To není varování pro Larse Friise, dle mne si stav kabiny uvědomuje. Mělo by to být především varováním pro vrcholové vedení Sparty, které nejvíce ovlivňuje "lavičku hráčů", čili, pro majitele klubu a pro Tomáše Rosického. Sparta nemá optimální výběr hráčů do týmu, jenom skauting k cílenému posílení lavičky a zpevnění jednotlivých řad zaručí, že v týmu nejsou jen "hvězdy" a pak ti druzí. Pro účast v mezinárodních soutěží i "B" tým musí být dostatečně široký a silný, aby stačil na kterýkoliv fotbalový tým v domácí lize.
Klasické benzínové motory bez turba mají výhodu, že jsou mnohem tišší a jsou-li doplněné o elektropohon, tak i pěkně svižné, ale přitom jsou i úsporné.
Aktuálně jezdím s 2,2 tunovým plug-in hybridem, jenž má atmosféricky plněný benzínový motor o objemu 2,5 litru, kombinovaný plný výkon přes 300kW, nepravidelně dobíjím baterku (tedy nikoliv před každou dlouhou jízdou) a průměrná spotřeba, z dlouhodobé hodnoty 3,8 l/100 km, mi nedávno slezla ještě o 0,1 l/100, tedy, na 3,7 litru/100km. A to mám rád svižnou jízdu; v Praze na světlech svižně vystřelit, aby projelo co nejvíce aut a z kraje dálnice ihned nastavuji adaptivní tempomat na 130km, poměr město/jízda mimo obec je tak 50:50.
Ale některá monstrózní auta rovněž nemusí být až tak moc žíznivá. V Americe jsme jezdili s mnoha různými auty, nevětší byl Nisan Armada V8 s atmosféricky plněným benzínem, najezdili s ním přes 1500km a spotřeba se pohybovala cca mezi 8-9 litry na 100km. Ovšem tam se tankuje v galonech a ceny se tehdy pohybovaly cca 3,0 až 3,5 USD za 1 galon, takže výdajově to bylo o něčem jiném
Skutečně se jedná o daň, ale nejsem si jist, zda to tak pojmenovat. Z terminologického hlediska může být poplatníkovi asi jedno, zda se jedná o "Pojištění" nebo "Daň". Jenže faktem je, že s výší daňových odvodů stát libovolně hýbá, čímž může hrozit, že podobně začne zvyšovat daňové odvody vztahující se k položce "daň důchodová"!!!
Já už této vládě nevěřím, je naprosto nevyzpytatelná ve svých rozhodnutích a vždy na ty změny doplatí občan.
Výsledku se vůbec nedivím. Doposud jsem si myslel, že po Babišově účasti ve vládě a v politice nemůže být hůř, ale to jsem se hluboce mýlil. Může a hodně!!!
Názor mám podložen konkrétními osobními zkušenostmi a fakty.
Ale obecně, jejich ekonomický sešup překonal i ekonomicko-klimatického guru V.Klause, a to je co říct. Co Klaus nastartoval a co Zeman podepřel a prodloužil tomu život, tak to oni dva veleúspěšně dokončili.
Už jen čekám, kdy bude vyhlášen exodus a že poslední tu zhasne
Tento názor plně reflektuje skutečnost u nás.
Našim městům chybí zeleň a větší odstupy mezi budovami, kam by se ta zeleň mohla umístit. Po celém světě jsou města více proložena bohatou zelení, ty plochy nejsou jen tráva, ale i stromy a květinové keře, stinná místa k posezení a malé vodní plochy. Výškové domy s plochou střechou jsou v cizině stavěny sofistikovaněji, střechy nesou nádrže na vodu, vzduchotechniku, často se na střechách vyskytuje bazén nebo zelené plochy se zastíněním k odpočinku. Typické je to pro New York, Miami, kalifornská města, Londýn, Paříž, Rio de Janeiro, Singapore, další a další. I v zemích jako je Čína, Indie, anebo například Jordánsko, kde vody je opravdu málo, mají běžné obytné domy na střechách nebo balkónech nádrže či barely na vodu. V opravdu horkých zemích styl běžných lidských obydlí je přizpůsoben intenzitě oslunění, dům obyvatelům musí nabízet hodně stínu, okna mají vnější dřevěné žaluzie, aj.
