Odpověď, jestli za deset nebo patnáct let budou všechna auta elektrická, by zněla “ne”, i kdyby byly elektromobily sebelepší. Důvodem jsou mimo jiné omezené výrobní kapacity, kupní síla obyvatel a věk dožití aut - z čehož se dá odhadnout rychlost obměny vozového parku. Hodit během deseti nebo patnácti let všechna funkční spalovací auta do šrotu a místo nich honem vyrábět elektrická by nemělo smysl ani z hlediska ekologie. Nikdo neplánuje a nečeká, že by mělo být za pár let vše na elektriku, navzdory dojmu, který dnes spousta lidí má. Legislativně se sice tlačí na zvyšování podílu nových aut s nižšími lokálními emisemi, ale reálně se provoz spalovacích aut očekává minimálně do roku 2050. Průměrný český řidič začne o koupi elektromobilu přemýšlet když brzy, tak za 15 let. Proto nemá moc smysl hodnotit masové rozšíření elektromobility optikou současných cen a současných užitných vlastností ale spíš dává smysl ptát se, kde budou elektromobily za 5, 10, 15 nebo 20 let.
🙂 Ekologie je to poslední o co tu jde...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rád bych zmínil jednu dosti opomíjenou věc, totiž definicí levného EV. Podstatnou část prodejů EV na světě tvoří právě tříkolky a čtyřkolky, tzv. mini EV. Typicky třeba firma Wuling.
Odkaz -
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ano. Tohle má smysl i pro ekologii. Bude-li to stát do čtvrt milionu, spoustu lidí na vesnicích, ale i ve městě by po něčem takovém sáhlo...
1 odpověď