K čemu OZE, když na většinu z nich se nedá spolehnout, FVE v zimě nevyrobí skoro nic, fouká taky hodně nepravidelně. Vodní elektrárny v ČR vyrobí tak 3% elektřiny, bioplynky možná 5%. Zbytek musí zajistit atom a uhlí. Plyn by ekologicky byl lepší, ale nemáme stabilní a levný zdroj, když teď z ruska skoro nic neteče. Když se zavírá uhlí, už příští rok možná budeme muset elektřinu dovážet. Jenže není odkud, všechno z atomek Francie a severu sebere itálie a německo. Zelený ideologové by si měli dát na hlavu studenej hadr a trochu začít vnímat realitu. Za ty prachy co šly do nových obnovitelných zdrojů, který dají možná dalších 15let 8-9% toho, co jako republika potřebujeme, jsme mohli mít 2 atomky, co by pokryly 40-50% naší spotřeby a byli bychom za vodou jak energeticky tak i ekonomicky
Nezlobte se na mě, ale architekti jsou tragédi, jako stavební inženýr mám neustále problémy jim vysvětlit, že tak, jak si to představují, že to spadne, protože vaznice ze dřeva 160/180 na 12 metrů se rozlomí vlastní vahou. Že jejich návrh nesplňuje požární normy, když chtějí postavit 8-mi patrový bytový dům jako dřevostavbu. A jejich návrh nesplňuje ani stavební normy. Například architekt nedokázal pochopit, že nemůže z chodby bytového domu jít rovnou do obýváku s kuchyní, a z kuchyně jít na WC, přestože to norma na obytné budovy zakazuje. Jeho slovy, proč by se měl nechat omezovat jak postavit dům, jak by se mu líbil, nějakými normami, které vymysleli dnes už mrtví dědci....
Podle mě, kromě jistých provozních nevýhod a vysoké ceny a velké ztrátě hodnoty EV za pár let, lidem dochází i to, že ve většině energetických mixů zemí mají EV násobně větší emise než spalováky. Ono logicky, když v energetickém mixu ČR spálíte na 1 kWh elektřiny 0,5kg uhlí a k tomu ještě potřebujete další tepelnou energii v atomce o stejném množství jako spálení 0,45kg uhlí + další 0,15kWh z OZE aby se vyrobila 1,0kWh elektřiny, tak je jasný že EV jezdí za 10kg uhlí/100km + tepelná energie o ekvivalentu spálených 10kg uhlí z atomky. To prostě nemůže být emisně ekologičtější než spálení 7l benzínu/100 km = 4,9kg uhlovodíku. A CO2eq je fiktivní veličina, která nemá nic společného se skutečnými emisemi, započítává jenom určité oxidy, které zvýhodňují spalování uhlí a znevýhodňují spalování benzínu v motorech.
Za mně je to pěkná kravina. Jehněčí = ovce co fungujou jako sekačka trávy, že mají špatnou ekologickou stopu? Vypustím na louku a maximálně jim natočím vodu? I když mě tyhle blbosti moc nepřekvapujou, vzhledem k tomu jak se počítá CO2eq, která má být jakousi veličinou všech emisí, ale v započítává se do ní jenom několik vybraných oxidů zelenými aktivisty, a třeba oxid uhelnatý, kterého jsou z uhelných elektrárem 2/3 celkových emisí, se nezapočítává, respektive má ve výpočtu koeficient 0!
Hlavně elektromobily jsou v energtickém mixu většiny zemí Evropy, snad kromě Francie, Norska a třeba Švédska násobně špinavější při samotném provozu i bez započítání výroby EV. Ono logicky když například v českém energetickém mixu jezdí EV na 10kg uhlí /100km + ekvivalent tepelné energie spálené z 10 kg uhlí z atomky, nikdy nemůže být jeho provoz čistčí než provoz spalováku se spotřebou 7l/100k = 4,9kg uhlovodíků (1l benzínu váží jenom 0,7kg). V ČR je 45% energie z uhlí, 40% z atomu 15% z OZE kde 6% dělají bioplynky.
CO2eq je imaginární veličina, která obsahuje jenom emise některých oxidů, které jsou do ovzduší. Viz. metodika jejího výpočtu - například z uhelných elektráren se nezapočítávájí 2/3 skutečných emisí.
Tak není týden, aby nějaký policejní exces nebyl ve zprávách... fízlové zase budou mít víc pravomocí šikanovat lidi. Mám vzduchovku, na vymyšlené udání mi vyrazí dveře a protože je vše podle zákona, ty dveře mi nezaplatí ani když se zjistí, že se ze vzduchovky na půdě deset let nestřílelo. Jsme jedinej stát v Evropě, kde fízlové můžou jenom tak zastavit auto a udělat kontrolní kontrolu. Dokonce ani na Slovensku tohle nemůžou.