Česko rychlé změny klimatu nemile překvapily,ale se setrvačností nám vlastní se staví stále stejně. Urbanistika měst a výstavba domů u nás je nadále podřízena ekonomice, poměru nákladovosti na výstavbu a ziskovosti, spíše vysoké ziskovosti. Vysoké ceny pozemků, materiálů a zároveň práce, značně prodražují bydlení, což ukrajuje prostor pro zeleň.
Investice do bydlení u nás patří k nejvýhodnějším. Masivně se staví. Čas ukáže, co dál. Stavět nové či rekonstruovat staré? Horko zvyšuje nákladovost (žaluzie, klima, zeleň) a energetickou náročnost (klima), budeme muset nakupovat větší objemy energií, ceny energií stoupají, řemeslníci na údržbu ubývají....
Ten názor asi není daleko od pravdy. Všichni hodnotí vnější obraz Bindena, který je bohužel takový jaký je, ale faktem je, že Binden je silná osobnost a a dělá pro Ameriku reálnější politiku nežli Trump. Vize Trumpa na silnější Ameriku mi připadá idealistická v porovnání k reálné situaci. Amerika je v mnoha ohledech neskutečná země, ale pro své plány a vize nemá tolik "prezidentského" času, aby se mu to povedlo. Potřebných změn je mnoho a v řadě oblastí, jenže, dle mého názoru, aktuální Amerika není připravena dělat a rychle dokončit tak zásadní změny. Pro své vize by musel najít dalšího pokračovatele, jenže tak jako on překopal pozitivní změny nastartované prezidentem Obamou, tak to samé by mohlo nastat po jeho odchodu z prezidentské funkce. Dosavadní politika prezidenta Bindena byla přiměřená vnitřní situaci Ameriky, nebyla revoluční, zatímco ty Trumpovy vize nemají oporu především v obyvatelstvu.
Skvělé, bohužel na špatném místě. Současných cca 16 000 obyvatel nedává záruku, že se zde dost rychle najde tolik pracovníků s vysoce specializovanou odborností, kolik jich bude potřeba. Nárůst výstavby města je jedna věc, ale kvalitní zpracování v daném oboru je věc druhá. Tady nejde jen o obsluhu technologie, ale především jde o náročnou činnost i o osobní vlastnosti a invenci lidí. Mít znalosti z oboru, schopnost je použít a umět je konkrétně aplikovat.
Účastí ve vládní pětikoalici Piráti zcela ztratili svoji někdejší vlastní identitu, se kterou kdysi oslovili řadu voličů. Kdysi proklamovanou údernost utopili v jednotném názorovém řečišti širokého politického spektra, jež je formováno pod silným diktátem ODS, tímto splynutím přestali být výjimeční a stali se pouze jedněmi z mnoha. Přitom pětikoalice za celou dobu svého vládnutí do systému vládnutí nepřinesla nic nového, pouze oprášila tradiční opatření dlouhodobě praktikovaná vládami ODS, to znamená, úspory a zvyšování dní tam, kde to ještě vůbec jde. Tato spirálovitá zátěž přenášená na bedra obyvatelstva nikdy nepřinesla nic dobrého, pouze zvyšování inflace, růst cen a ruku v ruce s tím i tlak na zvyšování mezd. Touto politikou se akorát rozšiřuje okruh obyvatel, jimž se setrvale snižuje životní úroveň.
Ta kauza je nepříjemná, ale zároveň mediálně hodně přifukovaná, evidentně se záměrem pana Novotného co nejvíce dehonestovat. O panu Novotném je známo, že nejde daleko pro slovo, leč nikdo neví v jakém byl tehdy osobním rozpoložení a evidentně slova vystřelil, poněkud přestřelil, což si i sám uvědomil, ale prostě už je to venku.
Je-li pan Novotný správný chlap, tak by se k tomu měl čestně postavit a vyjít z toho náležitě se ctí. Požádat laskavým způsobem Aničku Slováčkovou o osobní schůzku, na té, již v klidné atmosféře, jí vysvětlit, za jakých okolností ta slova vyřknul a zároveň by měl příležitost se hodně slušně omluvit.
Pan Novotný je svou rétorikou dravcem ve stojatých vodách rybníku ODS, a tak tuším, kolik má v politice denně příležitostí explodovat jak přetopený kotel. ODS by se ho ráda zbavila, ale slušným gestem by jí vzal vítr z plachet. Ačkoliv, nežli neustále budit ODS z vegetativního stavu v umělém spánku, lepší se jeví varianta, ODS se navždy zbavit.
