Strážníkem u Městské policie Tábor od 2007, manžel, rodič, mysl otevřená novým technologiím. Propagátor elektromobility - hlavně tam kde má smysl. Sci-fi, sport
Potom jsi velmi špatnou vizitkou školy a nebo jsi absolventem školy bez kreditu. Nejsi schopný pochopit poměrně banální souvislosti, to není dobrá vizitka studenta VŠ, ten by naopak takové schopnosti mít měl.
Naopak si myslím, že chápu dobře a v širším kontextu. Čekám odpověď na moji otázku ohledně vás. 😉
Tobě chybí 10 let vzdělání a 50% inteligence.. argument dává smysl u člověk, který je schopný argument pochopit. Pokud sis do teď nevšiml, že dotace zemědělcům cenu potraviny na pultu neovlivňuje, nemá smysl ztrácet čas..
A o tom, že o grantech pro vědce rozhoduje úředník, mentálně plus mínus někde na tvé úrovni, který nemá kapacitu poznat přínos dotovaného projektu, ani nemluvím.
Sbohem, jsi jak zaseklý kolovrátek a tvůj profil páchne trollí farmou na 100 honů.
Vždy se nemohu ubránit smíchu co ještě vytáhnete, ale jak říkám tam kde absentují argumenty, přichází domněnky a chabá snaha o urážky. 🫣 No u mě se to s kýženým efektem nesetká. 😉
Pokud se trefujete do mého vzdělání, jsem nucen reagovat. Jsem celkem spokojenbs Mgr. a státnice vše za 1. Jakých výsledků jste dosáhl vy?
PS: já se o vzdělání bavit nechtěl 😉
🖖
Dětská naivita je roztomilá u dětí.. u dospělých je ale k pláči.
Jsi vážně velmi hloupý / naivní.
Alespoň občas by to chtělo použít nějaké argumenty. 🫣 Ale chápu, když dojdou l, snažíte se alespoň velmi neobratně urážet. 😀
Smiřte se prostě s tím, že dotace mohou být prospěšné. A nelze je obecně všechny démonizovat jak se o to snažíte.
Třeba nám pomohla dotace k lepšímu autu, ušetříme na provozních nákladech a služba kterou poskytujeme bude lepší. Každý statisíc je znát. 😉
Zemědělci jsou první skupinou naprosto závislou na dotacích.. o vědcích se dá říct to samé. Zemědělec bez dotací nemá na trhu prakticky šanci.
Ano, je to prakticky tak a v obou případech. Díky dotacím pro zemědělce máme levnější potraviny ne? Osobně jsem za levnější potraviny rád, stejně tak jsem rád za nějaký ten vynález aplikovaný do praxe. Tedy s takhle zaměřenou dotací takový problém nemám.
"Vhodná dotace" je protimluv.. je to stejně absurdní jako sousloví "prosperující socialismus".
Zase jen Váš názor.
Já si opravdu myslím, že dotace může být ku prospěchu, když je dobře nastavená a zacílená. Ve veřejné správě se z dotací staví např. domovy pro seniory, jsou různé investiční fondy, kdy se na realizaci formou dotace podílí různým dílem obec, kraj, stát. Tedy dotace byly, jsou a budou. Je třeba se s tím smířit a pracovat s tím. (Dotaci budeme mít třeba i na Teslu). Další např. na FVE na zimním stadiónu, je toho opravdu spousta. A není dotace jako dotace. 😉
Jaký máte názor na dotace pro zemědělce?
Dotace je pořád dotace.. i dotace na výzkum jsou zlo. Když se podíváš na statistiky výzkumu, zjistíš, že čím víc je věda dotovaná, tím horší má výsledky. Je to ZLO.
Nepleť si dotace se sponzoringem..
Dotace je legalizovaný úplatek a nebo nástroj moci.. záleží, jak se na to budeš dívat.
Tak jak to píšete, to skutečně může být. Já však trvám na tom, že vhodná dotace může být (zjednodušeně řečeno) i ku prospěchu věci... Prostě případ od případu.
Evidentně nechápeš v čem je problém DOTACE jako takové.. proto ani nechápeš problém elektromobility, která je přímo modelový příklad, co způsobují dotace.. proto je zbytečné s tebou na to téma diskutovat.
Dokud nepochopíš, budeš jen papouškovat propagandu.
Ono nejsou dotace jako dotace. 😉 Chtělo by si to trošku rozšířit obzory a dovzdělat se. 🫣 Samozřejmě že některé pokřivují trh, některé jsou úplně špatně, některé jsou však vhodné. 😉
Nebo máte jiný názor?
"Brilantně vymyšlená dotace"🤦♂️.. ty máš v tý makovici fakt úplně vymeteno.