Jenom bych chtěl připomenout panu novináři, že elektromobily jsou kromě několika zemí špinavější při provozu více než spalovací auta. V energetickém mixu ČR je na výrobu 1 kWh potřeba spálit v průměru 0,5 kg uhlí a jednou tolik tepla vyrobené z atomové elektrárny. Jenom 15% elektřiny je z OZE. Potom jezdí EV za 10 kg uhlí+stejná tepelná energie z jaderky /100km. Spalovací motor v průměru jezdí za 7l/100 km = +-5 kg uhlovodíku / 100km. Člověk nemusí být raketový inženýr, aby mu došlo co vyprodukuje míň emisi. Výpočet emisí CO2eq vymyšlený aktivisty v evropské unii je plný bulharských konstant, kdy se některé oxidy do emisí nezapočítávají a některé se násobí třeba 40x. Ono totiž nejde spálit 0,5 kg uhlí a mít celkové emise jenom 0,48kg, když třeba uhlík v CO2 má jenom 27% z hmotnosti oxidu.
Pokud chce někdo zavést poplatky u spalováků, minimálně ve stejné výši by měly být zavedeny u EV, protože EV jsou ve skutečnosti v energetických mixech většiny států mnohem špinavější než spalováky. CO2eq emise mají zfixlovaný výpočet pomocí bulharských konstant k různým oxidům. CO2 má koeficient1x, CO (oxid uhelnatý) má koeficient 0 přítom při spalování hnědého uhlí jsou ho 2/3 celkových emisí z komína uhelky. Kromě toho je silně reaktivní a v ovzduší stejně v relativně krátké zreaguje na CO2. Ono není možné mít emise pro český energetický mix 0,48 kg CO2, když se v ČR spálí na každou kWh elektřiny v průměru 0,5kg hnědého uhlí. A uhlík má v CO2 jenom 27,3% hmotnostní podíl. A popel je něco mezi 2,5-3% celkového objemu.
Kdo nevěří, ať si přečte metodiku výpočtu CO2eq, vypracovanou zelenými experty EU. Možná těmi samými, kteří zfixlovali pro Stranu zelených v Německu posudek o škodlivosti atomek pro klima na základě čeho se pak začaly vypínat atomové elektrárny.
Tak kdyby stejně fungovali policajti i při tom jak zabili mladou holku v Praze při rádoby honění tuningáře, který byl dávno pryč, to by bylo fajn.
Další PR fízlů.
Čekám kdy se objeví články na téma jak hrdinný policajti zachraňovali koťátko ze stromu.
Vyšetřit nic nedokážou, zabíjí lidi a jednou eskortujou auto místo sanitky a máme jim tleskat?
1 auto na vyšetřování nehod na okres a dalších 50 na měření rychlosti v akci...je to v pořádku? Ne není. Zadarmo jsou fízlové drahý. Nikdy mi nepomohli, když nám vykáceli bukový háj, pachatele jsme sami dohledali, ty se jim následně přiznali a pak jsme dostali papír, že pachatel neznámy. Kdybych si hned po výslechu neofotil spis a nepodal stížnost na výsledek vyšetřování s ofocenými důkazy byli jsme následně u soudu v loji a nedostali bychom ani korunu. Mám vážné pochyby o tom jestli policejní sbor stojí za ty miliardy co se na něj vydávají.
A další průšvih policajtů a státních zástupců, ožralej fízl po tom co zmlátil x lidí v uniformě a zrakvil mladou holku dostal návrh na podmínku - bylo v médiích.
Inu všichni jsme si rovní, jenom fízlové jsou si rovnější.
Díky, nebudu je adorovat, není proč, hluboce policejním sborem opovrhuju
Porovnávat kWh v benzínu u spalováku s kWh v baterii, je pěkná kravina. Provnávejte l nafty/100km a kg uhlí na výrobu jedné kWh v energetickém mixu ČR, to dá mnohem lepší představu jak ne"eko" elektromobily jsou.
0,5 kg hnědého uhlí/1kWh v energetickém mixu ČR při spotřebě 16kWh je pak spotřeba elektromobilu krásných 10kg uhlí na 100km jízdy.
Spalovák bude brát do 5l nafty (1l = 0,7kg) = 3,5 kg nafty. Ano jistě je ekologičtější spálit 10 kg uhlí než 3,5kg uhlovodíků ... teda ekologičtější pro zelený aktivisty bez mozku.
