Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
Napsal a vyargumentoval jste to pěkně, bohužel je to smutné čtení. To se nedá zkrátit do jedné věty.
Tady je smutná česká realita: Odkaz 1
Dle Eurostatu se české průměrné čisté mzdy a platy v letech 2019 až 2023 skutečně přiblížily německým, a to o celých 18 eur ročně, tedy o 1,5 eura měsíčně, neboli asi o 37 korun. Nyní se v Německu mimochodem a v rozporu s mizernou ekonomickou situací přidává na mzdách a platech, asi v prevenci před očekávanými sociálními bouřemi. V další Fialově pětiletce, kterou zřejmě chce - bude-li u moci - splnit za 4 roky, by to muselo být 20krát tolik.
Rozlišujme reálné a motivační ambice, kdy každý z nás má nejlepšího pomocníka jednak nad krkem, jednak na konci své ruky, od fantasmagorických vizí. Podle našeho premiéra bychom tak měli mít třeba ambici do čtyř let osídlit Mars s hrdou českou vlajkou.
Pane premiére, převezměte tvrdé nástroje osekání rakovinově nabobtnalého byrokratického českého státu, zrušte většinu nesmyslné regulace včetně iracionálně prováděné a zničující zelené ideologie, přestaňte blokovat lidskou soutěživost a iniciativu, zrušte nesmyslný a korupční systém dotací znetvořujících všechny lidské statky a práci, vraťte zemi podnikatelskou náladu a tržní ekonomiku, prostě uvolněte stavidla lidskému tvořivému umu (nikoli prázdnému tlachání politologů a všech různých genderismů, kvót, woke kultury atd.) a ono by to za pár let šlo. Držíme palce argentinskému prezidentu Mileiovi. Počet ministrů vlády své 40milionové země snížil na 7 (slovy sedm, u nás 15 + premiér + 14 krajských placených "vlád") a vysocí státní úředníci včetně ministrů mají měsíční plat v přepočtu kolem 3500 eur. Naši ministři mají šestinásobek a více, že by Česko zářilo v ekonomické úspěšnosti a snižování dluhů? To asi ne, že. Tak kdy se vaše vláda konečně vejde do mikrobusu VW s 8 cestujícími + řidičem? Pokud na takovéto tvrdé pravicové reformy nemáte "koule", jděte od válu a přenechte tento pokus o nápravu věcí veřejných dalším.
S milionem muslimu v Nizozemsku v zádech už soudci v Haagu očividně
ztratili veškerou soudnost. Co kdyby si napřed pustili záběry tisíců Palestinců, kteří také v Pásmu Gazy jásali nad zavražděním 1200 nevinných izraelských civilistů a únosem stovek dalších občanů Izraele, kteří se ani po 13 měsících od vražedného útoku ze 7. října 2023 dodnes nevrátili domů? Byli a jsou to hlavně Palestinci v hávu super teroristů Hamásu a Hizballáhu. Jestli dopustíme jakoukoli penalizaci Izraelců za snahu bránit se naplnění vyhlášeného cíle islamistů v čele s Teheránem vymazat židovský stát z mapy světa, podepíšeme si sami svůj zničující ortel.
V letech 2019 až 2023 si Česko v průměrné čisté roční mzdě proti Německu podle oficiální statistiky Eurostatu polepšilo o 18 eur, to je o 1,5 eura měsíčně (asi 38 korun). Tahle trajektorie na faktech ukazuje nemožnost Německo mzdově dohnat. Pokud tedy Německo ekonomicky zcela nezbankrotuje. Hlavně nevidíme hybatele pro tyto mzdy potřebného 25% růstu produktivity českého hospodářství.
Zase prostor pro blábol a dezinformace zelené brněnské neziskovky Fakta o klimatu. Srovnejte skutečná fakta: Odkaz 1
Přečetli jsem si naprostý blábol zelené neziskovky, jak jinak než z Brna. O energetice ví jen tolik, že se klanějí zelené dotační solární, větrné či bateriové lobby.
