Obávám se, že autor dost přeceňuje vojenskou převahu NATO nad Ruskem. V téhle válce bohužel zatím rozhoduje kvantita a ne kvalita. Neschopnost NATO dodat Ukrajině množství munice alespoň srovnatelné s tím, kolik jí má Rusko s přispěním Severní Koreje a Íránu, rozhodně nenasvědčuje tomu, že bychom dokázali agresora rychle vyřídit. A nechci ani domyslet, jak by se poměr sil změnil, kdyby se do války ještě zapojila Čína, již s Ruskem váže "přátelství bez hranic". Toto prosím neberte jako nabádání k tzv. mírovým jednáním (=smlouvání s okupanty, jak velký kus Ukrajiny obětujeme, aby na pár měsíců utichly zbraně za cenu legalizace okupace). Západ musí pochopit, že teď jde do tuhého, a připravit se na válku nejen mentálně, ale především materiálně. Včera bylo pozdě.
Zajímalo by mě, jestli se mezi země nesdílející tradiční ruské hodnoty řadí také třeba Afghánistán a další, ze kterých se každoročně valí davy uprchlíků do Evropy. Pak by označení "humanitární pomoc" bylo namístě. Obávám se však, že o tento druh uprchlíků Putin nestojí. Ledaže by je - stejně jako Lukašenko - zval k sobě jen na otočku a pak je posílal testovat ostrahu hranic svých západních sousedů.
Tipuji, že cílem Lukašenkovy provokace není přímé ozbrojené střetnutí s Ukrajinou, ale spíš odpoutání části ukrajinských vojsk od rusko-ukrajinské fronty, což by samozřejmě hrálo silně do karet Rusům. Na druhou stranu, Ukrajinci nemohou Lukašenkovo harašení zbraněmi úplně ignorovat, protože i v otázkách války a míru dělá příležitost zloděje - vlastně spíš agresora.
Autor článku je sice částečně pamětník té doby, ale přesto se nemohu ubránit dojmu, že celou tu situaci posuzuje dnešníma očima, jako by si neuvědomoval, jak hluboce zvrácený byl tehdejší režim. Pobavila mě třeba myšlenka "sáhnout přímo na jejich životy by si ani Brežněv nedovolil". Je to sice coby-kdyby, ale z dějin tzv. reálného socialismu (tzn. komunismu) lze usuzovat, že by si to byl Brežněv nejspíš dovolil, jen by to zkusil nějak zamaskovat - třeba jako nehodu letadla na cestě zpět do Prahy. Také srovnání ČSSR s Jugoslávií kulhá na obě nohy - ta totiž nebyla Stalinovou válečnou kořistí, pouze tam také vládli komunisté.
Pokud jde o Dubčeka, myslím si, že nejdřív hrubě podcenil nebezpečí sovětské intervence a po ní byl prostě zbabělý, a navíc stále v zajetí komunistické ideologie.
Obávám se, že pokud by se uskutečnila autorova vize, že by EU jako hlavní vydržovatel pásma Gazy převzala správu tohoto území, Palestinci by nás velice brzy začali vnímat jako okupanty a dopouštěli by se vůči evropským vojákům i civilistům stejného teroru, jakého se už dávno dopouštějí vůči Izraelcům. Nakonec by to dopadlo podobně jako v Afghánistánu, kde se Američané nakonec byli nuceni stáhnout, protože tam krváceli finančně i doslova a k ničemu to nebylo.
Na druhé straně přiznávám, že žádné lepší řešení nevidím. Ta situace asi nemá v dnešní době dobré řešení, spíše jen nejméně špatné - nedělat nic.
