Nikdo zbytečně nedrží auto, které vypadá hrozně a jezdí špatně. Jediné, proč to lidé dělají je to, že na jiné zkrátka nemají. Tahle snaha je tedy namířena jen proti dá se říci chudým. Tuhle zbytečnost jako je STK a měření emisí neprovozují ani celé USA, STK zrušili už před konfliktem i v Rusku. Je to prostě zbytečnost. Stará auta prostě odejdou přirozeně sama a čím méně to nové stojí, tedy čím méně zbytečností musí mít, tím dříve se to stane.
Myslíte jako "nemám peníze, tak nejezdím do servisu a počkám, až se to rozpadne"? Auta mají tedy udržovat v provozu schopném a hlavně bezpečném stavu jen ti bohatší? Tak to nevím, no. To je nejspíš hloupost :-)
Zjevně tady vůbec nikdo netuší, že inspekce vzniká kvůli kontrole silniční dopravy. To znamená nákladní nad 3,5 tuny a osobní nad 9 sedadel. Jde o bezpečnost a samozřejmě také o rovné podmínky hospodářské soutěže. Kromě režimu řidiče, řádného vedení záznamů o dobách řízení a odpočinku a dalších podmínek, které musí dopravci plnit se váží, kontroluje upevnění nákladu a technický stav vozidel. Ano, u emisí to trochu nešťastně dosedlo i na malá vozidla, ale upřímně - dnes používají tři, v budoucnu nejspíš jen dva přístroje na měření emisí. A to všechno na 6,6 milionů vozidel registrovaných v ČR. Pravděpodobnost, že budou kontrolovat zrovna Vás je nižší, než to, že Vás na cestě z práce přejede auto. Ledaže byste jezdili s vozidlem, které už z dálky ke kontrole vyzývá. Ta běžná vozidla, na první pohled v dobrém technickém stavu, se totiž neměří. Chápeme, nebo patříme k těm, co křičí, protože si jsou moc dobře vědomi toho, že do sítě mohou spadnout...?
Ten článek je slátanina. Inspekce vzniká úplně z jiného důvodu, tohle je jen navíc. Existuje k tomu veřejně dostupná důvodová zpráva. Jen pro zajímavost, v ČR je registrováno cca 6,6 milionu vozidel, nikdo se zdravým rozumem si přece nemůže myslet, že půjde o účinnou kontrolu, když to budou měřit maximálně 3 jednotky v celé ČR. Smysl to má, ale jen pokud jde prevenci.
Ale, ale, vy snad čtěte mezi řádky. Takže v klidu. Vláda je volena na 4 roky . Na různých stupních řízení jsou různí lidé , ale jestli jsou idioti, o tom nemám seriózní informace, kromě těch, co zde píšou vám podobní. A pokud takový pocit máte ,tak vstupte mezi ně a udělejte změny. A pak dejte všem vědět, co jste změnil k lepšímu .
Pokud jde o změny, možná byste se dost divil. Ale už neplačte, takhle při pátku...
A to jste věděli, že na jedno mobilní měření emisí připadá 2,2 milionů vozidel registrovaných v ČR? Lítají tady ostrá slova o buzeraci, plnění státní kasy, policejním státu, ale že jde v případě kontroly emisí nebo technického stavu o pouhý přílepek, který má spíše preventivní efekt, to tady koukám došlo jen málo komu.
Kasa se nenaplní, ty pokuty jsou úplně směšné. A pokud jde o ovzduší, máme přece jen několikanásobný nárůst dopravy, to srovnávat nejde. No a ze starých náklaďáků lítaly saze jak pětikoruny. Na jednu stranu hnus, ale pro zdraví lidí stokrát lepší, než dnešní mikročástice, které se do těla dostanou velmi snadno.
Po léta se všechny příznaky, že není vše v pořádku ignorovali. A teď se na to zřídí policejní útvar. Tak stejné se zbraněmi, na to se změní zákon. Možná jsou Češi nepoučitelní, ale je opravdu třeba na vše co se uděje s kanonem. Kolik běžný člověk zná všech nařízení a zákonů. Ani advokát nezná vše.