To je věc naštěstí jen vašeho subjektivního názoru na který máte právo, já mám prostě názor jiný. 🙂
Prostě zastávám názor, že pokud je dotace opravdu dobře vymyšlená, tak dokáže stimulovat (zrychlit,...) rozvoj v dané oblasti a z výsledku pak mohou těžit "všichni".
Myslíš trh, který spalovákům nakládá další a další daně, poplatky a penalizace a EV umetá cestu a ještě je dotuje?.. to už nemá s trhem nic společného..
Meleš pořád to samé, jsi jako reklamka.. bez dotací a zvýhodňování by byl prodej EV minimální. Kdyby byl trh opravdu fungujícím trhem a výrobci aut by nebyli sešněrovaní legislativou, EV by byly velmi okrajovou záležitostí.. Tam patří, ještě mají před sebou dlouhý vývoj.
Až BEV vyhraje RZ v rallye, připustím, že můžou, teoreticky, nahradit spalováky.. do té doby jsou jen vnucenou náhražkou - něco jako cikorka místo kávy.
Ne ne pletete se, myslím trh kdy cenová parita pořizovací ceny EV a spalováku bude znamenat přechod k EV. Např. v segmentu kde "kraluje" Tesla Y se této parity podařilo dosáhnout a z toho důvodu spotřebitelé prostě volí EV místo spalováku. Pokud by nepřišla cla, tak by do několika let Čína zaplavila svými levnými EV trh a to ve všech kategoriích. Za mne EU prostě zaspala, mělo se však jít ne znevýhodňováním provozu ICE ale investicemi do segmentu EV, včetně zajištění zdrojů pro jejich výrobu. Sám sem zvědavý kam to povede EU prostě zaspala, bohužel.
Jinak díky za další příměr zcela mimo 🙂 reklamka je pouze někdo, kdo produkuje např. reklamu a až ta se může opakovat, nemyslíte? Jinak ano jsou to argumenty. Za to vy jste na moc otázek do teď tedy neodpověděl. Samá kritika, vize žádná, pak chabé příměry atd. Zkuste to trochu vyladit. 🙂
Bude, bude, bude.. všechno bude mami, tak až to bude, bude to vyzkoušené, životaschopné.. potom, se můžeme bavit o tom, co a čím bude nahrazeno. TO je podstata celého problému. EU vydává velmi závažná rozhodnutí a nařízení na základě vizí a představ - je to projev idiocie, nadutosti a papalášství.
Žádný motor není na věky, nejsem staromilec ani snílek, mám rád technologický pokrok, ale fandím evoluci.. revoluce jen boří stávající a potom evoluce musí zacelit rány a napravit škody, které jsou, díky revoluci zbytečné a vysoké. Ani spalovací motor nemusí jít do šrotu.. pořád není na vrcholu technologických možností a emise, které jsou aktuálně považované za problém (a může být, nemám ambice zrovna tohle rozporovat), jsou jen otázkou toho, co motor spaluje.
Ano něco jistě bude, např investice do elektrizační sítě jsou nevyhnutelné, doufám že třeba na tom se shodneme. A co FVE? Ty asi taky porostou. Nebo si snad myslíte opak.
Samozřejmě že různé směrnice, normy, nařízení, zákazy jsou špatně. Oproti tomu brilantně vymyšlená dotace špatná být nemusí, mnohdy by mohla totiž stimulovat rozvoj v daném segmentu. Za mne je prostě spalovací motor příliš složitý a právě to co spaluje je problém. Tedy bude postupně nejspíš nahrazován motory na elektřinu v čím dál tím větší míře.
Jenže o tom to je.. přechod není pozvolný, je tu znatelný tlak, spěch, mantinely, limity, šikana, protěžování.. a pořád jsi neřekl, jak zdvoj až ztrojnásobit produkci elektrické energie během 25 let za současného odstavování jaderných elektráren.
Ale nemusíš být smutný, opravdu jsem nečekal, že zrovna materiál od městské policie v Táboře vyřeší problém hodný akademie věd.🙂🙋♂️
Tak já si na nějakého řešitele vašeho zadání ani nehraji. Ono to ani dost dobře od stolu nejde, v druhém vláknu však naznačuji možné směry vývoje z mého pohledu. O nějaký překotný přechod bych se však nebál, hlavně si myslím, že požadavek na elektrickou energii bude prostě pozvolný a bude se dařit ho saturovat novými zdroji elektrické energie. Sám jsem na to zvědavý.
