Strážníkem u Městské policie Tábor od 2007, manžel, rodič, mysl otevřená novým technologiím. Propagátor elektromobility - hlavně tam kde má smysl. Sci-fi, sport
Prosím o radu - řeším výběr nového vozu k Městské policii Tábor.
Bude se jednat o osobák až velikosti SUV - nový vůz bude hlavním zásahovým vozidlem na tísňové lince. Bude využíván i hlídkové činnosti. Provozován bude nonstop 24 hodin denně. Roční nájezd cca 50-60tis km.
Požádal bych o radu, tip co a proč doporučujete.
Mne totiž nejlépe vychází pořízení elektromobilu.
Jako všude ve veřejné správě, řešíme hlavně ekonomiku provozu.
Děkuji za případné rady a hlavně vysvětlení.
Jednoznačně perfektní krok - zbavit se fosilů a přejít na čistě elektrický pohon.
Předpokládám, že se beze zbytku potvrdí ekonomická výhodnost provozu BEV (elektromobilu) proti fosilům a ještě budou spolehlivější.
Jistoty dojezdu bych se nebál, zřejmě bude v průměru větší u BEV než u fosilu.
Doufám, že i v ČR v dohledné době uvidíme nějakou Teslu pod majáky a třeba i to Y - poměr cena / užitná hodnota pro takový provoz je perfektní.
Za mne bych se Teslu Y nebál nasadit i do nonstop provozu na tísňovou linku jako hlavní zásahové vozidlo.
Vždy to je o tom si vyhodnotit specifika konkrétního provozu a znát možnosti dostupných BEV.
Za mne super krok...
Tak na nás nemají 😀 U Městské policie Tábor máme elektromobil KIA e-Niro od 1. 7. 2020, kdy ho provozujeme jako hlavní zásahové vozidlo na tísňové lince v NONSTOP režimu 24hod / 7 dní v týdnu.
Naprosto bez problémů. Psát o naší zkušenosti se zřejmě asi nehodí.
Škoda...
Aktuálně máme najeto přes 230 000 km. 😉
Ještě jsem chtěl dodat, že u Městské Policie Tábor máme elektromobil KIA e-Niro 150kW / 64kWh baterie ve službě od 1.7.2020. Nemáme ho jako denní přibližovadlo, od samého začátku slouží NONSTOP 24/7 při běžné hlídkové činnosti, ale zároveň jako hlavní vozidlo MP - tedy zásahové jenž obsluhuje tísňovou linku. (možná jako první v republice)
K dnešku máme najeto 227 872km, díky tomu máme dost dobrou představu jak elektromobil KIA e-Niro v takovém provozu funguje a hlavně za kolik ve srovnání se souběžně provozovanou Š. Octavia III 2.0 TDI 110kW.
Prostě do města je rozumný elektromobil jednoznačně lepší a výhodnější než spalováky... Zvláště pak TDI.
Zimní dojezd cca 380-400 při extrémních mrazech (-10 a víc), letní dojezd kolem 500km. Nabíjíme, kde parkujeme.
Osobně se domnívám, že slouží primárně k udržení kapacity systémové 12V baterie na kterou budou navěšeny všechny přídavné systémy. Ale kdo ví, třeba používají měnič a nabíjí baterii pro trakci. Výsledný efekt bude max jednotky km denně, kdy se setře potřebou klimatizace při svitu slunce do kabiny...
Jsem rád, že nás "pod majáky" následují další a další. U nás - Městské policie Tábor máme elektromobil KIA e-Niro jako hlavní zásahové vozidlo v nonstop provozu 24/7 od 1.7. 2020 do teď. Za 24 hod s nájezdem klidně přes 200km. Aktuální nájezd je 224 562 km. Kdyby něco někoho zajímalo, rád odpovím. 😉
Kdyby se mne můj poskytovatel autorizační karty zeptal jak jsem spokojen tak odpovím že moc ne. Protože bez paušálu je cena rychlonabíjení při cestování třeba 12 až 21 Kč za 1 kWh což je dost, protože doma nabíjím hodně pod 10Kč/kWh. Jsou i možnosti jak nabít za 5kč/kWh.
Ohledně spolehlivosti nabíjení jsem větší problém neměl a když, stačilo pár min jízdy přejet k jiné nabíječce.
Třeba pro mne tohle není vůbec žádný faktor proč nemít elektromobil dál. Ale proč nekritizoval svého "poskytovatele" veřejného dobíjení, že služba je dražší a sem tam něco zazlobí - lepší cenu bych uvítal. Samozřejmě je možnost platit měsíční paušál a dostat se třeba na ceny kolem 10Kč (teď neřeknu přesně).
