Nechci být nijak nakloněný Tesle, ale před čtyřmi lety jsem čekal, že ostatní výrobci Teslu zkopírují ale bez jejích nedostatků, na které si všichni stěžují. To se ale nestalo. Nicméně, abych nebyl úplně jen zastánce Tesly, tak tam si některá řešení mohly odpustit. Například šikanu řidiče při překročení rychlosti při adaptivním tempomatu a vedení v pruzích. Dále odstranění páček od volantu. A i tempomat mají všechna koncernová vozidla mnohem lépe vyřešený. Příklad je nastavení po 10 km/h. Relativně časté aktualizace softwaru Tesly jsou občas fajn, nicméně některé aktualizace jsou spíš k vzteku a nic neřeší, jen se přesune nějaká ikonka jinam a Vy jí pak musíte hledat. Ale Teslu 3 si ještě nějakou dobu nechám. Protože pohodlnosti ovládání a odezvy plynu se jí podle mě ani Kia ani Hyundai ani BMW ani Škoda/VW nepriblizila (jel jsem s nimi). Všechna ta auta se snaží nechat uživateli prvky, na které byli zvyklí z benzínového auta. Ale ty už tam dávno být nemusí. Například tlačítko Start. Nebo imitace jakehokoli zvuku motoru dovnitř kabiny. Na co to tam proboha je. Některá tato vozidla jsou buď špatně nastavena nebo simuluji i turbodiru spalovacích aut. Ale vše je otázka zvyku a osobních preferencí.
A že by přišlo nějaké čínské auto, které by bylo zásadně lepší než Tesla, to si teda fakt nemyslím. A Tesla 3 je aktuálně také čínské auto. Sice kvalitativně o několik levelů dál než ta moje z Freemontu, ale čínské auto si nekoupím, dokud nebudu muset. Tesla 3 highland je ale dnes bezkonkurenčně to nejlepší v téhle kategorii.
Já jsem si autoforum a auto živě zablokoval. Dle meho názoru jde o dva neseriozní weby, které jen kopírují články ze zahraničí. Navíc silně a populisticky manipuluji s informacemi. Až někdo jednou vyrobí baterii, která bude skvělá, vydají článek "No konečně dorazila ta pravá baterie".
Jenže díky takovým webum se zpomaluje vývoj, protože se lidé bojí nových technologií.
Já jsem si díky lzivym informacím na autofóru málem nekoupil Teslu. A hle: ani neshorela, baterie má po 4 letech o 24km menší dojezd a ani kolo mi neupadlo. A s fotovoltaikou jezdím nyní opravdu nizkonakladove a ekologicky (žádný výfuk v elektrárně)
Otázkou je kolikrát vás to zrychlení bude bavit? Už kolem 4 sekund z 0-100 už celkem fyzicky bolí, ale co pak dál? Máte sterilní, bezpohlavní auto, který je navíc příšerně těžké a podvozkově, řekněme, naprosto neodpovídající jeho zrychlení z 0 - 100. Raději si připlatit za zábavnější elektromobil, nebo zůstat u benzínu.
Odpovím Vám. Po 4 letech mě to baví pořád. Příšerně těžké to s ohledem na nízké těžiště až tak není. V losim testu je Tesla 3 na úrovni Ford Focus RS. A podvozkove? Svezte se a pak se k tomu můžete vyjádřit ještě jednou - správně. Jen doufám, že se jim tentokrát povedly brzdy. Možná to není zavodak, ale určitě skvělý daily car za cenu lehce vyšší, než plně vybavená Octavia a k tomu výkon supersportu. Pokud vám nevadí, že je to sedan, tohle nemá konkurenci.
To je opět zavádějící nadpis a srdceryvný manipulativni článek. To opět psal někdo, kdo se do takové situace nedostal. Přijedete do nemocnice, kde se o dítě postarají a vy pod tíhou hypoték musíte zpátky do práce, jinak přijdete úplně o všechno a pak budete mít další problémy. A k tomu všemu máte doma čerstvě narozené miminko s ženou na mateřské. Syna nám tehdy na Bulovce zachránili a týden tam s ním zůstala moje laskavá tchyně. Ale tuhle situaci, která nemá správné řešení v tu chvíli, kdy se vás sestra zeptá: zůstanete tu s ním?... To fakt nikomu nepreju.
To je zase názor od člověka, který článek jen zkopíroval ze zahraničí a sám ho nezkusil. Jasně že elektrimobilita je budoucnost. Maká na tom hodně lidí, aby to dávalo smysl (baterie) a pokrok je obrovský každý rok. Trochu se zapomíná, že ropa opravdu dojde a alternativní paliva jsou zatím v plenkách. Ropa je přitom v průmyslu zatím nenahraditelná.
