Autore měl by sis více načíst o vnitřní politické situaci v Rakousku-Uhersku. Nápady jak rozčlenit regiony s převažující jinou než německou či maďarskou národností bylo dost. Řada německých stran měla v programu co bude po válce.
Vztahy mezi národy by se jen těžko zlepšili l, pokud to nevíte ani rakouští Němci nechtěli zůstat v Rakousku! Ale ještě před namazat vyhlásili nezávislost a chtěli k sousedům.
Poražené Rakousko-uhersko by se v lepším případě smrsklo na čtyři současné republiky-> Rakousko, Česko, Slovensko a Maďarsko. Zbytek území by si rozdělili tak jako tak ostatní sousední státy.
ČSR mělo mnoho chyb, ale vůbec neflektujete jak krátce první republika existovala. Za dvacet let nevyřešíte to, co monarchie nezvládla za století.
Takových věcí co vám stálo za opomenutí je řada. Jediná naděje pro přežití a vnitřní pokojnou transformaci Rakousko-uherska by bylo neúčastnit se světové války. Pak už naděje krom vítězství neexistovala.
Vypadá to na snahu si nechat od ostatních občanů proplatit škody. Za více než čtvrt století se dost často řešilo na různých místech kde a jakou podobu mají protipovodňová opatření mít. Světe div se, mnohdy mnozí protestovali a zakládali různé spolky usilující o revizi či zcela ústup od plánů kvůli nenávratnému proměně krajiny.
Každá mince má dvě strany, tento problém nevyjímaje. Žijete-li v záplavové oblasti a nemáte opatření proti vodě - nebo proti nim protestujete, vystavujete riziku, jak prosté. Shazovat vše na stát je hloupost, ten v určité době a čase řídili konkrétní lidé. Žalujte je, místo toho abyste takto natahovali ruku k nám všem abychom vám zaplatili to, o co jste přišli.
Bělorusko a Rusko tvoří svazový stát už od r.1997, sice uspořádaný jako konfederace a společná snaha o sbližování obou zemí přes deset let stagnuje, ale proč teď taková názorová změna? Lukašenko by bez podpory Ruska pravděpodobně byl už před pár lety svržen. Nemá moc přátel, kteří se za něj postaví.
Ač výrok zazněl od politiků kteří bývají na své domácí scéně přijímáni rozporuplné, zrnko pravdy tam je. Ukrajinu nelze přijmout dokud nebude mít vyřešené vztahy se svými sousedy. Tento bod, jako řadu dalších, museli splnit všichni současní členové NATO. I když může kdokoliv namítat že situace je dnes odlišná, nesmí zapomenout že porušení pravidel by znamenalo precedent do budoucna, který by mohl být zneužit. O kdyby vstoupila, co se změní? Současní členové NATO se velmi pravděpodobně do valky nepohrnou. Argumentem proc zůstat mimo a nepraktikovat článek 5 bude prave nevyřešená valka s Ruskem. Vstup Ukrajiny do NATO bude možný až po konci války, do té doby je to pouze sen.
Platy se zvýšili méně než výdaje. Omflace podle ekonomů srazila hodnotu úspor o třetinu. Samotná výše inflace u nás překonala většinu zemí EU. Když k tomu připočtete další růst dluhu jehož snížení se nedaří ( což byl jeden z hlavních předvolebních slibů vlády) a mizernou komunikaci, je divné že volič se cítí hůře? Takhle své mandáty za rok neobhájí.
Tak má pán hezkou analogii, ale chybí mu v ní několik zásadních faktů.
Německo coby agresor bylo za druhé světové války zcela poraženo.
Vůdčí postavy nacismu byly potrestány.
Nakonec v Německu proběhla generační převýchova aby byl nacismus vykořeněn.
Dnešní situace je na blízkém východě dost odlišná. Těžko půjde tento postup opakovat. Ústupky vedly jen k posílení teroristů a jejich konečný cíl zůstal nezměněn.
Snad každé krajské volby co pamatuji nebyly většinově ani tak o práci krajských organizaci a hejtmanů, čest výjimkám co dokázali toto zlomit , ale o výsledcích práce vlády. Mizerné výsledky v krajích byly vždy předzvěstí slabého výsledku v dalších parlamentních volbách. Nic víc. Buď dokážete prodat lidem pozitivní dopady své práce na jejich život a srozumitelně všem obhájíte nepopulární kroky, nebo dostane šanci opozice. Nic co by se nedělo posledních 20 let.
Zákon by měl být napsán tak, aby se nemusel co dva roky upravovat. Bez ohledu o čem pojednává. Dotace solárním elektrárnách zůstanou asi na dlouho varovnou ukázkou jak se to dělat nemá. Další vlády budou v dotacích obnovitelných zdrojů opatrné a soukromníci bez garance zisku se do nich moc hrnout nebudou. Co s tím?
Pak je otázka dodržování zákonů... no upřímně vláda ohledně řady z nich kličkuje jak zajíc na lovu. Proč by podpora zelené energie měla být výjimkou?
Finance za Moto GP že se vrátí? Neskončila posledně kvůli mizerným finančním výsledkům? Mám za to že pořadatelé chtěli každý rok miliardu korun na tento závod s odůvodněním že je to dobré pro pověst naší země. Nevím, snad to budou dělat tentokrát lépe místo aby chtěli dotace co se časem vyšplhala do závratné výšky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Komu by tato tajná služba podléhala? Kohobbude informovat o sve činnosti? Kdo ji bude zadávat ukoly? Měla by pravomoc zasahovat do působení národních tajných služeb? Byla by jim nadřízena?
Byly by tu i další otázky. Nápad nezní sám o sobě špatně, ale jaké by bylo skutečná realizace je věc druhá. Dokud nebude vše jasně právně, ukolově a pravomocně jasné vymezené, nespěchám bych s tím. Nepotřebujeme drahou instituci u které není jasné co může, kdo rozhoduje o její činnosti a komu skládá uc6y za svou činnost.