Kdo chce číst fakta, jak narazíme s živelným koncem uhlí (nejen při výrobě elektřiny, ale i tepla), tak ať čte skutečné odborníky. Mimochodem je tímto problémem velmi zneklidněn i prezident republiky, zato na MPO a MŽP panuje přesvědčení, že jde o "brnkačku". No politici vlastně žádnou odpovědnost nemají.
Pan Jahn by se jako šéf prodeje Škoda Auto měl spíše zamyslet nad tím, co bude
Škodovka dělat, když její ekonomiku po 1. lednu 2025 zdevastují zničující pokuty za emise žádaných aut se spalovacími motory. Takže bude muset uměle brzdit prodeje spalováků, pokud nedokáže prodávat dostatek čistě elektrických (musí to být čtvrtina všech prodejů), v podstatě na jedno plně elektrické pak může firma bez pokut prodat tři se spalovacími motory. Je jisté, že Škoda bude muset brzdit prodeje malých aut jako Fabia či Scala, protože jsou absurdně zatížený emisními limity více než těžké luxusní modely, které firmě více vydělávají. Takže když nejvýznamnější sektor českého průmyslu, automotive, na tom bude mizerně, těžko na tom může být pozitivně celý tuzemský průmysl. Rozumím politice šíření optimismu, ale nelžeme si do kapsy. A hlavně si napřed všichni zameťme před svým vlastním prahem, neboli ve vlastní firmě!
Nějak si nedovedu vybavit ty úspěšné, "co uchopili správně šanci". Ti co rozkradli 30 bank? OKD? Mosteckou uhelnou? Viktora Koženého?
Jó, tahle země podle vás je plná jenom darebáckých privatizérů? To je jen špína na příbojové vlně dnů, kdy nikdo neměl zkušenost, jak v této zemi, kde i švec nesměl být soukromník, změnit bolševický centrálně byrokratický režim ve funkční ekonomiku.
Máme sice nyní "jen" polovinu úrovně průměrné čisté mzdy Němců, ale vzpomenete si, že po Listopadu 1989 to bylo nějakých 8 %?
Takhle jen špiníte aktivní Čechy, podnikatelské osobnosti, které se vypracovaly z nuly. Znáte třeba příběh firmy Linet? Co takhle AVAST atd? Víte kolik je v zemi OSVČ? A jak jste tedy uspěl v nové svobodné tržní ekonomice a společnosti vy sám? Jakou jste získal novou kvalifikaci, naučil se světové jazyky, zkusil pracovat v zahraničí?
V Německu pracuji. Když k nám do firmy dělám nábor Čechů na pozice operátorů, tedy zaměstnanců, u kterých není vyžadována žádná zváštní kvalifikace a jejichž platy začínají na 14,50 € za hodinu, nedejbože když hledáme svářeče, které už vzhledem ke zkušenostem platíme dvojnásobkem, vždycky (!) se najde někdo, kdo mi na inzerát odpoví "takové peníze si vydělám i v Česku." Tady se zase vysmíváte, že se české platy německým zdaleka nepřibližují. Tak teď mi to vysvětlete.
Paní Nováková, kolik českých pendlerů (s němčinou) dělá v Německu, to nevím. Ale mluvíme o oficiálních údajích, které od národních statistických úřadů přebírá eurounijní statistický úřad Eurostat. Je všeobecně známým faktem, že na oficiální průměrný příjem v ČR nedosáhnou dvě třetiny populace, protože samozřejmě v tomto průměru jsou i nadprůměrně vydělávající manažeři. Praha je například pátým nejbohatším regionem EU. Známý je výrok: Já snědl celé kuře, ty jsi neměl nic, ale zprůměrováno jsme každý snědl půlku... Jistě víte, že v Německu je zákonem stanovená minimální mzda 12 eur za hodinu, kterou v Česku nemají ani mnozí vysokoškoláci. Asi je i známa cenová úroveň potravin v D a CZ, kdy ty německé mají daleko vyšší kvalitu za stejnou nebo lehce vyšší cenu. Přitom pokud jde o srovnání čistých průměrných mezd, mají Němci 2krát vyšší kupní sílu.
