Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Dnešní maturita z češtiny a angličtiny je jen absurdní výsměch lidské logice, invenci a úsudku. Příští rok bude naprosto přelomový co se týče AI. Na úřadech začnou pracovat AI agenti, bude používán AI screensharing, chatboti budou přemýšlet, komunikovat, slyšet a vidět své okolí. Školství se ale nadále bude zabývat otázkou, zda učit všechny Přemyslovce nebo jen Přemysla Otakara. Situace ve školství se stane nakonec neudržitelnou až se nakonec celý systém zákonitě zhroutí jako domeček z karet.
Bez této, páně Pekařovy, litanie by diskuse nebyla úplná. 🤣🤣🤣
A co když je žák nadaný a nepotřebuje plnit dobrovolné domácí úkoly a chce se více věnovat něčemu jinému? Asi mám jiné životní zkušenosti, které mne vedou k zavržení dobrovolných domácích úkolů. Považuji to za skrytou šikanu ze strany učitelky, která tak protěžuje svůj předmět a podlézavé žáky.
A za co bych měl hodnotit, když dělá jen nezbytné minimum? Jako že je nadaný fotbalista a tím pádem by měl mít ze všeho jedničky? Úspěch Vám pouze nadání (talent) nezaručí. Úspěch je z 90 % tvrdá práce a zbytek nadání. A přesvědčení o vlastní výjimečnosti, díky níž nemusíte na sobě pracovat, je spolehlivá cesta do bezvýznamnosti.
To ale musíte mít dobrou paměť, čas a prostor na to si jednotlivá témata dobře osvojit a vstřebat do paměti. A to je na školách téměř nemožné. Pak to přináší jen psychické potíže a často i migrénu a nespavost.
Aha, co je obtížné, tím se nemám zabývat, škodí mi to na hlavu. Kde já mohl být, kdybych všechno vzdal! 😂😂😂
Podle mě by to celé mělo být na dobrovolné bázi. Zvlášť ten dějepis je velmi záludný. Ale i biologie. Tam jsou tuny dat a to často může mysl a paměť lidí doslova zahltit, že už nejsou schopni vstřebat téměř nic jiného. Pak třeba nadaný šesťák na matematiku nemůže pořádně vyniknout v tom, k čemu má nadaní a co mu dobře jde. To může znamenat velkou ztrátu pro společnost. Je to hra s ohněm. Paměť zvláště u dětí je velmi omezena. Něco je prostě hodně špatně. A dějepis opravdu ještě nikoho nikdy nezachránil. To vím zcela jistě. Je čas na hlubokou reformu. Včera bylo pozdě.
Matematika i biologie patří mezi přírodní vědy. Matematika umožňuje popsat všechno kolem nás. A obory na rozhraní té matematiky a biologie mají budoucnost. To ale musíte mít znalosti z obou oblastí v hlavě, abyste je mohl kombinovat. To nevygůglíte.
Rozhodně dělá míň chyb než neaprobovaní učitelé ale i učitelé s aprobací. I v tištěných dokumentech jsou chyby. Digitální obsah mívá těch chyb mnohem méně.
A můžete uvést nějaká čísla nebo je to jen Vaše domněnka? Já mohu tvrdit opak, protože jsem musel AI konkrétně napovědět, co má opravit (součin dvou imaginárních částí komplexního čísla). Když jsem konstatoval chybu v příkladu, tak to přepočítala a nic nenašla.
Přesně. Učitelé nejsou schopni si zjednat ve třídě pořádek, nemají žádnou autoritu, a ještě pak hází svoji neschopnost na rodiče. Smutné je, že mladiství mohou pracovat třeba na brigádě jen 6 hodin denně, ale malé děti můžou být ve škole 6 hodin a ještě by se měli učit doma.
Jakou autoritu může mít člověk, který hodně musí a málo může?
Jednani ucitelky s dobrovolnymi ukoly povzuji za nespravne! Kdo nebude mit dobrovolny ukol bude znehodnocen se vsemi dusledky. Ukoly musi byt pro vsechny povinne, nebo zadne. A pokuste se reklamovat na tridni schuzce jednani ucitelky. Odnese to vase dite. Chapu kolektivni vzpouru. I tak je v nebezpeci dite “vedouciho” vzpoury. Mam zkusenosti.
Tomu, kdo nedělá dobrovolné domácí úkoly stačí hodnocení "dobrý", tedy za 3.
U pošty, českých drah, a dalších institucí pod státní taktovkou to vidíte taky tak, že nemají mít snahu být soběstační, ani generovat zisk, ale jen prostě vozit lidi, balíčky atp... ? Fakt?
Já bych to viděl trochu jinak a díky bohu za těch pár pokrokových ředitelů, o kterých vím, že se jen nesnaží s nataženou dlaní, ale že fungují jako ředitelé a z vydělaných peněz přilepší buď učitelům, nebo vylepší dětem prostředí, výuku, či zážitky 😉
Ještě jednou:
Škola je příspěvková organizace, ne spol. s r. o. Ředitel je ze zákona pedagog, ne prodejní manager. Po KFCéčku taky nechcete, aby k prodeji křidélek pořádala semináře k řešení rovnic. 😁
Jako dobrý no. Mě ovšem zaujala ta hrůza pana ředitele, že musí ve škole dělat i něco výdělečného, aby měli na platy 😄 jsou fakt všichni dobře pozvykaní ...
Škola je příspěvková organizace. Není zřizovaná za účelem generování zisku. Pokud je příspěvek nedostatečný, může se posnažit a zkusit si přivydělat doplňkovou činnosti (např. vařením pro veřejnost). S tím je spojeno neskutečně papírování. Ředitel se má starat o vzdělávání a ne o shánéní peněz na provoz.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Výklad na školách bývá často překotný, nepřehledný a nesrozumitelný. Navíc i nezáživný a nudný k smrti. Žáci odcházejí domů z hodin zmatení a frustrovaní. Nebýt drahého soukromého doučování, tak by to vypadalo ještě mnohem hůř. I přes svou velkou neefektivitu, zhltne náš vzdělávací systém 300 miliard korun ročně. Hlubokou racionalizací by se dalo ušetřit minimálně 100 miliard korun ročně. Stačí se jen zamyslet a chtít věci měnit k lepšímu. Vím, že to není nemožné.👍
Díky za mantru pana Pekaře ve Vašem podání. Hned se mi bude dnes radostněji blábolit u tabule! 🤣🤣🤣
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Založila bych nadaci, která se bude zabývat pronájmem kamer.
Vyhlásila bych akci "anti-stara struktůra " a vyzvala učitele a školy k zapojení se do výzvy.
A pak celé školy, případně jen její běžní zaměstnanci by dostávali něco jako michellinske hvězdy. Opakem by mohly být černé puntíky 🤭.
Takže bychom časem měli seznam škol s černými puntíky a s michelinskymi hvězdami. Tedy rozdělení škol na staré struktůry a moderní pedagogiku pracující v souladu s RVP a metodikou MŠMT.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A kdo by to hodnotil, rodiče? Čím méně požadavků na děti, tím více hvězd? 🤣🤣🤣
1 odpověď