Pane Trčka, trochu matematiky ano.. ?
Kolikrát potkám autobus, jedoucí po dálnici rychlostí 100km/hod. svým autem, jenž pojede 130km/hod. A těch autobusů jezdí v následu po 15 minutách?
Řešení:
Nejprve spočítáme, jak daleko se autobus za 15 minut (0,25 hodin) posune:
d = v*t = 100 km/hod * 0,25 hod = 25 km
To znamená, že autobus se bude posouvat o 25 km každých 15 minut.
Nyní spočítáme, za jak dlouho dojedeme k autobusu:
čas = vzdálenost / rychlost = 25 km / (130 km/hod) = 0,1923 hod
Takže budeme potřebovat zhruba 11,54 minut (0,1923 hod * 60 minut/hod) abychom dojeli k autobusu.
Nyní spočítáme, kolik autobusů potkáme za hodinu:
čas mezi autobusy = 15 minut = 0,25 hodin
počet autobusů / hodinu = 1 / 0,25 = 4
To znamená, že potkáme čtyři autobusy za hodinu.
Pokud jsme chtěli spočítat, kolik autobusů potkáme za určitý počet minut, můžeme následujícím způsobem:
čas jízdy = (počet minut jízdy) / 60
Počet autobusů = (čas jízdy / čas mezi autobusy) - 1 (odečteme 1, protože v průběhu jízdy už jsme potkali první autobus)
Například, když pojedeme 30 minut:
čas jízdy = 30 / 60 = 0,5 hod
počet autobusů = (0,5 / 0,25) - 1 = 1
Takže za 30 minut jízdy potkáme jeden autobus!!
Takže včera jsem jel podle vašich výpočtů 2h 13km dálnice když jsem potkal 4 autobusy?
Nemám problém jet za autobusem, ale ani za kamionem.
Ethanol má menší teplotu hoření než benzín a vyšší výparné teplo. V praxi to znamená, že při zážehu nebude překročena kritická teplota, kdy dojde k vyšší tvorbě skleníkových plynů ( NOx atd ). Nižší teplota ale znamená nižší výkon, vyšší spotřebu. Ethanol obsahuje i kyslík, který v palivu také nechcete = opět vyšší spotřeba. A "zelení" slaví jak se ušetřilo 10% ropy, nehledě na to, že Vám to rozleptá nekovové díly palivového systému. Já bych to do svého auta nikdy nenalil, benzín je benzín a nic jiného do něj nepatří.
Jo díky. Mě nenapadlo, že jde o celkové emise z fosilních paliv.
Myslel jsem, že reálně poklesnou emise z výfuku.
Emise co jdou z auta jsou podle mne úplně stejné, jde (resp. mělo by jít) o to, že část z těch emisí nebude pocházet z fosilních zdrojů (ropy), ale z obnovitelných (řepka). Potíž je v tom, že na pěstování a zpracování té řepky jsou potřeba další emise (traktory zemědělců), na výrobu nových aut (protože čím novější auto a horší paliva, tím menší životnost) rovněž, takže celkové emise budou ve výsledku vyšší. Bohužel něco takového ta partička zelených idiotů s netechnickým vzděláním v Bruseli vůbec nechápe :-(
Asi máte pravdu.
Přiznám se, že mě tohle nenapadlo.
Dík za vysvětlení.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A ještě snazší to mají cizinci. Ty nechodí na úřad, ale na cizineckou policie. Dají kopií nájemní smlouvy a mají trvalý pobyt.
A majitel to nemá šanci zjistit.
Má vlastní zkušenost 😔