Na úkor naší životní úrovně chce EU zachránit celý svět. Souhlasím s ochranou přírody atd., ale to musí dělat všichni. Evropané to sami nezachrání. Emise aut v globále jsou nula nula prt. Jsem v Řecku a vidím plout lodě, které spojují ostrovy. To musí být emise. A to nikdo nevidí. Už někdo psal, že Evropa si řeže větev na které sedí.
Většina učitelů základních škol je zařazena ve 12. platové třídě, ta má 7 platových stupňů. Tarifní plat tak může činit od 32 820 do 42 780 Kč. Rozdíl cca 10 000 Kč není v kvalitě odváděné práce, ale pouze v délce praxe. Tedy „za zásluhy“. Připadá vám to zvláštní?Učitelů bylo ve sledovaném období zaměstnáno v regionálním školství v přepočtu na celé úvazky více než 157 tisíc (o 2,6 % více než za první tři čtvrtletí roku 2022). Na jejich mzdy/platy bylo vynaloženo téměř 66 miliard Kč (meziroční nárůst o 5,3 %). Průměrná měsíční mzda/plat byla 46 590 Kč (meziroční nárůst o 2,6 %). U základních škol se počet úvazků učitelů zvýšil dokonce o 3,0 %, u mateřských pak o 1,9 %.Podle těchto údajů další tendenční článek.Nevěřte novinkám co tu napíší né Vše je tak jak píší.Jsem starší na základce nás bylo ve třídě 36 na střední 34.Průměrný počet dětí v mateřských školách a žáků v základních a středních školách na jednu třídu činil ve školním roce 2022/23 skoro 21 dětí (přesný údaj je 20,75 dětí/žáků). O rok dříve to bylo 20 dětí (přesně 20,4 dětí/žáků). Na jednoho učitele (přepočteno na plné úvazky) připadlo v minulém školním roce 12,2 dětí/žáků.Takže řešení je přidat učitelům žáky,ubrat o pár tisíc počet učitelů a klidně jim přidat.
Problém spočívá v tom, že se do průměru počtu žáků ve třídách započítávají i počty žáků ZUŠ, kde je jeden učitel na jednoho žáka.
Pane redaktore, kdy jste byl naposled ve škole? Vy píšete o něčem, o čem nemáte ani potuchy. Aby děti všechno učivo zvládli JEN ve škole a nemuseli se doma učit - viz zrušení povinnosti vypracovat dú , tak se velmi zredukuje učivo. Plánované výstupy učiva z matematiky pro páťáky dřív zvládali třeťáci. Nenapadá mě nic jiného než jeden vtip, kdy jeden kamarád říká druhému": když se dívám, jací jsme my dva inženýři, tak se bojím jít k lékaři.
Zase článek se snahou o rovnostářství.
Nesmysl. A je to vidět ve sportu.
Holky a kluci jsou silově a rychlostně přibližně podobní do věku 11 až max. 13 let.
Potom kluci výrazně vytáhnou do výšky, výrazně zrychlí a postupně zesílí. Z holek s nimi je schopná držet krok jen výjimka.
V 16 letech věku už srovnávání nedává smysl.
A to je prostě geneticky dáno za desetitisíce let vývoje. Žádný genderismus to nezmění. Jen popírá realitu, přírodu.
Pane Fryči, učím TV a max souhlas. Jak mluví klasici- můžete s tím nesouhlasit nebo dokonce protestovat, ale to je asi tak všechno co s tím můžete dělat. Přeji hezké dny.
Pane učiteli, já jsem chtěla pouze poukázat na to, že dnešní pohled na výuku dětí je pravděpodobně trochu jiný, než měla naše, starší generace. A mezi tu patřím i já. Nemyslela jsem to tak, že něco nechápete jako odborník na pedagogiku, ale pouze jako lidské nepochopení naší starší generace se současnou situací kolem škol. Doufám, že že jsem Vám to vysvětlila, sleduji již dlouho současný problém školství. Nejsem z Vašeho oboru, ale mám vnoučata v ZŠ , SŠ i VŠ.
Děkuji Vám ze reakci.
Celou svou profesní kariéru se snažím přistupovat ke svým žákům jako by byli moji vlastní, a o to víc mě mrzí, jak se na nás veřejnost dívá. Vždycky ve třídě je vám někdo sympatický víc, někdo míň, ale děti to nesmí poznat. Jinak je to špatně. Mějte se pěkně. M F
Nemůžete to pochopit právě proto, že jste učitelem 35 let. Jak to vypadá, nová doba se začíná ukazovat i ve způsobu oceňování žáků při vzdělávání.
To je ,prosím, můj osobní pohled na tenhle problém.
Já jsem nenapsal, že to nechápu, to celé je přece nesmysl. Stála jste někdy před třídou? A co se týká věku, to se mají šedesátých střílet? Máte rodiče? Kolik jím je? I vy budete mít někdy 60.
Z toho, co tady čtu, je mi smutno. Jsem učitel, jen 35 let. V každém
stádě jsou černé ovce. Setkal jsem se s mnoha učiteli, kteří nám nedělají dobré jméno. Ale abych známkoval podle těchto kritérií? Podle Vás učitel nemá svědomí? Vždyť každé dítě ve třídě ví, kdo jak na tom je. Bych musel chodit ....vždyť víte. Každá škola by měla mít jasně nastavená pravidla hodnocení (my to máme v procentech), každý žák si může svou práci oznámovat sám(na základě získaných bodů). Teď trošku z jiného soudku. Testy SCIO, zasvěcení ví. V mé třídě z matematiky by z těchto testů nedostal ani jeden žák jedničku ( 5. tř., podle našeho známkování, tři žáci za 2). Přesto moje třída v celorepublikovém srovnání byla lepší než 70 % žáků z celé republiky (asi 9 000 žáků). To je mizerie. Jaká je motivace dětí, aby chtěly mít pěkné známky a dostaly se na střední školy? Vždyť je v podstatě všechny vezmou. Pan Klaus řekl, že vzdělání je zboží. Je to jednoduché, nevezme žáka(klienta), tak naše škola skončí.
A nový ministr? VŠ právnická Plzeň? No to
si někdo dělá srandu.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Všechny příklady vypočítal správně, takže měl dostat za jedna. Následně mu mělo být vysvětleno, jak a proč má čísla rozkládat.
1 odpověď