A jak jste přišel na policejní útvar? To se někde psalo? Je tady vidět, že jak se chlapcům sáhne na autíčka, je zle. Každý by s tím zatočil, jen se nesmí jednat o jeho autíčko. Stát řídí idioti, kteří mi chtějí sáhnout na autíčko😪Tak asi nějak, ne? Jak už jsem několikrát psal, je to hodně špatně a vyřešit se to musí. INSID je ale zřizován zcela z jiného důvodu, emise jsou jen přílepek.
Víte co mě na fotkách z těchto kontrol příjde vtipné a smutné zároveň? že pokaždé když měří tak tam mají nastartovanou benzínovou elektro centrálu která určitě katalizátor nemá. Sice to zas takový emisní průser není, ale bylo by tak nějak přijatelnější kdyby kontroloři jezdili elektrickou nebo alespoň hybridní dodávkou a měřící přístroje napájeli přes měnič z baterie.
souhlasím, naprosto zbytečná věc
Předávání pravomoci represe nad občany stále dalším a dalším lidem mimo policii a soudní moc je ze zásady špatně a tady se to děje raketovým tempem. To je čistokrevné zlo.
máme i jiné inspekce - práce, obchodu, zemědělství, drážní, životního prostředí... To myslíte vážně s tou Policií? Ne, to byl jen žert, že jo?
Je pravda, že některá auta by ze silnic měla zmizet. V poslední době potkávám strašně moc aut (dokonce i ne extra starých), které za sebou při rozjezdu nechají buďto modrou nebo černou stěnu. Stejně tak potkávám dost aut v katastrofálním technickém stavu.
Ale tohle je prahobyčejná buzerace, nic jiného. Bude to stejné jako u měšťáků - budou jen buzerovat, vymýšlet si, zneužívat to, že jsou "orgán" a rozdávat pokuty, protože zrovna chtějí, stejně jako je tomu v DE nebo na SVK. A na rovinu říkám, pokud toto schválí a kdokoliv z těch moulů mě zastaví a pokusí se mi sáhnout na RZ, tak je vyřadím z provozu.
Tomu nerozumím, nejdříve připouštíte, že je to potřeba, protože je tady hromada aut v katastrofálním stavu a pak byste ty, co ten špatný stav zjistí "vyřadil z provozu" nějak... A takhle my si tu žijeme :-)
Zajímal by mě postup kdyby mě naměřili že bych překročil limit a pak by se ukázalo že bych za to vlastne nemohl, ze by se jednalo o zavadu🤷♂️ už jednou se mi stalo že mi odešly vstriky, a tím pádem mi do filtru pevných částic pri regeneraci vstrikovalo více nafty a úplně se mi vypálil tak že tam nic nezbylo🤔 proto jsem musel koupit všechny čtyři vstriky a filtr pevných části nový a bylo to v poradku....
Pane kolego, ten postup je jasný, omezení technické způsobilosti na dobu 30 dnů a pokud nebude prokazatelně provedený zásah do emisního systému, pokutu dostat nemůžete. Snad s výjimkou případu, kdy to bude kouřit hodně moc, protože pak je zřejmé, že jste o problému věděl.
