Firma napíše do žádosti o dotaci, že linka je inovační, hodnotitelé přiklepnou dotaci 100 milionů.
Ne, tak to opravdu nefunguje. Dva nezávislí hodnotitelé prověřují, zda projekt odpovídá pravidlům pro přidělení dotace a hodnotí jej body od 0 do 100. Pokud jej oba ohodnotí na více než 50 bodů, tak je reálná šance, že výběrová komise dotaci schválí.
O tom, zda dotaci má Agrofert vrátit musí rozhodnout pravomocně soud. Nějaké zastavování majetku policií nemá žádnou právní relevanci.
Takových článků už vyšlo na Seznamu stovky, od Čapího hnízda až po Bečvu a všechno zatím vyšlo do ztracena. Pokud by Babiš nebyl v politice, tak by si toho nikdo ani nevšimnul.
Agrofert hodně využívá dotací na ekologické projekty, na snížení energetické náročnosti, na modernizaci technologie. Dotace mu pokrývá pouze malou část investice. Agrofert investoval během posledních 10 let ca 100 miliard, z toho byly dotace 3,5 miliardy. Zbytek jsou reinvestice a půjčky u bank. Poměr dotace k produkci u zemědělských podniků je u Agrofertu 15 procent, průměr u všech ostatních podniků v ČR je 22 procent. To jsou fakta.
Zemědělství ani potravinářství nejsou moc lukrativní obory. Pro Agrofert jsou podstatně přínosnější chemické podniky. Buďme rádi, že je do toho Agrofert jako jeden z mála ještě investuje.
Opravdu není normální, aby velká a úspěšná firma byla neustále mediálně dehonestována, jenom kvůli tomu, že její bývalý majitel je politik. Připomínám, že Agrofert je třetí největší exportér v ČR a každoročně se umísťuje v první desítce TOP firem v ČR.
Ty dokumenty jsou krásně evidované, ale chybí tam to podstatné a to jsou podpisy Babiše.
Nadporučík Šuman, který měl Babiše řídit u soudu včetně dalších dvou pracovníků STB u soudů pod přísahou vypověděl, že všechny dokumenty byly vyhotoveny bez vědomí Babiše.
Právní zástupce Ústavu paměti národa nebyl schopen u soudů všech instancí přesvědčit soudy, že tomu bylo jinak.
Smír tedy považuji za pragmatické řešení Ministerstva vnitra s ohledem na možné vysoké odškodnění, tak že strany Babiše s ohledem na možnou změnu lustračního zákona před volbami, kterou již avizoval Vít Rakušan a další dlouhé roky opakujících se soudů všech instancí.
Ať už Babiš byl nebo nebyl vědomým spolupracovníkem STB, jedno je jisté. Kdyby nebyl v politice, tak by ten proces netrval 12 let a Ústavní soud by brzy po vynesení verdiktu Nejvyššího soudu nezměnil do té doby používanou judikaturu ve smyslu žalované strany.
Dobré ráno..
To jedno odpoledne jsem myslel v nadsázce.Proces trvá 12 let a pak stačí"pouze"nějaké posudky",stvořené v nějakém časovém období"nižších týdnů".Poté byla podána žádost"o posvěcení dohody",která neřešila zda se skutek stal nebo nestal,jestli pan Babiš byl nebo nebyl,opět v rámci"nižších týdnů",ale řešil pouze to,že tato dohoda má všechny právní náležitosti.A i když to byla domluva znesvářených stran,tudíž"nenaplánované jednání soudů",které občas trvá naplánovat další jednání,někdy i "vyšších měsíců".Asi nemají na Slovensku vytížené soudy a zrovna tento soudce má minimálně případů a měl tedy zrovna"čas".
Ano,posudky dělaly samozřejmě "soudní znalci s razítkem".Ale to dělají vždy všichni znalci,a kolikrát se člověk diví"k jakým závěrům se dostanou".Třeba i k tomu,že Bečva "teče proti proudu" a i k dalším"perlám".Posudky od znalců jsou kolikrát i protichůdné k úplně stejnému případu a skutku.