I já mám názory z minulého století a nestydím se za to; některá fakta mají prostě trvalou platnost a progresivisté jako pí Marksová se je marně snaží popřít. Rád bych také připomněl jeden střípek do mozaiky, jak to bylo s tím plýtváním na ministerstvu pod jejím vedením. Že se neprokázalo přímo porušení zákona, to je jedna věc, nicméně k plýtvání nepochybně docházelo. Tak například ministerstvo zadalo jedné souvěrkyni pí Marksové vypracování jakési studie za 90 tis. Kč. Výsledkem byla spíše slohová práce, kde se autorka zamýšlela nad tím, jak je svět vůči ženám nespravedlivý a co všechno by se mělo vymýtit, například i v českém jazyce. Jako důkaz diskriminace žen tam uváděla třeba slovo "zbabělost".
Tak si to shrneme: Za 35 poškozených aut a šíření národnostní nenávisti vůči národu, jehož jediným "proviněním" je, že se brání cizí agresi, dostal trest uhradit způsobenou škodu (což je ovšem samozřejmé, pokud to spáchal) a odevzdat vrtačku. Dobrá, míst ve věznicích je nedostatek a "pobyt" tam stojí nás daňové poplatníky spoustu peněz, a pokuta je jako trest také problematická (Dezolát ji nemá z čeho zaplatit a pracháč ji zase příliš nepocítí; odvíjet její výši od pachatelova příjmu je také pitomost, protože bychom trestali jen úspěšné.), ale proč mu soud nenapařil veřejné práce nebo aspoň domácí vězení?
"74% voličů FIDESZ označilo za možnou hrozbu Ukrajinu." Jejich obava nejspíš pramení z podezření, že kdyby se Maďarsko pokusilo obnovit Uhry v hranicích před rokem 1918, jak o tom sní Orbán, Ukrajina by mu svou Zakarpatskou oblast dobrovolně nevydala a mohla by "eskalovat konflikt" podobně jako proti Rusku.
Je smutné, že pan náměstek ministra životního prostředí nevidí rozdíl mezi recyklovatelným papírem, textilem (který často také může ještě posloužit dalšímu uživateli) a nebezpečným elektroodpadem. Hlavně se obávám, že nakonec budeme platit jak mourovatí i my, kteří se snažíme odpadu produkovat co nejméně a i to málo ještě třídit. Podobně jako u datových nosičů už mnoho let platíme výpalné autorskému svazu, protože zákon automaticky předpokládá, že všichni kupující budou porušovat autorská práva☹.
Fetisov je prý zvědav, "jak začnou lidé z IIHF mluvit, až se věci vrátí do normálu". Co si asi rašisti a jejich nohsledi představují pod "vrácením věcí do normálu"? Že obsadí Ukrajinu nebo s ní uzavřou nějaké příměří po vzoru minských dohod, svět zapomene na všechna jejich zvěrstva, jejich sportovci budou zase vozit ze světa medaile, a až trochu ukolébají Západ, vyhlásí Putin další "speciální operaci"? Někdo by měl soudruhům konečně vysvětlit, že dokud nevypadnou z Ukrajiny a neprojeví ochotu odčinit všechno, co tam napáchali (tedy mimo jiné se omluvit, zaplatit reparace, potrestat válečné zločince a zastavit nepřátelství i v rovině propagandy), zůstanou pro všechny slušné lidi vyvrheli a - obrazně řečeno - ani pes si od nich nevezme kost.
Řekl bych, že hlavním problémem pražské dopravy nejsou ani tak přijíždějící či projíždějící nerezidenti (kterých by mohlo být méně, kdyby Praha měla dokončený okruh), ale spíš rezidenti, kteří jezdí autem proto, aby ušetřili pár minut oproti jízdě MHD nebo na kole, a hlavně považují za své nezadatelné právo parkovat trvale na ulici u svého domu, čímž příšerně zhušťují a znepřehledňují provoz a nutí město ke zřizování jednosměrek. Vím, že jsem se svým názorem v menšině, ale lidé by si podle mě neměli pořizovat auto, pokud pro něj nemají garáž nebo aspoň vlastní dvůr, a autem by po městě měli jezdit jen tehdy, když nemají jinou vhodnou alternativu.