Naopak slečna Anička Slováčková se mi jeví jako milá a statečná mladá žena, která už toho v životě musela překousnout tolik, že by se zajisté přenesla i přes tuto situaci.
Systém, se zvukovým upozorněním na překročení rychlosti, v autě koupeném vloni, mám již instalovaný. Zda to jde vypnout nevím, protože jakési trojí slabé zatroubení v kabině mne nerozhodí, poté už je to zticha. Zda je tam instalován i neaktivovaný omezovač rychlosti netuším, prozatím to samo rozhodně nezpomaluje. Ovšem osobně k instalaci systému mám dvě zásadní připomínky.
První připomínka se týká předjíždění. Chci-li při současné hustotě provozu předjíždět, tak musím prudce akcelerovat, doslova vystřelit a překročit i rychlostní limit, abych vozidlo/a předjel a bezpečně se zařadil do mezery mezi vozidly. Neumím si představit předjíždění, kdy mi auto nejen přestane táhnout, ale navíc začne brzdit.
Druhá moje připomínka se týká čtení značek. Nemluvím o zahraničí, spíše tuším, že jde ryze o český folklór, ale jezdit u nás s autem přesně podle dopravních značek bude naprostá šílenost. Jednak je velice často rozpor mezi satelitním čtením značek a vodorovným/svislým značením na silnicích. Přístroj auta ukazuje 20, silniční značení 40 a více. Jednoznačným příkladem je silniční navigace podél Vltavy od Zbraslavi po Slapy. Tam v některých úsecích stanovená rychlost se mění po pár desítkách metrů, nejčastější omezení je 70tka, u četných přechodů pro chodce je 50tka a pak jsou cca dva úseky, které auto načte na 90tku, ale vodorovné nebo svislé dopravní značení nic takového nesděluje, Navíc, aby toho nebylo málo, tak v jenom z těch 90tkových úseků auto na pár metrech vykáže 50tku a poté opět vykáže 90. Silniční dopravní značení zase žádné.
Jsem hrozně zvědav na využití té tg. v praxi
Všechno jedna banda,zleva i zprava. Neumětelové jedni jak druzí. O sociálním systému i důchodech by neměli rozhodovat mladí a zdraví,kteří nemají ponětí o tom,co přináší věk a ztráta zdraví těžkou prací nebo těžký život.
Jak mohou dnes rozhodovat o budoucnosti tímto přístupem myšlení? Naprosto nechápu! To už nyní předpokládají trvalou hospodářskou stagnaci i pomalý ekonomický růst? Tak to pak vůbec nepatří na své pozice!
Sice se promrhalo 35 let,ale stále je spousta možností,jak pomalu a postupně nastartovat ekonomiku. Jen s tím důsledně začít.
Jenže,tahle banda začíná poněkud jinak,tak nějak od konce. Důchody jsou sice zátěž,ale tím jen oblbují lidi.
Daleko větší zátěž je nefunkční a sebedestruktivní systém. Zátěží jsou především ty různé automaty na valorizaci příjmů. Pro koho fungují? A v jakém poměru jsou ty automatické valorizace k průměrnému platu či k valorizaci důchodů? Co tyto zvýhodněné sociální skupiny tak zásadního přinášejí státnímu systému?
Průměrný plat stoupá,ale přitom dle různých indicií třetina lidí strádá! Jak je to možné?
Na odpověď úplně stačí selský rozum,je to jasné i bez použití základů statistiky. Při stagnaci se takový systém stává sebe spotřební i sebedestruktivní. Nadále bude pokračovat to tzv."rozvírání nůžek",preferovaní valorizací budou nadále více ukrajovat z "krajíce" a strádající budou nadále chudší o to, co z "krajíce" ubyde.
Dvoje volby se blíží. Tak,nechť preferovaní s automatizovanou valorizací,ukáží,co v nich je. Přestává platit,že my voliči jim "dáváme rok,nejvýše dva",čas už nemají!
Třeba lze začít ukončením všech valorizací,dotací
Naprostý nesmysl? To prohlášení má svou váhu. Faktem ale je,že ta válka mezi Ruskem a Ukrajinou je hodně vyčerpávající pro obě země,leč,jsou zvyklí bojovat. A pak,jsou tu další aspekty,jež je nutné zvážit.
