"Chcete-li přidat komentář, musíte se přihlásit." - "Prosím, Veškrna se hlásí! Ano? Tak nám to řekni, Veškrno!" Máte tam chybu, pane (m)učitel: Ta další Cimrmanova dětmi nepřijatá hra se jmenovala "Veselý Kašpárkův hrobeček". Takže i Vy, autore kvízu, máte z 10 jen 9 bodů. Zdraví doc. CimDr. MS, CSc.
navýšit matiku a angličtinu je potřeba. Bez toho budou děti jednou prostě v kopru.
Doufám že se tam neprotlačí nějaká hysterická zelená demagogie.
Taky by bylo dobré učit historii a ne bolševický pohled na historii. Ale to bude ještě dlouhá doba.
Podle mých zkušeností mnoho dětí zvládá angličtinu na základní (tj. komunikační) úrovni dobře. Už proto, že sleduje seriály nebo příspěvky na sociálních sítích. Druhá věc je odborné vyjadřování v angličtině. Matematiku všichni žáci nezvládají a patrně nikdy to lepší nebude. Každé dítě má jiné schopnosti a talent. Dějepis je v učebnicích oprostěn od bolševismu od r. 1990. Za 35 let od převratu vyšel min. 1,5 bm učebnic dějepisu. Pročtěte si je a zjistíte, že v nich žádný "bolševický pohled na historii" není...
Hlavně, aby se děti naučily číst, psát a počítat. To byl za nás základ. Bohužel s pravopisem a matematikou mají dnes problém i někteří vysokoškoláci.
Tady nejde o pravopis, ten se vývojem společnosti skokově mění, ale o prostou schopnost vyjádřit se srozumitelně. A to se netýká jen žáků. Stačí si poslechnout některé politiky v debatách... Matematika je nyní ve výuce tak náročná, že nemalá část žáků vůbec nechápe, k čemu jim jsou derivace, permutace, integrály, rovnice a další v praktickém životě zbytečné věci. Pokud učitelka matematiky (jako např. na ZŠ U Soudu v Liberci) prohlásí, že "jejím úkolem není učit děti, aby je to bavily, ale učit matematiku", situace se sotva zlepší...
Novým úředním jazykem nebude němčina, ale latina! Vláda si od toho slibuje minimalizaci žádostí, stížností, žalob a udání. Většina obyvatel ČR totiž tento jazyk vůbec neovládá, a to ani pasivně, někteří ani netuší nic o jeho existenci, natož aby uměli skloňovat a časovat aktivně ve všech konjugacích a deklinacích (femina, feminae, feminis, feminarum etc., laudo, laudas, laudat, etc.). Výhodu budou mít ti, kteří lépe ovládají angličtinu, která z latiny pár stovek slov ukradla v minulých staletích a někteří Češi včetně ústavních čunitelů si z ní zpětně vypůjčují slova jako "precedent", "expirace", "cauza" atp. Do všech škol se vrátí latina jako (staro)nový druhý povinný světový jazyk. Výhodou je, že si mnoho Čechů konečně oddychne od volby "y" a "i", "ů" a "ú", "v" a "w" atd. Pro ty, kterým se z latiny dělá vyrážka na mozku, bude volitelná nová řečtina (pro fajnšmekry i stará řečtina). Kdo bude chtít podat přihlášku na univerzitu humanitního typu, musí maturovat z aramejštiny nebo chaldejštiny. Pro učební obor stačí základy staroslověnštiny. Pro technické vysoké školy obrázkové písmo pyramid. Změnu zavádí MŠMT od 29. 2. 2025 do nekonečna. Hic Rhodos, hic salta! Alea iacta est! (vlastně "sunt", ale platí, že "Litera scripta manet", takže "Dictum-factum"). Krleš! 🙂
Vojáci v první linii jakékoli armády se vždycky chovali jako prasata, ale je až alarmující jak diametrálně se liší dobové vzpomínky na osvobození Rudou armádou oproti Plzeňsku, které osvobodili Američané.
Ohledně pomníku je třeba ocenit tento úctyhodný počin a všechny kdo se do této iniciativy zapojili.
1. Událost je to v rodině Winklerových mimořádně tragická.
Mám podobný názor, dobrá myšlenka s hrubkami úplně zanikne a člověk vnímá spíš styl než obsah a to nemluvím o pár chybkách. Já jsem tedy měla tu výhodu, že babička byla paní učitelka, ve škole ji děti měly rády, ale se mnou už moc trpělivosti neměla. Ovšem když jsem napsala vidět s y chtěla jsem takový záhlavec až jsem bouchla hlavou o stůl, v životě bych to už nenapsala 🙂.
Hodně se teď diskutuje o dělání domácích úkolů, tak co to vzít milí rodičové jako bezplatné opakování látky základní školy, Odměnou vám bude čas strávený s potomkem a osvěžení základních vědomosti
Mláťyd ďeťi za špatní pravopyz je hnusňý! To podepysuju! 😈
Rodina Čarnogurských nikdy žádnou čest neměla, otec i syn přispěli k zániku Československa (v roce 1939 otec, syn v roce 1993) a šli na ruku válečným diktaturám.
To je přesné: starý Čarnogurský byl známý klerofašista. Jeho syn jen před smrtí kráčí v podobné stopě. A leze do kloaky masovému vrahovi. Rodinná anamnéza?