Možné odškodnění..Oni ty tabulky neexistují a každý poškozený si navrhává částku"na kterou si svoji újmu cenní".A soud ji pak většinou nějak"zredukuje".V tomto případě bych řekl,že částka může být i celkem"slušná",ale že ji soud jistojistě "ořeže" už jen v rámci nějakého precedensu,aby případně příští možní poškození nechtěli"obrovskou raketu".To si žádný soud nevezme na triko"rozdávat".Navíc,když se nejednalo ani o "proplacení vazby nebo vězení".To by poté při"raketě"za újmu na svobodě,musela být"dvojnásobná raketa".
Pan Babiš nepřistoupil,pan Babiš inicioval.A je jedno jestli on nebo jeho právníci.
Ono spíše jde o nějaký pokus o čisté "lustračko"pro premiérování.
Hezký den.
Ano, je jasné proč se to stalo nyní před volbami. Vít Rakušan už nemusí iniciovat změnu lustračního zákona.
Na druhé straně, kdyby se mělo opakovat to soudní martyrium, tak je na víc než jedno volební období.
Nic není černobílé. Do roku 2017 platila na Slovensku taková judikatura, že žalovaný stranou byl Ústav paměti národa. V lednu 2017 Babiš vyhrál poslední soud a hned poté Ústavní soud změnil judikaturu. Opravdu náhoda?
Pokračování..
..a spousta kvalifikovaných lidí.Navíc,určitě se tomu bude věnovat i zahraniční tisk a pohled mnoha jiných novinářů..
Závěrem jen..Bylo by možná i zajímavé vědět,jak ta"dohoda "zní a znát její podrobnosti a také i to,kdo s jejím návrhem přišel a takto tento případ,po těch dlouhých 12ti letech vyřešil"během jednoho odpoledne".
A rovněž i tedy to,že tyto případy mají vždy řešit soudy,které mají dát jednoznačnou odpověd,ano nebo ne.A ne nějaké zdlouhavé jednání a pak se dohodnout na něčem..
Jinak i třeba to,možné odstupné pro pana Babiše..Neexistují žádné"tabulky",tak by rovněž toto soudní jednání mohlo být dlouze dlouhé a tudíž by slovenské straně nemusela vzniknout zákonitě"okamžitá ekonomická škoda závratných výšin".Jako příklad třeba soudy od "mostecké uhelné až třeba po Diag Human"..
Děkuji za slušnou diskuzi a přeji Vám hezký den.
Nic nestandardního bych na mimosoudní dohodě neviděl. To není věc udělaná za jedno odpoledne. Ty dva odborné posudky nějakou dobu trvaly. Zcela jistě na tom dělali právníci, nikoliv politici.
Co se týče výše možného odškodnění, nedá se přirovnávat k bývalým ministrům Parkanové nebo Bártovi, kde bylo odškodnění v miliónech resp. statisících korun.
Andrej Babiš na ten smír zřejmě přistoupil, protože soud by zcela jistě nerozhodl do příštích voleb, kde chce dosáhnout maximálního zisku.
Dobré ráno...
Vaše odůvodnění se zdá být logické,ale...
Opravdu po dvanácti letech sporu mělo důkazní dosvědčování pana Babiše "takovou převahu",že slovenská strana měla"velkou pravděpodobnost prohry"?
Nikdy si nemůžete být až tak jistí "soudní"výhrou,protože "paragrafy jsou zakroucené".
Skore v tomto případu bylo tuším dva proti dvěma.To,že byl pan Babiš někde vedený,ukazuje nespočet různých písemností,které spravuje instituce,která se zaobývá touto problematikou od samého počátku vzniku tohoto archivu v porevoluční době,tudíž jsou to tedy dost pravděpodobně odborníci,kteří této problematice rozumí a mají velké zkušenosti se zkoumáním těchto dávných a tajných spisů.Jistojistě to nejsou "pouzí úředníčci",kteří nějak přečetli nějaký jeden zápis z nějaké nepodstatné schůzky a z toho si udělali nějaké své závěry,že někde něco s někým,možná a snad asi..
