Jako PR dobré.... Ale jde jen o přesun problému obchodu na zákazníky! Možná pro velkou rodinu s kuchařkou, která denně vaří. Ale co bude dělat jednotlivec se 4 nahnědlými banány, měkkou cibulí, která za tři dny shnije a nebo s ovocem a zeleninou, kterou nejím? Prostě přinesu domů tašku a druhý den polovinu vyhodím do kontejneru. A ve finále nic neušetřím.
Žádné auto, ani Volvo EX 30, nemůže změnit objektivní pohled na elektromobilitu. Změnit ji dokáže pouze vynález zcela nového typu trakční baterie, která bude výrazně menší, lehčí, levnější, s větší kapacitou a rychlostí dobíjení a také s větší životností. Musí být vyrobena z materiálů a surovin zcela běžných a pro jejich získání nebude třeba výrazně poškozovat životní prostředí. Až se tak stane, bude potřeba zajistit dostatek elektrické energie pro dobíjení. Obé je zatím jen fantazie, která se může změnit za 30, možná za 100let. A do té doby budou potřeba spalovací motory!!!
Aby bylo jasno všem makovicím.... 90% Palestinců podporuje Hamas, a to včetně dětí, kterým je to vtloukáno do hlavy od dětství. Dokud nezmění Hamas a Hizballah svoji rétoriku o zničení Izraele, je každý zásah proti Palestincům nutný... Historie nás o tom přesvědčila mnohokrát, a obávám se, že i budoucnost nám ukáže, že pravda a právo!!! je na straně Izraele.
Děkuji za seriózní pohled na problematiku EV vers vozidla se spalovacími motory. Až bude nalezena resp. vyvinuta trakční baterie, která bude 5x lehčí, 5x menší, 5x levnější, s 5x vyšší kapacitou, alespoň dvojnásobnou životností, vyrobená z běžných a dostupných surovin.... pak už bude stačit, aby byl jen dostatek elektrické energie. A to je v Evropě čím dál větší problém.
Pokračování: Proč? Neboť se obává, že by mu občané nepodepsali nový biancošek na další léta ničím a nikým neomezené vlády, a pak by byl nucen hledal záchranu v zahraničním exilu. Autor dále uvádí, že (cituji) ,,dalším mediálně známým příkladem likvidace odpůrců vládnoucího režimu se stalo uvěznění Alexeje Navalného. Ruský právník a opoziční politický aktivista byl znám jako kritik korupce v Rusku a také režimu Vladimira Putina. Zemřel ve vězení v únoru 2024. O příčině se dodnes spekuluje, jednat se mohlo o vraždu, hovoří se ale i o následcích mučení.“ Autorovi v šíření této dezinformace nijak nepřekáží, že již v únoru tohoto roku UKRAJINSKÁ rozvědka vydala zprávu, že Kreml se nijak nepodílel na smrti svého kritika (jenž byl daleko známější na Západě než v samotném Rusku). Pro přesnost cituji: ,,Ruský opoziční vůdce Alexej Navalnyj zemřel ve vězení za polárním kruhem přirozenou smrtí,“ prohlásil v neděli šéf ukrajinské vojenské rozvědky Kyrylo Budanov. „Asi vás zklamu, ale nakolik víme, tak Navalnyj skutečně zemřel na trombózu. Je potvrzeno, že se jednalo o přirozenou smrt.“ Verifikovaná informace o příčině Navalného předčasného úmrtí z úst šéfa ukrajinské tajné služby samozřejmě rozmetala na trosky veškerá obvinění ze strany jeho fanoušků, kteří okamžitě po uveřejnění zprávy o jeho smrti jali se do světa vypouštět zprávy o tom, že byl zavražděn nebo umučen (viz např. Lira Jarmyšová, Navalného mluvčí: ,,Alexej Navalnyj byl zavražděn!“ Vladimír Votápka: ,,Putin zavraždil Navalného!“ Petr Kolář: ,,S vraždou Navalného Rusko upadá do dlouhého spánku.“). Dokončení níže.
Další s vymytou hlavou... Rusko by Ti jen prospělo! Co Vy mladí víte o Rusku a Rusech!!! Zažil jsem rok 1968 a roky následující a Rusákům se nedá věřit jediného slova. A to platilo před Aurorou a je to platné i dnes.
