Ale jo. Chce to dočíst aspoň do poloviny. Dostali od města byt 2+1, kde doučovali odpoledne 3 pracovníci tyto děti atd. Prostě někdo to musel zaplatit. Nebylo to jistě z inkluze. Pokud se najdou peníze a lidi jde vše. Jen ve školství se obou těchto ingrediencí nedostává. Pokud budou na školách placeni lidé, kteří budou mít tuto práci na starosti a nebudou se přetěžovat běžní učitelé, bude to fungovat. Ale pár korun z inkluze a šablony to nevytrhnou.
Nějaké překvapení? Vždyť u nás to není o moc lepší. Jen co zruší povinné státní testy, rozjede se byznys se školným ve velkém. Už dnes některé základní školy v 1. třídě slibují, že se o dítě postarají dle přání rodičů, jen jim rodiče musí podepsat, že na konci 1. stupně si nebudou stěžovat, když dítě nebude umět číst, psát a počítat. A rodiče to podepíší.
No a po ZŠ je spousta žáků, kteří na učňáku neumí psát, hláskují a neumí násobit nad 10. Před pár lety v době, kdy 7 odcházejících studentů ze školy znamenalo jeden úvazek učitele, jsem narazil při suplování na žáka, který ve 4 ročníku maturitního oboru nebyl schopen vynásobit bez kalkulačky 3 krát 7, ale šel maturovat z AJ. Už Ameriku pomocí našich školských reforem doháníme. Jen tam se za to soudí. Tedy tam už jsou dál. Nesprávné chování, lenost a neschopnost studenta je vina učitele. To u nás jen probleskuje od některých fanatických aktivistů. Opět se dostáváme ke kolektivní zodpovědnosti za jednotlivce jen z druhého konce. A tento systém je školských neziskovek vzor.
Ale jo. Ubude aut. Budou nezaplatitelná pro většinu obyvatel. Vzroste nezaměstnanost. Nastoupí krize. Bída. Inflace v důsledku sociální politiky států, tedy nárůstů výdajů neúměrně příjmům. Prostě návrat o 100 let zpět. Revoluce a války. Pokud nebudete mít co do úst nebude nikoho ekologie zajímat a situace s klimatem se ještě zhorší. Jen nebudou kapacity k jejímu řešení. K řešení potřebujete spoustu peněz a vědců a to v krizi, kdy ekonomika nešlape, mít nebudete.
Jen hloupý politik si myslí, že poručí větru, dešti a že věda dokáže zázraky na počkání.
Tak se o tom nebudou příště učit. No o to snáz pak podlehnou dezinformacím. My starší něco podobného zažili u Poučení z krizového vývoje. Dnes je to bohužel už zase podobné. Zatím se učitelé za názory neodpovídající vládním trendům nevyhazují, jen se tím hrozí. Dnes se sice prosazují trochu jiné ideologie, ale stejně zdravý rozum chcípe na úbytě.
U nás byl měsíc nový spotřební koš testován. Žádná zpětná vazba nebyla. Nic překvapivého.
Máte pravvdu. Jen se zvýšilo množství obědů, kde bylo obtížné si vybrat mezi rybou a hrachovou kaší.
Děti opravdu jedí co jim chutná. Pokud na to mají odhlásí se a jdou na něco pikantnějšího.
O těchto věcech by měli rozhodovat odborníci, ale rozhodují politici a financové. Jako o většíně věcí ve školství. Největší tragédií je když je to o obsahu učiva a způsobech výuky.
Čemu se diví.
Dnešní generace, čím mladší tím víc nebude bojovat. Jsou zvyklí na své pohodlí a bezpečí a nepřipouštějí si, že by jim mohlo hrozit nepohodlí nebo dokonce smrt. Začíná to už ve školách, kdy jsou opečováváni, nestresováni a ani propadnutí jim už dnes nehrozí - protože popotahován je učitel ne žák. Takže ani nemají snahu se o cokoli snažit. Než by se namáhalli nechají si napsat pětky a ať se učitel pěkně snaží aby z toho neměli trauma. Vůbec nejsou připraveni na reálný život natož na někoho kdo jim chce a je schopen ublížit. Chystaný welbeing to rozhodně nezlepší. Infantilizace školství a populace bude pokračovat.
Druhým problémem je přetrvávajíci manegement moskevského typu - vrchnost rozhodne a podřízení plňte. Diskuze se nepřipouští natož jiné nápady či dokonce kritika. O týmové práci se jen kecá, ale v reálu ve státní sféře je to vždy jen osvícený šéf co si myslí, že všechno ví a zná a pak lidi na práci.
Takže opět nereforma. Větší džungle. Každá škola může učit a neučit jak bude chtít. Vágní výstupy umožní vše. Přibude negramotných ještě ve větší míře než je to teď. Nepůjde kontrolovat výstupy, když nebude jasné jaké jsou. Prstě ještě větší černá díra na peníze než dosud. Poctiví učitelé, co naučí budou nepotřební a odejdou ze školství za jinými penězi za poctivou práci. Zůstane jen velké rýžoviště soukromých škol.
Ještě jedna věc. Milí zlepšovatelé, rozhlédněte se kolem sebe. Co vlastně dnes hýbe světem. Kam se svět řítí. Co vlastně potřebují ti úspěšní a spokojení. Ne co potřebují zoufalci, co se neučili, nic kloudného neumí a dnes mají problém z minimálního platu zaplatit nájem a přežít. Nemyslím pár protekčních státních zaměstnanců či parazity podporované mizerným právním řádem, ale opravdu lidi, co jsou schopni tvořit hodnoty.
Ti co řeší takové prkotiny jako občas nespisovné slovo jsou většinou větší burani než ti co mluví nářečím. Není důležité jak to říká, ale co říká. A u dnešní neschopné vlády co vlastně dělá a co nedělá. Dnes neumí mluvit spisovně ani ti v médiích, co to mají v náplni práce. O mnohých pseudoodbornících ani nemluvě.
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
Je hodně psychologů a neziskových aktivistů a potřebují něco dělat. Nejlépe je propagovat svoji práci a doufat ve štědrost ministerských grantů. Tedy je třeba problém přifouknout a zveličit. Z plácnutí na zadek udělat týrání. Tak se spolehlivě odpoutá pozornost od skutečných tyranů psychických i fyzických, kteří nebudou tolik vidět, ale politici se budou bít v prsa, jak tvrdě bojují s rodičovským týráním dětí.
Místo toho, aby se opravdu dělalo něco k prevenci, odhalování a zabraňování drsného týrání tak se bude tančit kolem plácnutí na zadek.