Tak jsem si to našel na mapy.cz a posadil se na silnici prostřednictvím street view. A přijde mi to jako klasická policejní past. Dokázal bych vyjmenovat mnoho podobných úseků, kde se plná čára nevyskytuje. Například stoupání z Hostomic směrem na Dobříš po 114. Nebo z Církvic stoupání po staré silnici směrem na Čáslav.
Z místa, kde se zařadilo 3. auto je přehledně vidět silnice ještě v délce cca 280 m. Horší by to bylo, kdyby na poli byla vysoká kukuřice. Podle záběrů z dronu je tam ale zrovna zoraná placka. V opačné směru je to ještě horší. Plná čára je zbytečně ještě 160 m než začne přerušovaná. Přitom je dolů už vidět celý úsek až do zatáčky – tj. přes 500 m.
Namalovaná plná čára ale není chyba policie, alespoň se na to může vymlouvat. Je to chyba projektanta. Celkem by mne zajímala ta statistika. Jako zdůvodnění a ospravedlnění pro novináře si může mluvčí vymyslet cokoli. I to jsem zažil při jednom vynuceném snižování rychlosti. Opak by pravdou. Byl to nejbezpečnější rovný úsek široko daleko.
S policií mám bohužel ty nejhorší zkušenosti. Při poslední z nich jsem je upozornil, že před jednou nepřehlednou křižovatkou čerstvé větve zakrývají značku, která uvádí, jak jsou řešeny přednosti. Odpověděli mi, že to není jejich starost, že se mám obrátit na správce komunikace. A tím to pro ně haslo. Navrhl jsem, že to ořežu sám. Hned na mne vyrukovali, že by to bylo poškozování silniční vegetace. Líčit pasti s dronem by jim ale šlo.
Musím přiznat, že toho, že červené auto má na své účelové komunikaci Stopku (jsou vidět její záda), jsem si všiml, až když to tu někdo zmínil. Jestli je cílem testů, aby si tohoto všeho žáci všimli tak budiž, ale zrovna ta Stopka je tam naprosto nevhodně. Žák si pak může zafixovat, že ke každému výjezdu z účelové komunikace patří svislá značka .. Stopka, což by se mu to v praxi mohlo šeredně vymstít. Jinak ta fotka je známá z jiné otázky a mám pocit, že zde to červené auto doplnili ve Photoshopu.
Chybí mi zde informace, kdy předjíždějící začal manévr. Můžeme vycházet z toho, že řidič kamionu použil ukazatel o změně směru 5 vteřin před kolizí. Pokud řidič osobního vozidla započal předjížděcí manévr 4 vteřiny před kolizí, tak je na vině řidič osobního vozidla. Pokud manévr započal 6 vteřin, tak je na vině řidič kamionu. Před zahájením odbočovacího manévru a zahájení spočívá v zapnutí směrovky, tak se musí každý řidič napřed podívat do zpětného zrcátka, zda jej zrovna někdo nepředjíždí a je jedno, jestli je to auto, které jede těsně za ním, nebo auto, které předjíždí celou kolonu. Soud se asi dobral toho, že řidič kamionu započat svůj manévr jako první.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vzdálenost od cyklisty 1 m platí pouze a jedině, pokud je v daném úseku oficiálně značkou omezena rychlost na 30 km/h. Nikoli jak v článku zazněl další nesmysl, že stačí pouze snížit rychlost na 30 km/h.