Privezl jsem si z Nemecka v prosinci nove BMW i4 M50 za 1,75 mil v plne vybave vcetne kuze. Ve vsech parametrech lepsi, mozna mensi kufr a neni to kombi. Zajimalo by me, jak chce soudruh z Ciny konkurovat cenou 1,6 mil s historii vyrobce nekolik malo let bez servisniho zazemi. To by musel davat alespon slevu 30%. Navic baterie jsou dost lowcost, 170 kW nabijeci vykon je jak standard pred 3 roky. Odpovidajici cena tak na urovni Tesly do 1,2 mil, jinak to bude propadak.
Tohle podepíšu. Taky by se mi líbil Arteon na elektriku. Všechna ID jsou bez koulí. Takové ocumlané bonbóny. A interiér nevábný.
Je to tak,, asi dan za aerodynamiku vozu + ty vysoke batery packy. Navic byl Arteon relativne drahe auto, kdyby z toho udelali EV, tak by cenove nefungoval. Nadherne auto slibovalo Audi A6 etron v konceptu, vypadalo jeste lip nez Arteon, ale spy photos ukazuji, ze to bude zase tuctovka s kompromisem na cenu. Jeste to chce par let, nez baterie zlevni, pak se snad dockame opravdu elektrickych designovych lahudek. Kouknete na tohle: Odkaz
S nafťákem jedu k benzínce 2x - 3x měsíčně, dnes jsem tankoval plnou, natankováno 66 litrů nafty, se zaplacením to trvalo ani ne 3 minuty. Renaultů jsme ve firmě měli několik, vesměs nafta. EV nekoupíme ani náhodou.
Tak za me lepsi vubec k benzince nejezdit. S EV si dam 2x v tydnu auto vecer do zasuvky (asi 10 vterin) a po 3 hodinach mam zase plno za 1/3 naklady + dokonaly jizdni komfort k tomu.. Navic to nesmrdi a nechce to servis. Ale pro lidi z panelaku to neni.
Koukám tady před domem na Arteona a Zoe. Krásnější běžné auto, než Arteon, neznám.
Stejný věk, podobná pořizovací cena, Zoe poloviční nájezd, počet poruch: Arteon záruční výměna volantu kvůli travel asistentovi (zasvěcení vědí) práce chvilka. Počkal jsem si. Zoe v servisu asi 7x. Z toho jednou víc, než měsíc a oprava se úplně nepovedla. Neustále něco nefunguje. Já vím, srovnávám naftu a EV, ale pořád je to VW a Renault.
Předchozí Passat 5 let bez poruchy.
Soused, který nedá na Renaulta dopustit, měl Megane v servisu už 9x v době záruky. Ne. Ne a ne. První a poslední Renault. Přestože je v záruce ještě rok a půl, jde do léta z domu. Omlouvám se všem milovníkům této značky, ale máme asi smůlu na pondělní kus.
Ano, ale porovnavate jine kategorie vozu. Taky mam jednoho Arteona doma, jedinou chybou je, ze je to naftak. Kdyby ve VW dokazali uvest na trh Arteon s ciste elektrickym pohonem, byla by to Nirvana. ID7 jako nahrada uz nema ten smrnc.
Ach jo. Tady mi zase něco nesedí.
Cituji: "Porota COTY vybírala vítěze ze sedmi finalistů .... v jubilejním 60. ročníku".
Znovu cituji: "Anketa Car of the Year vybírá nejlepší vůz bez přerušení od roku 1963."
Už mnohokrát jsem si ověřil, že autoři článků na seznamu nejsou příliš kamarádi s češtinou, ale jakmile začnou přidávat do článku i čísla, je téměř jisté, že ta čísla nebudou sedět, protože matematika je ještě tvrdší oříšek než čeština. Já vím, ne každý má v hlavě kalkulačku. Ale už to, že se anketa konala poprvé v roce 1963 a teď je ročník 2024 by mohlo někomu bliknout v hlavě.
Takže soutěžní otázka nejen pro autora článku zní: "Kolikátý ročník ankety by byl ročník 2024, pokud by soutěž opravdu probíhala bez přerušení od roku 1963?"
Své tipy uvádějte do komentářů k tomuto komentáři :-D
Asi nechapete, ze Seznam je ve sve podstate portal uverejnujici clanky desirek samostatnych webu. Autori tohoto clanku jsou novinari webu Garaz. Bohuzel, Seznam uverejnuje i clanky dezinformacnich webu jako Autoforum, kvalita obsahu je casto zavafejici, clovek si musi zrusit prijem tech webu co pisou nesmysly nebo kvalitou zaostavaji.
To píšete o sobě? Jaký tarif máte? Já zatím 1,84 Kč za MWh. A tak hledám, ale zabedněnci Vašeho typu radí blbosti a myslí si, že sežrali šalamonovo ho.no.
