Zase to bude vypadat, že se blíží katastrofa a lidi by mohli umřít hlady. 😆😆😆
Já tomu prostě nějak nerozumím, co lidi pudí k tomu jezdit po nákupech a nechat tam třeba 5+ za vozík plný jídla a hovadin přesně před téměř každými svátky. V čem je rozdíl mezi víkendem normálním a třeba prodlouženým, nedejbože Vánočním? 😆😆
Dokázal byste mi to někdo vysvětlit?
Co to tady mumláte, čoveče?
Zas tak šílený nárůst cen se nekoná. Apartmány za ceny podobné loňským i předloňským, jídlo v restauracích taky nijak přepálené nebylo, Plodine, Studenac srovnatelné s českými cenami.
A opravdu vám přijde 2500/noc za apartmán přestřelená cena? Jednak se dá sehnat klidně za 1500, a v neposlední řadě si zkuste pronajmout na týden nějakou slušnou chalupu v Čechách..
A nezlobte se na mě, radši dám 12 Eur za slušnou pljeskavicu v kempu v Premantuře (například), než 260 korun za mizerný smažák v kempu na Slapech...
Ne, Chorvatsko zas tak drahé není, pokud člověk ví, co chce a aspoň trochu se zajímá....
Jsem náplava na malém městečku. Postavil jsem si dům, založil rodinu, pak se to nějak rozpadlo, ale já zůstal. Našel jsem si tady pár kamarádů. S lidmi se bavím, někteří se nebaví se mnou, což chápu, protože mám svůj názor, který se neshoduje s jejich kryptofašokomoušským pojetím světa a k tomu nemám problém to říct nahlas.
Žlutomodrou vlaječku nenosím, ani nemusím, protože ti, co mě znají, ví, jaký mám názor. Chlapi z UA mi občas pomohli na baráku, samozřejmě za peníze a byl jsem terčem nejapných narážek od místních - je mi to jedno.
Shrnul bych to tak, že já nemám problém s nikým, a pokud má někdo skrytý problém se mnou, je to jeho věc a mě to nezajímá.
Odpady třídím, daně platím, v hospodě jsem tady byl za 13 let tak 5x, občas skočím do obchodu, zajedu na pumpu natankovat, koupit cigára. Děti vozím do školy 30 km do města - mám je ve střídavce a chci, aby měly jednu školu. I přesto tu mají kamarády a jsou v pohodě. Já se stýkám pravidelně asi tak se třemi lidmi, s pár dalšími se vídáme méně často, svoje přátele mám pořád tam, odkud pocházím.
Drtivá většina lidí tady mě nezná, nikdo neví co dělám, kde dělám, odkud jsem, akorát je jim divné, že u baráku pořád stojí auta (takže jdou kecy, že jedu určitě nějakou černotu, když nejezdím bouchat k pásu do fabriky na šestou).
Jedu si to ve stylu "Ať si to každý dělá po svým, hlavně, ať mě s tím neotravuje".
Něco jako kohouti, sekání, odbíjení na věži, slepice, psi, kočky - mně je to jedno. Mám svou zahradu, svoje záliby, koníčky, po nikom nic nechci, ve finále nechce nikdo nic po mně. Ten klid, který jsem chtěl, tady mám.
Vzal bych to z druhé strany. Před 12 lety jsem se rozhodl postavit si dům. Představa byla, že zadám projekt, vyběhám povoleni, vyberu realizační firmu na hrubou a řemeslníky na každý obor zvlášť.
Jak to dopadlo? Dům jsem si postavil sám s pomocí rodiny a až na plyn a elektro jsme dělali vše sami. Jednoduše proto, že široká nabídka řemeslníků se zúžila na dva až tři, které člověk nemusel neustále hlídat a něco po nich předělávat. Za těch 12 let jsem se naučil snad už úplně všechno. A bohužel, čas od času něco přece jen potřebuju a dohnat někoho, kdo přijede ve slíbeném termínu a práci odvede tak, jak má být, je nadlidský úkol. Neřeknu, když se zpozdí o hodinu, dvě a zavolá, že nestíhá. Ale poslední expert se zpozdil o tři dny, aniž by zvedl telefon a ještě byl dotčen, že jsem ho vyhodil od dveří.
A nechat se vydírat místním koumákem, který ví, že v širokém okolí nikdo podobný není? Kdepak. A jaké to překvapení, když mám najednou na baráku ve VČ tesaře z Brna. A to jsem tu snahu nechat vydělat místního měl. Už nemám. Nezájem...
Do místní hospody už nechodím...
Já osobně považuji za největší prasečinu fikci doručení.
Při funkčnosti/nefukčnosti České pošty se ani nedivím, že se někteří lidi dostanou do průseru jen kvůli tomu, že pošta nedoručuje tak, jak má. A pozor - tím nemyslím exekuční příkaz, ale korespondenci, která předchází.
Jasně, že je to opatření, které vzniklo kvůli tomu, že si někdo zkrátka poštu nepřebíral a nikdo na něj nemohl. Jenže těchto vykuků bylo jen pár.
Naprosto v pohodě si dovedu představit někoho, kdo si nenotuje s webovými aplikacemi a řeší něco podobného, jako já s Centropol Energy.