Jaká je ta pravděpodobnost?Kdo a jaké posudky o ni rozhodly?Opravdu by si slovenská strana dala udělat posudky na toto"řízení a jeho výsledek"s tím,že by případná prohra znamenala pro slovenský rozpočet takovou ztrátu a národní škodu?O jak velikém případném odškodnění se vůbec mluví?Opravdu by případně pan Babiš vysoudil miliony eur?Položilo by to slovenské hospodářství?Vysoudil by miliardy eur?Opravdu by tolik stála"čest jednoho člověka"?
Kolik případných lidí,bývalých agentů.kteří vědomně nebo nevědomně,spolupracovali a jsou vedeni v různých spisech,se ted může soudit a uzavírat různé dohody,pod pohrůškami státům,že vysoudí rovněž miliony nebo miliardy..Vždyt stačí"nějaký příznivý posudek"..pokračování
Ty soudy, které na všech úrovních rozhodly v Babišův prospěch rozhodovaly na základě výpovědí dvou svědků. Ti byli pod přísahou a byli konfrontováni při svých výpovědích s kvalifikovanými dotazy právního zástupce Ústavu paměti národa. Nikdo z nás tyto výpovědi neslyšel a nezbývá než věřit rozhodnutí soudů.
O tom, že tenkrát byli tito svědci pečliví a dnes pod přísahou lžou se dá pochybovat. Stejně tak se o tom dá pochybovat s ohledem na velké množství případů, které soudy v ČR rozhodly ve prospěch žalovaných.
Dobrý večer..
Jak dlouho trval tento "souboj"pana Babiše a slovenských institucí?
Proč se pan Babiš,když se tak urputně bránil tomuto nařčení,které mu dělalo tolik problémů,nedohodl již dávno dříve?
Co se tak rapidně změnilo,že dle nových posudků,které si nechalo vypracovat ministerstvo,že byla "vysoká pravděpodobnost prohry slovenské strany"?
Opravdu se objevily "nové a závažné důkazy"nebo to slovenská strana nevěděla dříve,že má"prázdné ruce"?
Tak tedy proto ti slováci tak kličkovali,že pan Babiš"žaluje nesprávnou instituci".
Opravdu Vám to ničím nezavání?
Když si vzpomenu na tehdejší rozhovor s panem Babišem,kde se velice divil"že češi za totality nemohli nikam cestovat.."Tak bud pan Babiš nikde v té době necestoval nebo byl zkrátka"protekční",který neměl žádná "omezení".
Ano,soud dohodu potvrdil,ale zároven neřekl,že v té dohodě,se jedná o pravdivé informace.Soud jen posvětil dohodu dvou znesvářených stran.
Co se stane,kdyby náhodou někdo zpochybnil ty posudky?
Tak trochu mi to připomíná film"kauza králík",kde si synovec půjčil peníze od své babičky a nechtěl je vrátit..A u soudu stačilo to,že se o svoji babičku postará a ta mu naoplátku donesla králíka a peníze už nechtěla zpět..Bylo to správné a pravdivé rozhodnutí,nebo babička "přišla"nadobro o své peníze?
Rozhodnutí soudu tedy respektuji,ale myslet si o tom a této kauze,budu asi své.
Přeji všem hezký večer.
Z hlediska skutkové podstaty se nic nezměnilo, změnila se jenom žalovaná strana a taky uběhlo 12 let. Pravděpodobnost, že by soudy rozhodly jinak je malá a pak by odškodnění bylo velké. Pragmatické rozhodnutí ministerstva vnitra je vcelku logické. Nehledal bych za tím zaplacené právní posudky.
