Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
Dle Eurostatu se české průměrné čisté mzdy a platy v letech 2019 až 2023 skutečně přiblížily německým, a to o celých 18 eur ročně, tedy o 1,5 eura měsíčně, neboli asi o 37 korun. Nyní se v Německu mimochodem a v rozporu s mizernou ekonomickou situací přidává na mzdách a platech, asi v prevenci před očekávanými sociálními bouřemi. V další Fialově pětiletce, kterou zřejmě chce - bude-li u moci - splnit za 4 roky, by to muselo být 20krát tolik.
Rozlišujme reálné a motivační ambice, kdy každý z nás má nejlepšího pomocníka jednak nad krkem, jednak na konci své ruky, od fantasmagorických vizí. Podle našeho premiéra bychom tak měli mít třeba ambici do čtyř let osídlit Mars s hrdou českou vlajkou.
Pane premiére, převezměte tvrdé nástroje osekání rakovinově nabobtnalého byrokratického českého státu, zrušte většinu nesmyslné regulace včetně iracionálně prováděné a zničující zelené ideologie, přestaňte blokovat lidskou soutěživost a iniciativu, zrušte nesmyslný a korupční systém dotací znetvořujících všechny lidské statky a práci, vraťte zemi podnikatelskou náladu a tržní ekonomiku, prostě uvolněte stavidla lidskému tvořivému umu (nikoli prázdnému tlachání politologů a všech různých genderismů, kvót, woke kultury atd.) a ono by to za pár let šlo. Držíme palce argentinskému prezidentu Mileiovi. Počet ministrů vlády své 40milionové země snížil na 7 (slovy sedm, u nás 15 + premiér + 14 krajských placených "vlád") a vysocí státní úředníci včetně ministrů mají měsíční plat v přepočtu kolem 3500 eur. Naši ministři mají šestinásobek a více, že by Česko zářilo v ekonomické úspěšnosti a snižování dluhů? To asi ne, že. Tak kdy se vaše vláda konečně vejde do mikrobusu VW s 8 cestujícími + řidičem? Pokud na takovéto tvrdé pravicové reformy nemáte "koule", jděte od válu a přenechte tento pokus o nápravu věcí veřejných dalším.
S milionem muslimu v Nizozemsku v zádech už soudci v Haagu očividně
ztratili veškerou soudnost. Co kdyby si napřed pustili záběry tisíců Palestinců, kteří také v Pásmu Gazy jásali nad zavražděním 1200 nevinných izraelských civilistů a únosem stovek dalších občanů Izraele, kteří se ani po 13 měsících od vražedného útoku ze 7. října 2023 dodnes nevrátili domů? Byli a jsou to hlavně Palestinci v hávu super teroristů Hamásu a Hizballáhu. Jestli dopustíme jakoukoli penalizaci Izraelců za snahu bránit se naplnění vyhlášeného cíle islamistů v čele s Teheránem vymazat židovský stát z mapy světa, podepíšeme si sami svůj zničující ortel.
V letech 2019 až 2023 si Česko v průměrné čisté roční mzdě proti Německu podle oficiální statistiky Eurostatu polepšilo o 18 eur, to je o 1,5 eura měsíčně (asi 38 korun). Tahle trajektorie na faktech ukazuje nemožnost Německo mzdově dohnat. Pokud tedy Německo ekonomicky zcela nezbankrotuje. Hlavně nevidíme hybatele pro tyto mzdy potřebného 25% růstu produktivity českého hospodářství.
Zase prostor pro blábol a dezinformace zelené brněnské neziskovky Fakta o klimatu. Srovnejte skutečná fakta: Odkaz 1
Přečetli jsem si naprostý blábol zelené neziskovky, jak jinak než z Brna. O energetice ví jen tolik, že se klanějí zelené dotační solární, větrné či bateriové lobby.
Kdo chce číst fakta, jak narazíme s živelným koncem uhlí (nejen při výrobě elektřiny, ale i tepla), tak ať čte skutečné odborníky. Mimochodem je tímto problémem velmi zneklidněn i prezident republiky, zato na MPO a MŽP panuje přesvědčení, že jde o "brnkačku". No politici vlastně žádnou odpovědnost nemají.
Pan Jahn by se jako šéf prodeje Škoda Auto měl spíše zamyslet nad tím, co bude
Škodovka dělat, když její ekonomiku po 1. lednu 2025 zdevastují zničující pokuty za emise žádaných aut se spalovacími motory. Takže bude muset uměle brzdit prodeje spalováků, pokud nedokáže prodávat dostatek čistě elektrických (musí to být čtvrtina všech prodejů), v podstatě na jedno plně elektrické pak může firma bez pokut prodat tři se spalovacími motory. Je jisté, že Škoda bude muset brzdit prodeje malých aut jako Fabia či Scala, protože jsou absurdně zatížený emisními limity více než těžké luxusní modely, které firmě více vydělávají. Takže když nejvýznamnější sektor českého průmyslu, automotive, na tom bude mizerně, těžko na tom může být pozitivně celý tuzemský průmysl. Rozumím politice šíření optimismu, ale nelžeme si do kapsy. A hlavně si napřed všichni zameťme před svým vlastním prahem, neboli ve vlastní firmě!
