Ano je to tak. 🤷♀️ Jakkoliv se to může jevit jako neuvěřitelné. Stále se najde dost lidí, kteří dokáží udržet svůj vůz v jízdním pruhu a odstup od ostatních aut i bez všemožných asistentů. Lidí které prostě řízení baví a bez asistentů nejsou nebezpeční svému okolí. A nepotřebují se konejšit tím, že oni mají Teslu.
Přesně tak. Ale upřímně? Stárnu. Už mi není 30. A ti asistenti mi už hodnekrat pomohly. Navíc mě třeba dálnice vůbec nebaví a tam funguje vedení v pruzich na 95 procent.
Byl jsem se svést s minulou generací Kia EV6 GT. Byla to alternativa k Tesla model 3. Bohužel Kia u své předchozí generace ev6 umí tempomat s vedením v pruzích až někde od 55 km/h. A to máme rok 2024. Takže všechno hezké, podvozek příjemný, interiér nádherný. Jízdní vlastnosti a brzdy lepší než u Tesly 3 2020. I prosklená střecha u Tesly 3 2020 je za trest a u Kia mi vůbec nechyběla. Ale odezva plynu a vedení v pruzích s adaptivním tempomatem je prostě u Tesly 3 úplně někde jinde. Tím myslím úplně jiná kategorie. Takže jsem se prozatím rozhodl zůstat u Tesly. Ale pro někoho, kdo nemá tyhle asistenty stejně rád, je to skvělé auto. Odezva od podvozku a brzdy mi přišly podobné jako u BMW i4 a možná i lepší.
ZÁKAZ VÝSATBY STROMŮ U SILNIC:
Prostě smůla. Neporušoval předpisy nijak zásadně. A kdo ví, proč se to stalo. V článku se nepíše, jestli zvíře nebo jestli jiný řidič nebo prostě co? Spíš už by se někdo měl vážně zamyslet nad ZÁKAZEM VÝSATBY STROMŮ U SILNIC a vykácení těch stávajících včetně těch mohutných (nebo opatření proti nárazu u těchto stromů). Hlavně, že se řešily billboardy u dálnic.
Ani to nemusí být Vaše vina a jste ve stromu. Takže strom je v silničním provozu aktivní prvek nebezpečnosti. Mě takhle vytlačila protijedoucí dodávka, která měla technický problém. Takže se prosím nevyjadřujte, že mám jezdit slušně (jel jsem slušně). Stromy by u silnic být jednoduše neměly a měl by na to být vytvořen zákaz v zákoně. Ten, kdo strom vysadí nebo nařídí jeho vysazení u silnice, by měl být trestně zodpovědný za škody způsobené nárazem. To že kořeny zpevňují krajnici je málo silný argument. U silnic vyšších tříd také stromy nejsou.
Těch lidí, co pořád hejtují elektromobily, je dost. Pak se najde nějaký chudák, který potká píchlou Teslu v lese a vybije si na ní svoje komplexy. Jasně: chápu: 8mivalec je děsně cool a je třeba všechny majitele Tesel potrestat za to, že to vidí jinak. Ale hele: svoboda pro všechny... Předevčírem jsem jel přes Prahu elektromobilem a ten smrad z diesel aut je opravdu reálně obtěžující. Jen doufám, že to mnoho lidí třeba v příštích letech nějak pochopí, že diesel je cool na dálnici na dálku, ale ne ve městě. A třeba, že důl na lithium o průměru 1km v Africe je mi fakt jedno, ale smrad v ČR ne. Lidi: prosím. Přestaňte sledovat bulvarni média typu autoforum a zamyslete se: ropa se teď těží z hloubky 2km = dochází. Prodavač z bauhausu mi říkal, že budoucnost je vodík 😀. Tak uvidime. Třeba jo. Pak ale bude potřeba všechna ta auta na vodík 'rozbit'. Protože je potřeba zachovat současný stav 🥲
Řekl bych, že bylo vyčerpáno velmi pomalu. Určitě bych nenapsal pouhých.... Mame ve firmě elektromobil 4 roky a ty nové mi nepřijdou prevratně lepší, že bych nutně potřeboval nový a musel kvůli tomu hrotit dotaci. Vidím, že lidé z firem si ty elektromobily spíš nechávají. Ono je to prostě pořád o tom, že je elektromobil super, když máte vlastní pomalou nabíječku doma nebo v práci. A ačkoli jsem velký zastánce elektromobilů, obchodní cestující bez vlastní nabíječky si podle mě pořád raději koupí spalovací motor nebo hybrid. Ale vývoj jde dopředu a půjde to časem i bez dotace. Navíc korporátní firmy jsou do elektromobility tlačeny, takže za pár let tu bude dost cenově přijatelných a použitelných ojetin.
