Porovnávat životnost akumulátoru u noťasu, kde je v podstatě jen hlídání, aby se nepřebila s komplet battery managementem u auta je trošku jako srovnávat jakbka s hruškama. Až budete cyklovat akumulátor několikrát denně 5 - 100 % a po zbytek času bude sedět přesně na 100%, tak vám taky vydrží houby. Ostatně proto se doporučuje cyklovat 10 - 80 % a mimo tuhle oblast chodit jen v případě potřeby maximálního možného dojezdu.
Těch 10-80% by měl hlídat ten battery management ne?
Bohužel, skoro 80% lidí nemá absolutně žádné zkušenosti s elektromobily a považuje je pouze za alternativu ke spalovacímu autu bez zjevných výhod. Potom ti diskuse vypadají takto. Oni nejsou schopni pochopit, že kultura a kultivovanost jízdy je úplně o vesmír jinde. Že jde taky o průjezdnost křižovatek, která by se zlepšila anásobně, že by se nemuseli zavírat tunely, protože těch zplodin tam je tolik, že se musí omezovat provoz.
A samozřejmě nevnímají další desítky výhod, které přináší jízda a celkové vlastnictví auta, včetně nebývalého komfortu.
Jeden příklad. Přijel jsem dneska klientovi dělat virtuální prohlídku. V mém autě jsem nechal tlačítko udržovat, auto se po mém odchodu zamklo a v tichosti udržovalo 24°C teplotu uvnitř, zatímco venku sněžilo. Vyhřívaný volant a vyhřátá sedadla. Po mém odchodu se automaticky spustilo 6 nezávislých kamer a hlídalo celou dobu auto. Když jsem přišel zpátky, tak ostatní auta byla za sněžena. Moje auto bylo zahřáté uvnitř a neměla na sobě žádný sníh. Sedl jsem si a pouze připoutal bezpečnostní pás. Auto samo zařadilo a já jsem se v tichosti a klidu rozjel. Na křižovatce nebo kdekoliv jinde během pár milisekund dojde k obrovskému nárůstu výkonu, zatímco spalovací auto nemá za tu dobu schopnost ani přeřadit na nižší rychlostní stupeň.
To vše zvyšovalo aktivní bezpečnost. Samozřejmě ještě ke všemu mě dělalo společnost 17 reproduktorů špičkového Hi-Fi systému
Že se sem chodíte jenom vychvalovat,jíte jenom steaky,máte dvě elektroauta,před tím jste měl Audi SQ7 Audi R8 Spyder a k tomu vám sekundovalo ještě BMW M3 F80.
A zase jsme u toho. Jak můžete do háje vědět, jaké pocity má majitel elektromobilu?
Tyto diskuse pod těmito články se staly symbolem útlaku, nadřazování a ponižování elektromobilů a majitelů. Nezlobte se, že vám to tak to píšu, ale já vždycky bráním slabší a utlačované, což jsou v tomto případě elektromobily
Ale na své straně máte ty silné a mocné.
Jsou lidé, kteří se domnívají, že pokud politici nevysloví přímý zákaz, že je to skvěle demokratické a že mají možnost volby.
Jenže politici už dávno zjistili, že na přímý zákaz občané reagují velmi negativně a tak zákazy formulují nepřímo.
Co udělá politik, když se rozhodne zakázat CD a DVD? Zakáže je? Ne. Jen uzákoní, že nosič dat smí obsahovat maximálně 50% plastů. Pochopitelně aby se měla dobře planeta a příští generace. Formálně to zákaz CD a DVD není, ale fakticky to zákaz je, protože je to pro CD a DVD nesplnitelná podmínka.
A stejně postupují i u aut.
Rok 2035 není významný, protože už v roce 2027 budou benzín a nafta zatíženy systémem povolenek ETS 2, který je zdraží o Kč 3 za litr a výhledově o Kč 15 za litr.
A v roce 2030 bude platit flotilový limit 30 g CO2 na km, což odpovídá spotřebě nafty 1,15 l/100 km a jedná se tedy o emisně výrobní smrt pro auta se spalovacími motory.
Bylo by dobré si uvědomit, že stanovení technicky nerealizovatelného limitu je totéž co zákaz.
Zkuste si, pane Sˇtastný, představit, že by EU uzákonila, že elektromobil smí jezdit jen na elektřinu vyrobenou větrnými elektrárnami a že jí smí spotřebovat jen 4 kWh na 100 km. Byl by to zákaz nebo nebyl?
Díky pane,myslím si to samé,ale nedovedl bych to tak výstižně formulovat.
34
Sledujících
0
Sleduje
34
Sledujících
0
Sleduje
Nechodím. Na R8, ani M3 není nic k vychvalování. Jde o psychologii. Jak může člověk s tak krásnými stroji přejít na druhý břeh? Jak může zažívat slast v Kia EV6 nebo pocit absolutní kvality a řemeslné preciznosti Tesly Model 3 Highland?
Nejím steaky...
Chci naznačit, že lidé se nemusí bát koupit si EV pokud chtějí (máme naprostou svobodu), protože i ti se sportovními stroji už je nemají. Napřklad majitel M5 Competition už nikdy po vyzkoušení EV nechce spalovák, majitel EQS prodal svůj Aston Martin.
Co nám to říká? Že ty zatracované elektromobily asi nebudou tak špatné, když i majitelé tak špičkových vozů na ně přejdou bez problémů.
A naopak, slyšel jsem hlášky, že jsem jezdil maximálně v Dacii, proto se mi EV líbí, ať se svezu někdy v něčem pořádném.
Nemám tedy tendenci se něčím chlubit nebo něco vychvalovat. Ostatně já jsem ta auta nevyráběl, jen kupoval.
1 odpověď
4
Sledujících
2
Sleduje
4
Sledujících
2
Sleduje
Omlouvám se,asi jsem přestřelil.