Sleva by se měla vrátit na 75 %, plné jízdné je vysoké a demotivuje od používání hromadné dopravy. Není nutné ji dopravcům v případě linky v závazku veřejné služby hradit poskytnutou slevu ze státního rozpočtu. Nemá to logiku, protože za prvé by většinou za plnou cenu cestující veřejnou dopravu nepoužil a za druhé dopravu v závazku veřejné služby má již dopravce zaplacenou formou dotace na ujetý kilometr od státu, kraje popř. obce. Není na tom škodný ani když nikoho nepoveze. To je také skutečnost v méně obydlených oblastech republiky, kdy autobusy (vlaky) jezdí prázdné nebo jen minimálně obsazené. Snížením slevy, což nemělo na státní rozpočet podstatný vliv, tato vláda hned na začátku naštvala voliče.
Autor nezkontroloval správnost obrázku. Československo obsahovalo i Zakarpatskou Rus, kus ukrajinského území v horách zvaaných Karpaty. Tato plastická mapa je vystavena na Pražském hradu a je k ní povolený přístup, aby se každý mohl poučit a ne sem dávat okrájenou mapu Československa po 2. sv. válce. Prosím, nedělejte z lidí blbouny, aby díky špatné mapě zapomněli vlastní historii.
Správně Podkarpatská Rus, součást prvorepublikového Československa, nebyla nikdy předtím kusem ukrajinského území, jak tvrdíte. Byla cca 1000 let integrální součástí království Uherského (podobně jako dnešní Slovensko) a soustava pohoří Karpaty tvořila jeho přirozenou hranici.
Zajímalo by mne,jak by zněl název státu? Československonemecko? Němci neměli nikdy zájem žít ve státě s Českou většinou.Ukazali to už při vzniku Československa a to ještě nemohli vědět jaké postavení a jak se bude vyvíjet ekonomická a politická situace pro německou menšinu.
Cituji Státní základní zákon o všeobecných právech státních občanů pro Království a země zastoupené v Říšské radě (součást tzv. Prosincové ústavy platné do roku 1918): "Čl. 19 Všechny národní kmeny státu jsou rovnoprávné a každý národní kmen má nedotknutelné právo na hájení a péči o jeho národnost a jazyk. ...". Tzn. z principu byl rakouský stát svým založením nadnárodní. Naopak československá ústava začíná slovy: "My, národ československý..." = národní stát (pro de facto neexistující národ). Tzv. národní obrození (u Čechů a i u Němců v Rakousku) z 19. století vedla k vypjatému nacionalismu a snaze žít ve svém národním státě. Právo na "sebeurčení" národů R-U vyhlášené americkým prezidentem Wilsonem si tyto národy vyložily jako právo rozbít stávající stát a žít ve svém národním státě, což ani původně myšleno nebylo. Tzn. logicky Němci z Rakouska (včetně českých zemí) chtěli výhledově do "svého" Německa (němečtí nacionálové ve starém Rakousku tento stát už dávno nenáviděli). V případě Čechů byly tyto snahy naplněny vznikem ČSR, naopak u Němců nikoli, což bylo vnímáno jako nespravedlnost. Z toho pak pramenil pocit, že ČSR je pro ně nechtěným státem. I přes značná "menšinová" práva samozřejmě docházelo k tomu, co zde již bylo citováno: propouštění osob ze státní služby včetně služby na dráze (pokud nesložili úspěšně zkoušku ze státního jazyka československého), omezování německého školství, zvýhodňování osob "československé" národnosti při pozemkové reformě a další. Svým založením a rozsahem nový stát byl velkým omezením hospodářským (ztráta trhů pro proexportní průmysl v ČSR).
Za děti, které jsou převážnou část roku na koleji nebo internátu rodiče platí odpady 2x. Poprvé v místě bydliště a podruhé v poplatku za internát či kolej. Kdyby byl v téhle zemi někdo normální tak je jasně stanoveno, že ti co bydlí v místě školy mají v místě trvalého pobytu poloviční taxu za odpady. Tomu se ale říká prorodinná politika. Když jsem dovezl 2. dítě z porodnice, již jsem měl ve schránce složenku na platbu za odpady. Tak u nás probíhá vítání občánků.
Místní poplatek dle trvalého bydliště je těžký idiotismus. Mělo by se platit z objektu dle počtu nádob a četnosti odvozů (v některých obcích to tak je), popř. dle váhy, pokud je to technicky možné.
U nás není motivace, jako 3čl. rodina máme 120l popelnici na směsný odpad 1x za 14dní. Sousedi jsou dva mají 240l a prý jim to nestačí (platí ročně na hlavu stejně)
Zakopaný pes je mj. v systému místního poplatku za trvale hlášenou osobu, který je demotivující (a v podstatě nesmyslný a i jeho výběr je často problematický) a v takových obcích neustále náklady na likvidaci komunálního odpadu rostou, nádoby stále "nestačí" a jejich potřeba se zvyšuje. V obcích, kde objekty platí podle počtu nádob a četnosti odvozů, mají majitelé snahu co nejvíce odpadu vytřídit do společných nádob na tříděný odpad, je situace jiná. Samozřejmě to funguje hůře ve velkých domech na sídlištích, kde je větší anonymita.
