To už měl udělat dávno. Spíš si myslím, že v případě, kdy člověk chce mít "čisté" řešení, je třeba udělat ho kompletní.
To znamená FVE + akumulace + tepelné čerpadlo + elektromobil + regulace (na tu se často zapomíná, ale je důležitá).
Aktuálně máme v baráku 25 °C, auta nabitá nad 90 % a 16 kWh v baterce v garáži. Jestli vypadne proud, neznamená to pro nás prakticky žádné zásadní omezení. Nemusím řešit centrálu (mám ji, ale ten dva roky starý benzín už asi fungovat nebude), zkrátka jsem párkrát kliknul v telefonu a vše je zařízeno. A to včetně "tankování" aut. Nikam jsem nemusel.
Vy ještě používáte telefon na řízení chytré domácnosti? Nevadí, časem také zmodernizujete. To kdyby jste si pořídil malý reaktor se studenou fuzí jako mam já, tak nemusíte řešit elektriku z FVE. Přiznávám, ty auta dávají smysl, doufám že je máte také obojživelný. Pokud ne, doporučuji změnit. Přeci jen voda je prevít a co kdyby se dostaly do vody.
Holt obětujete pár korun a nabijete si baterku ze sítě. Jako záloha je FVE super.
Nabil jsem si 16 kWh, něco ze sluníčka (přece jen pár set wattů to dá) a něco ze sítě v noci, když byla elektrika levná. Teď jsem to přepnul na síť a v případě výpadku mám proudu vcelku dost, 24 hodin vydržíme určitě, když odstavíme zbytečnosti a budeme se chovat úsporně, pak určitě tři dny.
Je to lepší než nic.
Tak si spočítejte na kolik vás ta záloha vyjde. Pokud by jste si koupil elektrocentrálu a kanystr benzínu tak vydržíte týden a bude to za pár drobných. A nic vám nebude bránit si pro benzín dojít. Ale proč to dělat jednoduše a levně když to jde složitě a draze?
Je to jednoduché. Kdykoliv bude sluneční elektřiny přebytek, tak na místo mnoha malých výrobců odpojovat tyhle farmy solárních baronů. Tím pádem do sítě vyrobí málo a nebude se muset tolik doplácet. Malému výrobci se platí za 1MWh 1 300Kč, baronovi 10 000Kč. Každá MWh od barona je dotovaná 8700Kč. Jen banda tupců tuhle dotaci může podporovat.
Jenže to stejne platime my, protože veškeré penize státu jsou vlastně naše. Ať si TV / ČRo plati ten kdo to sleduje.
To je také alternativa, můžou z toho udělat placený kanál. Ale i ten státní rozpočet je lepší než projednávaná situace. Aspoň by stát tlačil na to, aby nerozhazovali a využívali prostředku smysluplně. Takhle to bude všem co s tím mohou něco dělat jedno.
člověk tu už pomalu neví co je pravda a co nikoliv... Nevím, co se v Soulu přihodilo, ale v Evropě máme jiná data,,, EVO samozřejmě může hořet, dnes se však již montují hodně baterie nehořlavé... Hmotnost je samozřejmě skutečností a je možné, že se garážové domy budou muset upravit...
Silniční daní také počítám, stát si nenechá ujít miliardy ze spotřební daně na paliva...
Zato baterií bych se nyní nebál... Automobilky prohlašují, že nyní dříve odejde auto než baterie a dávají na baterie záruku 8 let...
Uvidíme, jak to s EVO nakonec dopadne...
Dokud bude elektrolyt hořlavý tak baterie bude hořlavá, s tím nikdo nic nenadělá. Horší je, že je baterie má v sobě obojí, energii která při poruše zapálí a hořlavost která po zapálení vydatně hoří. A nejde to oddělit jako se tomu děje u spalovacích aut.
Silniční daň by měla jít na výstavbu a údržbu silnic. Když tyhle peníze nebudou tak není kde na to vzít a budou muset vymyslet jiný způsob. Dálniční známky či podobný mýto to neuživí.
Prohlašovat automobilky mohou cokoliv, hlavně když pak nebudou muset plnit. Nevím jak u aut, ale u baterií pro FVE máte také záruku na baterií 8 let. Jenže je tam také napsáno, že se vztahuje jen na něco, a že pokud dřív nastane limitní počet nabití a vybití tak záruka skončí dřív, .... To jen hloupí novináři pak píší oslavný články kde uvádí jen těch 8 let.
Navíc záruka není na plnou kapacitu, jen její část podle let. K čemu vám bude auto, když baterie vydrží 100-200km? To pak aby jste měl auta dvě, jedno na nákupy, druhé na běžné ježdění. Kde to budete parkovat, pojištění, starat se o to? A ještě aby jste měl obavu že vám to zapálí barák. Lehce se stane že dojde k zákazu parkování ve společných garážích, stejně jako je tomu u aut na plyn.
tak přes noc múžou dobíjet pouze lidé v RD, v bytovkách to samozřejmě nejde... Pokud nemají poblíž elektrifikovanou garáž...
Auta počítám benzínová, takže ta Fabka o níž píšete je zřejmě nafta...
Nevím, kolik mají dojezd nejnovější Fabie, nevím však ani nač by potřebovaly dojezd 900 km...
Já mám Fabii kombi 1 generace a dojezd se motá kolem té pětistovky... Nikdy jsem neměl problém, že by to bylo málo...
Jinak co se týče 2 odstavce vidím to stejně... Také bych klidně ECO koupil, ovšem dát za auto velikosti Fabie 800 tisíc rozhodně nemíním... A to mám na střeše FVE... Jenže tam mi to dává smysl...
U EVO mi to dává smysl u aut do města případně tzv kolem komína, jistě by to pomohlo k čistotě měst a menšímu hluku...
Do Španělska na dovču bych si asi půjčil větší a pohodlnější auto klidně se se spalovací, motorem...
Plzeň Ostrava jsem tedy nikdy nejel, jenom z Olomouce. a zpět Ale to byla naprostá výjímka...
Nevím, jak jsem tankoval, ale vím, že při takové cestě stejně minimálně 2x u nějaké pumpy zastavíte... Minimálně na záchod a na kafe... A taková zastávka aspoň 20 minut trvá... Máte li sebou rodinu tak nejméně 30...
A za tu dobu bych EVO dobil...
U EVO se mi líbí jak jsou z hlediska motoru jednoduchý a tím bezporuchový. U akumulátorů je to bohužel obráceně a je v tom dost elektroniky, a čím složitější tím spíš se může rozbít. Jenže se dá očekávat že se zavede silniční daň podle ujetých km, tak jak se to stalo v Kalifornii, padne zvýhodnění na neomezené parkování ve městech, padne zvýhodnění na jízdu v MHD pruhu, zakážou vjezd do garáží z důvodu váhy a nebezpečí požáru. Zde je jeden článek Odkaz 1 který naznačuje směr kam se to může ubírat. Je tam dost zarážející údaj o 139 požárech EVO v Jižní Korei za poslední 3 roky. Asi se bavíme o relativně nových autech. A tak si říkám, kdo by dal EVO do garáže když mu může od něj shořet barák.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Mě jednou chytla pračka .
Zatracenej mosad ...
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
U vás si to zkoušeli a zjistili že pračka je neúčinná.