Ale jo. Chce to dočíst aspoň do poloviny. Dostali od města byt 2+1, kde doučovali odpoledne 3 pracovníci tyto děti atd. Prostě někdo to musel zaplatit. Nebylo to jistě z inkluze. Pokud se najdou peníze a lidi jde vše. Jen ve školství se obou těchto ingrediencí nedostává. Pokud budou na školách placeni lidé, kteří budou mít tuto práci na starosti a nebudou se přetěžovat běžní učitelé, bude to fungovat. Ale pár korun z inkluze a šablony to nevytrhnou.
Vyhlášku zpracovávají odborníci - gesci má SZÚ
Aby bylo jasno. Odborníci někdy dole něco vytvoří. To pak posuzuje několik stupňů úředníků na vyšších postech, kteří málokdy rozumí problematice a mají jiné než odborné kvality. A to co pak vyjde z ministerstva se neshoduje s tím, co ti odborníci vytvořili, pokud to opravdu odborníci byli. Ona spousta odborníků po takové praxi odmítá spolupracovat.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Dnešní maturita z češtiny a angličtiny je po 14 letech výuky jen absurdní výsměch lidské logice, invenci a úsudku. I kdybych nasílu přiznal, že se žáci učí pro život zásadní a užitečné znalosti, že se učí to, co opravdu chtějí a vyžadují, že celkový obsah učiva není přeplácaný a přebujelý a že žáci přes 95 procent učiva v řádu měsíců nezapomenou, což ale není vůbec pravda, tak drtivá většina informací se dnes dá najít dle potřeby do několika sekund na webu nebo v aplikacích kdykoli a kdekoli.
Opět Váš zkopírovaný příspěvek plný dojmů a nesmyslů. Zjistěte si laskavě, jaká je realita.
" ... V amerických médiích se před pár dny objevil jen těžko uvěřitelný případ mladé studentky, která došla až na univerzitu, aniž by uměla číst a psát. ... "
V českých kinech se před pár lety objevil film "Občanský průkaz", s jen těžko uvěřitelným případem starého příslušníka Veřejné bezpečnosti, který to dotáhnul až na velitele oddělení, aniž by uměl číst a psát .
P.S. - dva jen těžko uvěřitelné případy.
Proč těžko uvěřitelné? Úplně reálné. Už i dnes jsou školy, které systémově neřeší výuku čtení, psaní a počítání. A žáci co po ZŠ neumí plynule číst, psát a počítat. Je to jen o systému co dovolí. A náš systém k tomu opět míří. Jen v USA jsou o spoustu let napřed.
To je ale kravina 😄 Ale i kdyby to byla pravda, nedivím se. Nucená inkluze - pedagogové rezignují. Tyhle děti ve třídách sice mají, protože jim je tam systém vnutil, ale ví, nebo brzy zjistí, že je zbytečné se s nimi o něco snažit, a ani pro to nemají prostor, když mají něco naučit dalších dvacet žáků bez poruch. Tak je tam prostě nějak zabaví, nechají projít, a mají klid.
Kravina to rozhodně není. U nás se za to zatím nikdo nesoudí.
Nějaké překvapení? Vždyť u nás to není o moc lepší. Jen co zruší povinné státní testy, rozjede se byznys se školným ve velkém. Už dnes některé základní školy v 1. třídě slibují, že se o dítě postarají dle přání rodičů, jen jim rodiče musí podepsat, že na konci 1. stupně si nebudou stěžovat, když dítě nebude umět číst, psát a počítat. A rodiče to podepíší.
No a po ZŠ je spousta žáků, kteří na učňáku neumí psát, hláskují a neumí násobit nad 10. Před pár lety v době, kdy 7 odcházejících studentů ze školy znamenalo jeden úvazek učitele, jsem narazil při suplování na žáka, který ve 4 ročníku maturitního oboru nebyl schopen vynásobit bez kalkulačky 3 krát 7, ale šel maturovat z AJ. Už Ameriku pomocí našich školských reforem doháníme. Jen tam se za to soudí. Tedy tam už jsou dál. Nesprávné chování, lenost a neschopnost studenta je vina učitele. To u nás jen probleskuje od některých fanatických aktivistů. Opět se dostáváme ke kolektivní zodpovědnosti za jednotlivce jen z druhého konce. A tento systém je školských neziskovek vzor.
Ale jo. Ubude aut. Budou nezaplatitelná pro většinu obyvatel. Vzroste nezaměstnanost. Nastoupí krize. Bída. Inflace v důsledku sociální politiky států, tedy nárůstů výdajů neúměrně příjmům. Prostě návrat o 100 let zpět. Revoluce a války. Pokud nebudete mít co do úst nebude nikoho ekologie zajímat a situace s klimatem se ještě zhorší. Jen nebudou kapacity k jejímu řešení. K řešení potřebujete spoustu peněz a vědců a to v krizi, kdy ekonomika nešlape, mít nebudete.
