Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
Bývalá prodavačka mobilů (nyní ve funkci 3. nejvyšší ústavní činitelky v zemi !) nemá o ekonomice ani páru, zato svůj roční příjem kolem 3 milionů korun ztotožňuje se situací celého Česka. V něm dle sociologů je milion lidí pod hranicí chudoby a dva miliony k němu směřují. Sesedněte z koně, dámo, a podívejte se pravdě do očí. Němci budou mít letos už podruhé pokles ekonomiky vůči HDP o 0,2 %. Takže jejich subdodavatel Česko na tom nemůže být zásadně lépe, i když by si to šéfka TOP09, bez toho, aniž by seděla v batohu na zádech ODS v koalici Spolu, ve volbách byla zcela jistě mimo parlament, pro příští parlamentní volební rok přála. Říká se tomu vydávat přání za zkušenost. To, co se paní Pekarová v politice opravdu dobře naučila, lze rozpoznat: nikdo vám tolik toho nemůže dát, co já vám mohu slíbit.
Lze se obávat, že malé modulární reaktory, které NIKDE ještě nefungují, jsou nějakou únikovou variantou, abychom nemuseli stavět zoufale potřebné velké bloky. Přitom je jasné, že když nejde o skutečnou modulární výrobu, půjde o nesmírně drahou kusovku, která sice bude mít poloviční výkon reaktorů od KHNP, ale bohužel stejnou nákladovou cenu. Tedy více než dvojnásobnou výslednou cenu elektřiny. A představa, že za každým krajským městem bude stát "malý modulární reaktor", který samozřejmě potřebujeme všechna povolení jako velký blok, je naivní. Češi jsou spokojeni, když nové bloky budou na brownfieldech v Dukovanech a Temelíně, ale má-li to být hned "za humny", to bude jiná debata, ještě navíc umocňována kampaní a soudními procesy protijaderných Rakušanů i Němců.
VW na tom neni spatne protoze elektro, ale protoze jim padaji prodeje celkove, hlavne v asii. Ale to tu nekteri nechteji pochopit.
Tim ze z toho budou delat cim dal vetsi skanzen rozhodne nicemu nepomuzou.
Máte v tom ideologický zelený zmatek. Skanzen tu máme: milion lidí žije pod hranicí chudoby, dva další miliony k němu směřují. Na statisticky průměrný příjem nedosáhnou dvě třetiny pracujících Čechů. Takže komu chcete prodávat elektrická auta od 800 tisíc výše, když i ta spalovací zdražila hlavně proto, aby se z jejich výnosů mohly refinancovat zčásti nenávratné investice do elektromobility a zčásti, aby se slibované srovnání cen spalováků a aut na baterky srovnalo. Ovšem nikoli snižováním cen e-aut. Takže automobilky už zjistily, že popřít pravidla svobodného trhu brutálně nedeformovaného dotacemi, to jest penězi ukradenými z peněz jiných daňových poplatníků, pohříchu i těch chudých, se hrubě nevyplácí. Věřte, že o tom za více než 30 let profesionálního působení v automotive něco vím.
Budeme muset přidat dost OZE, baterií a elektrolyzérů. To je snad jasné každém malému dítěti, že jedna JE, která má být údajně spuštěná nejdřív v roce 2036 nás asi nevytrhne.
To jsou fantasmagorie. Však si to v roce 2027 povíme, až tady bude těžký deficit elektřiny. Když se podíváte na analýzu ČEPS, tak s žádnou relevantní kapacitou baterií a elektrolyzérů nepočítá. Prý musím postavit asi 3,8 GW nových stabilních zdrojů. Ty mohou být teoreticky jen z plynu. Šéf ČEZ Daniel Beneš asi o energetice něco ví, když řekl, že do roku 2030 v ČR nikdo novou velkou paroplynovou elektrárnu nepostaví. Takže zbyde jenom jedno: tvrdá regulace spotřeby a současně bude odcházet průmysl.