Je to hodně roztomilé, už na začátku videa hejtovat elektromobily. Já mám elektromobil už 4 roky a .... a je mi úplně jedno, na co kdo jezdí. Na začátku jsem byl fakt fanoušek a elektromobil jsem půjčil asi 70 lidem, abych je přesvědčil, že je to nejlepší věc na světě. O tom by se dali vést dlouhé debaty a třeba se u toho poprat. Nechal jsem si ještě jedno benzínové auto... co kdybych jel do Chorvatska 🙂 No. Prostě s rostoucím věkem a dvěma křiklounama na zadních sedadlech je pro mě absolutní priorita bezpečnost. Proto si nekoupím cokoli, co by v mých očích bezpečnostně zaostávalo. Jasně, tenhle Mercedes je teď asi super, ale za 20 let už nebude. A pokud už mám na nové nebo zánovní auto, budu na něj mít i za 10 let. Takže palec nahoru Pepovi za to, že hledá. Mít auto od nového a bez problému jej mít 10 let, si také cením. Jen mě trochu mrzí, že Pepa dělá ty reportáže tak nějak populisticky, aby se zavděčil většině čtenářů, kteří elektromobil ještě nezkusili a zatím z něj mají strach a hltají hejtující články a videa, aby ospravedlnili, že na to ještě nemají odvahu (nebo vlastní zásuvku). Můj názor je, že by měl být mezi koly elektromotor ... a co je zdrojem energie, to je věc druhá. Ale auto by rozhodně nemělo mít převodovku, kde se mění nějaké převody. Převodovka a spojka je totiž útok na Vaši peněženku. Jděte si zkusit Hybridní Nissan Quashqai (tam je benzínový motor generátorem elektřiny a kola honí elektromotor) nebo Hondu Hivic hybrid, kde je to vyřešeno snad ještě lépe. Tenhle princip budou auta na celý život. Ne auto, které je servisní past a i na naftu žere hodně
Toto by chtělo asi víc rozpracovat. Samozřejmě návrh logiku má. Nicméně ve většině případů, kdy se stane nehoda, je to nehoda. To znamená, že ji viník neudělal schválně a měl by mít možnost proti takové škodě zůstat pojištěný nebo se alespoň připojistit. Ruku na srdce: kdo z vás nikdy neudělal přestupek ikdyby omylem. Jiné by to mělo být u prokazatelného úmyslu a to myslím i v případě alkoholu nebo drog za volantem.
Naftový a benzínový pohon se vyvíjel přes 100 let a už není kam dál závratně posunout účinnost. Jediná možnost je palivo nevyrábět z ropy ale alternativně.
Elektrický pohon, recyklace a vše s tím spojené, bude za 100 let o mnoho jinde. Uvažujte, že elektromobily jsou tu s námi cca 20 let a teprve posledních 10 let se řeší infrastruktura s elektromobilitou spojená a to včetně infrastruktury recyklace.
Je to stejné, jako byste dnes o 2letém miminu řekli: z toho nic nebude - nic neumí. A když se nad tím zamyslíte skutečně objektivně (ne jen optikou populistických hejtů), víte, že to tak je. Jasně: Teď není ta správná baterie ... no, ale bude. Teď není infrastruktura ... no, ale bude. Jasně: pro člověka v paneláku to není úplně ono a někde v Africe je díra na těžení lithia. A ta recyklace dnes není úplně dořešená. No a co? Svět se posouvá dál díky lidem, kteří překonávají překážky a výzvy. Ne díky lidem, kteří si jen na něco pořád stěžují.
Je to ostuda každého státu, který eutanazii neumožňuje, včetně ČR. Samozřejmě to musí mít striktní pravidla, ale dustojnou smrt si zaslouží každý, kdo chce a má k tomu pádný zdravotní důvod. Toto bohužel zdravý člověk nemůže pochopit, pokud se s člověkem, který chce zemřít nesetkal. Některé diagnózy jsou tak strašné, že je smrt vysvobozením nejen pro trpícího, ale i pro jeho okolí. Je potřeba si uvědomit, že každý má své právo o tom rozhodnout. Je nesmysl říkat, že někdo nemá právo si život vzít, když mu ho dal někdo jiný. Život prostě není fér a pokud má někdo smůlu, není přece nutne, aby trpěl zbytečně, když je výsledek nezvratný. Možnost eutanazie tak vidím jako symbol vyspělé společnosti. A nemožnost eutanazie vidím jako neschopnost nebo nechuť nastavit pravidla. Myslím, že několik inteligentních lidí ze strany zastancu i odpurcu by dokázali smysluplná pravidla vyladit za měsíc.
Měl jsem nějaké záruční opravy na Tesle 3 z roku 2020, ale byly to drobnosti. V českém zastoupení se chovají hezky a vzhledem k tomu, že máme ve firmě ještě Škodovky, tak mi to přijde dost podobné. Velmi mnoho věcí na Tesle je uděláno mnohem lépe a zacal bych třeba u zavěšení kol nebo třeba řízení. A Tesla má i pár věcí nedotazenych. Tady objektivně u Škody jejich simply clever není jen reklamní slogan, ale mnoho dobrých věcí. Ale fakt jezdím raději Teslou 3 než Octavií. Tady opět objektivně fanatiky Tesly chápu. On ten odlišný přístup má i něco do sebe. Díky podobným článkům jsem si Teslu málem nekoupil. Bohužel je mnoho článků převzatých od neduveryhodnych zdrojů. Mnoho problémů si také udělali majitelé tesel sami. Včetně nehod a požárů. Co se stane s li-on baterií baterií, když ji prorazite o kámen na cestě?