Podle Bittmana i Frolíka podpis spolupráce zfalšovat nešlo. Vázacího aktu se kromě řídícího orgána musel účastnit i jeho nadřízený a před podpisem bylo nutné požádat o souhlas registr blokovaných osob kam měli přístup jen vysoce postavení příslušníci SNB (šlo o zjištění zda získávaný kandidát není spolupracovníkem některé spřátelené tajné služby) Padělání takového dokladu by znamenalo okamžitý vyhazov od sboru a vysoký kázeňský trest což by kvůli bezvýznamnému Babišovi nikdo neriskoval...
Pokud by se našel vázací akt s podpisem Andreje Babiše, tak by jste měl pravdu. Ten však nebyl nikdy nalezen. Co se týče věrohodnosti zápisů, v ČR bylo soudy rozhodnuto, že víc než tisíc údajných spolupracovníků STB bylo ve spisech vedeno bez jejich vědomí. Mimo jiné například herci Kanyza, Bohdalová nebo Skopeček.
Čtyři měsíce marně sháním pokrývače na malou opravu střechy. Nezbývá mě nic jiného, než se přivázat za komín a udělat si to sám.
V roce 2022 ukončilo v ČR obor pokrývač 29 učňů. Na druhé straně máme na šesti vysokých školách katedru politologie. Podle mého odhadu ukončuje studium ca 300 politologů ročně. Co tito lidé dělají ?
Myslím, že by se měli posílit učňovské obory a odborné střední školy technického zaměření nikoliv školy, kde se učí všechno a jejich absolventi v 19 letech vědí jen to, kterou vysokou školu chtějí studovat.
Přesně tak. Vypadá to, že snad konečně jdou věci lepším směrem 🙂
Rozhodně by se měli podporovat malovýrobci, kteří dodávají lokálně. Pak budeme i více soběstační. Těmto velkým je jedno, jak zplundrují krajinu a kolik chemie do toho vrazí. Jen když bude co největší výnos a vše na export.
Vůbec nic o tom nevíte. Drtivá většina tzv. malých zemědělců nedělá téměř žádnou produkci a berou dvojnásobné dotace v přímých platbách než ti střední a velcí zemědělci, kteří dělají produkci a navíc mnohdy platí vysoké pachtovné. V roce 2003 před vstupem do EU podnikalo v zemědělství 19 tisíc subjektů, byly jsme soběstační ve produkci vepřového, kuřecího masa, brambor, ovoce a zelenina se pěstovala na dvojnásobných plochách. Dnes hospodaří 31 tisíc subjektů a soběstačnost šla téměř ve všem do kopru. Ano jsme soběstační v hovězím mase, protože jeho spotřeba je proti roku 1990 třetinová a v mléce, kde je jeho spotřeba poloviční.
Budoucností je precizní zemědělství s vysokou produktivitou, nikoliv prodej ze dvora. Opravdu se chcete vrátit do doby, kdy v zemědělství dělalo milióny lidí a maso bylo jenom v neděli? Zemědělská politika této vlády k tomu směřuje. Velcí a střední zemědělci nebudou dělat živočišnou výrobu, když se jim nevyplatí.
Mladí lidé nechtějí v zemědělství dělat, nebýt cizinců, tak už nemá v zemědělství kdo dělat. Ještě před 30 lety jsem projížděl okres mohl jsem si vybrat, kde koupím nakládačky, meruňky nebo zelí na krouhání. Dnes to koupím jen v supermarketu za velké ceny z dovozu.
A příčina? Naprosto chybně nastavené dotace na plochu, nikoliv na produkci.
Ty peníze jsou tam proto, že obce a kraje se snaží a umí hospodařit a to na rozdíl od státu, který i přes konsolidační balíčky a zvedání daní, nás zadlužuje stále stejným tempem. Jak dlouho myslíte, že bude trvat státu, než těch 82 miliard prožere ??
Rozpočtové určení daní je pro obce nesmyslně vysoké. Dovolují obcím plýtvat. Příklad: v roce 1992 byl v okrese jeden živnostenský úřad s několika úředníky v době, kdy byly ještě psací stroje a stohy šanonů, Dnes máme na okrese čtyři živnostenské úřady. Na jednom z nich je 9 úředníků s počítači a plnou digitalizací.