Každý může srovnat kvalitu loňské analýzy ČEPS a letošní, která je plně v žoldu politicky požadované dekarbonizační ideologie. Že zdroje mít nebudeme, to ale i letošní zpráva ČEPS přiznává: 1) Není jisté, zda Němci postaví nové paroplynové elektrárny (jak bychom je pak měli postavit i my...), 2) místo exportu elektřiny z ní Němci budou asi doma vyrábět vodík. Takže nás čeká v zimě (což ČEPS v analýze pochopitelně neřeší) až třetinový nedostatek stabilních zdrojů. To je jasný vzkaz energeticky náročnému českému průmyslu: jděte z Česka s jeho deficitní a drahou energií pryč. Odkaz 1
Politici a manažeři automobilek ze své blahobytné sociální bubliny se naprosto stupidně domnívali, že elektrická auta charakterizovaná nepřijatelně vysokými cenami a mizerným dojezdem s nejistou životností baterie se budou prodávat jako teplé housky na krámě. Ovšem poté, co skončily velkorysé dotace, za něž si e-auto pořídili zhusta movití klienti zákazníci jako druhé či třetí auto do rodiny, celý boom aut na baterky logicky skončil. Došli jim prostě zákazníci. To ovšem bylo patrné již před rokem. Odkaz 1
Je ovšem ukázkou naprosté nekompetence administrativy nejen naší vlády, že v roce 2022 za českého předsednictví k úžasu tehdejšího "zeleného cara" a místopředsedy EK Timmermanse byl podepsán totální (a totalitní) zákaz spalovacích aut po roce 2035 s předchozími stále tvrdšími emisními sankcemi. Přitom krize VW a s ní i přicházející krize českého autoprůmyslu (hlavně nyní už dodavatelů dílů) je jen nejviditelnějším důsledkem nesmyslné dekarbonizační ideologie Green Deal. Odkaz 2
Je to ale úplně jiné téma: Odkaz 1
Na tolik naléhavé splnění domácích úkolů společnou měnu euro nepotřebujeme! Odkaz 1
Babiš podepsal "jen" rámcové podmínky Green Dealu ve splněném očekávání transferu biliónové dotace pro Česko, tedy klíčově pro Agrofert. Ovšem Petr Fiala a jeho vláda snaživě podepsali realizaci Green Dealu v konkrétních legislativních opatřeních balíčku Fit for 55. A nyní jako třeba u zákazu spalovacích aut podepsaného premiérem Fialou a ministrem dopravy Kupkou za českého předsednictví v unii, se česká vláda horečně snaží tento podpis revidovat. Jak řekl Marek Benda z ODS na dotaz, jaké měli podklady k rozhodování? "Asi nám něco uniklo..."
Právě tím, že jsme oslabili Lisabonskou smlouvu, jsme ztratili mnoho pák růst rychleji. Nemá smysl závidět Německu jejich silně nadprůměrnou ekonomiku. Osobně jsem za to, že k nám od nich proudí práce, která nám dává růst, docela rád. Očekávat, že se nám srovnají výdělky samy od sebe, je naivní. Nesrovnaly se ani v rámci Německa od západu k východu, nesrovnaly se ani v Česku od Prahy do Ostravy.
Uhnul jste z argumentace. Jaképak oslabení. Lisabonská smlouva z nás udělala vazaly. Jakápak přidaná hodnota (až na výjimky jako v oddělení vývoje ve Škodě Auto s 2500 inženýry), levná práce ve mzdě, o tu zde měly a mají zahraniční firmy přednostní zájem. Doma si nechávají vývoj. A kolabující české školství produkuje nezaměstnatelné absolventy humanitních oborů. Typickou montovnou by byla i gigafactory, samozřejmě bez jakéhokoli oddělení vědy a vývoje. Ovšem s nepřijatelně vysokou cenou elektřiny a jejím brzkým nedostatkem u nás prostě postavena být nemůže. Naprosto idiotská dekarbonizační politika EU i zatím většinově podvolených národních vlád povede na již uskutečňovaném zářném příkladu Německa ke zničení průmyslu a posléze k rozpadu EU. To bude samozřejmě škoda, ale viníkem budou politici, kteří klimatickou hysterií zastrašili a zmanipulovali občany a samozřejmě přihráli miliard eur svým kámošům - zeleným oligarchům.
Česko propáslo velkou příležitost hlubší integrace EU. Menší země, resp. jejich politici nechtěli ztratit svůj píseček. Nicméně, Česko je v pozici, kdy veškeré nevýhody ekonomiky zbytku EU a eurozóny stejně odneseme, ale díky tomu, že nemáme euro a odmítli jsme více integrovanou Lisabonskou smlouvu, stojíme víc stranou, než bychom museli. To tak dopadá, když si lidé nechají od politiků vnutit záměnu hrdosti s pýchou.