Přátelé, těch pár lidí, co bude inspekce mít, určitě nezajistí bezchybnou práci STK a SME. Už jsem to tady psal, ale tahle inspekce je primárně zřízena na kontrolu provozování silniční dopravy, převážně tedy na podnikatele, kteří nabízejí přepravu osob nebo věcí. Tam se kontroluje režim řidiče, vedení záznamu (tachografy), přeprava nebezpečných věcí, hmotnosti a rozměry vozidel, oprávnění k podnikání a pak samozřejmě i technický stav vozidla, včetně upevnění nákladu. Tím, že se tady teď vytahuje starý, ale stále aktuální problém s podvody na stanicích a současné CSPSD disponuje předepsaným vybavením a hlavně taky techniky STK, tak se vlastně tahle kontrola rozšiřuje i mimo osobní a nákladní dopravu. Vznik inspekce je popsán v návrzích na změnu několika zákonů a v důvodové zprávě se můžete dočíst, jaké jsou důvody pro vznik INSID, jak se to celé bude financovat a jak to bude fungovat. počet lidí se nenavýší ani o kus, využijí se ti, co už pro MD pracují skrze státní příspěvkovou organizaci. Tihle lidi už normálně pracují mnoho let, ale zatím jen malá část z nich smí fungovat bez PČR. Zákon to má změnit, spíš než dražší, by ty kontroly měly být levnější, protože se u jednoho vozidla nebudou motat čtyři lidi, ale tak maximálně dva.
Ministerstvo dopravy je zodpovědné za kontrolu dodržování podmínek v silniční dopravě. Tou je doprava prováděná vozidly nad 2,5 tuny nebo nad 9 osob. V EU je standardem, že má na to ministerstvo "svou" kontrolní "nepolicejní" složku. V Německu BALM, v Polsku ITD, v Nizozemsku třeba ILT. Emisní policie je hloupost, kontrola stavu vozidel je pouze jednou z mnoha činností, kterou bude inspekce provádět. Mimo silniční dopravu podle definice výše, se kontrola technického stavu rozšířila i na menší vozidla. Že se to teď hodí vyzdvihnout je pravda, ale podvody na SME a STK to vyřešit nemůže. A k těm podvodům - směšné tresty pro techniky a minimální pokuty pro stanice jsou spolu s dlouhodobou benevolencí MD vůči nim příčinou dnešního stavu. A buzerace řidičů? To nejspíš ne, ale jeden problém tady máme. Všude se píše, že řidiči nebo provozovatelé vozidel dostali pokuty za neplnící emisní limity. Zákon o přestupcích ale připouští odpovědnost za přestupek v případě úmyslného zavinění, ale také v případě zavinění z nedbalosti. Podmínkou ovšem je, že o přestupku věděl nebo vědět měl a mohl. Po úspěšné kontrole na SME dostávám do ruky papír, že příští kontrola mě čeká za dva roky. Pokud prokazatelně neprovedu v emisním systému nějaký zásah, nejsem za přestupek odpovědný. Ano, omezení technické způsobilosti na 30 dnů v pořádku je, pokuta rozhodně ne! Nenechte se, ne každý je podvodník... PČR si zjednodušuje práci, má po ruce řidiče, tak mu lupne pokutu. Má čárku, má vyřešeno, tabulky se usmívají. Problém je ale jinde.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Clovek se muze starat o auto jak chce ale emise doma neovlivni. A to mluvim z vlastni zkusenosti,auto bez problemu,jednotka pres diag cista,redinnes kod (u benzinu) vse ok a presto to emisema neproslo. U TDI budiz,tam to clovek nekdy pozna,ale u benzinu to poznat ze je tam neco spatne jde blbe🤷🏻♂️
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Souhlasím. Omezení technické způsobilosti na 30 dnů je v pořádku, poplatek za měření na ME taky. Pokuty ale ne. Podle zákona o přestupcích je fyzická osoba odpovědná za přestupek tehdy, jestliže se ho dopustila vědomě nebo jde o zavinění neúmyslné, ale pak je rozhodující, jestli o tom, že jde o přestupek vědět mohla a měla. Převedeno do srozumitelné řeči - pokud mi svítí kontrolka, že je něco špatně, mám od výrobce návod, který mi jako laikovi vysvětlí, co mám dělat. Pokud nic nesvítí, auto nekouří a já jsem neprovedl žádný nedovolený zákrok, nejsem za přestupek odpovědný! Divím se, že to lidi platí. Že to policie vybírá, tomu se zas naopak vůbec nedivím...