„pokud neohrožuje bezpečnost a plynulost provozu“ a tím je podle mě řečeno vše, každý právník by musel spor o předjetí pomalu jedoucího traktoru na 90tce v místě kde to nebylo nebezpečné jako např před zatáčkou nebo v zatáčce, vyhrát. Roli by určitě hrála velikost přejížděné soupravy a rozdíl rychlostí - respektive reálná rychlost traktoru. Nejsem si jistý, ale u traktoru s oranžovým majákem by se mělo jednat o překážku i pokud je v pohybu. Pak tu máme ještě takovou zapeklitou věc a to je že některé přestupky nemusí být v každé situaci přestupkem - jedná se například o překročení rychlosti na výjezdu z obce, nebo v noci - samozřejmě opět v nějaké rozumné míře, ale to stejné musí platit i u předjíždění traktoru jedoucího do 30km/hod, protože je to něco jiného než předjíždění jiných vozidel jedoucích třeba 70km/hod, což byl třeba důvod, proč tam ten zákaz je, ale takový spor může skončit až u soudu.
Autor by si to měl asi lépe nastudovat než něco napíše. Naše autobusy vždycky patřili kupodivu i za socialismu k tomu technicky lepšímu a inovativnímu. Nebyly to autokary na dálkové jízdy, k tomu měl sloužit licenční NEOPLAN s motorem LIAZ, který byl ovšem smontován těstě před revolucí, tak že pak už neměl šanci, ale naopak základní Karosy pro městský a příměstský provoz, tak že řada 700 a později 900 se ukázali hodně nadčasové a jejich geny naleznete i v současných autobusech Iveco, ale i u jiných výrobců , kterým se metoda výroby autobusů zahájená u Š11 a vylepšená u 700 určitě zamlouvala, protože byla jednoduchá a ekonomicky výhodná. Karosu 700 s turbomotorem jsem měl rád a vlastně mě docela překvapuje, že i dnešní linkové autobusy renomovaných výrobců tuto jízdu asi i díky té podobné konstrukci dost připomínají a některé jako třeba SOR ji nepřekonají vůbec v ničem 😄 Na západě je po revoluci sice neměli moc rádi, protož neměli retardér a tekl z nich olej, ale v každém kopci ukázali všem záda.
Když to tady čtu, tak by si někteří lidé za ty svoje komentáře měli nafackovat. Z kluka děláte pomalu vraha a přitom celý den je v rádiu výzva na svědky, z čehož se dá usoudit, že příčina není jasná. Pokud to tedy nebyl úmysl, tak mi je kluka líto, protože si to ponese sebou celý život a je velmi pravděpodobné, že doplatil na svoji nezkušenost. To místo znám dobře, je tam jen jedna zatáčka, která si nechá dost líbit, ale podle popisu to ani v té zatáčce nebylo. Xsara je dneska skoro veterán, ze kterého při střetu se stromem moc nezbyde a i 90 je v tom případě devastující, mohla to být technická závada a nebo ještě dost pravděpodobnější je nějaké zvíře co vyběhlo z pole, v těch místech jinak není moc důvodů vjet do příkopu. Nezkušenost je fakt a je to i zásadní rozdíl oproti seniorům, kteří mnohdy vědomě přeceňují své síly. Jestli bych někoho vinil, tak jsou to autoškoly, respektive to co je tam neučí a to je ovládat vozidlo včetně krizových situací. Jezdím hodně a vidím to každý den, lidi zkrátka v mnoha případech neumí jezdit a nemusí to být ani začínající řidič, zkrátka nikdo je nikdy neučil jak se mají chovat za mokra, na sněhu, v mlze, jak korigovat smyk, jak se vyhnout zvířeti, nebo jak správně brzdit v krizové situaci a nebo základní věc, jak správně předjíždět. Tohle kdyby se učilo, tak nemusí být v každé vesnici radar,
Toto je typicky Český problém, který se svádí na zákony a pokud to není alibismus lidí, co o takovém nákupu rozhodují, tak už by se na to zákonodárci měli podívat, protože nevěřím, že tomu je tak i jinde ve světě. Dokud bude hlavním kritériem při nákupu cena, bude se tento problém opakovat do nekonečna a nikdy se nenakoupí kvalitní vozidla od renomovaných značek. Myslím si, že kdyby o nákupech rozhodoval především zdravý rozum, nemohl by například jeden výrobce nedaleko Ústí nad Orlicí vůbec existovat, ale protože rozhoduje cena, jezdí všude tyto šroty co dům dal, které v době podepsání smlouvy existují maximálně jen na papíře.
Dokud bude policie zametat incidenty policistů při kterých to jen zázrakem dopadne bez nehody pod koberec, tak je jen otázkou času, kdy se něco podobného stane. Sám jsem si to zažil a myslím si že jen díky moji rychlé reakci to neskončilo velkou tragédií a policejní octavie na majákách v protisměru za zatáčkou mimo obec na plné čáře mě minula ve více jak 100km rychlosti jen o pár cm. Měl jsem to na kameře a z 86km/hod jsem zastavil od chvíle kdy jsem je za horizontem a zatáčkou spatřil za cca 3,3s a ještě se dostal za krajnici. Jediné na co se Octavia zmohla bylo že při snaze zabrzdit odhaduji z rychlosti +- 150km/hod se rozlítala ze strany na stranu. Kdyby jim tam vyjel kamion, tak to měli spočítaný. Když jsem to předal policii aby se nad tím zamysleli, tak to prý oficiálně dopravní policie na místě prošetřila a nějaká jejich ing mi naprosto vážně napsala že se nic nestalo a že jsem z těch 86km zastavil na 3metrech. To už na mě bylo moc a tak jsem na to reagoval na vyšších místech (původně jsem chtěl pouze vědět, zda si situace vyžadovala takové riskování), kde mi odpověděli že v tom vidí min dopravní přestupek na straně řidiče police a že to posílají zpět do Nymburka kde se to stalo a tam to normálně šéf policie zametl pod koberec, že se nic nestalo. Jenomže ono se příště třeba stane.. každý řidič co jezdí na majákách musí být schopen vyhodnotit rizika a pokud nehoním několikanásobného vraha, tak musím jet tak, abych sám nebyl vrahem!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dřevostavitel je šířič poplašných zpráv, které mu mají přinést zisk