Dostál dosáhl nejvíc a ještě k tomu další MS, takže právem o něco vyhrál..
Nevím jestli jste ten článek četl a pochopil co bylo kritizováno. Asi moc ne. Jedná se o subjektivní hodnocení úspěchů sportovců ze strany novinářů. Krejčíková uvedla svůj názor a jako příklad výsledky hodnocení v anketě v roce 2021. Když to ve svém komentáři připomněl p. J. Holič, tak jste to okomentoval tím, že se hodnotil rok 2024 a doložil třemi vykřičníky. Takže jste nepochopil ani komentář, na který jste reagoval.
Hodnocení sportovců v této anketě nemusí být objektivní, hlavně že jsou úspěšní.
Mimochodem takto se k tomu vyjádřil vítěz ankety Josef Dostál: “Já bych sebe nevolil. Samozřejmě jsem individuální sportovec a chci být vždy ve všem nejlepší, ale byli tam i lidi, kteří podle mého vyhráli víc. Třeba Siniaková, vyhrála olympiádu, dva grandslamy, tu bych volil já. Ale samozřejmě jsem hrozně rád, že jsem vyhrál,"
Asi zapomněli informovat obyvatele, že hodlají testovat drony pro doručování zásilek.
Mně se taky moc nelíbilo když se mi nad domem a zahradou pře pár lety zdržoval občas dron. Říkal jsem si co by se asi mohlo stát, pokud by spadl….
Domnívám se, že současné době již létat dronem nad obydlím není tak jednoduché.
Cyklista by naopak na přechod neměl najíždět z chodníku. Ten je totiž určen výhradně k pohybu chodců, a jezdci na kole se po něm tedy až na výjimky nesmí pohybovat. Více si o pravidlech jízdy na kole po chodníku můžete přečíst v článku Může jet cyklista po chodníku?
Já jsem vyhledával články na téma “Může jet cyklista po přechodu pro chodce?” Tam i ve výkladu Ministerstva dopravy jsem právê dohledal, že ano, ale za určitých podmínek.
Toto jsem nalezl jako výklad Ministerstva dopravy ze dne 6,5.2024:”Pokud chce cyklista použít přechod pro chodce, musí z kola sesednout a vést ho. Musí, to je to slovo. Proč to z pohledu motoristů řešíme? Protože je rozdíl mezi chodcem a cyklistou. Chodec má na přechodu jistá práva, přednosti a povinnosti. Cyklista není chodec, má to jinak. A pokud vjíždí na přechod pro chodce, musí dát jako řidič přednost všem vozidlům na komunikaci, na kterou vjíždí. Vjet na kole na přechod pro chodce a myslet si, že auta mají povinnost zastavit a dát přednost, je hloupé.”
Mýlíte se - Cyklista nesmí jet po přechodu pro chodce, pokud chce mít stejné výhody jako chodec. Podle zákona (v ČR konkrétně zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích) je přechod určen pouze pro chodce. Pokud cyklista chce využít přechod pro chodce, musí sesednout z kola a vést ho. V tu chvíli je považován za chodce a má na přechodu přednost.
Pokud cyklista přejíždí přechod pro chodce na kole,:
Nemá přednost před auty.
Řidiči nejsou povinni mu umožnit bezpečné přejetí.
Navíc takové chování může být pokutováno, protože cyklista na kole by měl použít buď cyklopřejezd (pokud je k dispozici), nebo jiné vhodné místo k přejezdu komunikace.
V čem jsem se prosím konkrétně mýlil, když jsem napsal:”…cyklista může překonat vozovku po přechodu pro chodce i jízdou na kole, ale nemá přednost jako chodec, Jako jedoucí cyklista musí dát přednost vozidlům stejně jako při výjezdu z účelové komunikace, z vedlejší. Pokud kolo vede, je na něj pohlíženo jako na chodce a má na přechodu přednost jako chodec”?
Zákon uvádí, že přechod pro chodce je určen pro chodce, nicméně nezakazuje výslovně přejezd cyklistům (za určitých podmínek). Vozovka i dálnice je určena pro vozidla, ale výslovný zákaz pro chodce platí jen na dálnice. Pro užití vozovky chodcem stanoví pravidla.
Podle některých výkladů může cyklista použít přechod i na kole (nesmí ohrozit chodce, nemá přednost jako chodech a musí dát přednost vozidlům).
Toto jsem k tomu dohledal jako výklad Ministerstva dopravy ze dne 6.5.2024.
“Pokud chce cyklista použít přechod pro chodce, musí z kola sesednout a vést ho. Musí, to je to slovo. Proč to z pohledu motoristů řešíme? Protože je rozdíl mezi chodcem a cyklistou. Chodec má na přechodu jistá práva, přednosti a povinnosti. Cyklista není chodec, má to jinak. A pokud vjíždí na přechod pro chodce, musí dát jako řidič přednost všem vozidlům na komunikaci, na kterou vjíždí. Vjet na kole na přechod pro chodce a myslet si, že auta mají povinnost zastavit a dát přednost, je hloupé.”
Stačilo v příslušném zákonu uvést jednoznačný zákaz nebo povinnost pro cyklisty podobně jako u jiných účastníků silničního provozu. Stačilo k tomu jedno slovo maximálně věta.
Naopak. U nás je nejběžnější způsob stezka pro chodce a cyklisty. Takže legální jízda na kole po chodníku. Naopak cyklostezek je jak šafránu.
Nevím jak u Vás, ale v mém okolí ve městech bohužel nejsou běžné. Chodníky pro chodce i cyklisty se objevují v posledních letech v okresním městě. Mimo obec ano.
Samozřejmě že mám bohatou zkušenost. Jak jinak bych to mohl psát 🤷 . O co vám vlastně jde? Snažíte se mi namluvit, že moje zkušenosti se mi nestaly? Nebo o co vám vlastně jde?
To, že Vy máte “většinou” špatné zkušenosti, ještě neznamená, že všichni policajti dělají jednu botu za druhou, jsou arogantní a mají pocit vlastní neomylnosti. Každý se s nimi nesetkává z druhé strany nebo s takovou zkušeností jako máte Vy. Toť vše.
Jak jste přišel na to. že chodec má na přechodu přednost?
A jak jste přišel na to, že chodec, který stoji u přechodu pro chodce a má zjevně úmysl přejít vozovku, nemá přednost? Samozřejmě nikoliv absolutní a nesmí vstoupit do vozovky bezprostředně před vozidlo.
Pokud si vzpomínám, tak řidič má u přechodu pro chodce povinnost umožnit chodci bezpečně přejít a to snížením rychlosti nebo i zastavením vozidla před přechodem. Vy to neděláte?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To ve Švýcarsku nebo v Rakousku mají? Že jsem si nevšiml…
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak si to tam můžete vyzkoušet a nebo alespoň něco zjistit.