S tou tolerancí s vámi souhlasím, ale bohužel to nefunguje. Zrovna tam, kde jsem to popisoval se jedná o několik rovinek, první z nich z kopce. Cyklisté jedou po označené cyklostezce a bohužel většina z nich nechápe, proč by měli jet pomalu a ohleduplně. Není to tím, že by asi nechtěli, ale protože to tam neznají z pozice chodce. My když tudy jedeme na kole, tak se samozřejmě snažíme být maximálně předvídaví a ohleduplní. Ale protože je to poměrně hodně frekventovaná trasa, pak je to složité. Ještě tak pejskaři se snaží, ale třeba maminky s kočárky a dalším dítětem na odrážedle, ty už jsou problém. Vzhledem k tomu, že radnice ani nebyla schopna vyrobit vodorovné značení, pak pochybuju, že by to řešila barevným asfaltem. Ostatně první argument bude, že by to hyzdilo park. Dohled ze strany MP také nepřipadá v úvahu, když sám policista jede přes přechod pro chodce na kole a nerespektuje ani značku Cyklisto, sesedni z kola....
Bohužel Jaro, je to tak popisuješ. Asi by to chtělo nějaký významnější zájem médií a ukázat ty problémy a jak se tam mají uživatelé chovat. Asi to stát a policie nepokládá za tak závažný problém. Takže zatím můžeme udělat jen to, že se budeme sami chovat ohleduplně a půjdeme tak příkladem. Upozorňovat ostatní na nebezpečnou jízdu asi nebude mít žádný účinek, spíš někoho nase.eme.
Já bych moc neslovíčkařil, protože to je pak ještě pro orientaci horší. To, co jsem napsal, je právě oním nesrozumitelným hybridem, kdy nikdo neví, kudy má chodit. Společná cesta pro chodce a cyklisty je označena na začátku modrou značkou,vede parkem a do ní ústí cca 50 chodníků. Můžeš si to zkontrolovat: Praha, Jižní Město, od podchodu Chilská-Opatovská až po Milíčovský vrch a samozřejmě i dál. Vodorovné značení žádné, modré značky cca po 1.5 km. A podobných nesmyslů je Praha plná. A vůbec nemluvím o tom, že magistrát nakreslil nesmyslně pruhy pro cyklisty na hlavních příjezdových trasách do Prahy, a to i v místech, kde paralelně cca ve vzdálenosti 100m vede cyklostezka. Typicky Modřany - Braník. A zvláštní kapitolou jsou přejezdy pro cyklisty, kdy jedete autem souběžně s cyklostezkou, která je ovšem za protihlučnou zdí, odbočujete doprava, jedete 5 a zprava tam vletí na přejezd cyklista třicítkou nebo ještě líp elektrokoloběžka ( tohle je denní chleba na křižovatce gen. Šišky - Na Havránce směrem k Vltavě. Nejlepší je to za provozu cca v 7:30. Je to jen do první rány...
V těch parcích je to opravdu jen o toleranci. Ten cyklista, který trochu přemýšlí tak jede opatrně, předjíždějící chodce upozorní, že chce předjet a děti a psi předjíždí velmi opatrně. Myslím, že by se to dalo vyřešit tím, že by cyklostezky měli jinou barvu povrchu než chodníky. To by si pak každý uvědomil, že tady jezdí kola.
Problém je ale i s přerušovanými cyklostezami, které vedou souběžně s hlavní silnicí a stále je cyklostezka přerušovaná bočními ulicemi. Stále se tam střídá začátek a konec cyklostezky. To je pro cyklistu fakt opruz. A to ještě se komlikuje tím, že na těch vedlejších silnicích, které tu cyklostezku přerušují bývá obvykle na té boční silnici dejka (Dej přednost...) a pak je otázka, jestli řidič, který vjíždí na hlavní silnici a přitom přejíždí i s ní souběžnou cyklostezku má dát přednost i cyklistům jedoucím po té cyklostezce? Podle mě ano, ale cyklista tam má zároveň konec cyklostezky a také by měl dát přednost autům. Tak to je dost velký rozpor.
