Uvědomujete si, že objem znalostí se zvětšuje exponenciálně, tedy to co jste napsal je absolutní nesmysl?
Maturant z gymnázia před třiceti lety například neměl v podstatě tušení o základech biochemie. Dnes se základy biochemie běžně vyučují na učilištích.
Když se podívám do dnešního učiva chemie z VŠ a před třiceti lety, tak polovinu z věcí, která tam je dnes, v tom 30 let starém učivu není.
Ano máte pravdu. Ale kolik toho ti žáci a studenti umía o čem vůbec ví? V tom je ten problém. Ono to není ani tak o nožství informací, jako o přístupnosti. Je mnohem větší přistupnost k informacím. Ale dnešní mládež nemá operační krátkodobou paměť ani přehled, aby byla schopna tyto informace zpracovat. Je pár pracovitých z dobrých rodin, kteří zachraňují elity, ale pak to jde rapidně dolů. A přiibyla masa těch, co sice mají vyšší papír, ale umí toho mnohem méně. Dnes se duševní námaha nenosí. Havně pohoda a welbeíng.
Jak to bylo "doopravdy"? Aby byl film životný a naplněný člověčinou, tak tu asi nelze všechnu dohledat v archívech. Je potřeba dovolit autorům jistou míru fantazie. Např. slavný Formanův "Amadeus" byl založen na předpokladu, že Salieri Mozarta nenáviděl a usiloval mu o život. Přitom všichni historikové tvrdí, že je to navýsost nepravděpodobné, až vyloučené. Že tedy tito skladatelé byli vlastně dokonce přáteli. Kupodivu snad nikdo se nad touto fabulací nenávisti nerozhořčoval, neboť ta dala filmu velký náboj o střetu průměrného skladatele s géniem. Tomu se prostě říká "umělecká licence"...
Jenže to nebylo prezentováno jako pocta Mozartovi k výročí narození, ale jako holywoodský zábavný biják. Což u Smetany moc zábavné nebylo.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Pokud má žák k dispozici psaný obsah výkladu, tak má větší šanci na osvojení látky než při pouhém pasivním poslechu téhož obsahu. Důkazem je, že básně se učíme z knih nikoli poslechem. I když může mít vyprávění své kouzlo, hlavní slovo při nabývání faktografických znalostí mají většinou buď stručné chronologické zápisky nebo kvalitní text z učebnice. Úspory jsou jistě možné všude, ale ve školství obzvláště. Naše školství jde poslední dobou razantně dolů.
Nevíte o čem mluvíte. U kecacích oborů to s chatbotem jde, k tomu je sestrojen. V technice je to jinak. Tam myšlení nenahradí i když se tak může tvářit. A někdo kdo tomu nerozumí tomu může i věřit.
Chyba. Jedná se o papírovou převzdělanost a reálnou nedovzdělanost. Dotyční mají papír na něco, čeho nejsou schopni.
Devalvaci vzdělání nejde zabránit. Prostě dotyční nemají na to studovat především motivačně a mentálně a přesto vystudují.
Prostě to, co zvládal před třiceti lety maturant, dnes stěží zvládne mnohý bakalář ba i magistr či inženýr.
Jsou věci, které má smysl řešit a věci, které ne. Řešit věci co nastanou za 50 a více let smysl nemá. Protože politika a vývoj je tak proměnlivý, že stejně bude do té doby všechno jinak.
Uvědomte si, že velká změna je tu cca každých 30 let. Takže válka na spadnutí. AI. Prostě nic nebude jak bejvávalo. A ti kterým bude 76 pokud dnes nastupují do pracovního procesu, tak vůbec netuší, jestli tady v 76 budou a jestli lidstvo vlastní hloupostí nevymře.
Dle mého názoru dělají politici průzkum, kolik masochistů je v populaci, kteří je budou i po takových kravinách volit.
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
Prostě klasická pohodlnost neschopných nadřízených, kteří nerozumí práci a usnadňují si tak kontrolní činnost.
Typické pro státní sektor.