V článku se o tom nepíše, ale pro praktického lékaře je zásadní počet registrovaných pacientů, od něhož se pak odvíjí kapitační platby zdravotních pojišťoven. Pokud obec dopustí ukončení činnosti praktického lékaře a ještě svým občanům doporučí (jak jsem o takovém případu nedávno četl), aby se přeregistrovali jinam, tak praktika už těžko najdou - bez pacientského kmene.
Mít někde trvalý pobyt je jen povinnost ze zákona, ale neznamená, že když se člověk na onom místě nenachází, že i přesto má platit za služby, které nevyužívá (likvidace odpadu). Proti tomu pak v místě, kde se nachází obvykle, povinnost platit služby, které využívá, mít musí. Platit službu dvakrát, když ji využívám jednou, je kravina.
Poplatek za odpad dle trvalého pobytu je jedna největších pitomostí, která je v Česku vymyšlena. To není za službu - popelnici, jedná se o MÍSTNÍ POPLATEK. V některých obcích je to nastaveno jinak. Majitelé (správci) nemovitostí si objednávají nádoby a četnost odvozů podle svých potřeb a za to platí a rozpočítávají to obyvatelům domu. Tento systém je daleko lepší, spravedlivější a zároveň motivuje obyvatele ke třídění odpadu do obecních nádob, aby bylo směsného odpadu co nejméně, a tudíž, aby nepotřebovali takovou četnost odvozů. Tento systém dobře funguje v menších obcích - domech, kde není taková anonymita jako na velkých sídlištích. Současně tento systém není ztrátový oproti systému místního poplatku podle trvalého pobytu, kde je vymahatelnost často pofidérní.
Jakože firma, která zde x dekád drancovala přírodní zdroje, a hlásala, jak podporuje region, najednou natahuje ruku?
Sokolovská uhelná nic nedrancuje, ale jak už kolega napsal využívá přírodní bohatství a vždy ve prospěch nás všech v regionu a i celé ČR. Jsme rádi, že tady máme aspoň toto bohatství, jinak by nás všichni hodili přes palubu, celá ČR.
Myslím, že nabídka vzdělávání by měla vycházet především z požadavků národního hospodářství a ne z poptávky ovlivněné módními trendy. Víceletá gymnázia "vysávají" ze základních škol nadané žáky, což pak celkově snižuje úroveň výuky. V případě učebních oborů tyto vázat více na konkrétní firmy, které by měly na výchově budoucích pracovníků i finančně participovat. Přestaňme už s experimenty s délkou povinné školní docházky a základní školy (8+2)! To jsme už zde přece měli. Nepodceňujme ruštinu, má stále velké využití. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že ji denně využívám právě při komunikaci s Ukrajinci. V německy mluvících zemích, které nás obklopují, se stále nejlépe domluvíte německy, není pravda, že s Vámi bude každý bez problémů komunikovat anglicky (i když se ve škole Aj učili, úroveň znalostí je různá).
Rakušané, národ, který nám vládl přes šest set let, se choval k Čechům vždy nadřazeně. Potvrzuje to i fakt, že naše ženy byly přijímány do rakouských rodin převážně jako služebné Sňatek s Češkou byl spíše výjimečný, a nebyl vítaný.
Žádný rakouský národ nebyl minimálně do roku 1945 a tudíž nám ani nemohl vládnout. Byli jsme všichni Rakušané, státní příslušníci Rakouské monarchie (do roku 1918) bez ohledu na národnost. Historicky byli německy mluvící Rakušané považováni za etnické Němce a také tak na sebe pohlíželi. Označovali se za Němce, rakouské Němce či německé Rakušany. Od konce druhé světové války (po porážce Hitlera) si Rakušané (obyvatelé malého Rakouska) vyvinuli svou vlastní, odlišnou národní identitu. Dnes se drtivá většina Rakušanů neidentifikuje jako Němci. (Částečně citováno z Wikipedie.)
Ale houby. Stejně jako předtím, drtivá většina všeho byla normálně legální. A co skutečně ne, s tím EET nic neudělalo. Jen to zkomplikovalo situaci těm poctivým.
Ono fakt není těžké přijít na to, proč je výkon slabý. Ceny se razantně zvedly, náklady na výrobu také (jen rozdíl v cenách elektřiny, plynu je šílený) a to se samozřejmě projeví. Mzdy opravdu adekvátně k tomu nerostly (a ne poprvé) takže to jde do kopru. Fakt není nutné se vymlouvat na šedou ekonomiku.