A co ostatní vozidla veřejné hromadné dopravy - autobusy, trolejbusy, tramvaje, metro, lanovka? Hádám, že tam by pásy teoreticky bezpečnost zvýšily, ale vzhledem k neustálému nastupování a vystupování části cestujících a k množství stojících, často i tlačících se, je zavedení pásů v praxi neproveditelné a jejich připoutání se nekontrolovatelné. Možná by připadalo v úvahu jedině u zájezdových autobusů.
Kukačky jsem ze začátku sledoval, ale jelikož mi byly všechny postavy víceméně nesympatické, po několika dílech jsem se na dobu jejich vysílání pokaždé přesunul mimo televizní místnost a všechny ty hádky, křik a hulákání aktérů slýchal přes zavřené dveře. Asi nejuřvanější seriál, jaký jsem kdy zažil.
Pokud se této problematiky v parlamentu chopila taková odbornice, jako je Taťána Malá, je to záruka úspěchu. To je ta bývalá ministryně spravedlnosti v Babišově vládě, která složila funkci po 13 dnech, když na ni prasklo opisování diplomek (a vedle toho byla ve střetu zájmů). A v souvislosti s Čapím hnízdem později navrhovala, aby se soud odložil o 4 roky, až bude po volbách🤨.
A teď k věci: Myslím, že by zákon měl nadále rozlišovat mezi znásilněním (kdy oběť dává jasně najevo nesouhlas) a pohlavním zneužitím (kdy si oběť nedokáže úplně uvědomit, co se jí děje, ať už z důvodu nezletilosti, mentální zaostalosti, nebo např. opilosti). Trestné je samozřejmě obojí, ale není to totéž.
Vyžadovat výslovný souhlas s aktem je vůbec ošemetné, zvláště jde-li o manželskou dvojici, která si rozumí i beze slov. Bývaly naopak doby, kdy bylo důvodem k žalobě "neplnění manželských povinností"...
Mnozí lidé si myslí, že jednodušší a praktičtější je tzv. přirozený rod, typický pro angličtinu (tzn. vše, co není pohlaví mužského ani ženského, je rodu středního). Jenže to je často slepá ulička, protože pohlaví může být neznámé (viz "somebody") nebo nejednoznačné ("nobody", "everyone"), a anglický mluvčí se tak snadno dostane do pasti politické korektnosti: "Each member must bind himself", nebo "... bind herself"? Z USA se teď šíří trend vybruslit z toho množným číslem ("they", "them", "their"), ale věcně je to pitomost. Zlatá čeština, kde je rod formálně daný natvrdo: "(ten) člověk", "(ta) osoba". Ostatně stejně to má drtivá většina dnešních evropských jazyků.
Řekněme si to otevřeně: Macron chce Putinovi hlavně slíbit, že Ukrajina a další státy, které teď hrají úlohu nárazníků (v první řadě Gruzie a Moldavsko), nevstoupí do NATO. Jenže právě ruská agrese jasně ukázala, že obavy těchto zemí z Ruska byly a jsou naprosto oprávněné a že jedině jejich vstup do NATO může Rusy od dalších agresí odradit. Ostatně Ukrajina i Gruzie dostaly příslib členství už v r. 2008 a mohou se právem ptát, proč vstup Švédska a Finska je otázkou měsíců a jim ho 14 let pouze slibujeme.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ve zveřejněném žebříčku mi chybějí dva přestupky, s nimiž se setkávám skoro na každém kroku:
1) Parkování v místech, kde není vozovka dostatečně široká. Většina řidičů má asi pocit, že se smí parkovat všude, kde to není zakázáno značkou. Jenže pravidla jasně říkají, že musí zůstat volné aspoň 3 metry pro každý směr jízdy, tzn. většinou 6 metrů - tak, aby bezpečně projely třeba i dva proti sobě jedoucí náklaďáky.
2) Bezpečně a správně předjíždět cyklisty neumí skoro nikdo. Nejde jen o nedodržení bezpečného bočního odstupu (zpravidla 1,5 m), ale také o nepoužívání blinkrů.