Tento článek by si měli přečíst hlavně zákonodárci. A po více než půl století konečně aspoň trochu zkrátit pracovní dobu. Je ostutda, že za více než půlstoletí se nijak výrazně nezkrátila. Takže by se mělo přestat uvažovat o rušení státních svátků a naopak využít technologický pokrok k tomu, aby především zaměstnanci získali alespoň trochu volného času navíc.
Tento jev jsem zaznamenal u jogurtů. Kelímek bílého jogurtu měl nejdřív objem 0,5 litru, po čase se objevily kelímky o objemu 0,4 litrů a dokonce i 0,375 litru. Když jsem pátral po vysvětlení, narazil jsem na argument, že výrobci chtějí své produkty lépe zpřístupnit zákazníkům - zachováním ceny při menším objemu. Já v tom však vidím spíš pokus o oklamání spotřebitele. Neměla by v takovém případě zasáhnout ČOI?
Firmy naříkají, že nemají lidí. Obávám se, že prodloužení zkušební doby je přesně ten krok, který jde totiž stabilizaci pracovního trhu. Ke zjištění kvality zaměstnance bohatě stačí měsíc. Prodloužení zkušební doby ještě víc sníží ochotu zaměstnanců obsazovat nová pracovní místa. Pracovní síla je vzácný zdroj, který si zaměstnavatelé musí hýčkat. Prodloužení zkušební doby je cestou do otroctví.
Proč? No to je mi ale hloupá otázka. Třeba proto, že je taky na čase trochu si život užívat. Při dnešní intenzitě práce skutečně o užívání si života v pracovním procesu mluvit nejde. Vždyť často ani není dostatek času na prostou reprodukci pracovní síly. I přes všechny ty vzletné řeči o svobodě bych viděl zásadní možnost řešení uvedených problémů v tom, aby se významným způsobem a důsledně postihovaly byť jen náznaky diskriminace, která dnes na pracovním trhu bují více než kdykoliv předtím.
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Kdyby provoz veřejnoprávních médií hradil stát ze státního rozpočtu, přestala by média být veřejnoprávními a stala by se médii státními. Možná, že v tom vidíte slovíčkaření, ale je v tom podstatný rozdíl. Jde o to, že by média ztratila nezávislost. Přesně podle hesla "koho chleba jíš, toho píseň zpívej".
1 odpověď