Další zbytečný článek E fanatika. Lze souhlasil jen s tím, že elektromobilita je asi nejpravděpodobnější variantou pro budoucnost, ale současná generace EV na bázi lithiových trakčních baterií to rozhodně nebude. Jsou drahé, těžké, mají malou kapacitu a hlavně nedostatečnou životnost. Dále jejich výroba má výrazně horší uhlíkovou stopu a na jejich výrobu má světový monopol Čína. Argument, že EV mají levnější servis vyvrací zkušenosti např. globální autopůjčovny Hertz, která zakoupila cca 300.000 EV, převážně Tesel a dnes je s obrovskou ztrátou prodává!!! A její argumenty: Nezájem zákazníků, nevyhovující vlastnosti, vysoká pořizovací cena vers. velice rychlá ztráta hodnoty, drahý servis (!!!). K tomu je třeba uvést, že Evropa má vlivem přechodu na Green deal nedostatek elektrické energie již dnes a bude hůř.... V Nizozemí, Švýcarsku, Německu jsou již dnes oblasti, kde je energetická síť tak přetížena, že dochází na stavební uzávěru!!! Česky... postavíte si dům, ale nepřipojí vás na energetickou síť!!! Rozum do hrsti, auta se spalovacím motorem se budou vyrábět i po roce 2050!
Promiňte, ale zase jeden článek úplně nanic. Na to abych poznal, že elektromobil není pro mně, určitě nepotřebuji fyzickou zkušenost. Je to jako s každým jiným zbožím, pračkou, ledničkou či TV. Stačí porovnat cenu a vlastnosti. A co nabídne EV ? Rozhodně nadprůměrnou pořizovací cenu, obrovskou ztrátu hodnoty, nezanedbatelně nízkou životnost vozidla, potažmo trakční baterie (cca 10let), vyšší náklady na pojištění a servis. Ohánět se průzkumem společnosti Arval, která možná oslovila 1000 respondentů, je v porovnání třeba se společností Hertz (globální autopůjčovna), která nakoupila přes 100.000 Tesel a dnes se jich pod cenou zbavuje právě z důvodů, které jsem výše uvedl. U svého 16let starého vozu se spalovacím motorem ( Volvo S60) vím, že při standartní údržbě mi bude sloužit dalších 15let!!! To Tesla za tu dobu bude mít třetí baterii, pátý motor, pneu budu měnit každý rok .... Děkuji nechci! Nadšenci už EV mají , ale oslovit další potenciální zájemce bude čím dál těžší. Poznává to Tesla, Ford, VW, Mercedes ... Dovolím si parafrázovat : "Dávám bolševikovi rok, maximálně dva". Dávám EV v Evropě potenciál maximálně 30% zákazníků. V Čechách polovinu! A "spalováky" se budou vyrábět i po roce 2050!
Musím vyjádřit zásadní odmítnutí názoru, který se objevil v titulku tohoto článku. PHEV rozhodně nejsou žádnou velkou nadějí pro českého řidiče. A to právě proto, že jsou výrazně dražší a mnohem složitější. I tyto vozy mají totiž baterii, byť menší než čistá EV.
Ale pro obě platí - mají omezenou životnost. A ani ceny těchto baterií nejsou maličkost, klidně 100tis. A Kia EV9 .... Jen bláznivý výstřelek... Kdo potřebuje auto za 1,8 mil, o hmotnosti 2,5 tuny, s výkonem přes 500k? Osobně jsem přesvědčen, že elektromobilita bude rešitelná snad ve 22.stol. Nemá v dnešní podobě šanci oslovit více než 25 max 30% procent zákazníků. Fandové už EV je mají a nasycenost trhu a snížený zájem se již projevuje omezováním výroby (Tesla, Ford, VW). A závěrem kacířská myšlenka - vozy se spalovacím motorem se budou vyrábět i po roce 2050!!!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Je třeba Rusům zahrát tu jejich písničku! Jako ve fyzice ... Každá akce budí reakci (a to hned ). Problém rušení navigace lodí a letadel v Baltu? Odpověď: Úplná blokáda Kaliningradu do doby než s rušením přestanou. Problém balistických střel z Íránu? Odpověď: Dodáme Ukrajině střely dlouhého doletu a povolíme jejich použití i za hranicemi Ukrajiny. Problém šíření ruské propagandy a dezinformaci? Zablokovat všechny proruské weby i weby českých kolaborantů!