Jen hloupý politik si myslí, že poručí větru, dešti a že věda dokáže zázraky na počkání.
Je potřeba naučit se střílet. To jste měl na mysli? A také dobře opakovat jedinou pravdu a být papežštější než papež viz naše elita. Jenže tahle země je vtip, kdo ze schopných tu zůstal, vždycky zaplakal.
Kdepak. Je tu obrovská masa lidí, co něco tvoří a jsou šikovní. Jen nejsou v médiích a tedy na očích. Musíte se dívat kolem sebe. A nesmíte posuzovat úspěšnost dle nahrabaných miliard a zlikvidovaných konkurentů.
Máte pravdu, že šikovní utíkají za hranice. A bude hůř s tím, jak naše neschopné vlády budou zhoršovat životní podmínky a oblbovat národ. Bohužel slabinou demokracie je právě politika. Když politické poučky vítězí nad vizí budoucnosti a blaho politika nad blahem obyvatel.
Tak se o tom nebudou příště učit. No o to snáz pak podlehnou dezinformacím. My starší něco podobného zažili u Poučení z krizového vývoje. Dnes je to bohužel už zase podobné. Zatím se učitelé za názory neodpovídající vládním trendům nevyhazují, jen se tím hrozí. Dnes se sice prosazují trochu jiné ideologie, ale stejně zdravý rozum chcípe na úbytě.
U nás byl měsíc nový spotřební koš testován. Žádná zpětná vazba nebyla. Nic překvapivého.
Máte pravvdu. Jen se zvýšilo množství obědů, kde bylo obtížné si vybrat mezi rybou a hrachovou kaší.
Děti opravdu jedí co jim chutná. Pokud na to mají odhlásí se a jdou na něco pikantnějšího.
O těchto věcech by měli rozhodovat odborníci, ale rozhodují politici a financové. Jako o většíně věcí ve školství. Největší tragédií je když je to o obsahu učiva a způsobech výuky.
Pro každého živého tvora je naprosto přirozené, když se dostane do situace ohrožení, vyplaví se mu adrenalin a tělo je připraveno na boj nebo útěk. Je to pud sebezáchovy. Žádný tvor nejde to pozice ,,radši zemřu, než bych bojoval", je to proti přirozenosti a takový člověk je pokřivený výchovou.
Tím se člověk liší od zvířete. Zvíře zdrhne a schová se, ale člověk často ještě provokuje v domění že ho chrání zákon a předpisy. Což je často pravda, ale v takovýchto krizových situacích je to osudné.
Čemu se diví.
Dnešní generace, čím mladší tím víc nebude bojovat. Jsou zvyklí na své pohodlí a bezpečí a nepřipouštějí si, že by jim mohlo hrozit nepohodlí nebo dokonce smrt. Začíná to už ve školách, kdy jsou opečováváni, nestresováni a ani propadnutí jim už dnes nehrozí - protože popotahován je učitel ne žák. Takže ani nemají snahu se o cokoli snažit. Než by se namáhalli nechají si napsat pětky a ať se učitel pěkně snaží aby z toho neměli trauma. Vůbec nejsou připraveni na reálný život natož na někoho kdo jim chce a je schopen ublížit. Chystaný welbeing to rozhodně nezlepší. Infantilizace školství a populace bude pokračovat.
Druhým problémem je přetrvávajíci manegement moskevského typu - vrchnost rozhodne a podřízení plňte. Diskuze se nepřipouští natož jiné nápady či dokonce kritika. O týmové práci se jen kecá, ale v reálu ve státní sféře je to vždy jen osvícený šéf co si myslí, že všechno ví a zná a pak lidi na práci.
Takže opět nereforma. Větší džungle. Každá škola může učit a neučit jak bude chtít. Vágní výstupy umožní vše. Přibude negramotných ještě ve větší míře než je to teď. Nepůjde kontrolovat výstupy, když nebude jasné jaké jsou. Prstě ještě větší černá díra na peníze než dosud. Poctiví učitelé, co naučí budou nepotřební a odejdou ze školství za jinými penězi za poctivou práci. Zůstane jen velké rýžoviště soukromých škol.
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
Je hodně psychologů a neziskových aktivistů a potřebují něco dělat. Nejlépe je propagovat svoji práci a doufat ve štědrost ministerských grantů. Tedy je třeba problém přifouknout a zveličit. Z plácnutí na zadek udělat týrání. Tak se spolehlivě odpoutá pozornost od skutečných tyranů psychických i fyzických, kteří nebudou tolik vidět, ale politici se budou bít v prsa, jak tvrdě bojují s rodičovským týráním dětí.
Místo toho, aby se opravdu dělalo něco k prevenci, odhalování a zabraňování drsného týrání tak se bude tančit kolem plácnutí na zadek.