Anebo pokud chcete srovnávat kWh v palivu, tak si spočítejte tepelnou účinnost jaderné nebo zhelné elektárny( která je max 33%) a vyrobené kWh vynásobte zhruba 2,9x (OZE dávají cca 12% energie, bioplynky jsou sice OZE ale pořád mají parní generátor, takže na 88% elekřiny v energetickém mixu ČR je třeba dodat minimálně 3x víc tepelné energie než kolik kWh elektřiny vyrobí.
Pozor tepelná účinnost není celková účinnost elektrárny (která může být i 57%), do které se započítává odpadní teplo, které se distribuje dále a vytápí se tím třeba bytovky. Nicméně pořád elektrárny vyrobí cca 30% elekřiny oproti dodanému teplu.
Stejná blbost jako před deseti lety vykřikované žvásty o budoucnosti baterií s tuhým elektrolytem, které doteď neexistují. To co se prezentuje jako tuhý elektrolyt je gel. Tuhý elektrolyt totiž po nabití nabyde 20% objemu navíc. A to je problém, U gelu se udělá větší schránka okolo, ale tuhou baterku co se o 20% roztáhne zatím nikdo neumí vyrobit. A stejně tak tady se přijde na nějaký zásadní fyzikální problém
Popisované problémy jsou zejména ze dvou zdrojů:
a) ten menší problém jsou OSB desky. Skládají se cca z 1/3 z lepidla, které drží dřevěné štěpky pohromadě. Jsou to vylepšené různé pryskyřice a polyuretany apod. Teoreticky by to mělo být bez problémů, ale vzhledem k celkové hmotnosti OSB desek na domě se vypařované chemikálie u citlivějších jedinců můžou projevit takto.
b) Radon, z vlastní zkušenosti stavaře vim, jakým způsobem je prováděna hydroizlace z PVC fólií u dřevostaveb a kotvení nosných hranolů stěn. Na 90% by nevyšlo měření přípustných hodnot radonu, který se dostává dovnitř neslepenou hydroizolací a dírami po kotevních vrutech.
Podle příznaků to přesně sedí na vysoké koncentrace radonu v dobře zateplených a nevětraných domech. Už předkové věděli, že nejlepší obrana proti radonu je pořádně vyvětrat ráno a večer.
No jo všichni jsme si rovní, ale někteří jsou si rovnější... pokud by tohle provedl civil, šel by sedět. Co všechno ten zlitej policajt udělal a ještě v uniformě, ve spolupráci se svojí starou, za to by měl dostat zákaz práce ve sboru nemíň na 10 let a několik let natvrdo. Podmínka pro jeho starou a ten policajt co nic nedělal pokuta. A všichni vyhazov od policie. Takovýhle lidi tam nemají co dělat.
Policie v první řadě chrání sebe a svoje zájmy, potom vybírání peněz pro stát. A když jim někdy zbyde trocha času, tak možná něco udělají i pro veřejnost.
Myslím si, že pan Dvořák, je typický politik, tlačí stranickou linii a obhajuje pomocí argumentačních faulů neobhajitelné. Elektromobily jsou špinavější než spalováky. Výpočet CO2eq je zfixlovaný tak aby to zeleným fanatikům vycházelo. V energetickém mixu ČR je na výrobu 1kWh potřeba spálit průměrně se všemi osatními zdroji 0,5kg uhlí. Když elektromobil jezdí za 16kWh/100km, tak má skutečnou spotřebu 20kWh protože účinnost nabíjení a ztráry na distribuční sítí dělají cca 20%. Potom elektromobil v energetickém mixu jezdí za 10kg uhlí na 100km. Spalovací motory mají u aut průměrně spotřebu 7l/100. Jenže 1l benzínu váží jen 0,7kg/l, takže spalovák jezdí za ekvivalent 7.0,7 = 4,9 kg uhlí /100 km...kde je ekologie elektromobilů? Nikde, jsou špinavější. Není fyzikálně možné spálit 0,5kg uhlí a mít emise CO2eq = 0,48 kg CO2, když uhlík má molární hmotnost 12, kyslík 16, takže uhlíku je v CO2 jenom 12/44 = 27,3% to znamená že z 0,5kg uhlí na 1kWh musí vzniknout minimálně 3x víc emisí než je hmotnost uhlí. Zákony zachování energie a hmoty prostě platí. Turek, až ho úplně nemusím, že se spojil se Šlachtou mluví velice rozumně a co říká dává hlavu a patu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No pokud si přečtete korán, tak to není náboženství míru a lásky, ale manuál pouštního nájezdníka.
Pro pravověrné muslimy má jinověrec nebo ateista v islámské společnosti hodnotu kamene u cesty, a muslimové jsou beztrestní když je zabijou. Nejlépe to dokazuje jejich chování.