Je tam jeden podstatný rozdíl. Litr benzínu není žádná fyzikální veličina, zatímco kWh ano. Pokud bychom chtěl být přehnaně korektní, měli bychom energii uvádět v Joule. Ale je to nepraktické, jde o poměrně hodně malou veličinu.
pokud víma učili jsne se to , litr je fyzikální veličina , která udává objem, chtěl jste napsat že by se měly udávat veličiny energetické hustoty materiálu, ale stejně je to takto neměřitelné, z důvodu, že el . energie se nějakým způsobem musí vyrobit.
prosím vás co je to ted za mo´du přepočítávat pohonné hmoty na kWh, to už udělal před několika lety ERU u plynu , aby mohl zvýšit cenu plynu. To potom tento pán by měl přepočítat i elektrické kWh vyrobené z uhlí a plynu, aby to bylo srovnatelné, a nepočítat cesty s vozíkem a lyžemi, kdy elektroauta asi strácí hodně z dojezdu taky není fér, tak že jak říkali naši učitelé , když jsme udělali blbě úkol , znovu a lépe
když čtu ty komentáře, jedni zatracují elektroauta, druzí spalovací, ale snad by mělo jít o to co je lepší, jedni vyzdvihují tichost a ekologičnost elektroaut, druzí skoro neomezenou vlonost pohybu spalováku, bez nutnosti hlídání dojezdu a nabíjení. Zatím a pokud se nezmění technologie elektroauta jsou drahá těžká a nedá se využít bez plánování na delší cesty, a zatím se jen dotují jak z navýšených cen spalovacích aut, placení pokut za překročení emisí a dotací, které za mne jsou jen jinak pojmenované úplatky. to nechci mluvit o těch co mají FVE a hlásí, že jezdí zadarmo, pěkný blábol, a až bude víc elektroaut a méně spalovacích tak se těším, jak vlády zavelí a kromě DPH přibude i spotřební danˇ, to teprve bude veselo, že se bude muset také posílit elektrické vedení je jasné a z čeho energetici nemají žádnou radost je nestabilita sítě, jednou bude normální odběr a pak třeba od cca 16 hodin až lidé přijedou z práce se navýší spotřeba třeba o 200%, to bude šou , na druhou stranu spalovací auta opravdu nevoní a všechny motory s vnitřním spalováním nemohou být ekologické, ale mají své výhody na které jsme si zvykli a které nám u elektroaut chybí, jo a benzin se nevyrábí cíleně, ale je součástí rafinace ropy, jako základní suroviny. V dnešní době by měla EU spíše přemýšlet o znovu nastartování průmyslu a zajištění bezpečnosti, než bourání fungujícího, ale když vidím tu spoustu lidí v Bruselu jak tam neúčelně tlachají je to asi jen zbožné přání
Nelze aplikovat SOUČASNÝ stav nabíjecí infrastruktury na BUDOUCÍ počty elektromobilů v době zanějakých 20-30 let. Průměrného českého řidiče se elektromobilita nijak netýká. Ten přeci kupuje auta zásadně v bazaru. Pokud uvažujeme o zákazu prodeje NOVÝCH spalovacích vozů se SOUČASNOU technologií spalovacích motorů v roce 2035, přičemž průměrné stáří auta na českých silnicích je 17,5 roku, pak kdo chce mít spalovací auto se současnou technologií, nemusí během celého svého života vůbec nic měnit ani řešit. A jde to - v Norsku už se prodává 98% aut elektrických a nouzi o nabíjení nemají.
Norsko je specifické , má slevu 25% na BEV do 1 milionu korun, kterých se prodá okolo 95% z celého prodeje a v podstatě dotuje elektroauta vlastním vývozem ropy a zemního plynu
Proč bych měl být expert? I žák sedmé třídy si dnes snadno ověří, že lžete. V roce 2023 58% z obnovitelných zdrojů a v roce 2024 (podle Vás) 4,3%!
nevím jestli umíte číst, napsal jsem že v den 6.11.2024 obnovitelné zdroje v německu vyrobily 4,3% spotřeby, připadá mi že máte problém se čtením textu a to je tak na úrovni žáka čtvrté třídy, který má porozumět psanému textu
37
Sledujících
0
Sleduje
37
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ne, já jsem napsal, že litr benzínu vení fyzikální veličina. Že se spotřeba spalováků počítá na litry (paliva) je úzus, který je možná praktický, ale žádná taková fyzikální veličina definovaná v SI soustavě (současně platná soustava, ale taková jednotka zřejmě nebyla ani ve starší CGS soustavě) jako jednotka energie není.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
stále musím oponovat litr je fyzikální veličina, ale vy mícháté nemíchatelné , souhlasím že litr benzinu má nějakou energetickou hustotu, ale to má i el. energie, pokud byla vyrobena z plynu nebo uhlí. jedině že byste to počítal jak to praví pan Hrdlička vedoucí vývoje ŠKODA AUTO, nádrž kolo, baterie kolo