Kolik stály ty KW v Německu já počítal 13Kč co je u nás , takže 2,25 kč na km já mám naftu nové auto asi tak za třetinu ceny Tesly mám spotřebu 5,7 l na sto při ceně nafty 42Kč litr náklad na km 2,39 rozdíl 14haléřů na km TO SE VYPLATÍ tak začnu prodělávat až najedu 7.142.857km
Určitě je velice zajímavý dojezd. 👍
400km je teda úplně "úžasné", s prázdným autem s "krásnou" cenovkou necelých 1,5mega, to i Š120 za 30tis ujede více. Osobně s 2000kg vozem za 150tis + vlek 500kg + auto na vleku 1300kg ujedu na půl nádrže 490km se spotřebou 8,2l/100. Postrádám nějaký pokrok a pro mne užitnou hodnotu. Pro mne jako podnikatele elektro absolutně nepoužitelné, neekonomické a neekologické. Najedu ročně s jediným vozem min 120tis km a motor (baterie) měnit nemusím.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
To je hloupost. Musíte jezdit minimálně na garanční prohlídky. Ty vycházejí např. u Hyundai Ioniq 5 v průměru na 12 tis. ročně nebo 30 tis. km. První dvě vyjdou na méně (cca 8 tis.), nejvíce třetí na 25 tis. (mění se chladící kapalina baterie). Navíc se mi líbí, jak si zastánci EV aut myslí, že jsou tato auta nesmrtelná. Většina dílů (čepy, tlumiče, filtry, i ty brzdy bude za čas třeba měnit) jsou shodná s běžnými vozy, takže servis taky bude. A je sice hezký, že dle vás ušetřím 200 tis. ročně na palivu (i když nevím, s benzínem co mám jezdím za 2 Kč na km i při dnešních cenách paliv, s SUV v naftě za 3,50 Kč), ale je třeba započítat vstupní cenu, která je o mnoho set tisíc vyšší. Takže návratnost investice může nastat taky až po třech letech, někde kolem 300 tis. km. No a to se pak bavme o porovnání servisních úkonů.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Souhlas, jinak ani elektromotor není nesmrtelný a za dobu životnosti, teda spíše degradace baterie jej můžete měnit klidně 2x