Tak kdepak je Slovensko s eurem a závislé na automotive ještě více než Česko? Mimochodem ČR nakonec Lisabonskou smlouvu BOHUŽEL podepsala. Po 35 letech jsme se místo sovětské kolonie stali kolonií Západu v čele s Německem. Trvale třetinové platy proti Němcům jsou prostě pro Němce a další nástrojem importované deflace. Dva pracující Češi jednoduše dotují jedno pracovní místo v Německu a jinde. A když si Česko nyní zvolilo Korejce za nejlevnější dodavatele jaderných bloků, tak nám to "spojenečtí Francouzi" zakáží, aby jim po očekávaném úspěchu výstavby v ČR nehrozila korejská konkurence všude po Evropě. To ale znamená, že žádné velké jaderné reaktory už nepostavíme a bez stabilní energie z jádra se změníme na chudičkou kolonii, možná s vyspělým lázeňstvím a golfovými hřišti pro bohaté Asiaty a muslimy.
Pokud ÚOHS z podnětu francouzské EdF a amerického Westinghousu zabrání výstavbě nových jaderných bloků s cenově nejlepšími Korejci, pak už žádný nový velký jaderný blok nepostavíme. Hrůza Francouzů, že by Korejci v Česku uspěli a dokázali by je vytlačit z řady dalších jaderných zakázek v Evropě, je silná motivace. Naše "spojenecká Francie" stejně jako v roce 1938 Česko obětuje. Tentokrát v energetice. "Když u vás nepostavíme draze a za dlouho nové bloky my, EdF, tak nikdo," je očividně jejich strategie. Francie tak deklasuje spolupráci zemí EU v naprosto zásadní oblasti energetiky. Česko bez nových 4 bloků může dát sbohem své prosperitě.
Tak napřed oponentní názory onálepkujete, že jsme "fosilisté" (pro jiné zase dokonce stoupenci Kremlu), a pak budete mluvit o aroganci? Ideologie a zelená víra nepotřebuje fakta a čísla, která je vyvracejí. Vám by mělo zazvonit v hlavě varování, jestli jste jako mnozí další nenaletěl - viz v článku uvedený přehled o "vědeckém konsensu" v 60. a 70. letech, jak planeta "zmrzne". Také současný "vědecký konsensus" o brzkém shoření planety vinou CO2 budou jednou na smetišti dějin. Věřím, že se toho dočkáme docela brzy. Vy a vám podobní s nadšením platíte zeleným oligarchům/miliardářům desátky, kteří se soukromě smějí k popukání, jaké získali po světě užitečné idioty. Přečtete si překvapivý výrok místopředsedkyně EK Jourové, že Evropská komise své zelené plány realizuje bez jakýchkoli studí dopadů. Ano, přitom sází na technologie, které jsou v plenkách, nebo vůbec neexistují. Odkaz
A na co sázejí investiční světové fondy? Na selhání zelených technologií. Odkaz 1
Pane Urbane, sjednoťte svá slova s činy. Zrušte svou emisní stopu, přestaňte používat na 6000 výrobků z ropy, které nás každodenně obklopují, přesuňte se do zemljanky a konzumujte jen to, co si vypěstujete a odchováte. Zřekněte se veřejného školství, zdravotnictví, ochrany policie a důchodového systému. Choďte jen pěšky, protože i to kolo je podle vás zločinem. Vysvětlete to své rodině a přesvědčte je, že to myslíte správně. Pokud vás nezbaví svéprávnosti, to bych si divil. Podívejte se, co se valí indickými řekami za svinstvo do moře, pak si zajeďte do Švýcarska s jeho špičkovou ekologickou péčí. Zajištění a vzdělaní lidé jsou spásou této planety, nikoli chudáci, kteří nemají na ekologii čas a ni pomyšlení. V roce 1800 bylo průměrná míra dožití na světě 30 let, v roce 1900 kolem 40 let. Dnešní muži v Česku se v průměru dožijí 76 let, ženy 82. Takže máme se vrátit o 200 let zpátky? Ne ideologie, ale aplikace reálných a občany ufinancovatelných výsledků vědy a techniky, to se nám zoufale nedostává. Nikoli já, ale vy jste zoufalý demagog s argumentací pozdního středověku a náboženského tmářství!
A ještě poznámka: z 84 % směřuje český export, a to právě také z energeticky náročného tuzemského průmyslu, do ostatních 26 zemí EU. Je prostě po něm poptávka, to není naše libovůle! Když tyto produkty nedodáme my, tak ze své uhelné energetiky se zdaleka horšími ekologickými standardy než v EU Čína nebo Indie.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Škoda, že je to přesně opačně. Malé modulární reaktory se budou vyrábět sériově a legislativa se přesně pro ně upraví. Doba obřích molochů stavěných x let za obrovské peníze končí. A tím i ruská dominance. A to se právě rusům a jejich poskokům nelíbí.
3 odpovědi
Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
1
Sledujících
0
Sleduje
Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Hlavně že máte silný názor, i když energetice rozumíte asi jako koza petrželi. Odkaz 1