Rozhodně nás čeká nástup EV a postupný konec spalováků. Nejspíš to nerozhodnou regulace, ale jen trh. Spalováky (většina) budou prostě nekonkurenceschopné, třeba k nám na MP už teď spalovák nechceme, máme dost zkušeností s benzíny, TDI, i EV - teď kupujeme další EV. Jestli Tesla Y bude sloužit alespoň stejně dobře jako KIA e-Niro bude to perfektní investice. 😉 Nebo si myslíte že s Teslou děláme chybu?
Ujíždíš od tématu.. tvoje zadání bylo, kde se vezme elektřina, která nahradí fosilní palivo dosud používané pro pohon automobilů, tak se nerozptyluj a soustřeď se na řešení.
Pokud se budu soustředit pouze na ČR tak nejspíš posílením jaderných zdrojů energie, možná přijdou na řadu i modulární reaktory a velký vzestup zažijí OZE - zejména FVE a z větru - ohledně vodních elektráren tady toho moc nového postavit nepůjde. Dále se bude hodně posilovat schopnost akumulace energie. Samozřejmostí je modernizace přenosové soustavy, která pak bude umožňovat obrovské mezinárodní přetoky v síti. Samozřejmě je to na hodně a hodně let do budoucna, ale alespoň na části výroku něco bude. 😉
No a jak to vidíte vy? Povídejte např. o budoucnosti spalovacích motorů do roku 2050. Moc by mne to zajímalo. 😉
Abych mohl s BEV ujet 100 km při spotřebě 16 kWh (to je v současnosti top parametr), musí přenosová soustava a hlavně elektrárna vyprodukovat asi 28 kWh (ztráty v přenosové soustavě, při nabíjení a při vybíjení akumulátoru) Pokud domácnost, která el. energií netopí najezdí ročně 20 000 km, si pořídí BEV místo spalováku, ztrojnásobí svoji spotřebu, pokud na elekřinu i topí, bude to "jen" zdojnásobení.
Pokud EU a její zelenáči chtějí do roku 2050 vyměnit spalováky za BEV, měli by říct, kde tu energii vezmou.
Určitě bude velká technologická výzva najít nové čisté zdroje energie. Ale jak říkám přerod k EV od fosilů bude pozvolný a vzhledem k aktuální nadprodukci elektřiny a tempa přechodu k EV, je času dost a dost. To ale neznamená že se na to můžeme vykašlat. Třeba rozšíření FVE na "jalové" plochy - střechy je super, s doplněním o bateriová úložiště a rozšířením V2G u EV se to bude dobře doplňovat. Osobně si myslím, že u nás má své místo i jádro, které je obrovským zdrojem el. a hlavně zdrojem stabilním.
Je hezký, že počítáš s úsporou za rafinaci, ale nesmíš zapomínat, že produkce elektřiny není zadarmo ani z panelů a větrníků.
Možná s tou úsporou počítám pro to, že je to čistě náklad na výrobu PHM - prostě stejný větrník či panel vyrobí elektřinu potřebnou pro rafinaci surové ropy. Kdyby nebylo třeba PHM, nebylo by třeba vynakládat energii na rafinaci a rovnou by se za tu energii mohlo jezdit. Není to tak? Zadarmo není nic, jen něco je konečné, např. zásoby uhlí, ropy, plynu - fosilní paliva. Něco naší optikou však konečně není - energie ze slunce, vítr,...
Co pořád meleš o nezničitelné baterii, soustřeď se na úplný základ - čím budeš jakékoliv baterie krmit.
ČR vyváží řádově 20% produkce.. jenže my se bavíme o minimálním nárůstu o 200%.. už ti aspoň maličko dochází, jak mimo realitu jsou ty tvoje pohádky?
Proč zrovna nárůst o 200%? Na kolik EV to je? Na kolik km to je? Za jak dlouho to budeme vlastně potřebovat? 😉
Jestli sem počítal dobře, tak polovina loňského vývozu by měla stačit cca na 1 mil EV, kdy každé ujede 20 tis km ročně. Tedy bych řekl, že opravdu žádný stres a máme určitě čas na to vybudovat další zdroje třeba na druhý milion EV. Stejně tak čas si energii zajistit v rámci EU.
Ještě poznámka (pokud jsem počítal správně) tak úspora energie jen za rafinaci paliva pro 1mil EV by měla vystačit na provoz cca 375 tis EV. Ještě není zahrnuta energie na převoz a distribuci PHM. Stejně tak energie potřebná na transport ropy.
Zajímalo by mne zda se ve výpočtech pletu nebo ne. 😀😉
No tak se nestyď a předveď se.. ukaž argumentaci, která mě, přesvědčí o tom, že se mýlím.
Napiš, jak minimálně ztrojnásobit aktuální produkci a přenos elektrické energie, k tomu ještě za postupného odstavování jaderných elektráren a to celé, aby toho nebylo málo, během následujících 25 let?
