Nebojte, ono na elektromobily taky dojde a věřím tomu, že kdyby tu vyjímku stát hned zrušil, tak by se nic nestalo. Určitě si nikdo nekupuje elektromobil, aby ušetřil dvě stovky na známce za měsíc.
A co se týče mýta pro osobní automobily, tak to je skutečná pandořina skříňka. V Evropě, kde je mýto zavedeno, se pohybuje cena za ujetých 100km mezi 6-10 eury, čili 150-250Kč a nemyslím si, že by to v Čechách bylo levnější. I při nejnižší sazbě 150Kč/100 Km byste se dostal na cenu roční známky po ujetí 1600km, což je za rok nic(je to cca 135km za měsíc). Jen tak pro informaci - průměrný nájezd aut v ČR je necelých 20 tisíc za rok.
Takže jestli někdo najede po dálnici pár kilometrů(třeba 500-1000km) za rok, tak ať si koupí denní známku pro delší přesun třikrát do roka a nebo ať si jezdí po silnicích první třídy.
Pokud to tedy vztáhnu osobně, tak já najedu na dálnici 2x20km 15x za měsíc při dojíždění, pominu teď další km mimo dálnici. Při zavedení mýta bych na té samé trase neplatil 2440, ale 10800Kč. Víte jak by to dopadlo? Jezdil bych o 10 minut delší trasou po silnici první třídy, která vede skrz pár obcí, kde bych jim otravoval vzduch a udělala by to tak většina řidičů jezdící tím směrem. Parádní řešení.
Samozřejmě, že pokud by to mýto měl být v této výši, pak to naprosto ztrácí smysl, ale tak to snad chápeme. To by totiž ten obchodní zástupce a další, přestali pracovat na té pozici, neb by dělali jen na palivo a mýtné... 🙂
Když k vám domů přijde návštěva, taky ji předáváte letáček, že potřeba se vykonává na wc a ne v kuchyni, před jídlem se umyjí ruce, a že vám nemá prohrabávat skříně a odnášet talíře sebou? Ano, normální lidé se takto chovají. A nemusí jim to říkat žádná pasivně agresivní cedulka.
Normální člověk to vše dodržuje a zasměje se volič Fica (Babiše) to ani nečte, a když náhodou ano, tak ho to uráží, neb se to trefilo do černého... :-D
Dejte pokoj s mýtným, to už byste z dálnic vyhnal další řidiče. Navíc stát má z toho, kdo najede 50 tisíc za rok mnohem víc na spotřební dani.
Jistě stát ano, ale co z toho má občan, který najezdí 10 x méně? Jakože ušetří to DPH a spotřební daň? No to je mi myšlenka... A ostatně, když má stát z pohonných hmot spotřebním daň a DPH, a elektromobily špiní životní prostředí otěrem z pneumatik více než běžná auta, proč nic neplatí? 🙂
Státní aparát je přebujelý, a je to vidět všude, za Babiše se to jednoznačně zhoršilo a jeden ze zdrojů, je například tento. A jasně nejsou to jen úředníci, ale je to neuživitelná masa lidí. A o pracovních výkonech úřednictva se netřeba bavit, dělají intenivně 8 hodin, ovšem týdně... Odkaz
Velký displej nemá v autě co dělat, maximálně tak na zadních sedadlech pro zábavu. Odvádí to natolik pozornost od řízení, že je naprostý nesmysl to podporovat. Ostatně odborníci na to upozorňují delší dobu. Hlavně že nesmíte vzít telefon do ruky, ale stejnou ruku zaměstnávat hledáním v menu na dotykovém displeji můžete legálně až do té doby, než někoho zmrzačíte, nebo zabijete. Geniální řešení.
Hlavně žádný monopol neexistuje a nikdy neexistoval. To je jen pseudoargument fosilní lobby, kterým se snaží odvrátit nástup elektromobility.
Z 5 největších výrobců baterií jsou čínští 2. Ano, mají s velkým náskokem ti první místo, ale monopol to ani zdaleka není. A to první místo mají jen díky tomu, že do baterií investují hodně prostředků, a začali brzy. Ale není to žádný monopol ani technický, ani surovinový. Baterie lze vyrábět víceméně kdekoliv, Lithium se vyskytuje na všech kontinentech, a ten často zmiňovaný kobalt zdaleka není jedinou variantou, dnes už je řada baterií vyráběna bez kobaltu. Baterie LFP i solid-state jsme schopni vyrábět jen z evropských surovin.
Zatímco spalováky nám vytvářejí závislost na Rusku a Arabech (těžko říci, která je horší), elektromobil je možné vyrábět z evropských surovin.