Zásadní je především aktuální situace v Rusku,detaily neznáme. Před léty jsem byl pracovně v Rusku na Kavkaze,tak běžně k dostání toho moc nebylo. Jakž takž zásobená tržiště,ale v obchodech všeho pomálu. Sortiment potravin chudý,v chladících pultech malá francouzská kuřata,regály často prázdné,anebo se v nich krčilo pár konzerv,dostupné byly sladkosti nebo pečivo,ale chleba tmavý,chuťově nic moc a druhý den tvrdý. Atd,atd. Toto se určitě v Rusku nijak zásadně nezměnilo a pravděpodobně někdejší podpora východních států tam chybí dodnes. Proto,při vědomí,že všechny vazalské země bývalého východního bloku kdysi takřka výhradně vyráběly pro SSSR a doplňovaly tamní trh o sortiment,na který vlastní sovětská výroba nestačila,tak pak,k čemu by Rusku byly totálně zničené země a zdeprimované obyvatelstvo? Takže,kdož ví a proč,s jakým záměrem,toto vypustili ven?
Ale též je možné,že ta ruská pátá kolona,kterou jsme si tu léta pěstovali,už stihla zjistit holou pravdu o našich bojových schopnostech,informovala o tom Moskvu,tam zhodnotili situaci a považují nás za předem poražené. Není divu,nepočetná armáda,takřka beze zbraní,pouze s pár kousky zastaralé techniky,s početným důstojnickým velením bez bojových zkušeností. Při absenci mladých vycvičených branců a s někdejšími předdůchodovými zálohami by nás ruská přesila přejela za týden,ne-li dřív.
Či počkají do r.2035,až se dozbrojíme?
Bohužel, toto se občas děje. Anebo cestující v předchozí řadě sklopí opěradlo sedadla, což pak člověku omezí prostor pro nohy, ale pak se může stát, že opěradlo až na nohy dolehne, což není zrovna moc příjemná věc.
Zejména v malých letadlech na krátké tratě je prostor pro nohy hodně těsný.
Podobně nepříjemná situace nastane, když vedle sedící cestující je poněkud objemnější postavy a překypuje až do sousedního sedadla. Pak obvykle, pokud není plně obsazené letadlo, letušky zařídí přemístění utiskovaného či utiskujícího cestujícího někam jinam. Jednou se to přihodilo i mně osobně, na krátkém letu a byl jsem moc rád, že se našlo místo jinde.
Skvělý článek, trefb+ a naprosto přesně popsáno. Lze jen souhlasit. Skoro není co dodat. Snad je toto: v době před koncem roku 1989 byly na Václavském oblepeny výlohy a další plochy různými názory a pamatuji na jeden, který ve zkratce a naprosto přesně vystihoval varování před benevolencí v následném politickém vývoji a má platnost pro aktuální současnost: "Nechme samet sametem, pánové a dámy, buďto s nimi zametem, a nebo oni s námi".
Jak prozíravé, že!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zavádění jakýchkoliv podobných přesností do legislativy státního systému, zejména s tvrdými postihy za jejich nesplnění, ve státu, jenž naopak ve vztahu k naprosto běžným potřebám občanů ve spoustě věcí selhává nebo zcela nefunguje, lze vnímat a kvalifikovat jediným termínem: státní šikana občanů.
Nestačí, že už tak jsme ze strany státu obklopeni řadou všeobecných problémů i nesmyslných povinností, které stát stejně není schopen zpracovat, zkontrolovat, řešit.
Nestačí, že úřady nefungují tak, jak by měly a téměř vůbec nemá smysl se na ně obracet, většinu případů buď neřeší či řeší laxně a poté nevyřeší vůbec, anebo až se značným zpožděním.
Nestačí, že silnice jsou v bídném stavu (a čím dál tím horším), jsou hlavní příčinou poškozování a zhoršování technického stavu všech typů vozidel, která, i při současné vyšší technické úrovni nežli tomu bylo v minulosti. Proč se po 4 letech musí v krátkých intervalech opakovaně na STK, když především hororový stav silnic ovlivňuje technický stav vozidel a rozebírá nám je na náhradní díly? A běda, když stavem silnice nebo předmětem jenž na silnici neměl co dělat dojde k drobnému poškození auta. To se člověk nestačí divit, jak nic nefunguje, jen dobrá pojišťovna.
Nestačí, že neexistuje žádná systémovost či státní nebo místní personální politika. Nikoho nezajímá dostupnost zdravotní a sociální péče v čase, totéž se týká časové existence a dostupnosti řemesel, cílené výstavby infrastruktury, zajištění energetiky a dalších věcí.
Demokracie a občanská práva se nám, obyč.lidem, poněkud scvrkla, do práva volit politické "univerzály a profíky"