Jak ukazují data Eurostatu za rok 2023, pracující Němec má kvůli vysokému zdanění průměrný ČISTÝ roční příjem 30 308 eur ročně (v přepočtu 766 792 korun ročně, měsíčně 63 900 korun). Pracující Čech vydělává 15 209 eur čistého (dle aktuálního kursu 384 788 korun ročně, měsíčně 32 066 korun netto). Dodejme, že oproti roku 2019 německý čistý průměrný příjem v roce 2023 vzrostl opět dle Eurostatu o 4123 eur ročně, kdežto v Česku v tomto časovém rozpětí se průměrný roční příjem zvedl o 4141 eur, tedy zmenšil náskok Němců jen o 18 eur.
Dodejme, že oproti roku 2019 německý čistý průměrný příjem (přece neutrácíme hrubé, ale jen čisté příjmy po zdanění!!!) v roce 2023 vzrostl dle Eurostatu o 4123 eur ročně, kdežto v Česku v tomto časovém rozpětí se průměrný roční příjem zvedl o 4141 eur, tedy zmenšil náskok Němců jen o 18 eur ročně, tedy o 1,5 eura čistého měsíčně. No to tedy už brzy Němce doženeme a přeženeme, že, pane premiére?
Omlouvám se, přijde oprava, až to schválí editor. Měl jsem údaje nesprávně za měsíc, je to ale logicky ročně. Správný text je tento:
Dodejme, že oproti roku 2019 německý čistý průměrný příjem v roce 2023 vzrostl opět dle Eurostatu o 4123 eur ročně, kdežto v Česku v tomto časovém rozpětí se průměrný roční příjem zvedl o 4141 eur, tedy zmenšil náskok Němců jen o 18 eur.
Energie, voda, bydlení, potraviny, služby, v nich se nejvíce odrazil kumulovaný růst inflace od roku 2019 přes 30 %. Světové ceny máme už ve všem, "světové" příjmy ale už ne. Každý normální Čech vidí, co si dnes za 1000 korun koupí a co by za ně dostal v roce 2019. Tuhle si naše známá povzdechla, že ve Vídni dá za kávu 6 eur, prý hrůza. Ovšem Rakušané mají v průměru třikrát vyšší platy, takže v bohaté Vídni je kafe ve srovnání s námi reálně za dvě eura. To v Praze je dražší. Tak nám 35 let po sametu stále zůstaly Německo a Rakousko v průměrných příjmech nedostižně vzdálené. A na oficiální průměrný příjem v Česku nedosáhnou dvě třetiny Čechů, měli bychom pracovat s mediánem. Nejhorší je ta naše nevíra v budoucnost umocňovaná neschopností (nebo někdy i všehoschopností) tzv. politických elit. Zdá se, že k moci přichází vždy ještě větší neumětelové. Vláda politických stran, navíc bez většinového systému, se již naprosto přežila. Měli bychom přejít na systém správy společnosti odborníky bez neustálých populistických kroků, které si s rostoucím zadlužením země (jen splátka úroků z vládních dluhopisů činí ročně 100 mld. korun) nezaplatí ani naši pravnuci.
Nechutná aféra a dokonalý příklad konfliktu zájmů mocné německé šéfky Evropské komise Leyenové je zcela mimo záběr mainstreamových médií. Ani Seznam Médium se můj článek neodvážil zařadit na home page blogu nebo dokonce Seznamu. To je hanba objektivní investigativní žurnalistice! Odkaz
Nebojte se, tolik seniorů u nás nebude. Začínající energetická a sociálně-ekonomická devastace zemí Evropské unie vinou zelené ideologie podryje schopnost provozovat mj. nadále i špičkovou českou zdravotní péči - bude jen pro platící vyvolené. K tomu samozřejmě se zhroutí i státní rozpočet, veřejné školství, důchodový systém, bezpečnost i sociální smír ve společnosti. Posledních pět let pro tuto katastrofu usilovně vytváříme předpoklady. Klimatickou hysterií indoktrinovaná mladá generace prohlašuje, že kvůli klimatické změně ani nechce mít děti. A poslední Čech v zemi ať zhasne.
Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
1
Sledujících
0
Sleduje
Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Z celkového objemu výroby připadlo na čistě elektrická auta jen 7,7 %. Zatahovat do toho hybridy je snaha šálit veřejnost, že auta na baterky prostě bez deformujících dotací nejdou na odbyt. A příští rok to bude pro autobranži s emisním limitem 93,6 gramu na km hodně špatné.