Ano, špičkoví čeští řemeslníci si vydělají v ČR klidně 100 000 měsíčně, protože jich je jako šafránu. A co masově studují Češi? Měkké obory bez perspektivy.
Je ale také faktem, že polistopadoví politici jaksi opomněli obyvatelům ČR sdělit, že v kapitalismu se budou mít lépe, jen když se dále budou vzdělávat a učit novým věcem, budou pracovití, loajální a mobilní. Proto tolik lidí u nás zklamaných, že jaksi automaticky se jim zásadně nezvedla životní úroveň, kdy asi třetina Čechů by si přála návrat minulého režimu. Ten totiž rozhodoval za ně a dnešní svobody oni vlastně nechápou a nečerpají je. A hlavně je za socíku nemusely tolik trápit závist a nenávist ke všem úspěšným, kteří uchopili správně šanci na lepší život ve svobodě.
Pane Smutný,
smekám před vámi, jste jako vždy v argumentaci precizní.
Zamyslete se ale nad tím, zda méně neznamená někdy více.
Chcete-li své spoluobčany přesvědčit, nesmíte je zahltit nadbytkem informací. Myslím, že úplně stačí selský rozum a malá násobilka, aby čeští občané pochopili, že včerejší výrok premiéra Fialy je prostě blabol zoufalce, který vidí svůj neodvratný politický konec.
Jde mi o především o fakta a čísla, to vyžaduje někdy více prostoru. Nyní na úvodní stránce Seznamu je zase poněkud zavádějící článek, že HRUBÁ mzda Němců proti nám stoupá. Je nutno ale srovnávat, co dostane člověk na ruku, protože německé i rakouské daně (nemluvě o Skandinávii), jsou velké. Ale Eurostat to doložil: za pět let od roku 2019 si Češi v roce 2023 proti Němcům polepšili, a to o 18 eur ročně!!! Je třeba také Čechům stále zdůrazňovat, že to, co dostanou na ruku, je jen část peněz, který si jinak v daních odvádí nenasytný stát a jeho přebujelá administrativa. A navíc tyto peníze špatně spravuje. Skandinávci platí v EU největší daně, ale podle názoru tamních občanů s penězi zacházejí dobře. Jinak jsme chtěl v článku ukázat, že německá i česká ekonomika budou mít vinou strukturálních problémů a Green Dealu v dalších letech spíše důvody k velkým problémům, které v žádném případě pro běžného Čech nezavdávají k optimismu ohledně možného růstu reálného příjmu. Obávám se, že spíše naopak.
Jak ukazují data Eurostatu za rok 2023, pracující Němec má kvůli vysokému zdanění průměrný ČISTÝ roční příjem 30 308 eur ročně (v přepočtu 766 792 korun ročně, měsíčně 63 900 korun). Pracující Čech vydělává 15 209 eur čistého (dle aktuálního kursu 384 788 korun ročně, měsíčně 32 066 korun netto). Dodejme, že oproti roku 2019 německý čistý průměrný příjem v roce 2023 vzrostl opět dle Eurostatu o 4123 eur ročně, kdežto v Česku v tomto časovém rozpětí se průměrný roční příjem zvedl o 4141 eur, tedy zmenšil náskok Němců jen o 18 eur.
Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
1
Sledujících
0
Sleduje
Můj život ovlivnily tři oblasti: zahraniční politika, automobilový průmysl, energetika. Po zkušenostech před r. 89 odmítám ideologii "světlých zelených zítřků".
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Z celkového objemu výroby připadlo na čistě elektrická auta jen 7,7 %. Zatahovat do toho hybridy je snaha šálit veřejnost, že auta na baterky prostě bez deformujících dotací nejdou na odbyt. A příští rok to bude pro autobranži s emisním limitem 93,6 gramu na km hodně špatné.