Vy jste nějako pozapomněl, že ten elektomobil potřebuje hlavně tu baterii, a bohužel asi ne jednu, pokud se nemá po 8 letech sešrotovat a používat dále. Až budou místo spalovacích motorů, jen elektromotory nastane několik velmi nepříjemných věcí. Nedostatek materiálů na výrobu baterií, nedostatek mědi, města přeplácaná nabíjecími stanicemi a hlavně velmi drahá el. energie a to i pro domácnosti seniorů, svobodných matek, invalidů atd. kteří ani nebudou mít to el. auto. 🙂 A další věc, řekl už vám někdo o syntetickém benzínu, LPG, zemním plynu a o vodíku?
Hmm, tady nejde o bezpečnost, tady jde hlavně o konkurenční boj amerických firem a čínských, které dělají to samé, ale jde o to, čínskou konkurenci pod záminkou bezpečnosti vytlačit, dtto půjde o čínskou ocel, elektroauta a další zboží, čistá obchodní válka, jenom se to za bezpečnostní riziko schovává! Normální boj! 😉
Karel Čapek by se za tebe styděl chytráku. :-)
Elkáry se přednostně nabíjí ze střešních fve, spotřeba u nás nestoupá (spíš klesá, jistě to nevím), bo se namnožily střešní fve a ta elektřina se do bilance vůbec nepočítá. Náš dům za rok spotřebuje 11 MWh vlastní elektřiny a o to méně koupí ze sítě.
Je to nesmysl, nemůže poptávka klesat, když čím dále více spotřebičů je na el. energii. Proč bychom si jako stát objednali stavbu 2 nových bloků JE???
Fascinují mě ty fanatické požadavky. Zajímalo by mě, zda tito lidé zvážili někdy důsledky. Myslí si snad, že na tohle bude slyšet Čína, nebo Indie a další země, kde je téměř polovina lidstva, kde se kašle na nějaký greendeal, a kde svými výrobky zaplaví náš trh, protože my s těmi našími idealistyckými zelenými vůbec nebudeme konkurece schopní v cenách a produktivitě? Z čeho asi tak budou žít jejich děti a vnuci, nebo se snad odstěhují do zmíněných zemí a budou tam otročit. Fascinuje mě ta naivita. Ano pojďme tím směrem, ale taky musíme zvážit okolnosti a možnosti. A mimochodem nemáme dvě atmosféry, ale jednu, sopolečnou s těmi zeměmi, kde jim greendeal neleží ani v patě...
Elkáry se přednostně nabíjí ze střešních fve, spotřeba u nás nestoupá (spíš klesá, jistě to nevím), bo se namnožily střešní fve a ta elektřina se do bilance vůbec nepočítá. Náš dům za rok spotřebuje 11 MWh vlastní elektřiny a o to méně koupí ze sítě.
A tak by to mělo být, ale víte kolik těch elkár už je na sídlištích, kde žádné soláry ještě dlouho nebudou? Zatím je to par procent, ale už 25 % by byl průšvih, takže ten idiotský plán, že budou jen elkáry je pořádný nesmysl. Kdo má rodinný dům se sol. elektrárnou na střeše, a bateriové úložište, by naopak byl blázen kdyby do toho nešel, neb i v autě může tu pak tu energii částečně skladovat. :-)
Tento článek je naprosto zcestný, a jen šíří zlobu a nesnášenlivost mezi generacemi. Jsem 66 letý starobní důchodce, dodnes pracuji a odvádím daně, pracuji od 19 let od maturity, z toho 2 roky vojenská služba, za kapesné. Myslím, že ne důchodci, ale mladí by se nad sebou měli zamyslet. Makají za ně imigranti 😄 Takže teď jsem vás asi trošku popudil, ale to vy nás, občany, kteří celý život pracovali a svůj díl odpovědnosti už mají za sebou a přesto ještě pracují jste také zvedli ze židle... 😄 A vy kteří tady píšete bláboly o Pětikoalici, jste úplně mimo mísu, největší dluh tady způsobil jistý estebák, soudem usvědčený lhář a přivandrovalec ze Slovenska, nějaký ANOdrej Bureš... :-D
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A co dělá tato prolhana vláda,podporuje spoustu zlodějů tím že zrušila EET které fungovalo a doplácí na to prosti obyčejní lidé.
Ať už tato vláda jednou provždy skončí i s tím i ten nejvyšší
25 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zkusila jste se někde lečit? Asi je nejvyšší čas...
1 odpověď