Měl jsem tu čest sloužit jako záklaďák na letišti v Žatci na letištní rotě v letech 1992 a 93 a vidět piloty jako třeba pana Hlavu či pana Vaška co dokážou s těmito stroji. Zvlášť pan Vašek byl borec. Krátký vzlet, letoun hned do "svíčky" potom jako by se ve vzduchu zastavil, aby se překlopil na záda, k čemuž ale nedošlo a letoun znova vystřelil dopředu. Myslím že se tomu říká útok kobry či tak nějak. Občas jsem pana Vaška potkal v armě když si šel něco koupit. Já z respektu zdvihl ruku k pozdravu, bo tenkrát byl podplukovník a já vojín, a on na mě ahoj. Žádná namyšlená guma. Tenkrát jsme se starali o dráhu a rollstopy a viděl jsem tam tehdy spoustu věcí ohledně letadel i včetně havárek, kdy třeba Delfínu praskly pneu či jednoho Miga 21, kterého zastavil právě rollstop. Tehdy na vojně jsme byli dobrá partija, velké kamarádství a mladí osmnáctiletí či 19 náctiletí kluci , kteří se točili kolem údržby dráhy či tankování letadel. Tohleto si dnes u těch mladých šampóňáků jaksi nedokážu představit, jak jezdí s těžkou technikou kolem stíhaček na stojánce či se starají o dráhy. Jinak tehdy sloužili na věži pěkné kočandy a my s klukama na rotě jsme se hádali vesměs o víkendu, který z nás pojede tzv. " předat letiště". Měl jsem to sice 400 km domů a moc jsem domů nejezdil a i přesto rád na tu dobu vzpomínám a pár fotek mi ještě zůstalo. Jinak Etudy vonící luftem od pana Vaška mi zaujímají jedno místo v knihovně vedle spousty další letecké literatury. Jinak žatečtí borci měli i svoje pivo. Dodnes mám před očima etiketu pivní flašky s tygří hlavou na oranžovém pozadí.
Já sloužil 1992/93 na letišti v Pardubicích, meteorolog na věži, my měli SU 25 a piloti je měli teda opravdu v ruce. Lítalo se 2 x v týdnu minimálně plus jedno noční. Kdo měl na starosti lítání, netýkaly se ho služby, chodil jak do práce, ale když se lítalo, to byl cvrkot, jak dobře namazanej stroj. A máš pravdu, spoustu věcí zvládli záklaďáci, Většinou platilo, že čím větší šarže, tím větší pohodář a piloti se k nám záklaďákům chovali dobře. I když samozřejmě de*il se našel i mezi nimi. Jména - Hřebačka, velitel, Verner, to pak byl i velitel letectva. Jejich akrobacie na sůčkách byly super a celý letiště je sledovalo.
„Syn šel na učební obor z důvodu špatných známek, což neodpovídá jeho znalostem. Ale kdyby měl možnost zkusit přijímací zkoušky, na střední školu by se možná dostal,“ uvedl jeden z rodičů.................
Tak teď tomu nerozumím.......Měl znalosti, ale špatné známky. Pročpak asi? Mohl si dát jeden maturitní obor a přijímačky si zkusit. Někteří rodiče jsou prostě nesoudní a lžou sami sobě.
Tedy po přečtení pár článků tohoto média nabývám dojmu, že autoři tohoto ,, kanálu´´ mají nějaký záměr plivat na vše české....... a je jedno, jaká vládne vláda. Vy, pisálku, divil byste se, je co slavit. Na troskách Rakouska - Uherska vznikl stát dvou národů, které spolu chtěly žít. Když byste žil v roce 1939 , zvedal byste pravici? V roce 1968 vítal vodkou ruské okupanty? Pane, kdo vás platí? Děkuji za odpověď.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
V Pardubicích jsem byl 2 dny na kurzu. Jeli jsme tam z Olomouce- Hejčína. Já byl jako zobák převelen ze Žatce na měsíc či na dva do Olomouce na kurs Madro, což byl takový letištní zameták. Tahalo se to po dráze bud za Tatrovkami nebo traktory, mělo to kabel na dálkové ovládání a čistila se s tím strojem dráha. No a právě v Pardubicích jste už měli ty nové typy, zatímco my v Žatci jsme měli takové staré vergly. Tak jsme se na to jeli podívat. Na tom kurzu byli vlastně všici co dělali na letišti po celé republice, dokonce i vychodňaři z Košic. Celý autobus nás tam tenkrát jel. Tenkrát jel s náma takový jeden major či podplukovník a náš školitel z Olomouce, jmenoval se Mandát a byla s ním docela prča. Já mám takový pocit, že v Pardubicíh jste zkoušeli kamuflované stojánky či něco takového tam bylo. Už si to moc nepamatuji, už je to přes 30 let. Tenkrát jsme nafasovali na první den kádečka, bo nám ku...va ani oběd nedali. A druhý den nám kluci z Pardubic ukazovali, jak se ten krám ovládá. Jinak ty jména znám, Hřebačka myslím létal i na leteckých dnech a i Vernera znám z televize, byl to docela sympaťák a rozumně mluvil. Jo jo, dnes už to jsou vzpomínky, ale krásné a je jedno jestli jsme byli z Ostravy, Pardubic, Plzně či Košic. Byli jsme na tom všici stejně a rozuměli jsme si všichni a kamarádili spolu. Po absolvování kurzu jsem se vrátil zpět na své mateřské letiště do Žatce, kde jsem to doklepal až do civilu.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já se s nimi střetával denně, oni dělali i řídící létání, takže jsme jim denně nosili zprávy o počasí na jednotlivých letištích 🙂 a za létání jsme chodili dávat počasí i pilotům.... prostě dobrý to bylo, na to špatný člověk zapomněl, dobrý věci zůstaly a kamarádi taky ať mezi vojáky, tak i mezi důstojníky. My jsme se tam všichni potřebovali navzájem . 🙂. Hřebačka nás jednou vytáhnul z basy ( pozdní návrat z vycházky ne dírou v plotě, ale normálně přes bránu), nadal nám do kreténů, praporčíkovi taky, proč nám nedal do držky a zavíral nás, protože jsme chyběli ve službě... :-)