A až to "namaluješ", tak se rovnou přihlaš o nobelolovku.
Zatím jsi jen předvedl blbý tlachy trollí farmy, které má za úkol podporovat narativ o dokonalosti elektromobilů.
V pohodě, já se nestydím, zas až tak bych to nerozjížděl 😉 Stačí napsat že s postupným rozšiřováním EV se bude rozšiřovat i nabíjecí infrastruktura. Hlavně díky OZE se bude modernizovat síť a zřejmě se budou stavět i nové zdroje elektrické energie. Důležité je si uvědomit, že přechod od spalováků k EV bude postupný, zvláště pak v ČR, kde jsou obyvatelé dost konzervativní.
Tedy pohoda klid, prostě krůček po krůčku.
Můžeme se např těšit na další generaci EV s takřka nezničitelnou baterií doplněnou o funkci V2G a V2X = nová EV tedy mohou elektrizační síť stabilizovat, kdy motivací bude cena elektřiny.
Není to utopie, ale realita na které již některé automobilky pracují a některé státy zkouší. Bohužel je lídrem v oboru spíše Čína. Za mne je až překvapující, co nám soudobá technologie nabízí.
Ještě poznamenám, že ČR je velký nadvýrobce elektřiny a spoustu ji vyvážíme. Já prostě v postupném přechodu na EV problém nevidím. Nejdříve tam, kde je to již dnes výhodnější a pak se budou díky zlevnění prosazovat dál. Viz Škoda Elroq za 800 tis a další ještě levnější EV nás čekají.
Rozhodně jsem nikde ani slovem nezmínil že EV jsou dokonalá - max to teď píšete vy 😀🫣 Dokonalá nejsou, ale už dnes jsou prostě na některé použití lepší a výhodnější než spalovák. Třeba u nás.
🚔+⚡=👍
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dobrý den, pane Ryba,
četl jsem, že se Vám to pdařilo 🙂 a rozhodla testovací jízda, ta bývá většinou gamechangerem. Gratuluji a přeji mnoho bezpečně najetých km kolama dolů 😉.
Odkaz 1
p.s. s tou fotovoltaikou se klidně ozvěte 🙂.
Ať se Vám daří a děkuji Vám, že jste to dotáhl do úspěšného konce a věřím, že se stanete vzorem a inspirací dalším 🙂.
1 odpověď
Strážníkem u Městské policie Tábor od 2007, manžel, rodič, mysl otevřená novým technologiím. Propagátor elektromobility - hlavně tam kde má smysl. Sci-fi, sport
1
Sledujících
0
Sleduje
Strážníkem u Městské policie Tábor od 2007, manžel, rodič, mysl otevřená novým technologiím. Propagátor elektromobility - hlavně tam kde má smysl. Sci-fi, sport
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dobrý den, velmi děkuji za zprávu. Ano, testovací jízdu absolvovali 2x největší skeptici (dle mého) - tedy velitel Městské policie Tábor a místostarosta města pan Kacerovský.
Zaměřili jsme se na různé aspekty jo jiná EV nemají - Sentry mode, zamknutí záznamu z kamer uživatelem, vzdálený přístup do kamer, Hepa filtr, Frunk. Ukazoval jsem jim i výsledky Losího testu, samozřejmě výkon motorů atd.
Byl jsem pak přítomen i na jednání Rady města, kde probíhala celkem dluhá diskuse. Dokonce jsem i přes nesouhlas velitele doporučil Radě města variantu 4x4.
Hlasování dopadlo jednohlasně pro Teslu Y Long Range AWD.
Jediné co teď trochu drhne, jsou majáky - "akce" mi byla svěřena až po obědnání, pak jsem řešil vratku a jiné. Pan Holomý se k tomu však postavil velmi dobře a dokonce budou konstruovat světelnou rampu na míru včetně uchycení - ono šroub skrz skleněnou střechu nedáte.
Pokud budete mít cestu tak budu ve čtvrtek na e-Salonu a pak v sobotu prezentaci na téma ekonomiky provozu EV x TDI u MP Tábor na 220 000km. Jestli sebou budu mít Teslu Y nevím - ve čtvrtek e-Niro určitě.
FVE by byla skvělá a tuším, že pro města jsou i nějaké dotace. Bohužel se však jedná o MPR - střed starého města. Střecha je však plochá a plechová (nejaká do zelena a vubec to sem nezapadá). Možná by něco vymyslet šlo - pomoc bych uvítal, nebo alespoň nějakou radu.
Můj email je: m_ryba zavináč post.cz
Děkuji
1 odpověď