Pojďme podpořit čínské výrobky ještě víc. Ještě si zde podkopeme automotive a všichni můžeme jít pracovat na úřady nebo můžeme dělat prodejce čínských věcí. Já jsem z Číny kdysi něco dovážel a dodnes se za to stydím. Kdo nezažil jejich mentalitu v obchodě a výrobě, nepochopí. Škoda, že to expert Pepa podporuje. Podrývá tím evropskou ekonomiku. Ale asi ho chápu. Dělá videa, na která se lidé dívají. Já jsem nakonec výrobu pokorně přesunul zpět do ČR, nakonec to není ani o tolik dražší.
Nechci být nijak nakloněný Tesle, ale před čtyřmi lety jsem čekal, že ostatní výrobci Teslu zkopírují ale bez jejích nedostatků, na které si všichni stěžují. To se ale nestalo. Nicméně, abych nebyl úplně jen zastánce Tesly, tak tam si některá řešení mohly odpustit. Například šikanu řidiče při překročení rychlosti při adaptivním tempomatu a vedení v pruzích. Dále odstranění páček od volantu. A i tempomat mají všechna koncernová vozidla mnohem lépe vyřešený. Příklad je nastavení po 10 km/h. Relativně časté aktualizace softwaru Tesly jsou občas fajn, nicméně některé aktualizace jsou spíš k vzteku a nic neřeší, jen se přesune nějaká ikonka jinam a Vy jí pak musíte hledat. Ale Teslu 3 si ještě nějakou dobu nechám. Protože pohodlnosti ovládání a odezvy plynu se jí podle mě ani Kia ani Hyundai ani BMW ani Škoda/VW nepriblizila (jel jsem s nimi). Všechna ta auta se snaží nechat uživateli prvky, na které byli zvyklí z benzínového auta. Ale ty už tam dávno být nemusí. Například tlačítko Start. Nebo imitace jakehokoli zvuku motoru dovnitř kabiny. Na co to tam proboha je. Některá tato vozidla jsou buď špatně nastavena nebo simuluji i turbodiru spalovacích aut. Ale vše je otázka zvyku a osobních preferencí.
A že by přišlo nějaké čínské auto, které by bylo zásadně lepší než Tesla, to si teda fakt nemyslím. A Tesla 3 je aktuálně také čínské auto. Sice kvalitativně o několik levelů dál než ta moje z Freemontu, ale čínské auto si nekoupím, dokud nebudu muset. Tesla 3 highland je ale dnes bezkonkurenčně to nejlepší v téhle kategorii.
Já jsem si autoforum a auto živě zablokoval. Dle meho názoru jde o dva neseriozní weby, které jen kopírují články ze zahraničí. Navíc silně a populisticky manipuluji s informacemi. Až někdo jednou vyrobí baterii, která bude skvělá, vydají článek "No konečně dorazila ta pravá baterie".
Jenže díky takovým webum se zpomaluje vývoj, protože se lidé bojí nových technologií.
Já jsem si díky lzivym informacím na autofóru málem nekoupil Teslu. A hle: ani neshorela, baterie má po 4 letech o 24km menší dojezd a ani kolo mi neupadlo. A s fotovoltaikou jezdím nyní opravdu nizkonakladove a ekologicky (žádný výfuk v elektrárně)
Otázkou je kolikrát vás to zrychlení bude bavit? Už kolem 4 sekund z 0-100 už celkem fyzicky bolí, ale co pak dál? Máte sterilní, bezpohlavní auto, který je navíc příšerně těžké a podvozkově, řekněme, naprosto neodpovídající jeho zrychlení z 0 - 100. Raději si připlatit za zábavnější elektromobil, nebo zůstat u benzínu.
Odpovím Vám. Po 4 letech mě to baví pořád. Příšerně těžké to s ohledem na nízké těžiště až tak není. V losim testu je Tesla 3 na úrovni Ford Focus RS. A podvozkove? Svezte se a pak se k tomu můžete vyjádřit ještě jednou - správně. Jen doufám, že se jim tentokrát povedly brzdy. Možná to není zavodak, ale určitě skvělý daily car za cenu lehce vyšší, než plně vybavená Octavia a k tomu výkon supersportu. Pokud vám nevadí, že je to sedan, tohle nemá konkurenci.
To je opět zavádějící nadpis a srdceryvný manipulativni článek. To opět psal někdo, kdo se do takové situace nedostal. Přijedete do nemocnice, kde se o dítě postarají a vy pod tíhou hypoték musíte zpátky do práce, jinak přijdete úplně o všechno a pak budete mít další problémy. A k tomu všemu máte doma čerstvě narozené miminko s ženou na mateřské. Syna nám tehdy na Bulovce zachránili a týden tam s ním zůstala moje laskavá tchyně. Ale tuhle situaci, která nemá správné řešení v tu chvíli, kdy se vás sestra zeptá: zůstanete tu s ním?... To fakt nikomu nepreju.