Teď k tomu jak nabíjím. Bydlím v bytovce a mám garáž. I přes to, že elektromobil mám již 3 roky, nějak jsem se nedostal k tomu si do garáže nainstalovat 3 fázový wallbox o výkonu alespoň 11kW (moje KIA e-Niro umí max 7,4kW).Možná k Vašemu překvapení mi totiz stačí nabíjet z klasické schuko 1f zásuvky (místo rychlovarné konvice) a to dokonce redukovaným výkonem cca na 1,8kW. Denně totiž nejezdím stovky km, ale spíš desítky.
Zároveň max práh nabití baterk nastaven na 70% protože víc dojezdu běžně nepotřebuji a když ano (max 3x) do roka, nastavím 100%.
Teď když jsem na dovolené na Šumavě a potřeboval jsem vyzvednou manželku v Praze. Na chatce nabito do 100% pak tam a zpět cca 400km kdy zbylo ještě cca 19% a 85km dojezdu.
Tedy žádna senzace a rána elektromobilitě se nekoná, 😀 alespoň pro mne ne. 😉 A nabíjecí infrastruktura je lepší a lepší.
Jinak za 3 roky mám najeto cca 60 000km.
Musím autorovi článku pogratulovat za skvělý tendenční článek se špetkou demagogie, hodný bulváru.
Já přijímánou legislativu chápu pouze jako efektivní opatření proti majitelům plug-in hybridů, kteří nenabíjejí a svůj částečně elektrický vůz používají jako spalovák. Nebo po vjezdu do nizkoemisni zóny nechtějí a nebo nepřepnou na plné elektrický pohon vozu.
Možná to bude pro někoho překvapivé, ale obce jsou základním územním samosprávným společenstvím občanů jenž mají v naší zastupitelské demokracii dánu ústavou pravomoc přijímat normy (vyhlášky měst a obcí). Mezi tyto patří zřízení tzv. nizkoemisních zón. Prostě se občany města zvolení zastupitelé dohodnou, že například v centrech měst s hustou zástavbou takové zóny vzniknou.
Přijímána legislativa EU je jen nástrojem, který automaticky umožní si vůli občanů (jími zvolených zastupitelů) vymoci. Další možností by bylo na hranice takových zón postavit hlídky obecní policie, ale toto řešení je značně neefektivní a finančně náročné.
Ještě chci upozornit na to, že nizkoemisní zóny jsou před jejich platností vyhlášeny min 12 měsíců předem, aby měl řidič čas si rozmyslet vjezd a případné nabíjení v takovéto lokalitě. Stejné je to například s alkoholem a volným pobíháním psů, také většinou v obcích existují vyhlášky, které takové jednání regulují.
Takže to neberte jako šikanu EU (jak nám podsouvá autor článku), ale jako možnost jak efektivně vynutit vůli obyvatel v určitých částech měst. Bohužel nežijeme v ideálním světě a lidé často páchají přestupky, přečiny i trestné činy, bohužel je občas třeba dohled i represe -škoda.
Strážníkem u Městské policie Tábor od 2007, manžel, rodič, mysl otevřená novým technologiím. Propagátor elektromobility - hlavně tam kde má smysl. Sci-fi, sport
1
Sledujících
0
Sleduje
Strážníkem u Městské policie Tábor od 2007, manžel, rodič, mysl otevřená novým technologiím. Propagátor elektromobility - hlavně tam kde má smysl. Sci-fi, sport
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Bulvár jede 😀
Škoda že autor zapomněl zmínit několik zásadních informací.
1) V celé síti poskytovatele se jedná o 10 x nabíjecích stanic.
2) Nabíjecí stanice se nachází ve městě. (Tedy existuje alternativa když někomu nestačí 85%, ale potřebuje 100%)
Za mne racionální krok tam kde jsou nabíječky využívány opravdu hodně. Osobně s tím nemám problém.
Se svým 4x roky starým KIA e-Niro bych tedy místo 400-500km najel 340 až 425 km - tedy jsem v klidu. 😀
Prozradím, že běžné nabíjím na 70-80% prostě mi to stačí, vím předem kam jedu a není problém nastavit 100%. Stejně tak u služebního. Odměnou bude zřejmě to, že baterie "přežije" auto. 😀😀
Jen bych chtěl upřesnit kalkulaci autora, že 85% z 300 není 250 ale 255 😀
Za mne je tedy takové omezení úplně v pohodě, ale za podmínky, že je známé předem. 😉
🚔+⚡=👍