak řekl Marek Benda z ODS na dotaz, jaké měli podklady k rozhodování? "Asi nám něco uniklo..."
Pokud ÚOHS z podnětu francouzské EdF a amerického Westinghousu zabrání výstavbě nových jaderných bloků s cenově nejlepšími Korejci, pak už žádný nový velký jaderný blok nepostavíme. Hrůza Francouzů, že by Korejci v Česku uspěli a dokázali by je vytlačit z řady dalších jaderných zakázek v Evropě, je silná motivace. Naše "spojenecká Francie" stejně jako v roce 1938 Česko obětuje. Tentokrát v energetice. "Když u vás nepostavíme draze a za dlouho nové bloky my, EdF, tak nikdo," je očividně jejich strategie. Francie tak deklasuje spolupráci zemí EU v naprosto zásadní oblasti energetiky. Česko bez nových 4 bloků může dát sbohem své prosperitě.
A na co sázejí investiční světové fondy? Na selhání zelených technologií. Odkaz 1
No když vidím generálního tajemníka OSN, jak si v Kazani na "truc akci" protizápadního světa podává ruce s Putinem, který změnil jedinou dosud akceschopnou instituci Radu bezpečnosti ve zcela bezzubý orgán, který měl po hrůzách 2. světové války dohlížet na mír, tak je mi špatně. Takže OSN místo míru si našla zdůvodnění své dnes zcela zbytečné existence (když není s to zajistit mír, tak co jej její smysl?) v tom, že její šéf křičí: planeta hoří! Zkusila OSN vypočítat, jaké emise vrhla do planety Země ta šílená válka Ruska proti Ukrajině? No a co kdyby USA a Západ přestal OSN financovat? Co by to skvěle placené úředníci dělali?
Proč se mi ale po oznámení této zprávy nutkavě vrací do hlavy přísloví: spolu chyceni, spolu oběšeni? Eurohujerští topkaři a zezelenalí lidovci se už samostatně do Sněmovny zřejmě nedostanou, takže si vlezli do batohu na zádech ODS. Tyto dvě partaje jsou političtí invalidé, jejich spojením se z nich ale zdravý subjekt nestane. Horší je, že zatím pravicový volič nemá jinou alternativu.
Neměl by se ČEZ spíše soustředit na největší zakázku za historii v podobě dvou nových velkých reaktorů v Dukovanech s opcí na výstavbu dalších dvou v Temelíně? "Nižší stovky milionů liber" investice do Rolls-Royce znamená nakonec klidně 10 miliard korun i více, nikoli "jednotky" miliard korun. Má ČEZ opravdu tolik hotovosti a expertů, aby pozornost, peníze a lidi rozdrobil vedle velkých bloků i na MMR? Není tohle spíše nějaká úniková varianta pro ČEZ, kdyby se nakonec stavba velkých bloků nekonala? Přitom je jasné, že tzv. "malý" modulární reaktor o výkonu 300/500MW jako kusovka (nikoli jako sériová výroba) nepřijde nákladově nakonec o moc levněji než velký blok. Ovšem v tom případě z něj bude elektřina také 2-3krát dražší než z velkého bloku. To jsou prostě jasné úspory z rozsahu.
Zeleně indoktrinovaný Jiří Nádoba hanobí svou vlast Česko jako "emisně špinavou". Zapomíná neustále, že ty naše produkty "špinavého průmyslu" zásobují ostatních 26 zemí EU. Až v Česku vinou zelené ideologie průmysl skončí, tak si o mnoho špinavější produkty doveze EU z Číny, Indie, Vietnamu atd. Pane Nádobo, měřte emise podle SPOTŘEBY, jestli ještě chápete něco z tržní ekonomiky. V tom je na tom emisně třeba hrozně špatně bohaté Dánsko. Další příklad pokrytectví v Evropě? Mimounijní Norsko je hodně zelené, 95 % své elektřiny vyrábí díky unikátním podmínkám z vody. Ovšem bohatství Norska, které si dovolí neskutečně dotovat elektrická auta (ovšem pro bohaté Nory jen jako 2. třetí auto do rodiny), pochází ze stále rostoucího exportu norské ropy a zemního plynu. Bez nich by řada evropských zemí jako Británie energeticky zkolabovala. Ale Zelení Khmerové si přejí "čistou Evropu" - sice zde nebude co do huby, ale bude nás hřát, jak jsme to tomu většinově emisně špinavému světu "natřeli". Blahoslavení chudí duchem.
Premiér Fiala najednou obrací a chce popřít své podpisy pod klíčovými dokumenty zelené politiky EU. Teď tato vláda má "analýzy" různých zelených neziskovek a za 100 milionů korun "studii" vědců Univerzity Karlovy pod názvem SEEPIA. Tihle zelení věrozvěsti nám "namodelovali", že překotný zánik uhelných zdrojů (dokonce už do roku 2027!) je "brnkačka" a že nám elektřinu "bezpečně zajistí" pětkrát více dotovaných solárů a větrníků než dnes a snad jedna nová elektrárna na zemní plyn. Zlatý voči! A co když (jako že určitě) se tato vláda v této energetické politice podvolené nesmyslné dekarbonizaci opět mýlí, jako když v roce 2022 bez jakýchkoli oponentních posudků podepsal Petr Fiala a spol. právě rychlý zánik aut se spalovacími motory a vypsání nových emisních povolenek, které od roku 2027 zdraží bydlení a o 10-30 % benzín a naftu? Nechá Petr Fiala a jeho ministři další vládě spálenou zemi a minové pole, od něhož zahodili plány?
Pan ředitel Dzurilla žije v blahobytné bublině manažera ČEZ s milionovými platy. A oni se diví, proč Češi netrhají kliky u dealerů nových elektromobilů za milion Kč a více. To je mentální problém. Podívejte se na ceníky: když si chcete na dálnici rychlonabíječkou (150 kW a více) své služebné elektrické auto u stojanu ČEZ co nejrychleji natankovat, ČEZ kasíruje za 1 kWh 22 korun. Manažerům je to jedno, platí to firma / zákazníci. Při jízdě na dálnici činí spotřeba velkých e-aut nejméně 20 kWh/100 km. Takže 1 km jízdy za 4,40 Kč. To je láce, co? A za kolik ČEZ elektřinu vyrábí: do 1 Kč za 1 kWh z jaderných elektráren, uhelné jsou také levné, ale devastuje je emisní povolenka. A pak tu máme dotované soláry a větrníky, kde je přece výroba skoro zadarmo. Takže o co tady jde? O mimořádný zisk ČEZ a odměny jeho manažerů, gážistů.
Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
1
Sledujících
0
Sleduje
Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Máme tuto rasu doma už v druhé generaci, je to úžasný společník a láskyplná bytost, bez které by byl život o dost hůř snesitelný.