Představuje-li si ten pán, že narcistní psychopat bude poslouchat své poradce, je zcela naivní. Rozpojené státy americké pod velením psychicky vyšinutého jedince nečeká nic dobrého. A nejen je... Jeho voliči se během kampaně chovali stejně fanaticky, jako příznivce Adolfa H. v r. 1933. Smutné svědectví o ztrátě rozumného úsudku u poloviny amerických voličů, kterým bude vládnout téměř 80letý stařec. Demokraty může zachránit jen to, že si na dědka vzpomene paní Zubatá.
Dobrý den! Stále se opakující tvrzení o tom, že "slavíme výročí neexistujícího státu", je starý, hloupý žurnalistický produkt právního nevědomí a historické nevzdělanosti. Zánikem České A Slovenské Federativní Republiky (ano, takto se psal ofic. název - s počátečními velkými písmeny - pod zkratkou ČSFR) nezanikl stát. Právně se transformoval i s právními institucemi do České republiky (ČR), ustanovené k 1. 1. 1993. Zaniklo Rakouské císařství ustavené 1804 a zaniklo i Rakousko-Uhersko v říjnu 1918 - a s ním další 3 monarchie v Evropě. K 31. 12, 1992 zanikla ČSFR, ale nezanikly česká státnost, český právní řád a s ním související vztahy, závazky a práva. ČSR (před 1939 RČS) vznikla jako samostatný stát 28. 10. 1918, ovšem nikoli jako "nástupce" navazující na R-U monarchii a hlásící se k ní, zatímco ČR vznikla jako nástupkyně ČSFR/ČSSR/ČSR, k jejíž historii a právnímu řádu se hlásí. Proto má smysl slavit 28. říjen jako státní svátek, protože v tomto datu má původ vznik samostatného Československa a jeho právních nástupců, České republiky (a také Slovenské republiky, ale zde je rozhodnutí na obyvatelích Slovenska, resp. jejich státní reprezentaci, k čemu a komu se chtějí přihlásit).
My máme rodinnou hrobku s cínovými / dubovými truhlami s Zn vložkou. Děda byl vysloveně proti kremaci a ještě zaživa nám říkal, že jestli ho necháme spálit (toleroval max. v kopřivách), tak nás bude chodit strašit. Je to důstojnější než jenom vyletět komínem.
Patrně to budou rakve zinkové, cínové se nepoužívají kvůli možnému rozpadu cínu např. v mrazu (cínový mor).
Když už je řeč o kremacích, tak by mne zajímalo, zda se nebožtíci pálí i s rakvemi nebo je pohřební služba prodává stále dokola?
Každý zesnulý je spálen v žárovišti v rakvi. Bez ní to nelze. Existuje Zákon o pohřebnictví, který přesně stanoví postupy. Je prakticky nemožné, aby pohřební služby prodávaly již jednou použité rakve, protože ty shoří i s mrtvými. Jako pozůstalý máte možnost přesvědčit se o tom, že Váš zemřelý byl spálen i s rakví - na požádání můžete být přítomen jeho kremaci.
Za celou dobu Fialova premiérování jsem k němu nic nenapsal, byť jsem v lecčems z jeho rozhodnutí nesouhlasil a ODS jsem nikdy nevolil. Takže pokud mu někdo z úřadu dělá svodku z názoru občanů: Petře Fialo, Vaše dnešní rozhodnutí vyhodit z vlády Ivana Bartoše je to nejhloupější, co jste za poslední 3 roky v personální politice udělal! Když to přestál asociální Jurečka, v době masakru na UK veselící se se svou klakou na úřadě, když to přestál politický mafián Blažek, zasahující do práce policie a soudů zcela mimo své ministerské kompetence, když to přestál arogantní ministr školství Bek, nejodpornější papaláš s výhodami na dálnici, a když to přestál zoufale neschopný ministr zdravotnictví Lékybudoupříštíměsíc, proč Bartoše, který pracoval opravdu a dlouhodobě, takhle podle vyhodíte? Jste vážně větší zbabělec, než jsem si myslel. Bez úcty Váš nevolič.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
MŠMT jako Chytrá Horákyně: Toto se musí dělat a dodržet, ale vlastně to není úplně povinnost a je to doporučení. Některé předměty přijdou o 50% výuky, ale vlastně ne, protože vše je ve fázi "modelování" a "testování". A takhle MŠMT funguje nejen posledních 35 let. Za tu dobu 24 ministrů/ministryň (Odkaz ), z nichž někteří si svou funkci pletou s udělením dědičných výsad a podle toho sami sebe chválí a chovají se stále papalášsky. Otázky závěrem: Má MŠMT vůbec nějakou praktikovatelnou koncepci pro české školství? Má při průměrné "trvanlivosti" 1 ministra 1,5 roku tento stát schopnost řídit školství? A skrze které odborníky? Má MŠMT vůbec schopnost sebereflexe? Má MŠMT vůbec zájem zajímat se o to, co skutečně učitelé a učitelky potřebují a jak se jim učí? Jakých kvalitativně prokazatelných úspěchů dosáhlo MŠMT od r. 1990/1993? Máme dosta kvalifikovaných řemelsníků z kvalitních učilišť? Mají soukromé vysoké školy dostatečnou kompetenci připravit specialisty pro český stát? Má existence MŠMT vůbec nějaký dlouhodobý smysl?
1 odpověď