Možná to tu už zaznělo.
Školy jsou příspěvkové organizace a hospodaří s příspěvkem od zřizovatele a od MŠMT. MŠMT pošle míň peněz na platy zaměstnanců (o školníka, uklízečky atd.) a zřizovatel pošle víc peněz a z toho určí část na platy zaměstnanců (pro školníka, uklízečky atd.). Každá skupina pracovníků bude placená ze svého balíčku, mezi balíčky nejde peníze přesouvat, protože zřizovatel (obec) platí provoz a MŠMT vzdělávací proces. Obě skupiny pracovníků bude řídit ředitel školy a škola je bude vyplácet.
No protože jsou nejvíc slyšet, tak je to logické. Však ono stačí jak dopadla tenkrát stávka Nepedadogického personálu ve školství původně. A jak to dopadlo ? Nepedadogický se vyšachoval, namontovali se do toho učitelé. Těm bylo přislíbeno peněz, a na ostatní hodili bobek. 🫣
Tak tehdy stávkovali učitelé za platy nepedagogických pracovníků. Většina nepedagogických se stávky účastnila jen symbolicky, protože z toho mála, co mají, by neměli peníze za prostávkovaný den.
No, sportuju, ano. Ale mozek není sval 🙂 To je jako doufat, že když si budu do počítače stahovat hodně filmů, že se vytrénuje a zvětší se mu tím paměť.
"Bez cviku šedé mozkové závity rezavějí." Agatha Christie.
A k té posilovně. Pokud cvičíte na nějakém posilovacím stroji, jak často to děláte v běžném životě mimo posilovnu?
Hodně přes 95 procent se celkově ze ZŠ a gymnázií zapomene. Většina látky se zapomene v řádu dní a překryje se dalším informačním balastem. Jste snad slepá, hluchá a ještě i mdlé mysli?! Je to zmar a bída, říkejte si co chcete. Mně je to úplně jedno. Jednou se to celé zhroutí a bude klid.
Že už Vás žádám po několikáté: Kde najdete seznam věcí (vědomostí), které v budoucnu využijete? Děkuji za odkaz. 😁
Asi jste zapomněl co všechno se učívalo nazpaměť 😄 Třeba básničky. To je jen takové učení pro učení. Nebo letopočty, přítoky Vltavy - a druhý den písemka z toho. Jen kontrola jestli si to pamatujete, nic dalšího, kontext nula, souvislosti nula. A někteří učitelé a mnoho rodičů to vyžadují doteď. Když děti netuší proč se to vlastně učí, nemají ani náznak k čemu by to mohlo být, tak je to logicky nebaví. Jak si z té hromady balastu pak mají něco odnést do života?
Chodíte do posilovny a cvičíte na posilovacím stroji? 😁
To rikam už 10 let, dvě obce 2km od sebe v každé 60 žáků, v jedné třídě prvnaci a druhaci. Zbytečně plýtvání energiemi, 2 ředitele, 2 jejich zástupci...Úspornější je je vozit do jedné školy
V tak malé škole není možné mít zástupce. Viz vyhláška 291/1991 Sb. o základní škole:
§ 8
(2) Ředitel školy může jmenovat jednoho zástupce, má-li škola alespoň 8 tříd, dva zástupce, má-li škola více než 22 třídy. Dalšího zástupce ředitel školy může jmenovat, má-li škola více než 30 tříd, nebo vyžadují-li to zvlášť náročné provozní podmínky školy.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto se dá osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Pokud má žák k dispozici psaný obsah výkladu, tak má větší šanci na osvojení látky než při pouhém pasivním poslechu téhož obsahu. Důkazem je, že básně se učíme z knih nikoli poslechem. I když může mít vyprávění své osobité kouzlo, většinou hlavní slovo při nabývání faktografických znalostí mají buď stručné chronologické zápisky nebo kvalitní text z učebnice. Správnou racionalizací a reorganizací státní správy nejen ve školství by šlo ušetřit stovky miliard korun.😔
11 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak tato mantra pana Pekaře mi fakt v diskusi chyběla!
🤣🤣🤣