Vláda i NERV stále mluví v obecných prohlášeních o úsporách, nikdo však nepojmenuje nic konkrétně. Je možné zrušit desítky státních institucí bez jakýchkoli následků. Státní instituce jsou jako chobotnice, stále rostou, nestačí jim useknout jedno chapadlo. Příklad úřed ombudsmana začínal na 20 miliónech, dnes má 80 milionů rozpočet, NUKIB začínal na 200 miliónech, dnes má 750 miliónů, jaký význam má NKÚ se 700 miliónovým rozpočtem, úřad pro ochranu osobních údajů, úřed pro zkoumání totalitních režimů, výzkumný ústav míru, 6 kateder politologie na státních universitách atd, atd.
Vy, kteří tady plivete na Agrofert o tom vůbec nic nevíte. Papouškujete jen ty lži , kterou na Agrofert hází média typu Reflex, Fórum nebo Echo. Když měla předloni rekordní zisk 13 miliard, to bylo humbuku jak nás okrádá, když má zisk 2 miliardy, tak zase šíří bludy o tom, jak je na tom špatně.
Buďme rádi, že tady máme takovou firmu, která investuje ročně 10 miliard korun, která je třetí největší exportér po Škodě a Foxconnu, která jako jedna mála investuje do živočišné výroby a dělá značnou část zemědělské produkce a potravin v ČR.
Je smutné, že naše vláda i část médií dokáží okopávat a stále lživě napadat jednu z nejlepších tuzemských firem.
Jen pro vaši informaci, podíl důchodu na průměrné mzdě dosahuje již téměř 50 %. Výběr sociálního a důchodového pojištění je ale nastaven na 40 %. Takže deficit důchodového systému je necelých 80 mld. Ty peníze si musíme půjčit, splácet to budou ještě vaše vnoučata a pravnoučata
Srovnání toho deficitu je naprosto jednoduché. Průměrná platba za zaměstnance za rok 2023 byla do důchodového systému 10800,- Kč, průměrný odvod OSVČ byl 3440,-Kč. Ten rozdíl dělá ročně přes 60 miliard. Výchovné, které nemá žádný vztah k výběru pojištění je 20 miliard. Dohromady je to 80 miliard. Na to stačí kupecké počty a není třeba desítek ekonomů.
Lidi taky snědí dvojnásobné množství masa oproti době před třiceti lety. Maso jíme vlastně denně.
Není to pravda. Vyhledejte si graf Statistického úřadu spotřeba masa od roku 1948-2020. Vyšší je jen spotřeba drůbežího masa. Například spotřeba hovězího je dnes jen třetinová. V roce 1990 spotřeba 30 kg na osobu a rok, v roce 2020 byla spotřeba jen 8 kg na osobu a rok.
37
Sledujících
3
Sleduje
37
Sledujících
3
Sleduje
Mne taky vždy zajímá , kdo ty dotace schvaluje? Já si taky mohu požádat o dotace, rozhodné je , jestli mi je někdo schválí. Nemyslím , že jí schvaloval ministr obchodu a průmyslu. Že se to EK nelíbí, to je jedna strana mince. Druhá je ta, jestli jsou ty její argumenty obhajitelné a jak rozhodne soud. Ale to je chyba EU, že vůbec povolí takové blbiny jako dotace na toustové chleby i kdyby ta linka byla řízená jen roboty a mouka byla z Marsu, to jsou zbytečně vynaložené peníze na takové přitroublé účely. A pak nejsou peníze na smysluplné záležitosti. Jakékoliv dotace křiví trh. Dokud je EU nezruší, asi není reálné, aby ty své národní zrušily jednotlivé státy EU. V tom by se měla asi EU rychle reformovat.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nám se to může zdát jako blbina, ale
monitorovací výbor dotačního programu posvětil dotace do modernizace potravinářských firem.
Hloupý je kdo dává, hloupější kdo nebere. Na druhé straně podle zákona o korporacích je povinností jednatele formy konat z povinností řádného hospodáře, tj. využít všech možností pro rozvoj firmy.