Váš výčet negativních vlivů na ekonomiku je jistě správný. Nicméně, pokud se týká EET, vím z vlastní praxe, že se jednalo o správný krok a systém byl velice funkční, perfektní. Pokud byl drahý, zřejmě proto, že finanční správa platila IT firmám předražené služby. Podobné systémy fungují v mnoha zemích a jsou základem pro evidenci tržeb a pro výběr daní. Do zavedení EET většina živnostníků tržby prakticky vůbec neevidovala. Neexistovala ani povinnost vydat zákazníkovi účtenku (pouze na požádání!), což nemá obdoby. Tržby se doslova vymýšlely po skončení roku (vodítkem byl např. nákup zboží dle dokladů při obchodní činnosti, u služeb to bylo v podstatě libovolné, podle toho, kolik chtěl platit dotyčný daně a pojistného). Byly i programy (samozřejmě neoficielní), které dokázaly roční tržby rozepsat do denní evidence (ta byla povinná). Znám osobně systémy (v podstatě velmi přísné) dlouhá léta fungující např. v Itálii nebo v Chorvatsku a nikdo je neruší. Jsou základem správného (správnějšího - systém se samozřejmě dá částečně také obejít) výběru daně z příjmu i DPH. Náš systém EET byl moderní odpovídající době, určitě daleko lepší než systém fiskálních modulů v kontrolních pokladnách, o němž se kdysi uvažovalo. Je zásadní chybbou vlády, že EET zrušila ve svém antibabišovském zaslepení.
To by vůbec ČSR nevznikla. Uměle definovaný "národ československý" byl základem národního státu. S tím, že se na mezinárodní konferenci dořeší hranice pro potřeby národa německého. Té dařilo úspěšně vyhnout až do roku 1938. V Mnichově už určil pravidla Hitler.
To je přesně to, co ČSR neudělala a na to taky dojela. Na rozdíl od Švýcarska, kde jsou si všechny jazykové skupiny rovny, ústava definovala ČSR jako stát národa československého a ostatní národnosti byly definovány jako menšiny, tzn. v podstatě neplnoprávné a to i s dalšími důsledky. Po právní stránce to už bylo spravedlivější ve starém Rakousku (Předlitavsku), kde ústava obsahovala článek "všechny národní kmeny jsou si rovny".
Svým způsobem má pravdu, minimálně pokud jde o jižní Slovensko (Hurbanovo, Kolárovo, Nové Zámky, Komárno), kde žije početná maďarská menšina, která v minulém století přesídlila z Maďarska.
Žádní Maďaři v minulém století z Madarska na Slovensko nepřesídlili, ale žijí tam od nepaměti. Pouze po roce 1918 bylo dnešní Slovensko odtrženo od tisíciletých Uher (Magyarország) a nová hranice vůči Maďarsku (Uhersku, tyto pojmy jsou ve většině jiných jazyků stejné) resp. tehdy Uherskému království byla na konferenci v Trianonu v roce 1920 byla stanovena tak, že se velký počet Maďarů ocitnul mimo svoji vlast. Čtvrtina všech Maďarů dnes žije v okolních státech, kde na četných územích tvoří většinu obyvatel. Takže ten Orbán má vlastně pravdu, nevím, proč je okolo toho tolik zloby. Ve jménu práv národů na sebeurčení bylo miliónům Maďarů toto právo upřeno a dodnes to vnímají jako nespravedlnost. To je jádro problému.
Článek jde po povrchu. Např. věta: Za vyřízení prodloužení dočasné ochrany, která se uděluje na jeden rok, si opět měly tyto provázané skupiny pracovních agentur a ubytoven účtovat peníze. Přitom celý proces žádosti o prodloužení ochrany je bezplatný. Paní redaktorka si asi nevyzkoušela, jaký je to neskutečný opruz obzvláště, když ten člověk nezná jazyk a prostředí ČR. Sám jsem to pro několik Ukrajinců dělal - zadarmo - jako vůl a už to dělat nebudu a vůbec se nedivím, že za tu službu někdo vezme peníze. Rovněž vyřizování víza dočasné ochrany na KACPU - neuvěřitelná pakárna a ještě větší pakárna, pokud dotyčný dočasnou ochranu nedostane a vyřizuje si vízum strpění. Příspěvek pro solidární domácnost - ÚP si nejsou schopny sami ověřovat podle číslo víza ubytovaného nahlášenou adresu a obtěžují ubytovatele dokládáním fotek vízových štítků (v propozicích nikde není, že by tyto fotky měl ubytovatel mít), což při žádostech zpětně často není možné, pokud dotyčný odcestoval. Účelem je zřejmě nevyplácet, pokud možno. Aspoň státní rozpočet ušetří a v novém systému od 1.7. se ušetří ještě víc. Fajn.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Je třeba si říci, že Green Deal je postaven na lživé teorii bez důkazů. Žádná jeho zločinná opatření v podstatě nemají vliv na zastavení klimatických změn. Je to novodobé falešné náboženství. Opatření GD jen ožebračují lidi a likvidují průmysl a celé národní hospodářství potažmo Evropu. Řešení je jednoduché - zrušit emisní povolenky a další nesmysly a další nezavádět.
1 odpověď