Vy mate v hlave pekne vymeteno, pan chodici mindrak, ze. Nevadi, takovych je ve spolecnosti mnoho, ale nebojte, nejste v tom sam kdo se rodicum nepovedl.
Za cinskej shit 400.tisic? Tak kdyz chceš vyhodit prachy proč ne.A protoze opakovani je matka moudrousti tak pripomínám ze čínskej model MG5 získal v crash testu 0 bodu a byl vyhodnocen jako nebezpečný,ale je to levný ne?Tak kupujte.Zustatkova hodnota bude taky fantastická.Cili titulek o krvavé lázni nemusí být v tomto pripade úplně mimo.A nakonec ,určite chcete podporovat nepřítele západu a zamestnanost v Číně v Evrope se vas to prece netýka troubové .😂😂😂😂😂
Moc ctete dezinformacni weby. MG 5 a MG 4 maji shodne 5 hvezd: An overall score of 95% puts it amongst the top five models tested in 2023. As a fully-electric model, the MG5 EV clearly scores full marks in the exhaust tests, rated 10/10 in Clean Air tests.
Jsem u ČEZ, ale distribuce EON. Zdůvodnění je jednoduché u obou " maximálně odečet a vyučování jednou za měsíc za poplatek 5000 Kč".
Poplatek 5000 je jednorazovy za vymenu elektromeru. Pak uz mate mesicni vyuctovani dle spot cen na zaklade prubehoveho mereni hodinu po hodine. To je v poradku, investice 5000 se vam vrati do par mesicu.
Takže Vy máte průběhový elektroměr a vámi uváděné průměrné ceny jsou platné pro vaše odběrné místo?
Ano, mam prubehovy elektromer a cena je kazdou hodinu jina. Prumernou cenu silove elektriny na vyuctovani mam v lednu za 2 Kc/kWh bez DPH a distribuce. Unor bude urcite pod 1,8 Kc/kWh. Na vyzadani vam distribuce elektromer vymeni, pak muzete na spot naskocit i bez FVE
Já si taky na spot vůbec stěžovat nebudu, jen vás trochu opravím - loňská průměrná aritmetická cena* byla 2,416 Kč/kWh bez DPH. K tomu ale platíte koeficient produktu (něco jako marže dodavatele - v mém případě 0,39 Kč) - takže má loňská cena za silovou elektřinu byla zhruba 3,40 Kč/kWh (včetně DPH).
O tom, co bude letos, tak je předčasné spekulovat - ano, dá se očekávat, že to bude ještě lepší.
Na druhou stranu je třeba říct, že průměrná cena za r. 2022 byla 6,083 bez DPH - takže s koeficientem produktu a daní jsem byl skoro na 8 Kč/kWh jen za silovou elektřinu.
*tohle je aritmetický průměr jednotlivých obchodních cen za rok - tedy 365x24 cenových údajů.
Spotřeba je buď skutečná (pokud máte průběžné měření) nebo stanovena dle typového diagramu dodávky.
Aritmeticky prumer nerika vubec nic. Ten je tak maximalne pro tarify “na mesic” navazany na spot. Pokud ale mate prubehove mereni, je dulezite je, jak rozlozite spotrebu behem dne. Vzhledem tomu, ze tepelne cerpadlo, nabijeni EV a velke sootrebice jedou vzdy na nejvyhodnejsi cas, prumerna cena jde pak razantne dolu.
Je fajn, že v Německu mají obrovské úložné kapacity v el. autech. Jenže když svítí sluníčko a je el. přebytek tak auta jezdí a spotřebávají energii a když je škaredě a nefungují soláry, tak by se chtěly nabíjet 😄
Tak netusim jak jste na tuto myslenku prisel. V okoli mam 3 sousedy s kombinaci FVE a EV. V naproste vetsine jsou zaporne ceny o vikendu, kdy jsou doma a logicky vyuzivaji poklesu ceny na spotu a baterii dobiji na cely tyden provozu. To je podstata spotovych cen, cerpat kdyz je levna, eliminovat odber kdyz je draha. V zimnim obdobi zasadne nabiji v noci mimi spicku ze site, kdyz je cena nejnizsi. Budte chytry, vymente si elektromer a muzete vyuzivat spot take. Pokud se nechcete omezovat ve spotrebe, budete platit v tarifu 4x vic nez my na spotu. Neco za neco, je to tak spravme.
38
Sledujících
0
Sleduje
38
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A to v článku nezaznělo, že by do toho měla v průběhu roku přijít baterie 150kWh s pevným elektrolytem, takže do Chorvatska na jeden zátah.
Kdy že je ten pohřeb spalovacích aut?
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Baterie s pevnym elektrolytem nejdrive 2026, kdyz vse dobre pujde.