Především si myslím, že nepřemýšlel ten, kdo dal chodce a cyklisty na jednu stezku. Stezka je podle mého názoru výrazně blíž chodníku, než silnici. Tedy pokud je označena jako stezka i cyklostezka zároveň, pohybují se po ní krom chodců i nemotorová vozidla. Chodec by tedy měl jít po levé straně a cyklista jet vpravo. A teď udělejte střih a vezměme v úvahu jen stezku pro chodce. Je to tedy chodník, a tam se chodí vpravo...Nejzranitelnější součást provozu na pozemních komunikacích tedy má ten největší hokej! A to vůbec nemluvím o koloběžkách, elektrokoloběžkách a elektrokolech, jednokolkách a bruslařích, ideálně s kočárkem. A pak jsou ještě i cyklostezky označené tradiční žlutočernou značkou. Až potud dobře: v lese to asi problém není, ale ve městech vedou přes parky a často se kříží s jinou parkovou cestou, na níž chodci vůbec nevědí, že vycházejí na cyklostezku...A dávat značky v parku na každou takovou křižovatku je slušně řečeno ohyzdnost. Jen pro případné osobní invektivy jedné nebo druhé strany: jsem cyklista i chodec. Tak jak z toho?
Jaro pleteš si cyklostezku a cyklotrasu. Cyklostezky se označují modrými značkami a cyklotrasy žlutými se symbolem kola. A ty žluté značky je jen navigace! A pokud cyklista jede po cyklotrase, tak musí respektovat dopravní značky. Pokud vede cyklotrasa do zákazu vjezdu (značka B1), musí kolo vést.
Spíš bychom si měli položit otázku, jestli náš řád je ten správný ??
Stanislave není, ale který je ten správný ? Demokracie je jen pro slušné lidi, a ty ani v Evropě bohužel všichni nejsou. Proto vše nejde tak jak si představujeme. Stále se do politiky dostávají lidé, kteří myslí jen na své preference a svoje obohacení, a to demokracii velmi oslabuje.
... ááá, Alternativní Brno, tak si vem koloběžku na ulici - kde není Silnice 🎖️- a frrr na prýgl ....😂🙈😂 🤷 🤦 🇨🇿🐺
Ahoj Jirko, nejsem brňák ale ze západu Čech, a nejezdím na koloběžce, jen na mechanickém kole. Mám ale pochopení pro všechny, kteří se nechtějí drncat autem po městě a využívají jakékoliv jiné prostředky poklidné dopravy. Fandím jim a vím, že infrastruktura je stále nedostatečná ve všech městech. Bohužel, všude mají auta ve městech před nimi přednost, a to pokládám za chybu.
Taky tomu nevěřím. Pokud by našli mimozemský život, tak by to byla taková seznace, že by o tom už věděli všichni vědci světa.
Na Zemi se muselo sejít velké množství náhod na to, aby tu alespoň primitivní život vůbec vznikl a je to tedy obrovská náhoda, že se tu vyvinul inteligentní život. Takových náhod jak se to podařilo na Zemi je asi nepatrné procento. Ostatně na Venuši i na Marsu byla v počátcích vývoje Sluneční soustavy také voda, ale ještě tomu něco chybělo, aby se tam voda udržela, a tak tam ani primitivní život asi nevznikl. Takže si myslím, že na Zemi nikdy mimozemšťani nikdy nebyli. Už jen ta vzálenost k nejbližší hvězdě je nepřekonatelná.
Tady je názorně vidět, kolik řidičů je bezohledných a netolerantních. Chybu může udělat každý, každý někdy začínal. Většina záběrů je od řidičů, kteří umí jen nadávat a troubit. Mnohdy by stačilo jen trochu přibrzdit a počkat. Zamyslete se někteří, zklidněte hormony a hlavně předvídejte! Uleví se všem.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Myslím, že zálohováním se více vytřídí. Lidé jsou šetrní a budou petky vracet. Nyní se uvádí, že vytřídí asi 75%, zbytek jde na skládku a do přírody. Petky se teď válí všude, kolem silnic, v lesích je jich hromada a to už nikdo nevysbírá. Ti co nechtějí vracet zálohované, tak je mohou dát do žlutých kontejnerů, které zůstanou na ostatní plasty. Vždy se najde někdo, kdo je bude házet do komunálu nebo do přírody, ale o ty se postarají bezdomovci. Tak jako se nikde neválí láhve od piva.
2 odpovědi