To je zase názor od člověka, který článek jen zkopíroval ze zahraničí a sám ho nezkusil. Jasně že elektrimobilita je budoucnost. Maká na tom hodně lidí, aby to dávalo smysl (baterie) a pokrok je obrovský každý rok. Trochu se zapomíná, že ropa opravdu dojde a alternativní paliva jsou zatím v plenkách. Ropa je přitom v průmyslu zatím nenahraditelná.
Je to hodně roztomilé, už na začátku videa hejtovat elektromobily. Já mám elektromobil už 4 roky a .... a je mi úplně jedno, na co kdo jezdí. Na začátku jsem byl fakt fanoušek a elektromobil jsem půjčil asi 70 lidem, abych je přesvědčil, že je to nejlepší věc na světě. O tom by se dali vést dlouhé debaty a třeba se u toho poprat. Nechal jsem si ještě jedno benzínové auto... co kdybych jel do Chorvatska 🙂 No. Prostě s rostoucím věkem a dvěma křiklounama na zadních sedadlech je pro mě absolutní priorita bezpečnost. Proto si nekoupím cokoli, co by v mých očích bezpečnostně zaostávalo. Jasně, tenhle Mercedes je teď asi super, ale za 20 let už nebude. A pokud už mám na nové nebo zánovní auto, budu na něj mít i za 10 let. Takže palec nahoru Pepovi za to, že hledá. Mít auto od nového a bez problému jej mít 10 let, si také cením. Jen mě trochu mrzí, že Pepa dělá ty reportáže tak nějak populisticky, aby se zavděčil většině čtenářů, kteří elektromobil ještě nezkusili a zatím z něj mají strach a hltají hejtující články a videa, aby ospravedlnili, že na to ještě nemají odvahu (nebo vlastní zásuvku). Můj názor je, že by měl být mezi koly elektromotor ... a co je zdrojem energie, to je věc druhá. Ale auto by rozhodně nemělo mít převodovku, kde se mění nějaké převody. Převodovka a spojka je totiž útok na Vaši peněženku. Jděte si zkusit Hybridní Nissan Quashqai (tam je benzínový motor generátorem elektřiny a kola honí elektromotor) nebo Hondu Hivic hybrid, kde je to vyřešeno snad ještě lépe. Tenhle princip budou auta na celý život. Ne auto, které je servisní past a i na naftu žere hodně
Toto by chtělo asi víc rozpracovat. Samozřejmě návrh logiku má. Nicméně ve většině případů, kdy se stane nehoda, je to nehoda. To znamená, že ji viník neudělal schválně a měl by mít možnost proti takové škodě zůstat pojištěný nebo se alespoň připojistit. Ruku na srdce: kdo z vás nikdy neudělal přestupek ikdyby omylem. Jiné by to mělo být u prokazatelného úmyslu a to myslím i v případě alkoholu nebo drog za volantem.
Naftový a benzínový pohon se vyvíjel přes 100 let a už není kam dál závratně posunout účinnost. Jediná možnost je palivo nevyrábět z ropy ale alternativně.
Elektrický pohon, recyklace a vše s tím spojené, bude za 100 let o mnoho jinde. Uvažujte, že elektromobily jsou tu s námi cca 20 let a teprve posledních 10 let se řeší infrastruktura s elektromobilitou spojená a to včetně infrastruktury recyklace.
Je to stejné, jako byste dnes o 2letém miminu řekli: z toho nic nebude - nic neumí. A když se nad tím zamyslíte skutečně objektivně (ne jen optikou populistických hejtů), víte, že to tak je. Jasně: Teď není ta správná baterie ... no, ale bude. Teď není infrastruktura ... no, ale bude. Jasně: pro člověka v paneláku to není úplně ono a někde v Africe je díra na těžení lithia. A ta recyklace dnes není úplně dořešená. No a co? Svět se posouvá dál díky lidem, kteří překonávají překážky a výzvy. Ne díky lidem, kteří si jen na něco pořád stěžují.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
mám EV6-GT Line rv 2022 a tempomat mi bere i 30km/h - míň jsem nezkoušel, ale vyzkouším, kde je minimálka 🙂. Ve výsledku je jedno, jak vyspělý asistent je, protože ze zákona musíte všechny asistenty stejně stále hlídat. Troufnu si svěřit autu řízení jen na dálnici nebo v kolonách popř. na rovných úsecích, kde to znám a vím, že to 100%-ně funguje. Každopádně souhlasím, že asistenti jsou u Tesly o dost lepší, ale EV6 je hezčí a pro mě i příjemnější v interiéru
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ani by mi nevadilo, že se vypne vedení v pruzich, ale EV6 mi to dělala bez jakékoliv informace. A já tuhle věc používám hodně. Podvozek, brzdy a interiér EV6 GT je ale pecka. Zvenku se mi také líbí. Nějak jsem se ale na výhodách tesly stal závislým. Odezva plynu, ovládání a to vedení v pruzich je prostě lepší a pro mě důležité.
1 odpověď