Ve zkratce - kdybych neměl přístup k internetu nebo s ním neuměl, skončil bych snad i s hlavou na popravčím špalku. Kvůli 100 korunám....
Ten rozdíl je mnohem větší.
V250D XL totiž v dálničním provozu nejede za 9 litrů, ale za cca 7/100 km, pokud s tím pojedu 110 km/h tempomat, pojede to klidně za míň.
Chorvatsko jsem s tím jel naložen za nějakých 6,7 l/100. Nádrž na 70 litrů, takže se s tím dá ujet na zátah cca 1000 km, ale rychlostí 130+ km/h...
Vlastním Renault Trafic Passenger s malomotorem 1,6 dCi a světe div se, ono to ujelo na zátah (střídáme se v řízení) trasu Brno - přístav Hou v Dánsku, což je nějakých 1200 km. Před najetím na trajekt na Samso jsem dotankoval do plna, najel po Samsu nějakých 100 km a při návratu jsem tankoval někde u Průhonic....
Takže nějakých 6,5 l/100 v dálničním provozu.
A zkušenost s elektrickým autem mám. Cesta do HR s kámošem, který má Hyundai Ioniq, bylo jedno z největších pekel, které jsem zažil.
Nejen proto, že jel celou cestu 100-110 km/h, ale to stání na nabíječkách a samozřejmě jejich hledání, bylo šílené.....
Do města a okolo komína budiž, ale jinak ani náhodou...
Jakou mám mít motivaci koupit nové auto, když to starší, dnes sedmileté skvěle slouží a navíc je to neustále aktuální model před faceliftem, který se nesl ve znaku lehké designové úpravy a vyřazení dvou motorů, které za to ještě stály v rámci dnes hypermoderní hybridizaci?
Proč si mám shánět mladší a stále nedostupnější MPV, když po ujetých 400 tisících km a 29 letech stáří slouží ke svému účelu a prochází STK bez jakéhokoliv problému a jako bonus má ještě relativně slušný V6...
Mám vyhodit Chevyho jen proto, že je starý? Co je nebezpečné na autě s minimem elektroniky, které je ve skvělém stavu a má V8? Maximálně to, že to kousne Grétu do řiti nebo sežere neduživé dítě společně s trsem trávy u silnice?
Zkušenosti ze spoustou nových služebáků evropské i asijské provenience mi velí, udržovat svoje auta a nerouhat se...
Za pouštění aut z připojovacího pruhu do průběžného stylem "zablokuju předjížděcí pruh a udělám místo", bych solil flastry stejně jako za nedání přednosti v jízdě - v Německu to stojí myslím 100 EUR. Koneckonců u nás je to taky přestupek, akorát ho nikdo nevymáhá. Z tohoto dementního návyku pak vznikají takové situace, protože člověk, co to dělá, má zafixováno, že nemá brzdit, ale uhnout.
Ještě jsem schopen pochopit, když kolem mě nikde nikdo nejede, a i tehdy je to na pováženou. Ale jestli mi leze něco na nervy, tak jsou to lepiči, blikači a tihle pachatelé dobra.
Řidič toho bílého auta měl brzdit a ne to poslat vedle do plného pruhu, Pokud se věnoval řízení plně, musel tušit, že mu to tam ten kamioňák pošle. A ten se na blinkry vysr.. úplně, na zrcátka tuším taky...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To srovnání FVE +EV a nádrže nafty na zahradě je zásadním nepochopením celé problematiky, pominu , že 7m3 nádrž na naftu taky nebude zrovna zdarma, FVE ve spojením se SPOT tarifem a inteligentním řízením může fungovat tak, že se opravdu dokáže dostat na téměř nulové ceny za dobíjení, ale opravdu téměř. To, že dobiju EV z FVE, když vyrábí a nebo mám dostatečnou kapacitu úložiště je jedna, nikoliv jediná výhoda. Ono totiž lze obojí kombinovat. Někdo tu psal o přebytcích a nedostatku elektřiny na trhu - na tom je to celé postavené. Přes noc, kdy jsou vesměs přebytky nedobíjím jen auto, ale taky to úložiště. Cena za kWh je třeba taky 20 haléřů. V okamžiku, kdy mám plné úložiště, prodávám za SPOT . To je pak o tržbách a nákladech.
To řízení jede přesně podle aktuálních cen, a FVE řídí tak, že dobíjí úložiště do stanoveného cenového limitu. Takže se může stát, že se úložiště dobije doplna, někdy na polovinu. Úplně zadarmo to samozřejmě není, ale s tímto řízením se lze dostat na hodně zajímavá čísla. Nehledě na to, že vyrobenou energii taky spotřebovává obydlí, což je u každého dost individuální - jak topí, svítí, jestli má doma smart řízení. U auta pak samozřejmě nastává otázka, jak a kam jezdím. Pokud nějaké dálky každý den, je dost ošemetné rozhodnout, zda EV ano či ne. Pokud jezdím někde okolo komína - třeba 50 km tam a 50 km zpět a občas vyrazím někam dál, už bych do toho šel.
Pro mě je ideální kombinace obojího - stejně je v rodině víc aut. Pokud jedno z nich bude elektrické, vozím děti do a ze školy těch 130 km tam a zpět za velmi zajímavé peníze.