Kdybych tak neměl zkušenosti se psy, napsal bych něco o jejich právech. Ale bohužel každý pes je nevyzpytatelný. Buď se jednou projeví nebo provokuje. Těch psů, které majitel vychoval tak, že si ani nečuchnou k jinému psu spočítám na prstech jedné ruky. Měl jsem psy celý život. Teď s dětmi mi to opravdu hází jinou perspektivu. Pes = problém. Pes s náhubkem = klid.
Bohužel ale pes za plotem a někde poblíž hárající fena = zase problém.
Takže za mě opatření, které zachrání zdraví nebo život byť jednoho člověka, má smysl.
Lze uzákonit alespoň ten náhubek pro všechny psy. Psa to tolik trápit nebude a problémů ubude. Pokuta za psa bez náhubku 20.000 Kč. Vyřešeno.
Také máte jako člověk omezení: nesmíte krást, ubližovat, jezdit rychle. Říká se tomu vyspělá společnost, kde pravidla ochraňují většinu před potenciálně ohrožujícími jedinci.
Mě to přijde strašně jednoduché k vyřešení.
Hezký článek. Objektivní, založený na reálných faktech. Proč je tolik negativních názorů na diskuzi? A převážně od lidí, kteří si elektromobil dlouhodobě nevyzkoušeli. Lidé probuďte se. Porovnejte si cenu Octavie v plné výbavě se silným motorem a koukněte třeba na Enyaq nebo na Teslu 3, ať je to srovnatelné. Zde už máte cenově srovnatelná auta. Já jsem se fakt také bál. No .. a první rok jsem si ani z lenosti nenainstaloval wallbox a nabíjel z 230 V zásuvky a pohoda. Většina lidí, kdo má doma zásuvku. je již v pohodě. A jasně: 100x omýlané: co my u paneláku? No vy máte prostě zatím smůlu. Pro Vás to bude za 10 let, až bude u každé lampy zásuvka na kabel a pomalé nabíjení třeba 2-3 kW (tím jsem nabíjel rok a jezdil každý den).
No, mám to od upisu a zatím nic. Tak snad se to ned trošku odpíchne
Výroba chce čas. A odběratelé jsou pak víceméně loajální. Při odladeni technologie výroby jste pak jako odběratel rád, že něco funguje a je to spolehlivé a nemáte důvod měnit. Můj tip je nárůst ceny akcie o 70 až 110 procent za 5 let. Tak uvidíme, až se ohlednu. Nicméně to berte jako můj názor... jako člověka, co rozumí výrobě. Ikdyz mám zkušenosti s akciemi, rozhodně se nepovažuji za někoho, kdo by měl někomu radit.
Toto jsem docela studoval. Predikuji této firmě plynulý růst. A po prostudování technologie a i osobnosti majitele hodnotím investici do jeho akcií jako zanedbatelně rizikovou. Řekl bych skvělá příležitost pro dlouhodobou investici. Pan Gevorkyan svým oborem doslova žije. Není to žádný začátečník, co by spoustěl pochybný startup. Zde se bavíme o seriózní výrobě v rukou člověka, který už něco zažil. První vstup přes IPO tuším 2022 znamenal také stabilní investici, která po startu lehce klesla, ale dnes už je v plusu. Odhaduji, že nyní pan Gevorkyan řídí mnoho procesů k nárůstu výroby. Držím mu palce. Jen víc takových lidí.
Pěkná reportáž. Díky. Tak teď prodat Teslu 3, rozbít prasátko, dobrat úvěr. Stejně je to zajímavé u těch elektromobilů. Máte ten výkon, jste za to rádi, občas to využijete, ale vesměs nemáte problém jet i pomalu. A na dálnici jet na autopilota 130 a netrápit se, že nedojedu do Chorvatska na jedno nabití. Po čtyřech letech už to ani nemám snahu nikomu cpát a hloupé argumenty proč elektromobil NE snad už i sbírám.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Pojďme podpořit čínské výrobky ještě víc. Ještě si zde podkopeme automotive a všichni můžeme jít pracovat na úřady nebo můžeme dělat prodejce čínských věcí. Já jsem z Číny kdysi něco dovážel a dodnes se za to stydím. Kdo nezažil jejich mentalitu v obchodě a výrobě, nepochopí. Škoda, že to expert Pepa podporuje. Podrývá tím evropskou ekonomiku. Ale asi ho chápu. Dělá videa, na která se lidé dívají. Já jsem nakonec výrobu pokorně přesunul zpět do ČR, nakonec to není ani o tolik dražší.
1 odpověď